FC Twente wil 1,1 miljoen euro terugvorderen: arbitragezaak dient in juli

17 maart 2017 om 16:16 | Bron:

FC Twente laat weten dat de arbitragecommissie van de KNVB een definitieve uitspraak heeft gedaan in de zaak Wasserman, het makelaarskantoor van zaakwaarnemer Rob Jansen. 

"Zij oordeelt dat het bedrag dat was gemoeid met de transfer van Mokotjo naar FC Twente, nu niet opeisbaar is door het makelaarskantoor en wijst nu dus het merendeel van de hoofdsom van zijn vordering af", laat FC Twente weten in een verklaring. "De arbitragecommissie geeft daarbij aan niet tussentijds te kunnen oordelen over de vraag of bij een eventuele verkoop van Mokotjo sprake is van een transfer die leidt tot een betalingsverplichting voor FC Twente." 

"Eind december stelde de KNVB-arbitragezaak FC Twente op de hoogte van haar tussenvonnis", blikken de Tukkers terug. "Zij gaf hierin aan dat de betalingen die door FC Twente rondom de contractverlenging van Hölscher zijn gedaan terecht zijn. Deze betalingen zijn inmiddels voldaan. Daarnaast stond in het tussenvonnis dat het bedrag dat was gemoeid met de transfer van Mokotjo, destijds naar FC Twente, nog niet opeisbaar was door het makelaarskantoor. Wasserman kreeg drie weken de tijd om hierin het (aanvullende) bewijs te leveren, dat zij toch wel direct al aanspraak zou kunnen maken op enige betaling."

"Het makelaarskantoor heeft aangegeven dat bewijs niet te kunnen leveren", vervolgt men. "FC Twente heeft bij het Nederlands Arbitrage Instituut (NAI) een zaak aangespannen, waarin zij op haar beurt een bedrag van Wasserman terugvordert. Dat bedrag is door de club in een eerder stadium voldaan, maar het is volgens het huidige bestuur van FC Twente in het geheel niet duidelijk welke diensten Wasserman daarvoor heeft geleverd", besluit FC Twente. 

Update: de Telegraaf weet vandaag te melden dat de arbitragezaak in juli behandeld zal worden. 

Overzicht

Reacties (26)

  • Avatar
    Twente1 - 10 februari 2017 om 17:59

    💪🏻 Mooi zo. Korte metten maken met die graaiers van een spelersmakelaars. Zou mooi zijn als Twente nog geld tegemoet kan zien. Was dit niet iets van 1,1 miljoen?

  • Avatar
    Baszie - 10 februari 2017 om 17:59

    Prima dit! BIERRRR

  • Avatar
    Pol! - 10 februari 2017 om 18:05
    Twente1 zegt:

    💪🏻 Mooi zo. Korte metten maken met die graaiers van een spelersmakelaars. Zou mooi zijn als Twente nog geld tegemoet kan zien. Was dit niet iets van 1,1 miljoen?

    Je hebt in de toekomst ook weer te maken met die graaiers om spelers weg te brengen of aan te trekken. Uiteraard ben ik wel blij met dit vonnis.

  • Avatar
    Twente1 - 10 februari 2017 om 18:10
    Pol! zegt:

    Je hebt in de toekomst ook weer te maken met die graaiers om spelers weg te brengen of aan te trekken. Uiteraard ben ik wel blij met dit vonnis.

    Klopt, maar dit is wel een signaal dat alles niet zomaar vanzelfsprekend is voor die graaiers. Jansen dacht ook GEWOON ff een miljoentje op te halen.

  • Avatar
    Pol! - 10 februari 2017 om 18:34
    Twente1 zegt:

    Klopt, maar dit is wel een signaal dat alles niet zomaar vanzelfsprekend is voor die graaiers. Jansen dacht ook GEWOON ff een miljoentje op te halen.

    Mee eens.

  • Avatar
    Ik - 10 februari 2017 om 18:53

    Ikzeg. Zo dit is eindelijk recht. Maar zou de heer Jansen ook zo vriendelijk willen zijn en zijn woorden terug wil halen over ons fc.Twente. Graag zie ik in de krant dat niet ons fctwente. Een leugenaar is en dat wij ons moeten schamen Hoe ons fc.Twente. Wel niet om ging met hun. Graag meneer Jansen zie ik nu een sorry te gemoet naar ons fc.Twente. En graag in het nieuws. U moet zich vreselijk schamen om ons fc.Twente. Zo zwart te maken in de media.

  • Avatar
    ruud - 10 februari 2017 om 19:45

    Het stuk stront de zaakwaarnemer dacht zonder bewijs veel geld in zijn zak te kunnen steken en er zou al een miljoen voor zijn gereserveerd dus niet slecht daar blijft dus een groot deel van over. Er staat dat het om een definitieve uitspraak gaat maar het is nog wat onduidelijk hoe hoog dat bedrag zal zijn als de speler wordt verkocht maar dat is een andere kwestie. De tegenvordering is ook een goede zet paal en perk aan die schimmige factuurtjes van klootzakken van zaakwaarnemers.

  • Avatar
    Ik - 11 februari 2017 om 13:11
    zegt:

    Ikzeg. Beste tc sorry dat ik zo laat reageer. Had het even moeilijk. Zo je hebt zeker gelijk wat ook de Namen die jij noemt. Sorry moeten zeggen. In mijn ogen moeten die mensen aan de schandpaal op de markt. Maar zo denk ik over hun. Nu Jansen. Hij heeft ons fc.Twente . Nieuwe mensen zo zwart gemaakt in de media. Deze fc.Twente mensen weten totaal niet wat de schandpaal mensen. Allemaal hebben gedaan in de naam van ons fc.Twente. Ik ben er niet bij geweest gelukkig. En het nieuwe bestuur ook niet. Maar Jansen Had geen goed woord over aan deze mensen. Als Jansen denkt iets te halen valt of gesproken afspraak hebben gemaakt met de schandpaal mensen. Dan moet ie daar zijn recht op halen. Maar het nieuwe fc.Twente heeft geen papier gevonden over deze deal. En dan zo te keer gaan tegen ons nieuwe fc.Twente. Nee dat is in mijn ogen niet meer normaal. Ik hoop dat jij tc het ook zo ziet .maar ik zie het zo

  • Avatar
    Twente1 - 11 februari 2017 om 13:19
    zegt:

    Lekkere ongefundeerde aanname doe je hier zeg. Het zou zo maar kunnen zijn dat meneer Jansen ook een hoop onzin loopt te verkondigen hier. Daar zijn deze smerige zaakwaarnemers namelijk net zo goed in als de partners in crime Joop en Aldo. Je weet het dus niet.

  • Avatar
    Twente1 - 11 februari 2017 om 13:25
    zegt:

    Oh jawel hoor. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Misschien heeft Joopie (FC Twente) hem ooit wel een streek geflikt. (De meeste) zaakwaarnemers kun je zonder pardon in de categorie Joop & Aldo plaatsen.

  • Avatar
    Twente1 - 11 februari 2017 om 13:30
    zegt:

    Klopt, net zo naïef als Bertje van Oostveen.

  • Avatar
    twente199 - 11 februari 2017 om 13:38

    @tc
    van beide kanten kunnen er criminele zaken gebeurd zijn. Ik praat joop en aldo niet goed, maar in dit geval kan het een mooi eindje zijn voor jansen waar hij een hoop geld mee zou kunnen binnenslepen. Het is niet voor niets dat de eis van wasserman van tafel geveegd is.

  • Avatar
    ruud - 11 februari 2017 om 13:39

    Het stuk stront de zaakwaarnemer was nog wel zo coulant voor twente en had echt met de club meegedacht. Dit stuk pus van de voetballerij wilde zonder contract bewijs of wat dan ook grote gelden in zijn zak steken onttrokken aan alles en iedereen gewoon wat de ene klootzak de andere klootzak toezegd. Er moet een groot en diepgaand onderzoek worden ingesteld naar deze praktijken onder dit gespuis. De rat peter de vries is ook zaakwaarnemer dit huichelachtig stuk stront komt overal voor dik geld zijn onzin uitkramen het liefst op tv er moet een einde komen aan de opportunistische kletspraat van klootzakken als peter de vries opschonen is nodig van deze tak van oplichting het moet worden opgepakt en grondig ook.

  • Avatar
    ruud - 11 februari 2017 om 14:41
    zegt:

    Het gaat erom dat de zaakwaarnemer geen contracten aangaat voor zijn zogenaamde werkzaamheden maar het allemaal mondeling in het schimmige wil afhandelen het bedrag dat ongetwijfeld zal kloppen is zo pervers hoog dat ze het mondeling en onderling regelen onder elkaar.

  • Avatar
    ANS - 11 februari 2017 om 14:58
    ruud zegt:

    Het gaat erom dat de zaakwaarnemer geen contracten aangaat voor zijn zogenaamde werkzaamheden maar het allemaal mondeling in het schimmige wil afhandelen het bedrag dat ongetwijfeld zal kloppen is zo pervers hoog dat ze het mondeling en onderling regelen onder elkaar.

    Ik kan je wel bevestigen, dat jouw conclussie absoluut de juiste is.

  • Avatar
    HJB - 11 februari 2017 om 15:40
    ruud zegt:

    Het gaat erom dat de zaakwaarnemer geen contracten aangaat voor zijn zogenaamde werkzaamheden maar het allemaal mondeling in het schimmige wil afhandelen het bedrag dat ongetwijfeld zal kloppen is zo pervers hoog dat ze het mondeling en onderling regelen onder elkaar.

    Inderdaad.
    Rob Jansen heeft gegokt op een banaal hoge comissie, dit wilde ze beide niet op papier daar dit totaal onverantwoord was en gingen akkoord met een mondelinge deal.
    De omstandigheden zijn bij Twente anders geworden, waardoor deze "legale oplichting" niet meer kan, ze zijn nu teruggefloten want geen schriftelijk bewijs, ik zou zeggen eigen schuld.
    Neemt niet weg dat Twente hier gemazzeld heeft. Wat eigenlijk interessanter is waarom de NVB geen vaste percentages rekent voor bemiddelingskosten van makelaars, doen ze eindelijk iets goed!!!

  • Avatar
    Twente1 - 11 februari 2017 om 15:48
    zegt:

    Wat heeft Hengelo hier mee te maken? Ik zal er overigens ook niet raar van opkijken als Jansen gelijk heeft hoor. Bedoelde alleen dat wanneer dingen wel of niet mondeling zijn toegezegd het zeer moeilijk aantoonbaar is. Dat Joop en Aldo geen lieverdjes waren is inmiddels duidelijk, maar veel zaakwaarnemers draaien hun hand ook niet om voor het verrichten van criminele praktijken.

    P.s. ben het vrijwel nooit met Hengelo eens ;)

  • Avatar
    ANS - 11 februari 2017 om 16:08

    Beste Hengelo, beste Tukkerclan, ik hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen, maar ik zou jullie willen verzoeken te willen stoppen met het afbranden van elkaar. Ik denk dat ik mede namens meerdere volgers hier spreek. Aub. Stop ermee. Bij voorbaat dank.

  • Avatar
    HJB - 11 februari 2017 om 16:26
    ANS zegt:

    Beste Hengelo, beste Tukkerclan, ik hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen, maar ik zou jullie willen verzoeken te willen stoppen met het afbranden van elkaar. Ik denk dat ik mede namens meerdere volgers hier spreek. Aub. Stop ermee. Bij voorbaat dank.

    In een ander topic verwijt je Successupporter hypocriet te zijn na diens oproep om elkaar met respect te behandelen waarin hij ondermeer ook aangaf zelf niet zonder zonde te zijn geweest. Was in het topic waar EvB64 de nodige pillen was vergeten volgens mij ;)) (grammatica geneuzel)
    Nu roep je TC en Hengelo hiertoe op wat ik overigens steun echter heb ook veel moddergooien met jou en scorpio en successupporter kunnen lezen.
    Steek de hand dus vooral ook in eigen boezem zou ik zeggen :))
    Heb nooit begrepen waarom de ene Twente supporter het nodig vind om de ander af te branden, je kunt hooguit jouw waarheid/mening er tegenover zetten. Op naar een leuk forum.

  • Avatar
    ANS - 11 februari 2017 om 16:37
    HJB zegt:

    In een ander topic verwijt je Successupporter hypocriet te zijn na diens oproep om elkaar met respect te behandelen waarin hij ondermeer ook aangaf zelf niet zonder zonde te zijn geweest. Was in het topic waar EvB64 de nodige pillen was vergeten volgens mij ;)) (grammatica geneuzel)
    Nu roep je TC en Hengelo hiertoe op wat ik overigens steun echter heb ook veel moddergooien met jou en scorpio en successupporter kunnen lezen.
    Steek de hand dus vooral ook in eigen boezem zou ik zeggen :))
    Heb nooit begrepen waarom de ene Twente supporter het nodig vind om de ander af te branden, je kunt hooguit jouw waarheid/mening er tegenover zetten. Op naar een leuk forum.

    Met modder gooien of je standpunt of feiten verdedigen, daarin ligt een groot verschil. En je noemt de juiste voorbeelden, Successupporter en Scorpio. Dat zijn de meest postieve mensen op dit forum. Hebben nooit een probleem met andere volgers, die zijn echt onmisbaar op dit mooie forum. Ik geniet elke dag van hun wijsheid, hun inzicht en de vriendelijke omgang met andere volgers.

Nieuwe media