VIDEO | Samenvatting: FC Twente met ruime cijfers onderuit tegen Ajax

13 maart 2017 om 12:59 | Bron: Twentefans.nl

FC Twente heeft zondag niet voor een stunt kunnen zorgen in de Amsterdam ArenA. De Tukkers verloren op bezoek bij Ajax met 3-0, na doelpunten van Amin Younes en Kasper Dolberg.

Tien minuten na rust brak Younes de ban voor de Amsterdammers. Na een geweldige loopactie van Davy Klaassen, die de bal mooi klaarlegde, kon de Duitse vleugelspeler afronden.

Bij de tweede goal van de middag was Younes opnieuw betrokken. Na een goede pass van Younes kon topschutter Dolberg zijn elfde doelpunt van het seizoen maken. In de extra tijd maakte Dolberg zijn tweede van de middag.

Overzicht

Reacties (27)

  • Avatar
    maxialex1979 - 12 maart 2017 om 18:40

    Logisch met zo'n trainer!!!

    Ede weer in de basis, Celina er ook weer in dan gaat het fout.

    Verschrikkelijk laf voetbal, het wordt tijd dat Rutten hier komt of Verbeek. Je ziet dat de dode spelsituaties verschrikkelijk slecht worden uitgevoerd. 0 doelpunten uit corners en dat zegt al genoeg!!!

    Vanaf nu George in de basis laten beginnen en onder meer de Jager speeltijd gunnen. We kunnen toch niks meer winnen. Mocht Marsman ook geen nieuw contract krijgen dan laat Drommel lekker keepen zodat we kijken of dat de eerste keeper van volgend jaar kan worden.

  • Avatar
    pinkfloyd50 - 12 maart 2017 om 18:56

    Dat gelul over de trainer...het is een klasse trainer, we staan niet voor niets op deze plek.

  • Avatar
    Samder - 12 maart 2017 om 18:56
    zegt:

    Idd prima trainer, 1e helft was best aardig, jammer dat ze het niveau niet vast hebben kunnen houden

  • Avatar
    Messi - 12 maart 2017 om 19:01
    zegt:

    3-0 ik had het goedπŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»

  • Avatar
    Rubahattem - 12 maart 2017 om 19:04
    maxialex1979 zegt:

    Logisch met zo'n trainer!!!

    Ede weer in de basis, Celina er ook weer in dan gaat het fout.

    Verschrikkelijk laf voetbal, het wordt tijd dat Rutten hier komt of Verbeek. Je ziet dat de dode spelsituaties verschrikkelijk slecht worden uitgevoerd. 0 doelpunten uit corners en dat zegt al genoeg!!!

    Vanaf nu George in de basis laten beginnen en onder meer de Jager speeltijd gunnen. We kunnen toch niks meer winnen. Mocht Marsman ook geen nieuw contract krijgen dan laat Drommel lekker keepen zodat we kijken of dat de eerste keeper van volgend jaar kan worden.

    Oh nu is de trainer de pineut?! Oke ik geef toe dat het een beetje behouden is zoals we spelen maar het heeft ons tot nu toe wel de 6e plek gebracht wat niemand verwacht had. En dat is een verdienste van het team, maar ook van de trainer.

    Volgens mij zijn er de afgelopen jaren al genoeg ontslagen gevallen binnen de club dus Hake gewoon lekker zijn contract uit laten dienen en daarna misschien eens met verbeek praten

  • Avatar
    fctexpert - 12 maart 2017 om 19:16
    Rubahattem zegt:

    Oh nu is de trainer de pineut?! Oke ik geef toe dat het een beetje behouden is zoals we spelen maar het heeft ons tot nu toe wel de 6e plek gebracht wat niemand verwacht had. En dat is een verdienste van het team, maar ook van de trainer.

    Volgens mij zijn er de afgelopen jaren al genoeg ontslagen gevallen binnen de club dus Hake gewoon lekker zijn contract uit laten dienen en daarna misschien eens met verbeek praten

    Ja duh,



    6de plek leuk hoor, onder theo vonk werden we 3 x derde met datzelfde schijtvoetbal, word echt tijd voor rutten en/of Gjv

  • Avatar
    Conti - 12 maart 2017 om 19:18

    FC Twente speelde vooral verdedigend een zeer slordige en niet geconcentreerde slappe wedstrijd.
    De goals werden wel heel gemakkelijk weg gegegeven vandaag.

  • Avatar
    Rene - 12 maart 2017 om 19:21

    Tweede helft was teleurstellend, Unal heeft niet een goede voorzet gehad, geen enkele gevaarlijk moment voor de goal van Ajax. Marsman was MOM

  • Avatar
    tukkerJP - 12 maart 2017 om 19:22

    Voorop staat dat ik blij ben dat ze in de subtop meedoen. Het is niet erg dat je verliest maar het gaat om de manier waarop dit gebeurd. Ze zakken steeds te ver in en laten de tegenstander teveel komen. Gewoon van je eigen kracht uit gaan en je haalt veel meer punten. Harder werken en feller spelen.

  • Avatar
    RedTukket - 12 maart 2017 om 19:22

    Waarom week in week uit hetzelfde geneuzel door sommige lieden? Zo voorspelbaar dat er weer gehakt wordt op Hake. Begrijp nou eens een keer dat dit gewoon de mensen zijn waar we het mee doen! Niks mis mee. We draaien gewoon een goed seizoen. En blijven schreeuwen om Verbeek lost ook niets op. Als Verbeek een aantal wedstrijden achter elkaar verliest dan laat men hem net zo hard vallen. Ik wil wel eens andere supporters! Echte supporters die achter het team gaan staan, in goede en in slechte tijden!

  • Avatar
    Scorpio69 - 12 maart 2017 om 19:32

    Jammer, er was niets te halen vandaag. Gelukkig heeft de concurrentie ook verloren. We eindigen gewoon op plek vier dit jaar. Er komen een paar mooie wedstrijden aan die we gewoon winnen.

  • Avatar
    Erwin81 - 12 maart 2017 om 19:34
    RedTukket zegt:

    Waarom week in week uit hetzelfde geneuzel door sommige lieden? Zo voorspelbaar dat er weer gehakt wordt op Hake. Begrijp nou eens een keer dat dit gewoon de mensen zijn waar we het mee doen! Niks mis mee. We draaien gewoon een goed seizoen. En blijven schreeuwen om Verbeek lost ook niets op. Als Verbeek een aantal wedstrijden achter elkaar verliest dan laat men hem net zo hard vallen. Ik wil wel eens andere supporters! Echte supporters die achter het team gaan staan, in goede en in slechte tijden!

    +1

  • Avatar
    Erwin81 - 12 maart 2017 om 19:35
    fctexpert zegt:

    Ja duh,



    6de plek leuk hoor, onder theo vonk werden we 3 x derde met datzelfde schijtvoetbal, word echt tijd voor rutten en/of Gjv

    Nog zo\'n azijnpisser. Het gras is bij de buren altijd groener, of niet soms?

  • Avatar
    maxialex1979 - 12 maart 2017 om 19:37

    Een goede trainer stelt een gehuurde kneus gewoon niet op als die een aantal slechte wedstrijden achter mekaar heeft gespeelt. Wat doet Hake??? Celina is de eerste op zijn wedstrijd formulier!

    Dode spelmomenten traint die ook niet anders hadden we vast en zeker wel dit seizoen een keer gescoord uit een corner.

    En dat we 6de staan? dat heeft met geluk te maken want als we een echte trainer hadden gehad hadden we 4de gestaan want we hebben al een heleboel punten verloren vanwege dit geknoei.

    Afgelopen weekend nog tegen Willem 2, die hadden met een beetje meer geluk gelijk kunnen spelen.

  • Avatar
    Messi - 12 maart 2017 om 19:46
    zegt:

    Een goede trainer neemt beslissingen ( celina out)

  • Avatar
    Ket wiezel - 12 maart 2017 om 19:49

    Twente had er beter aan gedaan om de wedstrijd van te voren schriftelijk af te doen. Je draait qua stand ver en ver boven verwachting. Dan kun je ook in uitwedstrijden vrijuit en onbevangen van leer trekken, dunkt mij. En Ajax begint gewoon slap(o.a. Veldman) in een veel te traag tempo en daar had je bovenop moeten knallen. De boel werd 2 keer opgejaagd en 2x ging dit uitstekend. Daarna was het uit met de pret. Je hoeft geen voetbaloloog te zijn dat je in de rust al kon voorspellen dat Ajax het tempo ging opschroeven. Corner 113 hebben we helemaal niet gehad geloof ik. Heb wel genoten van die schitterende vrije trap van Celina de 1e helft. Daar was echt op getraind, dat zag ik gelijk....Jammer, zo'n troosteloze aftocht.

  • Avatar
    RedTukket - 12 maart 2017 om 20:13
    zegt:

    Zegt dus gelijk hoe je er in staat!

  • Avatar
    RedTukket - 12 maart 2017 om 20:17
    zegt:

    Over de 1200 man die mee waten alleen maar lof. Als ook over de supporters die bij thuiswedstrijden achter het team staan. Met andere supporters bedoel de azijnpissers op dit forum die alleen maar week in week uit de trainer en spelers afbranden!

  • Avatar
    Messi - 12 maart 2017 om 20:17
    RedTukket zegt:

    Zegt dus gelijk hoe je er in staat!

    En jij hebt op dit moment gewacht

  • Avatar
    Messi - 12 maart 2017 om 20:18
    zegt:

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘BIEM

Nieuwe media