BREAKING: FIFA bestraft FC Twente vanwege 'third-party ownership'

29 maart 2016 om 14:45 | Bron: BREAKING: FIFA bestraft FC Twente vanwege 'third-party ownership'

De FIFA heeft FC Twente een boete van 170.000 euro opgelegd, zo weet Michel Abbink te melden via Twitter. De voetbalbond heeft de straf uitgedeeld vanwege het zogeheten 'third-party ownership'

De club uit Enschede heeft tevens een waarschuwing en een berisping gekregen, zo blijkt uit een verklaring van de FIFA. De straf volgt naar aanleiding van de veelbesproken 'wurgconstructie' met Doyen. De investeringsmaatschappij bleek daarbij invloed te kunnen uitoefenen op het transferbeleid.

Ook Santos, Sevilla en Sint-Truiden hebben een sanctie gekregen. Hoewel FC Twente veruit de hoogste boete krijgt, mogen de Tukkers van geluk spreken dat er geen transferverbod is opgelegd. De volledige verklaring van de FIFA valt hier te lezen (klik). 

Overzicht

Reacties (97)

  • Avatar
    FlemmingFCT1965 - 29 maart 2016 om 14:47

    De licentie is er tenminste nog

  • Avatar
    alwaysatukker - 29 maart 2016 om 14:47

    Geen transfer verbod dus? Meevallertje?

  • Avatar
    Folsom - 29 maart 2016 om 14:48
    alwaysatukker zegt:

    Geen transfer verbod dus? Meevallertje?

    Dat was ook mijn eerste gedachte.

  • Avatar
    jjdewilde - 29 maart 2016 om 14:48

    Dit is natuurlijk ongunstig voor Twente, maar als het bij een boete blijft moeten ze gelijk tekenen.

  • Avatar
    Baszie - 29 maart 2016 om 14:48

    Ff collecteren bij volgende thuispot dan maar. Kan ik mijn deel ook overmaken?

  • Avatar
    antischreuder - 29 maart 2016 om 14:49

    Hoe te betalen? En er zijn veel meer clubs die dit doen, waarom mogen die dat wel?

  • Avatar
    gerbenfct - 29 maart 2016 om 14:49

    Declareren bij Jopie en zijn maten

  • Avatar
    marbru - 29 maart 2016 om 14:49

    Valt mee.

    Ook al blijft het lachen dat je straf krijgt van de meest corrupte organisatie.

    Is de straf misschien omdat je betrapt bent.

  • Avatar
    edshida - 29 maart 2016 om 14:50

    Doen we het voor

  • Avatar
    sjonny - 29 maart 2016 om 14:50
    gerbenfct zegt:

    Declareren bij Jopie en zijn maten

    Eens, een akkoord is er nog niet.

  • Avatar
    ckone - 29 maart 2016 om 14:51

    Bedrag mag in 100 termijnen voldaan worden?

    Hopelijk verder geen straffen. Maar waar komt de UEFA eventueel nog mee op de proppen?

  • Avatar
    Redneck - 29 maart 2016 om 14:54

    Valt me mee.. ik had erger verwacht.

    In mijn ogen dus eindelijk eens een meevallertje

  • Avatar
    JJB - 29 maart 2016 om 14:56

    Ik ben zeer content met deze straf! In ieder geval geen transferban of iets in die trant.

  • Avatar
    remcoroelofs - 29 maart 2016 om 14:57
    gerbenfct zegt:

    Declareren bij Jopie en zijn maten

    Eerste waar ik ook aan dacht, vind de straf trouwens meevallen

  • Avatar
    wouterr0 - 29 maart 2016 om 14:57
    zegt:

    Ben jij nie helemaal helder ofzo? 5 reacties met hetzelfde te plaatsen. En de Fifa kan onze licentie niet afnemen...

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 29 maart 2016 om 14:59
    gerbenfct zegt:

    Declareren bij Jopie en zijn maten

    Inderdaad delen door de 4 of 5 heren en bij de club valt weinig te halen van een kale kip kun je niet plukken

  • Avatar
    105 - 29 maart 2016 om 15:00
    marbru zegt:

    Valt mee.

    Ook al blijft het lachen dat je straf krijgt van de meest corrupte organisatie.

    Is de straf misschien omdat je betrapt bent.

    Ajax zal er wel mee wegkomen idd, daar hoor je niks meer over mbt Ajax en Doyen

  • Avatar
    105 - 29 maart 2016 om 15:01
    FC Twente 1965 zegt:

    Inderdaad delen door de 4 of 5 heren en bij de club valt weinig te halen van een kale kip kun je niet plukken

    van een kale kip kan je niet plukken maar nog wel een poot uittrekken.......

  • Avatar
    tom1 - 29 maart 2016 om 15:05

    De KNVB is toch aangesloten bij de FIFA?? Kun je wel 2 keer gestraft worden door 2 partijen die verbonden met elkaar zijn??

    De FIFA moet ook wel iets doen om het geld wat naar al die corrupte lui is gegaan terug te krijgen!

  • Avatar
    GermanTukker - 29 maart 2016 om 15:05
    zegt:

    moet je dat nou spammen ?

Nieuwe media