Swart hekelt FC Twente-tactiek: ''Ga niet met tien man voor de goal staan''

13 maart 2017 om 16:59 | Bron: AjaxPrimeur

FC Twente verloor zondagmiddag met 3-0 op bezoek bij Ajax en Sjaak Swart zet zijn vraagtekens bij het tactische strijdplan van Rene Hake. 'Mister Ajax' stoorde zich aan het anti-voetbal van de bezoekers uit Enschede. 

"Ik begrijp het niet, Twente heeft best een leuke ploeg", begint hij voor de camera van AjaxPrimeur. "Maak er dan gewoon een mooie wedstrijd van! Je staat niet onderaan, je staat niet bovenaan... maar ga niet met tien man voor de goal staan", aldus Swart, die baalt dat Ajax niet aan het doelsaldo heeft gewerkt. 

"Zeker thuis moet je een bombardement op die goal hebben", stelt hij. "Gelukkig maakten we er uiteindelijk drie, maar het hadden er ook vijf kunnen zijn. Tegen bepaalde tegenstanders kun je echt uithalen en dan moet je dat ook gewoon doen", besluit Swart. 

Overzicht

Reacties (22)

  • Avatar
    Ket wiezel - 13 maart 2017 om 17:21

    Ben het dit keer helemaal met hem eens. Wat voor zin had het om voor het hok te gaan liggen?! Hopen en bidden dat het 0-0 blijft ?? Als je dan de tactiek hebt om snel om te schakelen, oké, maar ook dat gebeurde niet. Alsof dit Ajax zo'n wereldteam is. Ik had die gasten gelijk vol onder druk gezet, want daar hebben ze een gruwelijke hekel aan, vooral Veltmannetje begint dan de raarste dingen te doen. Dat wil niet zeggen dat je zo'n pot dan wint, maar dan had je wel een leuke wedstrijd gezien. Nu was het weer eens doffe ellende en sta je ook met lege handen. Had dan wat voor die meegereisde supporters gedaan in de vorm van amusement. Geen schot op goal, geen cornerbal, een verdwaalde vrije trap. Best wel triest.

  • Avatar
    Twente1 - 13 maart 2017 om 17:50
    Ket wiezel zegt:

    Ben het dit keer helemaal met hem eens. Wat voor zin had het om voor het hok te gaan liggen?! Hopen en bidden dat het 0-0 blijft ?? Als je dan de tactiek hebt om snel om te schakelen, oké, maar ook dat gebeurde niet. Alsof dit Ajax zo'n wereldteam is. Ik had die gasten gelijk vol onder druk gezet, want daar hebben ze een gruwelijke hekel aan, vooral Veltmannetje begint dan de raarste dingen te doen. Dat wil niet zeggen dat je zo'n pot dan wint, maar dan had je wel een leuke wedstrijd gezien. Nu was het weer eens doffe ellende en sta je ook met lege handen. Had dan wat voor die meegereisde supporters gedaan in de vorm van amusement. Geen schot op goal, geen cornerbal, een verdwaalde vrije trap. Best wel triest.

    Sjaak is een van de grootste zure mensen in voetballand als je het mij vraagt. Waar hij Twente adviseert om niet met 10 man voor de goal te hangen adviseer ik deze man om nog iets van zijn leven te maken zolang het nog kan. Dan leert hij de leuke en positieve dingen in het leven ook nog eens kennen.

  • Avatar
    Ket wiezel - 13 maart 2017 om 18:01

    @twente1 en annalyst. Ik ben ook geen fan van Sjaak Swart, maar hij zit met deze mening wel op dezelfde lijn als ik. Gaat er niet om of hij een zuurpruim is of wat dan ook.

  • Avatar
    wolkje - 13 maart 2017 om 18:12

    die arrogante jood moet zijn bek is een keer dichthouden met z'n uitspraken
    hij scheld zijn eigen club nog verrot

  • Avatar
    Freano - 13 maart 2017 om 18:17

    Hoop dat hij een dezer dagen vredig inslaapt. Volgens mij ziet hij het leven toch niet meer zitten. Zit alleen maar te zeiken met z\'n grafkop.

  • Avatar
    twente199 - 13 maart 2017 om 18:54
    Ket wiezel zegt:

    Ben het dit keer helemaal met hem eens. Wat voor zin had het om voor het hok te gaan liggen?! Hopen en bidden dat het 0-0 blijft ?? Als je dan de tactiek hebt om snel om te schakelen, oké, maar ook dat gebeurde niet. Alsof dit Ajax zo'n wereldteam is. Ik had die gasten gelijk vol onder druk gezet, want daar hebben ze een gruwelijke hekel aan, vooral Veltmannetje begint dan de raarste dingen te doen. Dat wil niet zeggen dat je zo'n pot dan wint, maar dan had je wel een leuke wedstrijd gezien. Nu was het weer eens doffe ellende en sta je ook met lege handen. Had dan wat voor die meegereisde supporters gedaan in de vorm van amusement. Geen schot op goal, geen cornerbal, een verdwaalde vrije trap. Best wel triest.

    helemaal mee eens, neem erin mee dat ajax de uitwedstrijd tegen kopenhagen in de benen had en er had meer ingezeten. De eerste helft was ajax bedroevend, daar viel wat te halen. Het is gewoon te slap, en counters zitten er ook niet in, zo ga je zelf nooit scoren

  • Avatar
    Freano - 13 maart 2017 om 19:58
    zegt:

    Boeit me niet

  • Avatar
    Ket wiezel - 13 maart 2017 om 20:01
    twente199 zegt:

    helemaal mee eens, neem erin mee dat ajax de uitwedstrijd tegen kopenhagen in de benen had en er had meer ingezeten. De eerste helft was ajax bedroevend, daar viel wat te halen. Het is gewoon te slap, en counters zitten er ook niet in, zo ga je zelf nooit scoren

    Ja, die donderdavond tegen Kopenhagen ben ik dan ook gemakshalve even vergeten. Nog een reden meer om er op te klappen. Dan wordt het 1-0 en dan denk je bij jezelf; hoe denkt dit team in godsnaam een goal te maken als ze de middenlijn alleen van verre kunnen zien. Een mission impossible.

  • Avatar
    Enschede78 - 13 maart 2017 om 21:18

    Leeft die graftak nog?

  • Avatar
    Freano - 13 maart 2017 om 22:36
    Enschede78 zegt:

    Leeft die graftak nog?

    Haha helaas wel

  • Avatar
    DK874 - 13 maart 2017 om 22:41
    Ket wiezel zegt:

    Ben het dit keer helemaal met hem eens. Wat voor zin had het om voor het hok te gaan liggen?! Hopen en bidden dat het 0-0 blijft ?? Als je dan de tactiek hebt om snel om te schakelen, oké, maar ook dat gebeurde niet. Alsof dit Ajax zo'n wereldteam is. Ik had die gasten gelijk vol onder druk gezet, want daar hebben ze een gruwelijke hekel aan, vooral Veltmannetje begint dan de raarste dingen te doen. Dat wil niet zeggen dat je zo'n pot dan wint, maar dan had je wel een leuke wedstrijd gezien. Nu was het weer eens doffe ellende en sta je ook met lege handen. Had dan wat voor die meegereisde supporters gedaan in de vorm van amusement. Geen schot op goal, geen cornerbal, een verdwaalde vrije trap. Best wel triest.

    +100.000!!!!! Altijd dat laffe voetbal, wees toch eens zeker van je zelf! Ajax is Jezus niet, gewoon een zwak elftal met een grote naam pfffffff!

  • Avatar
    DK874 - 13 maart 2017 om 22:43

    Wel is het zo dat Sjaak Swart een seniele ouwe Ajax kwal is!

  • Avatar
    jowar - 13 maart 2017 om 23:31

    stadse dakgoot scheitert

  • Avatar
    BartTB3 - 14 maart 2017 om 07:57
    twente199 zegt:

    helemaal mee eens, neem erin mee dat ajax de uitwedstrijd tegen kopenhagen in de benen had en er had meer ingezeten. De eerste helft was ajax bedroevend, daar viel wat te halen. Het is gewoon te slap, en counters zitten er ook niet in, zo ga je zelf nooit scoren

    en er had meer ingezeten, zoals? 2-0?
    of had Ede er 2 kunnen maken?

  • Avatar
    twente199 - 14 maart 2017 om 08:18
    BartTB3 zegt:

    en er had meer ingezeten, zoals? 2-0?
    of had Ede er 2 kunnen maken?

    ajax had een zware wedstrijd in de benen, ze waren barslecht de eerste helft. Maar twente vind alles prima en ze hebben zich als een mak lam naar de slachtbank laten leiden, zoals uit tegen vitesse. Het is beschamend, 2 de helft was ajax beter en je kan daar gewoon verliezen. Maar zo behoudend blijven spelen de hele wedstrijd door is gewoon schande, je kan beter proberen er een wedstrijd van te maken en dan 4-0 verliezen dan dit slappe zooitje met alsnog een 3-0 nederlaag. Ik snap niet dat je hier achter kunt staan, zoals tegen psv uit ging het mooi maar dit.

  • Avatar
    BartTB3 - 14 maart 2017 om 08:23
    twente199 zegt:

    ajax had een zware wedstrijd in de benen, ze waren barslecht de eerste helft. Maar twente vind alles prima en ze hebben zich als een mak lam naar de slachtbank laten leiden, zoals uit tegen vitesse. Het is beschamend, 2 de helft was ajax beter en je kan daar gewoon verliezen. Maar zo behoudend blijven spelen de hele wedstrijd door is gewoon schande, je kan beter proberen er een wedstrijd van te maken en dan 4-0 verliezen dan dit slappe zooitje met alsnog een 3-0 nederlaag. Ik snap niet dat je hier achter kunt staan, zoals tegen psv uit ging het mooi maar dit.

    vitesse uit was beschamend maar kwam door het systeem en doordat je Mokotjo wissel zette....
    Ajax is niet 1 maar 2-3 klasses beter dan ons, als ze er vol op geklapt waren zou dit Twente helemaal scheel getikt worden en zouden Traore en Younes er helemaal door heen dribbelen als er meer ruimte zou zijn geweest... gewoon accepteren, is geen schande hoor... dat je thuis van ze hebt weten te winnen moet je gewoon erg dankbaar voor zijn en koesteren...
    Dat je bij een topclub een resultaat behaalde zoals bij PSV dat zegt 9 van de 10x meer over de topclub dan aan ons hoor...

  • Avatar
    janfctfan - 14 maart 2017 om 08:25
    zegt:

    Klopt precies analyst. Dat varken heeft het altijd al op ons voorzien. Irritant mannetje is het. Bah. Hoop dan ook echt niet dat ze kampioen gaan worden.

  • Avatar
    BartTB3 - 14 maart 2017 om 08:25
    twente199 zegt:

    ajax had een zware wedstrijd in de benen, ze waren barslecht de eerste helft. Maar twente vind alles prima en ze hebben zich als een mak lam naar de slachtbank laten leiden, zoals uit tegen vitesse. Het is beschamend, 2 de helft was ajax beter en je kan daar gewoon verliezen. Maar zo behoudend blijven spelen de hele wedstrijd door is gewoon schande, je kan beter proberen er een wedstrijd van te maken en dan 4-0 verliezen dan dit slappe zooitje met alsnog een 3-0 nederlaag. Ik snap niet dat je hier achter kunt staan, zoals tegen psv uit ging het mooi maar dit.

    en dat je dan zoiets zegt als: je kan beter proberen er een wedstrijd van te maken en dan 4-0 verliezen dan dit slappe zooitje met alsnog een 3-0 nederlaag....

    dat is leuk dat je dat zegt, maar jij, ik en iedereen hier weet dat als ze 4-0 zouden hebben verloren met leuk voetbal dan zouden mensen als jij hier nog steeds zitten te zeiken dat ze met 4-0 verloren zouden hebben ;)

  • Avatar
    Messi - 14 maart 2017 om 09:19
    BartTB3 zegt:

    en dat je dan zoiets zegt als: je kan beter proberen er een wedstrijd van te maken en dan 4-0 verliezen dan dit slappe zooitje met alsnog een 3-0 nederlaag....

    dat is leuk dat je dat zegt, maar jij, ik en iedereen hier weet dat als ze 4-0 zouden hebben verloren met leuk voetbal dan zouden mensen als jij hier nog steeds zitten te zeiken dat ze met 4-0 verloren zouden hebben ;)

    ??????? Beetje vreemd of nie STRIJD FRANK nur STRIJD dan was het al goed geweest

  • Avatar
    Ket wiezel - 14 maart 2017 om 10:02
    BartTB3 zegt:

    vitesse uit was beschamend maar kwam door het systeem en doordat je Mokotjo wissel zette....
    Ajax is niet 1 maar 2-3 klasses beter dan ons, als ze er vol op geklapt waren zou dit Twente helemaal scheel getikt worden en zouden Traore en Younes er helemaal door heen dribbelen als er meer ruimte zou zijn geweest... gewoon accepteren, is geen schande hoor... dat je thuis van ze hebt weten te winnen moet je gewoon erg dankbaar voor zijn en koesteren...
    Dat je bij een topclub een resultaat behaalde zoals bij PSV dat zegt 9 van de 10x meer over de topclub dan aan ons hoor...

    Verschil van inzicht dus. Dat kan. Nu staan we ook met lege handen na een draak van een wedstrijd met daarbij een team dat op de keeper en Jensen na compleet door het ijs zakte. Nou, dan liever de dood of de gladiolen. Bij vol erop meppen hadden we minimaal corner 113 gehad en daar zat ik met smart op te wachten. En tegen Bayern en Madrid wordt je zoek getikt, maar toch niet door de nr.2 vd Micky Mouse competitie. Anyway, het is niet mijn opvatting zo een wedstrijd in te gaan waarin je echt niets te verliezen hebt. Maarja, je vindt spruitjes lekker of niet.

Nieuwe media