'Enorme klus' voor FC Twente: ''Hoe vervang je Kamohelo Mokotjo?''

17 maart 2017 om 15:20 | Bron: Tubantia 'Enorme klus' voor FC Twente: ''Hoe vervang je Kamohelo Mokotjo?''

FC Twente is achter de schermen al druk bezig met de selectie voor volgend seizoen en de club uit Enschede houdt er rekening mee dat Kamohelo Mokotjo in de zomer naar een andere club vertrekt. Leon ten Voorde is benieuwd wie hem bij een eventuele transfer gaat opvolgen. 

"Hoe vervang je Kamohelo Mokotjo? Het antwoord is eigenlijk heel simpel: die is voor FC Twente niet te vervangen", schrijft hij in de Tubantia. "De leiding staat dan ook voor een enorme klus om met beperkte middelen een speler met routine te vinden, die samen met Mateusz Klich de controle gaat nemen in de regiekamer van het elftal", aldus Ten Voorde.

"Met Fredrik Jensen heeft Twente een speler voor de toekomst in huis, maar er moet nog heel wat cement bij worden gestort", constateert hij. "Jelle van der Heyden zei op het trainingskamp in de winterstop dat hij dichtbij een nieuw contract was, maar de handtekeningen zijn nog altijd niet gezet. Tim Hölscher brengt z'n voornaamste tijd door bij het tweede elftal en heeft z'n glazen allang ingegooid", besluit Ten Voorde. 

Overzicht

Reacties (17)

  • Avatar
    Freano - 17 maart 2017 om 15:52

    Ja dat denken ze altijd. Dachten ze ook met nkufo chadli ruiz promes Tadic en Ziyech. Uiteindelijk heeft niemand het er meer over omdat er wel weer iemand terug komt die het vast aardig of goed doet

  • Avatar
    biertje123 - 17 maart 2017 om 16:07

    Van der Lely kan hem vervangen op het middenveld.

  • Avatar
    Henry - 17 maart 2017 om 16:08

    Bruns is transfervrij na dit seizoen

  • Avatar
    Jim - 17 maart 2017 om 16:25
    Henry zegt:

    Bruns is transfervrij na dit seizoen

    Wst is dat toch met twente supporters middelmaat spelers van almelo willen???? ok 2003 tot 2011onder contract van twente gestaan ..voegt niks toe

  • Avatar
    Henry - 17 maart 2017 om 16:29
    Jim zegt:

    Wst is dat toch met twente supporters middelmaat spelers van almelo willen???? ok 2003 tot 2011onder contract van twente gestaan ..voegt niks toe

    volgens mij is bij jou de situatie waarin Twente nu en de komende jaren zit, nog niet helemaal geland.

  • Avatar
    biertje123 - 17 maart 2017 om 16:40
    Henry zegt:

    volgens mij is bij jou de situatie waarin Twente nu en de komende jaren zit, nog niet helemaal geland.

    Ik denk dat hij dat wel weet. Maar je hoeft nog steeds niet van die middelmatige spelers te halen.

  • Avatar
    Jim - 17 maart 2017 om 16:41
    Henry zegt:

    volgens mij is bij jou de situatie waarin Twente nu en de komende jaren zit, nog niet helemaal geland.

    Zeker wel maar er zijn Wel betere .heracles speelt heel ander voetbal dan twente je moet naart geheel kijken niet n individu die toevallig redelijk speelt bij zn club .ik vind het n matige voetballer

  • Avatar
    BartTB3 - 17 maart 2017 om 16:55
    biertje123 zegt:

    Van der Lely kan hem vervangen op het middenveld.

    Inderdaad wel benieuwd naar hoe vd Lely het als verdedigende middenvelder doet dan kan Trajkovski als linksback....

    Als je dan toch wat namen zou moeten noemen uit de Eredivisie dan zou ik misschien eens aankloppen voor Serrero of Vejinovic?

  • Avatar
    BartTB3 - 17 maart 2017 om 16:56

    Groter probleem zal de aanval worden..... volgens mij heb je straks 3 nieuwe basis aanvallers nodig?

    Oh nee Assaidi zal de linksbuiten worden als hij straks fit is.... een spits en rechtsbuiten nog dus....

  • Avatar
    TukkerUutTwente - 17 maart 2017 om 17:08
    BartTB3 zegt:

    Groter probleem zal de aanval worden..... volgens mij heb je straks 3 nieuwe basis aanvallers nodig?

    Oh nee Assaidi zal de linksbuiten worden als hij straks fit is.... een spits en rechtsbuiten nog dus....

    Seys misschien rechtsbuiten niet best maar voor nog 1 jaar zou hij goed van pas komen

  • Avatar
    Jim - 17 maart 2017 om 17:25
    TukkerUutTwente zegt:

    Seys misschien rechtsbuiten niet best maar voor nog 1 jaar zou hij goed van pas komen

    Ik denk dat seys nog wel kan groeien);

  • Avatar
    FCTukkerclan - 17 maart 2017 om 18:13
    Jim zegt:

    Wst is dat toch met twente supporters middelmaat spelers van almelo willen???? ok 2003 tot 2011onder contract van twente gestaan ..voegt niks toe

    Volledig mee eens Jim. Het verleden heeft ook al uitgewezen dat (ex) Calimero spelers en FC Twente geen goede mix zijn.....

    Bruns....pleur dan het geld gelijk maar in't knaal.....

  • Avatar
    FCTwente10 - 17 maart 2017 om 18:37
    BartTB3 zegt:

    Inderdaad wel benieuwd naar hoe vd Lely het als verdedigende middenvelder doet dan kan Trajkovski als linksback....

    Als je dan toch wat namen zou moeten noemen uit de Eredivisie dan zou ik misschien eens aankloppen voor Serrero of Vejinovic?

    Serero gaat denk ik niet lukken ivm salaris + dat hij denk ik nu wel eens in het buitenland aan de slag wilt. Vejinovic is opzich een optie.

  • Avatar
    Koog - 17 maart 2017 om 18:52

    Darren Maatsen van GAH, weet niet of hij Transfer vrij is.

    Bruns, is wel een bijtertje iemand met gif in zijn spel. Kann FCT ook wel gebruiken.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 17 maart 2017 om 19:39

    Vervangers voor Mokotjo: Danny Holla, Clint Leemans, Sjoerd Overgoor, Erik Bakker, Tobias Weis en Mathias Schwarz kun je voor Celina Opoku, vd Streek, Hadouir, Vermeulen of Willie Overtoom halen en voor Ede, Seys en Yeboah van Crooy en Langedijk of Boerrigter en Ahannach

  • Avatar
    FCTukkerclan - 17 maart 2017 om 19:47
    Koog zegt:

    Darren Maatsen van GAH, weet niet of hij Transfer vrij is.

    Bruns, is wel een bijtertje iemand met gif in zijn spel. Kann FCT ook wel gebruiken.

    Astebleef geen Bruns Koog.

    Pleur dan de moneet'n geliek in't knaal....

  • Avatar
    fctwente2010 - 17 maart 2017 om 23:37
    BartTB3 zegt:

    Groter probleem zal de aanval worden..... volgens mij heb je straks 3 nieuwe basis aanvallers nodig?

    Oh nee Assaidi zal de linksbuiten worden als hij straks fit is.... een spits en rechtsbuiten nog dus....

    Hopen dat unal nog een jaar blijft anders boere of parscyshit

Nieuwe media