FC Twente wil 1,1 miljoen euro terugvorderen: arbitragezaak dient in juli

17 maart 2017 om 16:16 | Bron:

FC Twente laat weten dat de arbitragecommissie van de KNVB een definitieve uitspraak heeft gedaan in de zaak Wasserman, het makelaarskantoor van zaakwaarnemer Rob Jansen. 

"Zij oordeelt dat het bedrag dat was gemoeid met de transfer van Mokotjo naar FC Twente, nu niet opeisbaar is door het makelaarskantoor en wijst nu dus het merendeel van de hoofdsom van zijn vordering af", laat FC Twente weten in een verklaring. "De arbitragecommissie geeft daarbij aan niet tussentijds te kunnen oordelen over de vraag of bij een eventuele verkoop van Mokotjo sprake is van een transfer die leidt tot een betalingsverplichting voor FC Twente." 

"Eind december stelde de KNVB-arbitragezaak FC Twente op de hoogte van haar tussenvonnis", blikken de Tukkers terug. "Zij gaf hierin aan dat de betalingen die door FC Twente rondom de contractverlenging van Hölscher zijn gedaan terecht zijn. Deze betalingen zijn inmiddels voldaan. Daarnaast stond in het tussenvonnis dat het bedrag dat was gemoeid met de transfer van Mokotjo, destijds naar FC Twente, nog niet opeisbaar was door het makelaarskantoor. Wasserman kreeg drie weken de tijd om hierin het (aanvullende) bewijs te leveren, dat zij toch wel direct al aanspraak zou kunnen maken op enige betaling."

"Het makelaarskantoor heeft aangegeven dat bewijs niet te kunnen leveren", vervolgt men. "FC Twente heeft bij het Nederlands Arbitrage Instituut (NAI) een zaak aangespannen, waarin zij op haar beurt een bedrag van Wasserman terugvordert. Dat bedrag is door de club in een eerder stadium voldaan, maar het is volgens het huidige bestuur van FC Twente in het geheel niet duidelijk welke diensten Wasserman daarvoor heeft geleverd", besluit FC Twente. 

Update: de Telegraaf weet vandaag te melden dat de arbitragezaak in juli behandeld zal worden. 

Overzicht

Reacties (46)

  • Avatar
    Twente1 - 10 februari 2017 om 17:59

    💪🏻 Mooi zo. Korte metten maken met die graaiers van een spelersmakelaars. Zou mooi zijn als Twente nog geld tegemoet kan zien. Was dit niet iets van 1,1 miljoen?

  • Avatar
    Baszie - 10 februari 2017 om 17:59

    Prima dit! BIERRRR

  • Avatar
    Pol! - 10 februari 2017 om 18:05
    Twente1 zegt:

    💪🏻 Mooi zo. Korte metten maken met die graaiers van een spelersmakelaars. Zou mooi zijn als Twente nog geld tegemoet kan zien. Was dit niet iets van 1,1 miljoen?

    Je hebt in de toekomst ook weer te maken met die graaiers om spelers weg te brengen of aan te trekken. Uiteraard ben ik wel blij met dit vonnis.

  • Avatar
    Twente1 - 10 februari 2017 om 18:10
    Pol! zegt:

    Je hebt in de toekomst ook weer te maken met die graaiers om spelers weg te brengen of aan te trekken. Uiteraard ben ik wel blij met dit vonnis.

    Klopt, maar dit is wel een signaal dat alles niet zomaar vanzelfsprekend is voor die graaiers. Jansen dacht ook GEWOON ff een miljoentje op te halen.

  • Avatar
    Pol! - 10 februari 2017 om 18:34
    Twente1 zegt:

    Klopt, maar dit is wel een signaal dat alles niet zomaar vanzelfsprekend is voor die graaiers. Jansen dacht ook GEWOON ff een miljoentje op te halen.

    Mee eens.

  • Avatar
    Ik - 10 februari 2017 om 18:53

    Ikzeg. Zo dit is eindelijk recht. Maar zou de heer Jansen ook zo vriendelijk willen zijn en zijn woorden terug wil halen over ons fc.Twente. Graag zie ik in de krant dat niet ons fctwente. Een leugenaar is en dat wij ons moeten schamen Hoe ons fc.Twente. Wel niet om ging met hun. Graag meneer Jansen zie ik nu een sorry te gemoet naar ons fc.Twente. En graag in het nieuws. U moet zich vreselijk schamen om ons fc.Twente. Zo zwart te maken in de media.

  • Avatar
    Dusan91 - 10 februari 2017 om 19:04

    Hahah mooi had die maar gewoon ze grote bek gehouden nu gaat t m wss geld kosten en is zijn geloofwaardigheid kwijt.

  • Avatar
    ruud - 10 februari 2017 om 19:45

    Het stuk stront de zaakwaarnemer dacht zonder bewijs veel geld in zijn zak te kunnen steken en er zou al een miljoen voor zijn gereserveerd dus niet slecht daar blijft dus een groot deel van over. Er staat dat het om een definitieve uitspraak gaat maar het is nog wat onduidelijk hoe hoog dat bedrag zal zijn als de speler wordt verkocht maar dat is een andere kwestie. De tegenvordering is ook een goede zet paal en perk aan die schimmige factuurtjes van klootzakken van zaakwaarnemers.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 11 februari 2017 om 05:02
    Ik zegt:

    Ikzeg. Zo dit is eindelijk recht. Maar zou de heer Jansen ook zo vriendelijk willen zijn en zijn woorden terug wil halen over ons fc.Twente. Graag zie ik in de krant dat niet ons fctwente. Een leugenaar is en dat wij ons moeten schamen Hoe ons fc.Twente. Wel niet om ging met hun. Graag meneer Jansen zie ik nu een sorry te gemoet naar ons fc.Twente. En graag in het nieuws. U moet zich vreselijk schamen om ons fc.Twente. Zo zwart te maken in de media.

    Beste Ik,

    Joop maakte wel meer vage afspraken, en zorgde voor wel meer vage deals. Niemand zegt dat FC Twente liegt. Jansen wilde FC Twente aan een (zogenaamde) afspraak houden, die Joop en Aldo blijkbaar met Jansen hadden gemaakt inzake Kamohelo.....

    FC Twente heeft heel veel geluk gehad in deze, en daarom ben ik blij, maar waarom moet Rob Jansen sorry zeggen? Waarom zeggen Joop en Aldo niet openlijk sorry, en dat terwijl zij ons allemaal in al die jaren voorgelogen hebben?

  • Avatar
    Hengelo - 11 februari 2017 om 09:49
    FCTukkerclan zegt:

    Beste Ik,

    Joop maakte wel meer vage afspraken, en zorgde voor wel meer vage deals. Niemand zegt dat FC Twente liegt. Jansen wilde FC Twente aan een (zogenaamde) afspraak houden, die Joop en Aldo blijkbaar met Jansen hadden gemaakt inzake Kamohelo.....

    FC Twente heeft heel veel geluk gehad in deze, en daarom ben ik blij, maar waarom moet Rob Jansen sorry zeggen? Waarom zeggen Joop en Aldo niet openlijk sorry, en dat terwijl zij ons allemaal in al die jaren voorgelogen hebben?

    Omdat meneer Janssen probeerde Twente op te lichten.Er waren geen afspraken anders had hij dat wel kunnen bewijzen,maar dat kon hij niet. Dus gewoon een geval van proberen Twente op te lichten en dan ook nog zo te keer gaan in de Telegraaf tegen Twente.Een excuses is zeker op zijn plaats en Twente zou Aangifte kunnen doen van oplichting .

  • Avatar
    FCTukkerclan - 11 februari 2017 om 12:28
    Hengelo zegt:

    Omdat meneer Janssen probeerde Twente op te lichten.Er waren geen afspraken anders had hij dat wel kunnen bewijzen,maar dat kon hij niet. Dus gewoon een geval van proberen Twente op te lichten en dan ook nog zo te keer gaan in de Telegraaf tegen Twente.Een excuses is zeker op zijn plaats en Twente zou Aangifte kunnen doen van oplichting .

    Meneer Jansen probeerde FC Twente op te lichten? Hoe weet jij dat? Hij vertelde dat hij mondelinge afspraken had gemaakt met Joop en Aldo, en FC Twente daar dus aan wilde houden. Waarom heeft jouw vriend Joop deze afspraken dan nooit ontkent...of Aldo?

    FC Twente zou aangifte kunnen doen van oplichting...terwijl Joop en Aldo in alle toonaarden zwijgen hierover? Laat jouw vriend Joop de aantijgingen van Rob Jansen maar ontkrachten. Dat doet Joop echter niet...gewoon omdat hij blijkbaar deze afspraak wel heeft gemaakt met Rob.

    Rob Jansen is dus eigenlijk opgelicht door jouw vriend Joop en niets anders....

  • Avatar
    Ik - 11 februari 2017 om 13:11
    FCTukkerclan zegt:

    Beste Ik,

    Joop maakte wel meer vage afspraken, en zorgde voor wel meer vage deals. Niemand zegt dat FC Twente liegt. Jansen wilde FC Twente aan een (zogenaamde) afspraak houden, die Joop en Aldo blijkbaar met Jansen hadden gemaakt inzake Kamohelo.....

    FC Twente heeft heel veel geluk gehad in deze, en daarom ben ik blij, maar waarom moet Rob Jansen sorry zeggen? Waarom zeggen Joop en Aldo niet openlijk sorry, en dat terwijl zij ons allemaal in al die jaren voorgelogen hebben?

    Ikzeg. Beste tc sorry dat ik zo laat reageer. Had het even moeilijk. Zo je hebt zeker gelijk wat ook de Namen die jij noemt. Sorry moeten zeggen. In mijn ogen moeten die mensen aan de schandpaal op de markt. Maar zo denk ik over hun. Nu Jansen. Hij heeft ons fc.Twente . Nieuwe mensen zo zwart gemaakt in de media. Deze fc.Twente mensen weten totaal niet wat de schandpaal mensen. Allemaal hebben gedaan in de naam van ons fc.Twente. Ik ben er niet bij geweest gelukkig. En het nieuwe bestuur ook niet. Maar Jansen Had geen goed woord over aan deze mensen. Als Jansen denkt iets te halen valt of gesproken afspraak hebben gemaakt met de schandpaal mensen. Dan moet ie daar zijn recht op halen. Maar het nieuwe fc.Twente heeft geen papier gevonden over deze deal. En dan zo te keer gaan tegen ons nieuwe fc.Twente. Nee dat is in mijn ogen niet meer normaal. Ik hoop dat jij tc het ook zo ziet .maar ik zie het zo

  • Avatar
    Twente1 - 11 februari 2017 om 13:19
    FCTukkerclan zegt:

    Meneer Jansen probeerde FC Twente op te lichten? Hoe weet jij dat? Hij vertelde dat hij mondelinge afspraken had gemaakt met Joop en Aldo, en FC Twente daar dus aan wilde houden. Waarom heeft jouw vriend Joop deze afspraken dan nooit ontkent...of Aldo?

    FC Twente zou aangifte kunnen doen van oplichting...terwijl Joop en Aldo in alle toonaarden zwijgen hierover? Laat jouw vriend Joop de aantijgingen van Rob Jansen maar ontkrachten. Dat doet Joop echter niet...gewoon omdat hij blijkbaar deze afspraak wel heeft gemaakt met Rob.

    Rob Jansen is dus eigenlijk opgelicht door jouw vriend Joop en niets anders....

    Lekkere ongefundeerde aanname doe je hier zeg. Het zou zo maar kunnen zijn dat meneer Jansen ook een hoop onzin loopt te verkondigen hier. Daar zijn deze smerige zaakwaarnemers namelijk net zo goed in als de partners in crime Joop en Aldo. Je weet het dus niet.

  • Avatar
    Dusan91 - 11 februari 2017 om 13:24
    Twente1 zegt:

    Lekkere ongefundeerde aanname doe je hier zeg. Het zou zo maar kunnen zijn dat meneer Jansen ook een hoop onzin loopt te verkondigen hier. Daar zijn deze smerige zaakwaarnemers namelijk net zo goed in als de partners in crime Joop en Aldo. Je weet het dus niet.

    Kan me bijna niet voorstellen dat je zonder enige beloftes, bij Twente komt schooieren om geld .

  • Avatar
    Twente1 - 11 februari 2017 om 13:25
    Dusan91 zegt:

    Kan me bijna niet voorstellen dat je zonder enige beloftes, bij Twente komt schooieren om geld .

    Oh jawel hoor. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Misschien heeft Joopie (FC Twente) hem ooit wel een streek geflikt. (De meeste) zaakwaarnemers kun je zonder pardon in de categorie Joop & Aldo plaatsen.

  • Avatar
    Dusan91 - 11 februari 2017 om 13:28
    Twente1 zegt:

    Oh jawel hoor. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Misschien heeft Joopie (FC Twente) hem ooit wel een streek geflikt. (De meeste) zaakwaarnemers kun je zonder pardon in de categorie Joop & Aldo plaatsen.

    Dan ben je toch heel naief om te denken dat je zonder bewijs een miljoen kunt krijgen.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 11 februari 2017 om 13:30
    Ik zegt:

    Ikzeg. Beste tc sorry dat ik zo laat reageer. Had het even moeilijk. Zo je hebt zeker gelijk wat ook de Namen die jij noemt. Sorry moeten zeggen. In mijn ogen moeten die mensen aan de schandpaal op de markt. Maar zo denk ik over hun. Nu Jansen. Hij heeft ons fc.Twente . Nieuwe mensen zo zwart gemaakt in de media. Deze fc.Twente mensen weten totaal niet wat de schandpaal mensen. Allemaal hebben gedaan in de naam van ons fc.Twente. Ik ben er niet bij geweest gelukkig. En het nieuwe bestuur ook niet. Maar Jansen Had geen goed woord over aan deze mensen. Als Jansen denkt iets te halen valt of gesproken afspraak hebben gemaakt met de schandpaal mensen. Dan moet ie daar zijn recht op halen. Maar het nieuwe fc.Twente heeft geen papier gevonden over deze deal. En dan zo te keer gaan tegen ons nieuwe fc.Twente. Nee dat is in mijn ogen niet meer normaal. Ik hoop dat jij tc het ook zo ziet .maar ik zie het zo

    Omdat het dus mondeling was....heeft FC Twente heel veel geluk gehad, en daar ben ik blij om. :)

    Kijk beste Ik, natuurlijk klaagde Rob steen en been over van alles en nog wat. Er was hem blijkbaar mondeling €1 mio beloofd door Joop en Aldo, en dat wilde hij opeisen. Ik zou eerlijk gezegd hetzelfde gedaan hebben als mij die mondelinge belofte was gedaan. Mondelinge afspraken zijn veelal nog steeds rechtsgeldig.

    Wat zich precies af heeft gespeeld, en wat er precies gezegd is achter de schermen tussen Rob Jansen en FC Twente, dat weet niemand van ons, maar daar moeten haast wel dingen gezegd zijn die Rob Jansen heel erg boos hebben gemaakt, waarop hij dus de media op heeft gezocht. Zoiets doe je namelijk niet zomaar....toch? Het vervelende is gewoon dat voor alle gemaakte afspraken FC Twente verantwoordelijk wordt gehouden omdat Joop toen nog aan het roer stond. Het is dus logisch dat Jansen niet naar Joop persoonlijk gaat. Zo werkt het bij elk bedrijf....bij afspraken die afkomstig zijn vanuit een bepaald bedrijf....daar zal het bedrijf verantwoordelijk voor worden...en blijven gesteld en gehouden. Leuk is het niet, maar het is wel de realiteit.

    Zoals gezegd beste Ik....FC Twente heeft heel veel geluk gehad, en laten wij daar heel erg blij om zijn. :)

  • Avatar
    Twente1 - 11 februari 2017 om 13:30
    Dusan91 zegt:

    Dan ben je toch heel naief om te denken dat je zonder bewijs een miljoen kunt krijgen.

    Klopt, net zo naïef als Bertje van Oostveen.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 11 februari 2017 om 13:31
    Dusan91 zegt:

    Dan ben je toch heel naief om te denken dat je zonder bewijs een miljoen kunt krijgen.

    Rob Jansen is echt niet achterlijk Dusan91. Tevens hebben Joop en/of Aldo de eis van Jansen niet ontkracht. Dat zegt genoeg lijkt me.....

  • Avatar
    FCTukkerclan - 11 februari 2017 om 13:33
    Twente1 zegt:

    Lekkere ongefundeerde aanname doe je hier zeg. Het zou zo maar kunnen zijn dat meneer Jansen ook een hoop onzin loopt te verkondigen hier. Daar zijn deze smerige zaakwaarnemers namelijk net zo goed in als de partners in crime Joop en Aldo. Je weet het dus niet.

    Ik doe aannames, terwijl Hengelo schreeuwt dat Jansen de boel op wilde lichten? Joop en Aldo hadden wel meer van dit soort 'streken', vage deals waar de buitenwereld totaal geen weet van had....

Nieuwe media