OFFICIEEL | Van Leeuwen vertrekt bij FC Twente en tekent in Denemarken

04 oktober 2016 om 11:18 | Bron: Esbjerg fB OFFICIEEL | Van Leeuwen vertrekt bij FC Twente en tekent in Denemarken

Ted van Leeuwen is de nieuwe technisch directeur van Esbjerg fB. De Deense club heeft de komst van de technisch manager van FC Twente bevestigd op de officiële website. Van Leeuwen wordt dinsdagochtend gepresenteerd.

Begin augustus werd bekend dat Van Leeuwen zou vertrekken bij FC Twente. Na de komst van Jan van Halst als technisch directeur leek de rol van de technisch manager al uitgespeeld. Van Leeuwen werd al enige tijd aan Esbjerg fB gelinkt.

De manager wordt verweten dat hij intern slecht communiceerde en niet een bindende factor was binnen de club. Van Leeuwen voerde desondanks in de laatste maanden nog de nodige kunststukjes uit voor FC Twente. Zo haalde hij onder meer drie huurlingen van Manchester City naar Enschede en verkocht hij Hakim Ziyech voor elf miljoen euro aan Ajax. Van Leeuwen kwam in juni 2015 naar FC Twente en werkte eerder voor AGOVV Apeldoorn, Vitesse, Valletta FC en Anorthosis Famagusta.

Van Leeuwen had nog een contract tot het einde van het seizoen met een optie voor nog een jaar, maar uitte deze zomer zijn onvrede. "Ted kwam enkele weken geleden al bij me dat hij zijn contract wilde laten ontbinden", zei Van Halst vorige maand tegen Voetbal International. "Van begin af aan raakte hij bij FC Twente verzeild in een moeilijke situatie en hij had ook geen concrete functieomschrijving." FC Twente gaat nog wel op zoek naar een nieuwe technisch manager, die Van Halst moet ondersteunen.

Overzicht

Reacties (1339)

  • Avatar
    Tubbergen2 - 4 oktober 2016 om 11:20

    Vot met die kroam

  • Avatar
    Klavertje 4 - 4 oktober 2016 om 11:23
    Tubbergen2 zegt:

    Vot met die kroam

    Jammer deze kortzichtige reactie! Volgens mij heeft hij er voor gezorgd dat er dit seizoen weer een redelijk elftal staat, zonder dat er geld is/was.

  • Avatar
    Hengelo - 4 oktober 2016 om 11:23

    Heeeeel jammer dat hij Twente verlaat.Flinke aderlating.

  • Avatar
    Klavertje 4 - 4 oktober 2016 om 11:23

    Succes in Denemarken Ted!

  • Avatar
    Hengelo - 4 oktober 2016 om 11:24
    Tubbergen2 zegt:

    Vot met die kroam

    zielig

  • Avatar
    Berry - 4 oktober 2016 om 11:26

    Hij heeft zn werk meer dan goed gedaan! Succes daar kerel.

  • Avatar
    Successupporter - 4 oktober 2016 om 11:27

    Jammer. Succes daar.

  • Avatar
    Ik - 4 oktober 2016 om 11:27

    Ikzeg ted heel veel succes bij deze Deense club. Ik hoop wel dat we nog als het nodig mocht zijn op u kunnen rekenen.

  • Avatar
    redisthecollor - 4 oktober 2016 om 11:39
    Tubbergen2 zegt:

    Vot met die kroam

    Precies en dat is meer voor jou dan voor Ted. En ik denk dat ze jou meer kunnen missen dan Ted. Kortzichtige blinde.

  • Avatar
    Rik304 - 4 oktober 2016 om 12:10

    Goed werk geleverd. Benieuwd wat van Halst ervan kan nu.

  • Avatar
    HJB - 4 oktober 2016 om 12:12

    Jammer dat hij gaat, was een meerwaarde.
    Nu maar afwachten wat we terugkrijgen, wie wil er in dit wespennest voor weinig en met weinig geld werken?
    Twente zou zelf meer moeten scouten in Denemarken, Ajax haalt er altijd hele leuke spelers weg die qua speelstijl en taal weinig problemen geven.
    Ted bedankt voor je inzet .

  • Avatar
    HJB - 4 oktober 2016 om 12:14
    zegt:

    Is de Nederlandse competitie beter? Dacht dat Kopenhagen ook gewoon Champions League speelde.

  • Avatar
    HJB - 4 oktober 2016 om 12:17
    Rik304 zegt:

    Goed werk geleverd. Benieuwd wat van Halst ervan kan nu.

    ik houd mijn hart vast voor Jan ...lijkt me nog te vroeg om iets van de scouting te verwachten dus hopen maar dat Jan kan toveren...

  • Avatar
    HJB - 4 oktober 2016 om 12:20
    Rik304 zegt:

    Goed werk geleverd. Benieuwd wat van Halst ervan kan nu.

    ik houd mijn hart vast voor Jan ...lijkt me nog te vroeg om iets van de scouting te verwachten dus hopen maar dat Jan kan toveren...

  • Avatar
    HJB - 4 oktober 2016 om 12:27
    zegt:

    Het feit dat Kopenhagen in de groepsfase zit zegt genoeg, je komt daar niet zomaar, kijk maar naar Ajax, ook een landskampioen moet zich plaatsen voor de Champions League als de competitie in het land echt zo slecht is. Hij werd door velen toch gezien als zakkenvuller zonder enig netwerk behalve Man.City dus iedereen blij.....toch?

  • Avatar
    BartTB3 - 4 oktober 2016 om 12:33
    zegt:

    Fischer, Sana, Dolberg, Ibrahimovic, Eriksen, Gronkjaer, Andersen, Rosenberg, Boilesen

  • Avatar
    ruud - 4 oktober 2016 om 12:36

    Die club doet een goede zet en verbinden was en is niet de taak maar wel bij twente.

  • Avatar
    twente-hengelo - 4 oktober 2016 om 12:48

    Hij toch nog een paar goeie spelers gehaald. Bedant en succes

  • Avatar
    Degeweldenaar - 4 oktober 2016 om 13:19

    Bedankt voor bewezen dienst en tot ziens van Leeuwen.

  • Avatar
    sjonny - 4 oktober 2016 om 13:20

    Jammer! Wat doet Rutten op dit moment? Zie hem graag komen als TD en dan Jan alleen de focus op de Commercie.

Nieuwe media