'FC Twente gooit lijntje uit en hengelt naar gewilde Feyenoord-doelman'

13 maart 2017 om 13:40 | Bron: VoetbalPrimeur

FC Twente aast op Feyenoord-doelman Brad Jones, zo weet VoetbalPrimeur vandaag te melden. De 34-jarige sterkhouder van de Rotterdammers is na dit seizoen transfervrij. 

Naast FC Twente, zouden ook SC Heerenveen, FC Utrecht en AZ hebben geïnformeerd naar de diensten van Jones. De goalie is met Feyenoord al wel in onderhandeling zijn over een nieuw contract. Het ligt echter voor de hand dat Kenneth Vermeer volgend seizoen weer de eerste keus is in Rotterdam, waardoor Jones het met een plek op de bank moet stellen. 

Nick Marsman, de huidige eerste doelman bij FC Twente, en Sonny Stevens beschikken bij de club uit Enschede eveneens over een aflopend contract, waardoor er een vacature vrijkomt. Of de Twente-doelman en het bestuur van de Enschedese club al in onderhandeling zijn over een nieuwe verbintenis is nog altijd niet bekend.

 

Overzicht

Reacties (34)

  • Avatar
    Russel - 13 maart 2017 om 13:35

    Zou een goede aanwinst zijn! Ben echter bang dat dit niet haalbaar is. Zou eerder eens informeren voor warner hahn.

  • Avatar
    annalyst - 13 maart 2017 om 13:38

    Ophalen die vent. Geweldige doelman. Echt iemand die punten pakt voor de ploeg.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 13 maart 2017 om 13:42
    annalyst zegt:

    Ophalen die vent. Geweldige doelman. Echt iemand die punten pakt voor de ploeg.

    Absoluut mee eens, maar ik vraag me af in hoeverre FC Twente serieus kan concurreren met clubs als AZ en Heereneveen als het gaat om aankopen. Transfervrij betekent namelijk wel dat Jones tekengeld zal vragen....

    Pasveer en Jones....lijken mij uitstekende alternatieven voor Marsman en Stevens....zeker gezien het salaris welke deze 2 heren nu opstrijken....

  • Avatar
    HJB - 13 maart 2017 om 13:45

    Kansloos en onrealistisch, te duur en teveel concurentie van clubs die volgend jaar wel om meer dan alleen de NVB beker strijden.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 13 maart 2017 om 13:50
    HJB zegt:

    Kansloos en onrealistisch, te duur en teveel concurentie van clubs die volgend jaar wel om meer dan alleen de NVB beker strijden.

    Niet geschoten is altijd mis HJB. ;)

  • Avatar
    twente199 - 13 maart 2017 om 13:51
    FCTukkerclan zegt:

    Absoluut mee eens, maar ik vraag me af in hoeverre FC Twente serieus kan concurreren met clubs als AZ en Heereneveen als het gaat om aankopen. Transfervrij betekent namelijk wel dat Jones tekengeld zal vragen....

    Pasveer en Jones....lijken mij uitstekende alternatieven voor Marsman en Stevens....zeker gezien het salaris welke deze 2 heren nu opstrijken....

    het is idd absoluut niet realistisch om te denken dat twente jones zomaar kan halen. Verder hoop ik niet dat je bedoelt om pasveer én jones te halen, dat gaat niet goedkomen. dan kan pasveer net zo goed bij psv op de bank blijven zitten.

  • Avatar
    DK874 - 13 maart 2017 om 13:54

    Dit kan je wel vergeten! En nogmaals, waarom niet een poging om Hahn binnen te hengelen?!

  • Avatar
    FCTukkerclan - 13 maart 2017 om 13:56
    twente199 zegt:

    het is idd absoluut niet realistisch om te denken dat twente jones zomaar kan halen. Verder hoop ik niet dat je bedoelt om pasveer én jones te halen, dat gaat niet goedkomen. dan kan pasveer net zo goed bij psv op de bank blijven zitten.

    Pasveer is behoorlijk 'gegroeid', en mede daarom wil FC Twente hem terughalen. Vergeet daarnaast niet dat er sprake moet zijn van gezonde, en vooral gelijkwaardige concurrentie zodat elke keeper het maximale uit zichzelf moet halen om die begeerde basisplek te krijgen.

    Marsman heeft nu geen gelijkwaardige concurrentie, en dat verklaart dan ook deels zijn basisplaats.

  • Avatar
    Ket wiezel - 13 maart 2017 om 13:58

    Biedt Marsman een verlaagd contract, huur Gersbeck met optie tot koop. Dan ben je met je doelmannen klaar en kun je je richten op 1 of 2 goede buitenspelers, want die Ede en Celina bakken er geen kloten van. Om over Yeboah maar te zwijgen.

  • Avatar
    twente199 - 13 maart 2017 om 13:59
    FCTukkerclan zegt:

    Pasveer is behoorlijk 'gegroeid', en mede daarom wil FC Twente hem terughalen. Vergeet daarnaast niet dat er sprake moet zijn van gezonde, en vooral gelijkwaardige concurrentie zodat elke keeper het maximale uit zichzelf moet halen om die begeerde basisplek te krijgen.

    Marsman heeft nu geen gelijkwaardige concurrentie, en dat verklaart dan ook deels zijn basisplaats.

    klopt absoluut, maar ik denk dat het realistischer is dat jones óf pasveer hierheen komt dan beide. Ze zijn beide te goed om bij twente op de bank te gaan zitten.

  • Avatar
    HJB - 13 maart 2017 om 14:02
    FCTukkerclan zegt:

    Niet geschoten is altijd mis HJB. ;)

    Je kunt beter dan shoppen in de 3e bundesliga, deze hebben ook alleen de duitse beker voor te spelen echter het 2e jaar bij Twente komt spelen voor plaatsing Europa erbij.

    Van 3e bundesliga naar 4e club van Nederland lijkt me realistischer.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 13 maart 2017 om 14:05
    twente199 zegt:

    klopt absoluut, maar ik denk dat het realistischer is dat jones óf pasveer hierheen komt dan beide. Ze zijn beide te goed om bij twente op de bank te gaan zitten.

    Als spelers en/of keepers zich te goed voelen om op de bank te zitten, dan mogen zij een trainer overtuigen en bewijzen dat zij in de basis horen. ;)

  • Avatar
    FCTukkerclan - 13 maart 2017 om 14:06
    HJB zegt:

    Je kunt beter dan shoppen in de 3e bundesliga, deze hebben ook alleen de duitse beker voor te spelen echter het 2e jaar bij Twente komt spelen voor plaatsing Europa erbij.

    Van 3e bundesliga naar 4e club van Nederland lijkt me realistischer.

    Jones zou ook een 'smoke-screen' kunnen zijn HJB, en wellicht is FC Twente al in gesprek met meerdere doelmannen. :)

    Het is gewoon nog even afwachten.

  • Avatar
    annalyst - 13 maart 2017 om 14:16
    DK874 zegt:

    Dit kan je wel vergeten! En nogmaals, waarom niet een poging om Hahn binnen te hengelen?!

    Hahn heeft nog een contract tot medio 2019, is dus niet haalbaar voor ons of het zou huur moeten zijn, maar ik denk dat Hahn, samen met Vermeer, volgend seizoen gewoon gaat strijden om eerste doelman te worden bij 010

  • Avatar
    bartcore - 13 maart 2017 om 14:16

    proberen kan nooit kwaad. kom er maar in!

  • Avatar
    annalyst - 13 maart 2017 om 14:29
    FCTukkerclan zegt:

    Jones zou ook een 'smoke-screen' kunnen zijn HJB, en wellicht is FC Twente al in gesprek met meerdere doelmannen. :)

    Het is gewoon nog even afwachten.

    Wat het ook mag zijn TC, één ding is wel zeker ; het is namelijk een groot signaal richting Nick ;)

  • Avatar
    FCTukkerclan - 13 maart 2017 om 14:32
    annalyst zegt:

    Wat het ook mag zijn TC, één ding is wel zeker ; het is namelijk een groot signaal richting Nick ;)

    Dat signaal was er toch al annalyst? Er zijn al contracten verlengd, en daarin is Nick voorbij gelopen of genegeerd....zeg het maar.

    Hij en Stevens zijn groot-verdienende keepers....

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 13 maart 2017 om 14:35

    Zou geweldig zijn maar ben bang dat het niet lukt.

  • Avatar
    BAM - 13 maart 2017 om 14:38

    En die 3de Keeper dan (die scandinavier), par hansen..... genoeg ervaring en goed genoeg bevonden voor Feyenoord destijds. Nog maar 30. Zou dat niet wat zijn?

  • Avatar
    BAM - 13 maart 2017 om 14:38

    En die 3de Keeper dan (die scandinavier), par hansen..... genoeg ervaring en goed genoeg bevonden voor Feyenoord destijds. Nog maar 30. Zou dat niet wat zijn?

Nieuwe media