Swart hekelt FC Twente-tactiek: ''Ga niet met tien man voor de goal staan''

13 maart 2017 om 16:59 | Bron: AjaxPrimeur

FC Twente verloor zondagmiddag met 3-0 op bezoek bij Ajax en Sjaak Swart zet zijn vraagtekens bij het tactische strijdplan van Rene Hake. 'Mister Ajax' stoorde zich aan het anti-voetbal van de bezoekers uit Enschede. 

"Ik begrijp het niet, Twente heeft best een leuke ploeg", begint hij voor de camera van AjaxPrimeur. "Maak er dan gewoon een mooie wedstrijd van! Je staat niet onderaan, je staat niet bovenaan... maar ga niet met tien man voor de goal staan", aldus Swart, die baalt dat Ajax niet aan het doelsaldo heeft gewerkt. 

"Zeker thuis moet je een bombardement op die goal hebben", stelt hij. "Gelukkig maakten we er uiteindelijk drie, maar het hadden er ook vijf kunnen zijn. Tegen bepaalde tegenstanders kun je echt uithalen en dan moet je dat ook gewoon doen", besluit Swart. 

Overzicht

Reacties (32)

  • Avatar
    TukkerUutTwente - 13 maart 2017 om 17:07

    Swart is een vieze negatieve hond

  • Avatar
    Pietjepuk053 - 13 maart 2017 om 17:08

    Oh nee het is handig vol op de aanval te spelen met een team met minder kwaliteit.

  • Avatar
    Twentefans1965 - 13 maart 2017 om 17:16

    Wat een mongool

  • Avatar
    Ket wiezel - 13 maart 2017 om 17:21

    Ben het dit keer helemaal met hem eens. Wat voor zin had het om voor het hok te gaan liggen?! Hopen en bidden dat het 0-0 blijft ?? Als je dan de tactiek hebt om snel om te schakelen, oké, maar ook dat gebeurde niet. Alsof dit Ajax zo'n wereldteam is. Ik had die gasten gelijk vol onder druk gezet, want daar hebben ze een gruwelijke hekel aan, vooral Veltmannetje begint dan de raarste dingen te doen. Dat wil niet zeggen dat je zo'n pot dan wint, maar dan had je wel een leuke wedstrijd gezien. Nu was het weer eens doffe ellende en sta je ook met lege handen. Had dan wat voor die meegereisde supporters gedaan in de vorm van amusement. Geen schot op goal, geen cornerbal, een verdwaalde vrije trap. Best wel triest.

  • Avatar
    annalyst - 13 maart 2017 om 17:30
    Ket wiezel zegt:

    Ben het dit keer helemaal met hem eens. Wat voor zin had het om voor het hok te gaan liggen?! Hopen en bidden dat het 0-0 blijft ?? Als je dan de tactiek hebt om snel om te schakelen, oké, maar ook dat gebeurde niet. Alsof dit Ajax zo'n wereldteam is. Ik had die gasten gelijk vol onder druk gezet, want daar hebben ze een gruwelijke hekel aan, vooral Veltmannetje begint dan de raarste dingen te doen. Dat wil niet zeggen dat je zo'n pot dan wint, maar dan had je wel een leuke wedstrijd gezien. Nu was het weer eens doffe ellende en sta je ook met lege handen. Had dan wat voor die meegereisde supporters gedaan in de vorm van amusement. Geen schot op goal, geen cornerbal, een verdwaalde vrije trap. Best wel triest.

    Neemt niet weg Ket dat Sjaak graag mag aantrappen tegen alles wat hier vandaan komt. Was na onze thuiswedstrijd niet anders. Als het dan al niet onze club is dan heeft \"onze\" Bas Nijhuis het wel gedaan. Maar ja, je weet hoe het gaat hè ; Zolang je maar naar iemand anders wijst hoef je de schuld niet bij jezelf neer te leggen. Valt me nog 100 procent mee dat hij memoreert aan het nalaten van z\'n eigen cluppie wat betreft het doelsaldo.

  • Avatar
    Twente1 - 13 maart 2017 om 17:50
    Ket wiezel zegt:

    Ben het dit keer helemaal met hem eens. Wat voor zin had het om voor het hok te gaan liggen?! Hopen en bidden dat het 0-0 blijft ?? Als je dan de tactiek hebt om snel om te schakelen, oké, maar ook dat gebeurde niet. Alsof dit Ajax zo'n wereldteam is. Ik had die gasten gelijk vol onder druk gezet, want daar hebben ze een gruwelijke hekel aan, vooral Veltmannetje begint dan de raarste dingen te doen. Dat wil niet zeggen dat je zo'n pot dan wint, maar dan had je wel een leuke wedstrijd gezien. Nu was het weer eens doffe ellende en sta je ook met lege handen. Had dan wat voor die meegereisde supporters gedaan in de vorm van amusement. Geen schot op goal, geen cornerbal, een verdwaalde vrije trap. Best wel triest.

    Sjaak is een van de grootste zure mensen in voetballand als je het mij vraagt. Waar hij Twente adviseert om niet met 10 man voor de goal te hangen adviseer ik deze man om nog iets van zijn leven te maken zolang het nog kan. Dan leert hij de leuke en positieve dingen in het leven ook nog eens kennen.

  • Avatar
    Ket wiezel - 13 maart 2017 om 18:01

    @twente1 en annalyst. Ik ben ook geen fan van Sjaak Swart, maar hij zit met deze mening wel op dezelfde lijn als ik. Gaat er niet om of hij een zuurpruim is of wat dan ook.

  • Avatar
    wolkje - 13 maart 2017 om 18:12

    die arrogante jood moet zijn bek is een keer dichthouden met z'n uitspraken
    hij scheld zijn eigen club nog verrot

  • Avatar
    Freano - 13 maart 2017 om 18:17

    Hoop dat hij een dezer dagen vredig inslaapt. Volgens mij ziet hij het leven toch niet meer zitten. Zit alleen maar te zeiken met z\'n grafkop.

  • Avatar
    Pepps - 13 maart 2017 om 18:23
    Freano zegt:

    Hoop dat hij een dezer dagen vredig inslaapt. Volgens mij ziet hij het leven toch niet meer zitten. Zit alleen maar te zeiken met z\'n grafkop.

    Doe eens ff normaal man, alleen omdat die man een mening geeft die jou niet aanstaat.

  • Avatar
    Hengelo - 13 maart 2017 om 18:40
    Freano zegt:

    Hoop dat hij een dezer dagen vredig inslaapt. Volgens mij ziet hij het leven toch niet meer zitten. Zit alleen maar te zeiken met z\'n grafkop.

    Dit slaat werkelijk Nergens op!!!!!

  • Avatar
    twente199 - 13 maart 2017 om 18:54
    Ket wiezel zegt:

    Ben het dit keer helemaal met hem eens. Wat voor zin had het om voor het hok te gaan liggen?! Hopen en bidden dat het 0-0 blijft ?? Als je dan de tactiek hebt om snel om te schakelen, oké, maar ook dat gebeurde niet. Alsof dit Ajax zo'n wereldteam is. Ik had die gasten gelijk vol onder druk gezet, want daar hebben ze een gruwelijke hekel aan, vooral Veltmannetje begint dan de raarste dingen te doen. Dat wil niet zeggen dat je zo'n pot dan wint, maar dan had je wel een leuke wedstrijd gezien. Nu was het weer eens doffe ellende en sta je ook met lege handen. Had dan wat voor die meegereisde supporters gedaan in de vorm van amusement. Geen schot op goal, geen cornerbal, een verdwaalde vrije trap. Best wel triest.

    helemaal mee eens, neem erin mee dat ajax de uitwedstrijd tegen kopenhagen in de benen had en er had meer ingezeten. De eerste helft was ajax bedroevend, daar viel wat te halen. Het is gewoon te slap, en counters zitten er ook niet in, zo ga je zelf nooit scoren

  • Avatar
    Freano - 13 maart 2017 om 19:58
    Hengelo zegt:

    Dit slaat werkelijk Nergens op!!!!!

    Boeit me niet

  • Avatar
    Ket wiezel - 13 maart 2017 om 20:01
    twente199 zegt:

    helemaal mee eens, neem erin mee dat ajax de uitwedstrijd tegen kopenhagen in de benen had en er had meer ingezeten. De eerste helft was ajax bedroevend, daar viel wat te halen. Het is gewoon te slap, en counters zitten er ook niet in, zo ga je zelf nooit scoren

    Ja, die donderdavond tegen Kopenhagen ben ik dan ook gemakshalve even vergeten. Nog een reden meer om er op te klappen. Dan wordt het 1-0 en dan denk je bij jezelf; hoe denkt dit team in godsnaam een goal te maken als ze de middenlijn alleen van verre kunnen zien. Een mission impossible.

  • Avatar
    Enschede78 - 13 maart 2017 om 21:18

    Leeft die graftak nog?

  • Avatar
    Dusan91 - 13 maart 2017 om 21:27
    Enschede78 zegt:

    Leeft die graftak nog?

    Walking dead gezien? Hij loopt daar ook ergens.

  • Avatar
    Freano - 13 maart 2017 om 22:36
    Enschede78 zegt:

    Leeft die graftak nog?

    Haha helaas wel

  • Avatar
    Successupporter - 13 maart 2017 om 22:38
    zegt:

    Omdat je eerder niet hebt gereageerd op mijn vraag, stel ik hem nog maar eens. Misschien kun je mijn vraag niet beantwoorden, of durf je niet!?!



    Waarom noem jij je eigenlijk supporter van onze mooie club? Elke wedstrijd raak jij weer gefrustreerd over wat je ziet. Je ergert je aan spelers, trainer en andere lieden binnen de club. Op dit forum moet je telkens je mening verdedigen. Het lijkt wel zelfkastijding waar je mee bezig bent. Jij beleeft geen plezier aan Twente, er is altijd wel iets waar je over klaagt. En toch blijf jij jezelf supporter noemen. Als ik me ergens zo aan irriteer, als jij aan Twente , was ik allang afgehaakt en had een andere hobby gezocht. Of je moet plezier beleven aan de aandacht die je op deze wijze krijgt. Dat kan ook.. Op de één of andere manier moet je er toch iets positiefs voor jezelf uithalen anders was je al lang afgehaakt. Ik ben benieuwd naar je antwoord.

  • Avatar
    DK874 - 13 maart 2017 om 22:41
    Ket wiezel zegt:

    Ben het dit keer helemaal met hem eens. Wat voor zin had het om voor het hok te gaan liggen?! Hopen en bidden dat het 0-0 blijft ?? Als je dan de tactiek hebt om snel om te schakelen, oké, maar ook dat gebeurde niet. Alsof dit Ajax zo'n wereldteam is. Ik had die gasten gelijk vol onder druk gezet, want daar hebben ze een gruwelijke hekel aan, vooral Veltmannetje begint dan de raarste dingen te doen. Dat wil niet zeggen dat je zo'n pot dan wint, maar dan had je wel een leuke wedstrijd gezien. Nu was het weer eens doffe ellende en sta je ook met lege handen. Had dan wat voor die meegereisde supporters gedaan in de vorm van amusement. Geen schot op goal, geen cornerbal, een verdwaalde vrije trap. Best wel triest.

    +100.000!!!!! Altijd dat laffe voetbal, wees toch eens zeker van je zelf! Ajax is Jezus niet, gewoon een zwak elftal met een grote naam pfffffff!

  • Avatar
    DK874 - 13 maart 2017 om 22:43

    Wel is het zo dat Sjaak Swart een seniele ouwe Ajax kwal is!

Nieuwe media