Tanda: "Kwam als een verrassing voor mij''

Geschreven door Niek op 04 augustus 2013 om 16:00 | Bron: Tanda:

Dario Tanda was zaterdagavond een opmerkelijke basisklant tijdens het doelpuntloze gelijkspel tegen RKC. De jonge middenvelder mocht vanaf het begin starten op het middenveld met Gutierrez en Janssen.

"Het kwam als een verrassing voor mij", vertelt hij tegenover RTV Oost. "Ik heb het goed gedaan tijdens het trainingskamp en kreeg vandaag de kans. Ik vond dat het redelijk goed ging vandaag, ondanks een paar foutjes ben ik wel tevreden. De trainers zeiden dat ik lekker vrijuit mocht spelen en dat heb ik ook gedaan."

De talentvolle Tanda baalde wel van het resultaat. "Helaas hebben we niet kunnen scoren, we hadden het geluk niet aan onze zijde", vervolgt hij. Volgende week wacht Feyenoord. "Ik train gewoon hard en zie wel wat de trainer beslist, maar ik hoop natuurlijk in de basis te blijven."

Reacties (25)

  • Avatar
    braziltwente - 4 augustus 2013 om 16:16

    Het is volgens mij een iets betere speler als pelupessy, maar voor in de basis niet het is wachten op Ebecilio en Brama

  • Avatar
    Marlin - 4 augustus 2013 om 16:17

    Voor mij ook. Ik vond hem een beetje onzichtbaar, maar hij maakte ook geen cruciale fouten.

  • Avatar
    twenteenschede - 4 augustus 2013 om 16:58

    18 jr is i he..die komt er wel

  • Avatar
    Enschede28 - 4 augustus 2013 om 17:29

    Qua kapsel lijkt ie al op Ronaldo....

  • Avatar
    LucasFCT - 4 augustus 2013 om 17:43

    Speelde wel aardig
    vooral als 18 jarige

  • Avatar
    Conti - 4 augustus 2013 om 18:01

    Waarom komen er bij FC Twente ook jonge jongens door, denk aan Ola John.
    En nu komen er weer een aantal aan.

  • Avatar
    thijsfct17 - 4 augustus 2013 om 19:08

    Hij is nog jong maar ik vind hem nog niet zo goed. Heb liever hölscher. John speelde trouwens echt goed

  • Avatar
    WillemZ - 4 augustus 2013 om 19:22

    John had veel verkeerde voorzetten, zo goed waar hij dus ook weer niet

  • Avatar
    vak306w - 4 augustus 2013 om 20:16

    net bij zwolle - Feyenoord geweest. buurman had kaart over. mokhtar viel tegen. vind wel kut om te zien dat de sfeer bij zwolle beter is als bij ons. supporters zingen 90 minuten lang door! wij hebben 3x zoveel supporters!!!!!! tanda is nog te jong, zie liever guiterez- ebecillio(viel goed in) en eghan ervoor.er moet echt een goeie spits komen zoals makienok. en een goeie vleugel speler.

  • Avatar
    Behzat - 4 augustus 2013 om 20:29

    Dit is hoe je jeugdspelers hoort te brengen. Gewoon in de basis in plaats van een dertiger zoals Landzaat. Misschien nu nog te licht, maar er is geen ontwikkelingselfje dat een speler magisch beter maakt. Hopelijk is hij na een jaar spelen met een aantal basisplaatsen en vele invalbeurten klaar om volgend jaar een CL-waardige basiskracht te zijn! Want volgend jaar spelen we CL, na ons kampioenschap :)

  • Avatar
    Dennis0172 - 4 augustus 2013 om 20:53

    Ach man guiterez is nog veelste makkelijk met alles, voegde ook niet veel toe tegen RKC en durfde geen risico te nemen..

  • Avatar
    coenero - 4 augustus 2013 om 21:07

    makienok zat niet bij selectie van brondby, daar speelt ie toch?

  • Avatar
    nuzor - 4 augustus 2013 om 21:23

    Welke wedstrijd heb jij in vredesnaam gekeken Dennis? Felipe was MoM :/

  • Avatar
    Dennis0172 - 4 augustus 2013 om 21:56

    Vind dat die echt als een pupil speelde, en dezelfde als jij want zat gewoon in het stadion

  • Avatar
    markelo4411 - 4 augustus 2013 om 22:00

    Vond tanda zeker niet slecht! Had veel goede dingen, maar daarnaast ook echt stomme beginners foutjes! Maar rosales leverde echt alles is! Zelden zon slechte pot van hem gezien!

  • Avatar
    FCTMichelth - 4 augustus 2013 om 22:37

    WillemZ John had geen verkeerde voorzetten er zijn gewoon geen koppers

  • Avatar
    rojo - 4 augustus 2013 om 22:46

    het wordt niets dit jaar en de spelers kun je dat niet aan rekenen , wel munsterman en co dat zijn de mensen die dat regelen

  • Avatar
    RaymondL - 4 augustus 2013 om 22:51

    Als je geen koppers hebt moet je anders gaan voetballen( zonder spits ) zie bij Barcelona ook geen voorzetten van de zijkant . Of ze zijn al vast aan het oefenen !!!

  • Avatar
    FCTMichelth - 4 augustus 2013 om 23:02

    rojo jij bent ook positief ga toch weg man!

  • Avatar
    rojo - 4 augustus 2013 om 23:06

    tadic gaat ook weg en geef.die jonge eens ongelijk die jonge heeft hier niets meer te zoeken met zn elftaal munsterman die maakt alles kapot hier

Nieuwe media