Hake: "Ik was niet echt amused over de eerste helft"

17 maart 2017 om 23:00 | Bron: Fox Sports

FC Twente won vrijdagavond met 0-3 bij Roda JC. In de eerste helft liet het spel te wensen over, terwijl in de tweede helft wel beter werd gespeeld.

Speltechnisch is coach René Hake eigenlijk helemaal niet tevreden. "We begonnen slecht aan de wedstrijd en hadden moeite met de gewenning aan het veld", aldus Hake bij Fox Sports. "We anticipeerden slecht op ballen die stuitten, waardoor je zwaar in de problemen komt aan het begin van de wedstrijd. Nooit het gevoel gehad dat we de wedstrijd onder controle hadden. Ik heb mij behoorlijk geërgerd in de eerste helft."

In de tweede helft werd het spel van FC Twente beter. Hake: "Dan gaan we iets makkelijker spelen met een 0-2 voorsprong. We staan beter te verdedigen en komen er een paar keer goed uit. Als we het nauwkeuriger hadden kunnen uitspelen, was de uitslag nog hoger uitgevallen. We moeten blijven werken aan het verdedigende aspect en hoe we staan. We geven veel te veel weg aan de beginfase van de wedstrijd. We hadden ook met twintig minuten 2-0 achter kunnen staan."



Overzicht

Reacties (9)

  • Avatar
    Scorpio69 - 17 maart 2017 om 23:05

    Staan ze voor de eerste keer dit seizoen met 0-2 voor is het weer niet goed. hahahahahahaha
    Ben heeeel tevreden. En de nul gehouden. Top!

  • Avatar
    Inside_Esd - 17 maart 2017 om 23:25

    We vergeten soms dat we met een jonge ploeg te maken hebben. Het zijn mensen en geen voetbalrobots of jaren ingespeelde spelers van barca. Je hebt te maken met allerlei factoren, sommigen zien wij wel, anderen weer niet. Toch staan wij er ontzettend goed voor, kunnen wij eens een keer de positieve dingen zien, en niet eisen dat ze kampioen gaan worden ofzo?! Geef die mensen een beetje zelfvertrouwen en mogelijkheden om te groeien want ze zijn nog jong!!

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 17 maart 2017 om 23:34
    zegt:

    Roda heeft meer kansen gehad maar wij waren effectiever Roda speelde best aardig hoor en was ook moeilijk om tegen te spelen en op kunstgras speelt toch anders

  • Avatar
    Messi - 18 maart 2017 om 06:35

    Jammer dat we geschorst zijn anders mooiiii Europa in⚽⚽⚽

  • Avatar
    Ket wiezel - 18 maart 2017 om 08:14

    Tuurlijk, het had bij rust ook 3-2 kunnen staan. Maar gelukkig heb ik een coach gezien die vlot durfde te wisselen (Ede) en hadden we gewoon weer 2 pingels moeten hebben. Tehsker hadvook rood kunnen krijgen.Marsman hield ons op de been de eerste helft. Mag ook gezegd worden. Jensen wordt op passende wijze beloond. Gun ik hem. Ben tevreden en we kunnen lekker het weekend in!

  • Avatar
    alles - 18 maart 2017 om 08:17
    FC Twente 1965 zegt:

    Roda heeft meer kansen gehad maar wij waren effectiever Roda speelde best aardig hoor en was ook moeilijk om tegen te spelen en op kunstgras speelt toch anders

    Kunstgras is competitievervalsing

  • Avatar
    beerntjes - 18 maart 2017 om 08:35
    Ket wiezel zegt:

    Tuurlijk, het had bij rust ook 3-2 kunnen staan. Maar gelukkig heb ik een coach gezien die vlot durfde te wisselen (Ede) en hadden we gewoon weer 2 pingels moeten hebben. Tehsker hadvook rood kunnen krijgen.Marsman hield ons op de been de eerste helft. Mag ook gezegd worden. Jensen wordt op passende wijze beloond. Gun ik hem. Ben tevreden en we kunnen lekker het weekend in!

    Mooie realistische reactie. Helemaal mee eens.

  • Avatar
    PeterLV - 18 maart 2017 om 08:41
    Ket wiezel zegt:

    Tuurlijk, het had bij rust ook 3-2 kunnen staan. Maar gelukkig heb ik een coach gezien die vlot durfde te wisselen (Ede) en hadden we gewoon weer 2 pingels moeten hebben. Tehsker hadvook rood kunnen krijgen.Marsman hield ons op de been de eerste helft. Mag ook gezegd worden. Jensen wordt op passende wijze beloond. Gun ik hem. Ben tevreden en we kunnen lekker het weekend in!

    Gewoon drie punten. Geniet er van.

  • Avatar
    remcoroelofs - 18 maart 2017 om 09:05
    Ket wiezel zegt:

    Tuurlijk, het had bij rust ook 3-2 kunnen staan. Maar gelukkig heb ik een coach gezien die vlot durfde te wisselen (Ede) en hadden we gewoon weer 2 pingels moeten hebben. Tehsker hadvook rood kunnen krijgen.Marsman hield ons op de been de eerste helft. Mag ook gezegd worden. Jensen wordt op passende wijze beloond. Gun ik hem. Ben tevreden en we kunnen lekker het weekend in!

    Duimpie👍

Nieuwe media