VIDEO | Samenvatting: FC Twente met ruime cijfers onderuit tegen Ajax

13 maart 2017 om 12:59 | Bron: Twentefans.nl VIDEO | Samenvatting: FC Twente met ruime cijfers onderuit tegen Ajax

FC Twente heeft zondag niet voor een stunt kunnen zorgen in de Amsterdam ArenA. De Tukkers verloren op bezoek bij Ajax met 3-0, na doelpunten van Amin Younes en Kasper Dolberg.

Tien minuten na rust brak Younes de ban voor de Amsterdammers. Na een geweldige loopactie van Davy Klaassen, die de bal mooi klaarlegde, kon de Duitse vleugelspeler afronden.

Bij de tweede goal van de middag was Younes opnieuw betrokken. Na een goede pass van Younes kon topschutter Dolberg zijn elfde doelpunt van het seizoen maken. In de extra tijd maakte Dolberg zijn tweede van de middag.

Overzicht

Reacties (56)

  • Avatar
    maxialex1979 - 12 maart 2017 om 18:40

    Logisch met zo'n trainer!!!

    Ede weer in de basis, Celina er ook weer in dan gaat het fout.

    Verschrikkelijk laf voetbal, het wordt tijd dat Rutten hier komt of Verbeek. Je ziet dat de dode spelsituaties verschrikkelijk slecht worden uitgevoerd. 0 doelpunten uit corners en dat zegt al genoeg!!!

    Vanaf nu George in de basis laten beginnen en onder meer de Jager speeltijd gunnen. We kunnen toch niks meer winnen. Mocht Marsman ook geen nieuw contract krijgen dan laat Drommel lekker keepen zodat we kijken of dat de eerste keeper van volgend jaar kan worden.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 12 maart 2017 om 18:40

    Ik denk dat Hake en Thesker even beter geen commentaar kunnen geven.....

    Gewoon de bus instappen en terug naar Enschede...

  • Avatar
    FCTwente10 - 12 maart 2017 om 18:40

    Eerlijk was t buitenspel? Zit in t uitvak niet goed kunnen zien

  • Avatar
    FCTukkerclan - 12 maart 2017 om 18:42
    FCTwente10 zegt:

    Eerlijk was t buitenspel? Zit in t uitvak niet goed kunnen zien

    Dan had je met 2-0 verloren....maakt geen bips uit dus....

  • Avatar
    Hengelo - 12 maart 2017 om 18:48
    maxialex1979 zegt:

    Logisch met zo'n trainer!!!

    Ede weer in de basis, Celina er ook weer in dan gaat het fout.

    Verschrikkelijk laf voetbal, het wordt tijd dat Rutten hier komt of Verbeek. Je ziet dat de dode spelsituaties verschrikkelijk slecht worden uitgevoerd. 0 doelpunten uit corners en dat zegt al genoeg!!!

    Vanaf nu George in de basis laten beginnen en onder meer de Jager speeltijd gunnen. We kunnen toch niks meer winnen. Mocht Marsman ook geen nieuw contract krijgen dan laat Drommel lekker keepen zodat we kijken of dat de eerste keeper van volgend jaar kan worden.

    prima trainer!

  • Avatar
    Ronnie1965 - 12 maart 2017 om 18:49
    Hengelo zegt:

    prima trainer!

    Eens

  • Avatar
    pinkfloyd50 - 12 maart 2017 om 18:56

    Dat gelul over de trainer...het is een klasse trainer, we staan niet voor niets op deze plek.

  • Avatar
    FCTwente10 - 12 maart 2017 om 18:56
    pinkfloyd50 zegt:

    Dat gelul over de trainer...het is een klasse trainer, we staan niet voor niets op deze plek.

    100% eens

  • Avatar
    Samder - 12 maart 2017 om 18:56
    Ronnie1965 zegt:

    Eens

    Idd prima trainer, 1e helft was best aardig, jammer dat ze het niveau niet vast hebben kunnen houden

  • Avatar
    Hengelo - 12 maart 2017 om 19:00
    pinkfloyd50 zegt:

    Dat gelul over de trainer...het is een klasse trainer, we staan niet voor niets op deze plek.

    en zo is dat.1000++++

  • Avatar
    Messi - 12 maart 2017 om 19:01
    Hengelo zegt:

    en zo is dat.1000++++

    3-0 ik had het goedπŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»

  • Avatar
    Rubahattem - 12 maart 2017 om 19:04
    maxialex1979 zegt:

    Logisch met zo'n trainer!!!

    Ede weer in de basis, Celina er ook weer in dan gaat het fout.

    Verschrikkelijk laf voetbal, het wordt tijd dat Rutten hier komt of Verbeek. Je ziet dat de dode spelsituaties verschrikkelijk slecht worden uitgevoerd. 0 doelpunten uit corners en dat zegt al genoeg!!!

    Vanaf nu George in de basis laten beginnen en onder meer de Jager speeltijd gunnen. We kunnen toch niks meer winnen. Mocht Marsman ook geen nieuw contract krijgen dan laat Drommel lekker keepen zodat we kijken of dat de eerste keeper van volgend jaar kan worden.

    Oh nu is de trainer de pineut?! Oke ik geef toe dat het een beetje behouden is zoals we spelen maar het heeft ons tot nu toe wel de 6e plek gebracht wat niemand verwacht had. En dat is een verdienste van het team, maar ook van de trainer.

    Volgens mij zijn er de afgelopen jaren al genoeg ontslagen gevallen binnen de club dus Hake gewoon lekker zijn contract uit laten dienen en daarna misschien eens met verbeek praten

  • Avatar
    fctexpert - 12 maart 2017 om 19:16
    Rubahattem zegt:

    Oh nu is de trainer de pineut?! Oke ik geef toe dat het een beetje behouden is zoals we spelen maar het heeft ons tot nu toe wel de 6e plek gebracht wat niemand verwacht had. En dat is een verdienste van het team, maar ook van de trainer.

    Volgens mij zijn er de afgelopen jaren al genoeg ontslagen gevallen binnen de club dus Hake gewoon lekker zijn contract uit laten dienen en daarna misschien eens met verbeek praten

    Ja duh,



    6de plek leuk hoor, onder theo vonk werden we 3 x derde met datzelfde schijtvoetbal, word echt tijd voor rutten en/of Gjv

  • Avatar
    annalyst - 12 maart 2017 om 19:17
    Messi zegt:

    3-0 ik had het goedπŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»

    Ik had het helaas ook goed Messi. Heb de wedstrijd niet kunnen zien, maar als ik de commentaren zo lees was het weer niet best

  • Avatar
    Tukkie 6 - 12 maart 2017 om 19:18

    Ik snap dat negatieve gelul echt niet!! We spelen tegen Ajax daar konden we 5 jaar terug nog goed tegen voetballen, maar nu moeten we hopen op een punt. We staan na alle ellendekeurig in de subtop laten we de jongens steunen en positief zijn, ik dacht en velen met mij dat Twente rond de degradatie plekken zou spelen.

  • Avatar
    Conti - 12 maart 2017 om 19:18

    FC Twente speelde vooral verdedigend een zeer slordige en niet geconcentreerde slappe wedstrijd.
    De goals werden wel heel gemakkelijk weg gegegeven vandaag.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 12 maart 2017 om 19:20
    annalyst zegt:

    Ik had het helaas ook goed Messi. Heb de wedstrijd niet kunnen zien, maar als ik de commentaren zo lees was het weer niet best

    Je hebt in ieder geval totaal niets gemist annalyst.

    Verliezen is niet erg, maar zoals FC Twente veelal speelt...zonder beleving, zonder passie...entertainment 0,0%....dat is beschamend....

  • Avatar
    Rene - 12 maart 2017 om 19:21

    Tweede helft was teleurstellend, Unal heeft niet een goede voorzet gehad, geen enkele gevaarlijk moment voor de goal van Ajax. Marsman was MOM

  • Avatar
    jeff - 12 maart 2017 om 19:21
    Tukkie 6 zegt:

    Ik snap dat negatieve gelul echt niet!! We spelen tegen Ajax daar konden we 5 jaar terug nog goed tegen voetballen, maar nu moeten we hopen op een punt. We staan na alle ellendekeurig in de subtop laten we de jongens steunen en positief zijn, ik dacht en velen met mij dat Twente rond de degradatie plekken zou spelen.

    Het gaat er niet om dat je verliest, maar de manier waarop. Slordig, slechts adem voor een uurtje. Dat baart toch zorgen?

  • Avatar
    tukkerJP - 12 maart 2017 om 19:22

    Voorop staat dat ik blij ben dat ze in de subtop meedoen. Het is niet erg dat je verliest maar het gaat om de manier waarop dit gebeurd. Ze zakken steeds te ver in en laten de tegenstander teveel komen. Gewoon van je eigen kracht uit gaan en je haalt veel meer punten. Harder werken en feller spelen.

Nieuwe media