''FC Twente had kerels nodig en geen wat watjes met handschoenen''

14 maart 2017 om 18:43 | Bron: TC Tubantia

FC Twente verloor afgelopen zondag kansloos bij Ajax. Clubwatcher Leon ten Voorde ergerde zich op de tribune vooral aan invaller Dylan Seys, die met handschoenen het veld betrad.

"Omdat je altijd voorzichtig moet zijn met bepaalde conclusies heb ik toch maar even voor de zuiverheid nagetrokken of er misschien een medische reden is voor het dragen van handschoenen als de zon schijnt", schrijft Ten Voorde in zijn column op de website van TC Tubantia. "Misschien is Seys immers overgevoelig voor Amsterdams gras, krijgt hij uitslag van het dak of reageren zijn handen supergevoelig op overvliegende stadskraaien? Maar bij Twente is daar allemaal niets van bekend."

Seys had het dus gewoon koud, terwijl het zo'n veertien graden was en het zonnetje scheen. "Als ik Hake was, dan had ik hem daar aan de zijlijn wel even gevraagd wat nou de bedoeling was van deze act", meent Ten Voorde. "En hem tegelijkertijd de opdracht gegeven om die dingen rap uit te doen als hij tenminste nog even mee wilde doen, want sommige dingen moet je niet willen. Twente had in de tweede helft kerels nodig, en geen wat watjes met handschoenen. Seys viel als een drol in, maar dat konden we al voorspellen toen hij aan de warming-up begon."

Ten Voorde is benieuwd hoe Seys vrijdag tegen Roda JC op de bank zit, als het rond de twaalf graden is. "Ik verwacht in elk geval dat hij een bontmuts op heeft en een stel uggs aan zijn voeten heeft. Misschien dat hij op die dingen wel uit de voeten kan als hij wordt ingebracht", aldus Ten Voorde, wiens volledige column hier te lezen is.

Overzicht

Reacties (11)

  • Avatar
    Bart77 - 14 maart 2017 om 18:55

    Wat een gezeur over die handschoenen. Laat die jongen lekker.

  • Avatar
    Jeroen - 14 maart 2017 om 19:26

    Zoek een echte baan.

  • Avatar
    Twente1 - 14 maart 2017 om 19:28

    Goh, wannabe verslaggever ten Voorde heeft ook wat berichtjes op Twitter en andere social media gelezen en wil direct weer populair en stoer doen. Moe word je van die vent.

  • Avatar
    Winterkoning - 14 maart 2017 om 19:32

    Volledig mee eens. handschoenen... kom op man.

  • Avatar
    Twente1 - 14 maart 2017 om 19:34
    Winterkoning zegt:

    Volledig mee eens. handschoenen... kom op man.

    Aldus de winterkoning πŸ˜„πŸ‘ŒπŸ»

  • Avatar
    Rik-FCT - 14 maart 2017 om 19:36

    Het zou mij oprecht een worst wezen hoe een speler zich kleedt. Als hij handschoenen aan wil of een paarse lok in zijn haar wie ben ik dan om daarover te oordelen? Waar we wel over mogen oordelen zijn zijn prestaties in het veld en die zijn nou ook niet bepaald je van het. Maar dit Ten Voorde, dit is zeuren om het zeuren. Geforceerde prutsjournalistiek.

  • Avatar
    Wesselegbers - 14 maart 2017 om 19:36

    Wat een dikke bullshit, als hij graag handschoenen draagt laat hem dan lekker.

  • Avatar
    Ket wiezel - 14 maart 2017 om 22:37

    Tja, ben het weer helemaal eens met Leon. Straks loopt er eentje bij 25 graden met een lange rode trainingsbroek en dikke rode muts. Slaat als een tang op een varken. Hake had hem gewoon die handschoenen moeten laten uittrekken en anders niet invallen.

  • Avatar
    Scorpio69 - 14 maart 2017 om 22:42

    Dat is het probleem het zijn geen kerels. Vandaar dat Hake er ook niet meer kan uithalen. Of is Hake ook geen kerel en vullen ze mekaar aan?

  • Avatar
    jowar - 14 maart 2017 om 23:32

    Dan loopt ie ook nog zo prachtig te wentelwieken. En zo te zien heeft Hakim behoorlijk last van zijn stoelgang. Man, wat een prachtige foto

  • Avatar
    Pol! - 15 maart 2017 om 09:07
    Ket wiezel zegt:

    Tja, ben het weer helemaal eens met Leon. Straks loopt er eentje bij 25 graden met een lange rode trainingsbroek en dikke rode muts. Slaat als een tang op een varken. Hake had hem gewoon die handschoenen moeten laten uittrekken en anders niet invallen.

    Alleen viel Seys in bij een kansloze achterstand in de slotfase in. FCT was op en je mag van een jeugdspeler (19) niet verwachten dat hij dan het hele team op sleeptouw neemt. Zelf vond ik dat hij het iig nog probeerde en zelfs nog een leuke actie had die eindigde met een mislukt schot.

    Zelf draag ik nooit handschoenen op het veld, dus van mij had hij ze niet aan hoeven doen.

    Een tip voor LtV: beoordeel in een uitwedstrijd bij een topclub svp de volwassen basisspelers.

Nieuwe media