Statistieken Celina uitgelicht: Is hij echt te goed voor de Eredivisie?

14 maart 2017 om 22:57 | Bron: ELFVoetbal

Bersand Celina vindt zichzelf te goed voor de Eredivisie. Die uitspraak deed hij tegenover Afterposten. ELF Voetbal zocht uit of de international van Kosovo ook daadwerkelijk zo goed is. 

Door zijn 21 wedstrijden valt te concluderen dat Celina een onbetwiste basisspeler is. De enige wedstrijden die de middenvelder miste, miste hij door een schorsing. Echter betaalt hij dit niet uit in doelpunten. Vier doelpunten en drie assists in 21 duels niet heel veel. Celina kwam tot 1693 minuten. Dat betekent dat de voetballer iets meer dan 423 minuten nodig heeft om te scoren. 

Over de passing van de voetballer mag hij niet ontevreden zijn. De huurling van Manchester City gaf 523 passes. Daarvan kwam in totaal 81 procent aan. Celina doet het met 81 procent succesvolle passes helemaal niet slecht, want de selectie van FC Twente laat gemiddeld precies hetzelfde percentage noteren, blijkt uit cijfers van Squawka.

Verder gaf Celina 29 key-passes, de passes voorafgaand aan een assist. Hiermee is hij tweede van de selectie. Verder belandt 50% van zijn schoten tussen de palen, waarmee hij boven het gemiddelde van FC Twente zit. 

Kijkend naar Feyenoord, de koploper in de Eredivisie, doet Celina het wat betreft passing en schotpercentage ook niet slecht. De Rotterdammers scoren gemiddeld 82 procent en vijftig procent. Ajax zit op 85 procent en 48 procent, PSV 83 procent en 47 procent noteren. Celina kan dus zeker geen slechte cijfers weerleggen. Hij mag alleen wat vaker gaan scoren en meer assists geven om nóg belangrijker te worden voor FC Twente. 

Overzicht

Reacties (19)

  • Avatar
    Enschede78 - 14 maart 2017 om 23:05

    Wordt een beetje moe van die uitgestreken arrogante hasses van hem.

    Laat hem lekker gaan ballen in Kosovo, zijn geliefde Servische provincie.



    Of is die schijnheillige dan toch meer verliefd op de euros....?

  • Avatar
    Fritsjeee - 14 maart 2017 om 23:05

    Daarbij komt natuurlijk de houding en daarmee ook de instelling van deze speler om de hoek kijken. Daar op af gaande vind ik dat hij voor deze matige cijfers wel erg grote praatjes heeft. Ik zal hem volgend seizoen daarom ook niet missen.

  • Avatar
    jowar - 14 maart 2017 om 23:14

    Nutteloze en vertekende statistieken. Ik zie toch echt wekelijks een egoïstische speler met ontzettend veel simpel en dom balverlies. Geen enkel rendement: 523 passes en maar 3 assists. Dat zijn dramatische cijfers voor een speler met zo'n groot echo. Amper mooie dribbels of strakke voorzetten. In Premier League wordt zo'n huppelkont binnen 5 minuten volledig gesloopt.

  • Avatar
    Lynx - 15 maart 2017 om 00:53

    Ik heb een beetje het idee dat hij zich Te goed voelt voor Twente....arrogantie en daarom niet de volle 200% inzet.

    Qualiteit heeft hij maar vechterslust niet.

  • Avatar
    holygans - 15 maart 2017 om 08:05

    Deze jongen heeft een hoge dunk van zich zelf.
    maar moet nog een heleboel leren.
    wat hij de laatste tijd laat zien is waardeloos.

  • Avatar
    Pol! - 15 maart 2017 om 08:50
    zegt:

    Aan het begin van het seizoen heeft idd iemand hier gemeld dat FCT geld betaalt voor het huren van Celina. Ik meen 375.000. Voor dat bedrag kan je, nu we een iets andere transferzomer tegemoet gaan, meer goals en assists inkopen dan wat Celina momenteel levert.

  • Avatar
    Berry - 15 maart 2017 om 09:38
    zegt:

    Onzin! Tukkerpride heeft volledig gelijk! Dat zijn twee speerpunten waar hij momenteel in uit blinkt!

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 15 maart 2017 om 10:05

    Celina zegt zelf dat de media dit heeft veranderd en dat hij dit niet heeft gezegd. Laten we daarop vertrouwen!

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 15 maart 2017 om 12:00
    zegt:

    Het lukt niet bij hem en ik denk dat hij daar mee zit. Hij doet echt wel zijn best hoor, wat denk jij wel niet? Het is een prof en als die volgend jaar bij het 1e van city wil aansluiten of aan een betere ploeg verhuurt wil worden zal hij zich hier moeten laten zien, en als dat niet lukt frustreert hem dat, gek? Nee. Jij roept maar dingen terwijl je niks van hem af weet, ik ook niet maar het kan zo ook liggen en dat is bijna het tegenovergestelde van jou.

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 15 maart 2017 om 12:45
    zegt:

    Nee, het lukt niet en daarom gaat hij zich teveel met zichzelf bezighouden. Hij kan idd harder werken, maar deze jongen moet het niet van het werken hebben maar van het tegnische, zelfde als Ziyech.

  • Avatar
    HJB - 15 maart 2017 om 13:08
    Pol! zegt:

    Aan het begin van het seizoen heeft idd iemand hier gemeld dat FCT geld betaalt voor het huren van Celina. Ik meen 375.000. Voor dat bedrag kan je, nu we een iets andere transferzomer tegemoet gaan, meer goals en assists inkopen dan wat Celina momenteel levert.

    Als dit werkelijk zo is dan is het een slechte deal, niet omdat Celina nu slecht speelt maar de huur exorbitant hoog is. Omdat City en Twente beide voordeel hebben bij zo'n verhuur verwacht je dat de verhurende partij City in deze water bij de wijn doet, voor dit bedrag kun je een transfervrije speler een (zeer) goed contract geven. Helaas kunnen we bijna nooit geloven wat hier geschreven wordt, zal het dan maar met een korreltje zout nemen.

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 15 maart 2017 om 13:39
    zegt:

    Het komt er even niet uit bij hem.. dat kan toch? Het is een jonge voetballer dus die hebben vaak terugvallen. In het begin deed hij het prima, toen zat jij waarschijnlijk ook niet te zeuren maar nu sta je natuurlijk weer vooraan. Volgens mij ben jij wel zo\'n successupporter. Vot d\'r met.

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 15 maart 2017 om 15:47
    zegt:

    Oke je hebt gelijk dat het wat langer dan even duurt, maar de trainer weet wat hij kan. Ga jij naar elke training? Nee, misschien laat Celina het wel zien op de training? Wie weet. En George, misschien is Hake nog niet overtuigt. Hij valt al meer in de laatste weken en als hij echt zoveel beter is dan stond hij echt wel in de basis. Celina kan het en dat weten we allemaal maar het komt er nu al lange tijd niet uit maar je moet gewoon vertrouwen houden in je speler. Dus ik snap Hake volkomen.

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 15 maart 2017 om 15:48
    zegt:

    Klopt maar bij Bijen had je een goede vervanger die het al laten zien heeft, bij Celina niet.

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 15 maart 2017 om 16:08
    zegt:

    Ik snap je, maar dat snap ik ook niet aan Hake ik vind dat je vertrouwen moet houden in je spelers, dus ook in Bijen echter zat er met Andersen een goede verdediger op de bank die ook nog is verkocht moet worden. Bij Celina zit er op dit moment geen speler op de bank die beter is dan hem, naar mijn mening. Misschien als Assaidi terug is wel, maar die is er nog niet. En ik heb nog mijn twijfels bij George en ik denk dat Hake dat ook heeft. En wie moet je anders op de plek zetten van Celina? En trainingen zijn idd geen wedstrijden maar je kan er zeker wel wat uit halen, als Celina beter traint dan George bijvoorbeeld, dan ga je dat niet in de wedstrijd anders doen.

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 15 maart 2017 om 17:04
    zegt:

    Andersen is wel degelijk een grootverdiener in tegenstelling tot Bijen etc. Hij heeft een contract tot 2018 ja, dus moet hij verkocht worden voordat hij gratis de deur uitloopt.

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 15 maart 2017 om 18:39
    zegt:

    Klopt, maar als het een grootverdiener is dan weet ik niet of die optie wordt gelicht, ik weet het ook niet helemaal zeker of het een grootverdiener is. Ik las het bij een Twente watcher. Ik kon het niet meer terug vinden dus ik geef jullie het voordeel van (mijn) twijfel. Ik hoop het ook niet, het is een prima verdediger. Daarom is Bijen ook op de bank belandt, denk ik.

  • Avatar
    HJB - 15 maart 2017 om 19:35
    zegt:

    Was het niet een jaartje geleden dat Andersen zelf weg wilde toen er vermeende belangstelling was van Crystal Palace, toen had menigeen ook zijn mening al klaar. Andersen heeft ook getekend in de goede tijd, correct me if I'm wrong, waarom zou hij dan geen bovenmatig salaris hebben als de rest dat wel heeft/had in die tijd.
    Je hebt nu een goed alternatief (betaalbaar en goed) voor Andersen in de vorm van Bijen, dus kan Andersen nog geld vertegenwoordigen wat we nodig hebben voor de nodige aflossing van de schulden.

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 15 maart 2017 om 20:06
    HJB zegt:

    Was het niet een jaartje geleden dat Andersen zelf weg wilde toen er vermeende belangstelling was van Crystal Palace, toen had menigeen ook zijn mening al klaar. Andersen heeft ook getekend in de goede tijd, correct me if I'm wrong, waarom zou hij dan geen bovenmatig salaris hebben als de rest dat wel heeft/had in die tijd.
    Je hebt nu een goed alternatief (betaalbaar en goed) voor Andersen in de vorm van Bijen, dus kan Andersen nog geld vertegenwoordigen wat we nodig hebben voor de nodige aflossing van de schulden.

    Dat dacht ik dus ook!

Nieuwe media