Statistieken Celina uitgelicht: Is hij echt te goed voor de Eredivisie?

14 maart 2017 om 22:57 | Bron: ELFVoetbal

Bersand Celina vindt zichzelf te goed voor de Eredivisie. Die uitspraak deed hij tegenover Afterposten. ELF Voetbal zocht uit of de international van Kosovo ook daadwerkelijk zo goed is. 

Door zijn 21 wedstrijden valt te concluderen dat Celina een onbetwiste basisspeler is. De enige wedstrijden die de middenvelder miste, miste hij door een schorsing. Echter betaalt hij dit niet uit in doelpunten. Vier doelpunten en drie assists in 21 duels niet heel veel. Celina kwam tot 1693 minuten. Dat betekent dat de voetballer iets meer dan 423 minuten nodig heeft om te scoren. 

Over de passing van de voetballer mag hij niet ontevreden zijn. De huurling van Manchester City gaf 523 passes. Daarvan kwam in totaal 81 procent aan. Celina doet het met 81 procent succesvolle passes helemaal niet slecht, want de selectie van FC Twente laat gemiddeld precies hetzelfde percentage noteren, blijkt uit cijfers van Squawka.

Verder gaf Celina 29 key-passes, de passes voorafgaand aan een assist. Hiermee is hij tweede van de selectie. Verder belandt 50% van zijn schoten tussen de palen, waarmee hij boven het gemiddelde van FC Twente zit. 

Kijkend naar Feyenoord, de koploper in de Eredivisie, doet Celina het wat betreft passing en schotpercentage ook niet slecht. De Rotterdammers scoren gemiddeld 82 procent en vijftig procent. Ajax zit op 85 procent en 48 procent, PSV 83 procent en 47 procent noteren. Celina kan dus zeker geen slechte cijfers weerleggen. Hij mag alleen wat vaker gaan scoren en meer assists geven om nóg belangrijker te worden voor FC Twente. 

Overzicht

Reacties (41)

  • Avatar
    Enschede78 - 14 maart 2017 om 23:05

    Wordt een beetje moe van die uitgestreken arrogante hasses van hem.

    Laat hem lekker gaan ballen in Kosovo, zijn geliefde Servische provincie.



    Of is die schijnheillige dan toch meer verliefd op de euros....?

  • Avatar
    Fritsjeee - 14 maart 2017 om 23:05

    Daarbij komt natuurlijk de houding en daarmee ook de instelling van deze speler om de hoek kijken. Daar op af gaande vind ik dat hij voor deze matige cijfers wel erg grote praatjes heeft. Ik zal hem volgend seizoen daarom ook niet missen.

  • Avatar
    jeff - 14 maart 2017 om 23:07

    Scorebordjournalistiek zou Cootje zeggen.

  • Avatar
    Successupporter - 14 maart 2017 om 23:12

    Als aanvaller, boven gemiddeld scoren met schoten op doel, is niet meer dan logisch lijkt me.

    Zijn percentage pases die aankomen, gelijk aan dat van het hele elftal van Twente.......... Dan ontstijg je toch niet echt het niveau van de eredivisie. Of Twente zou ook te goed voor de eredivisie moeten zijn hahaha.

  • Avatar
    jowar - 14 maart 2017 om 23:14

    Nutteloze en vertekende statistieken. Ik zie toch echt wekelijks een egoïstische speler met ontzettend veel simpel en dom balverlies. Geen enkel rendement: 523 passes en maar 3 assists. Dat zijn dramatische cijfers voor een speler met zo'n groot echo. Amper mooie dribbels of strakke voorzetten. In Premier League wordt zo'n huppelkont binnen 5 minuten volledig gesloopt.

  • Avatar
    Successupporter - 14 maart 2017 om 23:14
    Enschede78 zegt:

    Wordt een beetje moe van die uitgestreken arrogante hasses van hem.

    Laat hem lekker gaan ballen in Kosovo, zijn geliefde Servische provincie.



    Of is die schijnheillige dan toch meer verliefd op de euros....?

    Waarom moet die politieke opmerking nu?

  • Avatar
    TAPI26 - 15 maart 2017 om 00:00
    Successupporter zegt:

    Als aanvaller, boven gemiddeld scoren met schoten op doel, is niet meer dan logisch lijkt me.

    Zijn percentage pases die aankomen, gelijk aan dat van het hele elftal van Twente.......... Dan ontstijg je toch niet echt het niveau van de eredivisie. Of Twente zou ook te goed voor de eredivisie moeten zijn hahaha.

    Hahaha totaal niet grappig dus stop

  • Avatar
    coenie - 15 maart 2017 om 00:25

    Pff, wat een onderzoek. Zoals hij speelt, bijna alles terug, moet je eigenlijk bijna honderd procent kunnen scoren. Verder wacht hij steeds zolang met schieten dat ie geblokt wordt. Dan heb je er dus niets aan als ie tussen de palen geweest zou zijn. En die paar goals en assists waren van vorig jaar...

  • Avatar
    Lynx - 15 maart 2017 om 00:53

    Ik heb een beetje het idee dat hij zich Te goed voelt voor Twente....arrogantie en daarom niet de volle 200% inzet.

    Qualiteit heeft hij maar vechterslust niet.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 15 maart 2017 om 05:24

    Ik ben er alle wedstrijden en zie deze cijfers niet terug op het veld.

    Vind hem een ster in bal verlies komt zijn tegenstander zelden voorbij!

  • Avatar
    Hengelo - 15 maart 2017 om 07:53
    tukkerpride1970 zegt:

    Ik ben er alle wedstrijden en zie deze cijfers niet terug op het veld.

    Vind hem een ster in bal verlies komt zijn tegenstander zelden voorbij!

    Moet je een keer in de Grolsch Veste naar FC Twente komen kijken!!,maar wel even voor de tijd naar de Pearle gaan hé.

  • Avatar
    holygans - 15 maart 2017 om 08:05

    Deze jongen heeft een hoge dunk van zich zelf.
    maar moet nog een heleboel leren.
    wat hij de laatste tijd laat zien is waardeloos.

  • Avatar
    Birkedahl - 15 maart 2017 om 08:43

    Twente heeft bekend gemaakt dat het Ünal nog een jaar willen huren, maar heeft niets gezegd over Celina. Sterker nog, het ligt voor de hand dat Twente niet met hem verder wil vanwege een matige prijs-kwaliteitverhouding. Het zou mij niet verbazen als meneer zich daardoor op zijn pik getrapt voelt. Daarom doet hij wellicht alsof hij zich te goed voelt voor Twente.

  • Avatar
    Pol! - 15 maart 2017 om 08:50
    Birkedahl zegt:

    Twente heeft bekend gemaakt dat het Ünal nog een jaar willen huren, maar heeft niets gezegd over Celina. Sterker nog, het ligt voor de hand dat Twente niet met hem verder wil vanwege een matige prijs-kwaliteitverhouding. Het zou mij niet verbazen als meneer zich daardoor op zijn pik getrapt voelt. Daarom doet hij wellicht alsof hij zich te goed voelt voor Twente.

    Aan het begin van het seizoen heeft idd iemand hier gemeld dat FCT geld betaalt voor het huren van Celina. Ik meen 375.000. Voor dat bedrag kan je, nu we een iets andere transferzomer tegemoet gaan, meer goals en assists inkopen dan wat Celina momenteel levert.

  • Avatar
    Berry - 15 maart 2017 om 09:38
    Hengelo zegt:

    Moet je een keer in de Grolsch Veste naar FC Twente komen kijken!!,maar wel even voor de tijd naar de Pearle gaan hé.

    Onzin! Tukkerpride heeft volledig gelijk! Dat zijn twee speerpunten waar hij momenteel in uit blinkt!

  • Avatar
    FCTukkerclan - 15 maart 2017 om 09:47
    tukkerpride1970 zegt:

    Ik ben er alle wedstrijden en zie deze cijfers niet terug op het veld.

    Vind hem een ster in bal verlies komt zijn tegenstander zelden voorbij!

    Je hebt volledig gelijk kerel. Zijn slechte spel is begonnen nadat Unal steeds meer in de schijnwerpers kwam te staan. Voor Yeboah geldt hetzelfde als Celina.

    Die 2 kunnen echt wel voetballen, maar zijn drukker met zichzelf in plaats van teambelang.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 15 maart 2017 om 10:05
    zegt:

    Hengelo hekelt kritische uitspraken. Hij gaat daar standaard tegenin.

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 15 maart 2017 om 10:05

    Celina zegt zelf dat de media dit heeft veranderd en dat hij dit niet heeft gezegd. Laten we daarop vertrouwen!

  • Avatar
    FCTukkerclan - 15 maart 2017 om 10:13
    AwaydaysFCT zegt:

    Celina zegt zelf dat de media dit heeft veranderd en dat hij dit niet heeft gezegd. Laten we daarop vertrouwen!

    Celina straalt ook uit dat hij er nog veel zin in heeft. Zijn ogen glinsteren van plezier. Hij lacht veel. Hij loopt en werkt zich het snot voor de ogen in het belang van het team......

    NOT dus. Die heeft er geen zin meer in en wil z.s.m. terug naar City, dat is al langer duidelijk....

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 15 maart 2017 om 12:00
    FCTukkerclan zegt:

    Celina straalt ook uit dat hij er nog veel zin in heeft. Zijn ogen glinsteren van plezier. Hij lacht veel. Hij loopt en werkt zich het snot voor de ogen in het belang van het team......

    NOT dus. Die heeft er geen zin meer in en wil z.s.m. terug naar City, dat is al langer duidelijk....

    Het lukt niet bij hem en ik denk dat hij daar mee zit. Hij doet echt wel zijn best hoor, wat denk jij wel niet? Het is een prof en als die volgend jaar bij het 1e van city wil aansluiten of aan een betere ploeg verhuurt wil worden zal hij zich hier moeten laten zien, en als dat niet lukt frustreert hem dat, gek? Nee. Jij roept maar dingen terwijl je niks van hem af weet, ik ook niet maar het kan zo ook liggen en dat is bijna het tegenovergestelde van jou.

Nieuwe media