Thesker: ''Elke wedstrijd winnen, we kunnen als vierde eindigen''

18 maart 2017 om 11:37 | Bron: TC Tubantia

Door de overwinning op Roda JC staat FC Twente op de vijfde plaats, omdat de andere clubs nog niet in actie zijn gekomen. Normaal gesproken geeft deze plek recht op een play off-ticket voor Europees voetbal. Door een straf van de KNVB mogen de Tukkers echter niet Europa in, de komende jaren.

Twente laat zich er niet door afremmen en blijft strijden voor een zo hoog mogelijke plek op de ranglijst. "Elke wedstrijd winnen. We kunnen als vierde eindigen. Daar gaan we voor", zegt aanvoerder Stefan Thesker in gesprek met de Tubantia. Vrijdagavond werd met 3-0 gewonnen op het kunstgras van Roda JC. "De tweede helft was prima. De eerste helft moesten we wennen aan het veld. Glijdt-ie door of blijft-ie hangen? Daar hadden we last van."

In de eerste helft kreeg Roda veel kansen, maar kwam het niet tot scoren. "We speelden veel gemakkelijke ballen verkeerd. Roda speelt lange ballen op die lange spits. Dat doen ze goed. We kwamen ook een paar keer goed weg." Toch stond Twente in de rust met 2-0 voor, door twee doelpunten van Frederik Jensen. "Jensen is belangrijk voor ons, omdat hij veel diepte in z’n spel heeft. Dat hebben we nodig. We hebben namelijk veel spelers die de bal vragen, in de bal komen", aldus Stefan Thesker.

Overzicht

Reacties (36)

  • Avatar
    Dusan91 - 18 maart 2017 om 11:50

    We moeten nu alles zetten op het feit dat dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen😂 aldus de Pijnenburg man. Hahah

  • Avatar
    FCfruitmand - 18 maart 2017 om 11:59
    zegt:

    Volgens mij ben jij een verdwaalde Feyenoord supporter...

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 18 maart 2017 om 12:08
    zegt:

    Je kan toch niet altijd goed spelen? Ze doen echt hun best wel hoor!

  • Avatar
    Pol! - 18 maart 2017 om 12:16
    AwaydaysFCT zegt:

    Je kan toch niet altijd goed spelen? Ze doen echt hun best wel hoor!

    Idd. Je hebt tijdens de wedstrijd ook nog te maken met een tegenstander.

  • Avatar
    Rene - 18 maart 2017 om 12:44

    Je moet altijd ambitie hebben om zo hoog mogelijk te eindigen. Je neemt dan ook in sneltreinvaart afstand van het diepe dal waarin we zaten

  • Avatar
    Dusan91 - 18 maart 2017 om 12:47
    zegt:

    Heel eerlijk TC ik heb er ook tegenaan lopen schoppen dat het niveau omhoog moet etc.

    Maar heb t idee dat dit het niveau van de eredivisie is.

    Tis lang niet meer wat het geweest is.

    Maar als ik zie hoe er de 2e helft gevoethalt werd op dat klote kunstgras dan ben ik wel tevreden.

    Gewoon accepteren en je club blijven steunen.

  • Avatar
    RaymondL - 18 maart 2017 om 13:06
    Dusan91 zegt:

    Heel eerlijk TC ik heb er ook tegenaan lopen schoppen dat het niveau omhoog moet etc.

    Maar heb t idee dat dit het niveau van de eredivisie is.

    Tis lang niet meer wat het geweest is.

    Maar als ik zie hoe er de 2e helft gevoethalt werd op dat klote kunstgras dan ben ik wel tevreden.

    Gewoon accepteren en je club blijven steunen.

    Het gat met Europa is groot, tussen nr 3 en 4 in de eredivisie zit ook een heel groot gat , niet alleen technisch ook inzet, duelkracht , slimheid en snelheid , het is in de eredivisie allemaal veel te soft.

  • Avatar
    RedTukket - 18 maart 2017 om 13:21
    zegt:

    Soms lopen wedstrijden anders. En gaat het niet zoals je graag wilt. Maar ook dan blijf je het team steunen en vertrouwen geven. Hekaas kan dat niet iedereen. En zoeken direct een zondebok en gaan deze dan tot op de enkels afbranden. En dat vind ik persoonlijk enorm jammer.....

  • Avatar
    ANS - 18 maart 2017 om 13:58

    Beste Twentefans, nu is Thesker volgens Tuccerclan weer lachwekkend. Wat had hij dan moeten zeggen, bijv. we willen niet degraderen ? Het is nooit goed of het deugt niet. TC en zijn gevolg vergeten waar we vandaan komen. Sinds kort (Gemeentegarantie) is het voortbestaan van onze club veilig gesteld. Niemand kan mij vertellen of overtuigen dat de onzekerheid niets met de trainers, de spelers en de rest van het personeel heeft gedaan. Ik heb mee mogen of moeten maken wat dat met die mensen heeft gedaan. Iedereen die weleens heeft meegemaakt dat zijn baan op het spel stond, kan er over mee praten. Neem Marsman eens als voorbeeld. Valt het niemand op, dat hij sinds er zekerheid is, veel beter staat te keepen ? De verwachtingen aan onze spelers mogen zeker hoog zijn, maar de meesten blijven nog steeds gewoon jongens. Die gaan niet elke week constant goed spelen, dat is heel normaal. Dat lukt zelfs Robben niet. Ik heb beslist geen medelijden met prof voetballers, ze worden er ver boven modaal voor betaald. Afgelopen zondag bij Ajax, de spelers staan in de tunnel, in het stadion dreunt de muziek van Bloed, zweet en tranen, ca. 50.000 mensen zingen het mee. De ervaren spelers zullen er geen last van hebben, maar de jonkies ? Ik zou trillen als een rietje als ik dat veld op zou moeten. Wat ik wil zeggen is, het blijven mensen met gevoelens, met zwakheden en dat heeft niets met geld te maken. Veel volgers hier zijn echte supporters die ook begrijpen, dat niet altijd alles verloopt zoals je graag zou willen, maar de verwachtingen van TC en zijn gevolg zijn veel te hoog. Niemand heeft dan ook het recht om spelers en/of trainers te beledigen. Een ding heb ik hier wel geleerd, dat als TC het profiel is van de gemiddelde supporter, dan zou ik nooit meer een Euro in Twente investeren en daarin sta ik niet alleen. Ik kan en wil ook niet begrijpen, dat echte supporters spelers en/of trainers van hun grote liefde, althans zo willen ze het laten blijken, zo afbranden. Ik kan dan ook alleen maar concluderen, dat TC en zijn gevolg, gelukkig kun je die op een hand tellen, nepsupporters zijn. Dat is geen club liefde, dat is je club afbreken.

  • Avatar
    Messi - 18 maart 2017 om 14:03
    RaymondL zegt:

    Het gat met Europa is groot, tussen nr 3 en 4 in de eredivisie zit ook een heel groot gat , niet alleen technisch ook inzet, duelkracht , slimheid en snelheid , het is in de eredivisie allemaal veel te soft.

    Volledig mee eens neem een voorbeeld van AZ tegen Lyon dat gat is veelste groot,Gisteravond blij met de punten maar stadion is halfvol voetbal niveau is niet hoog geluk dat Roda bagger is met afronden anders word je afgedroogd

  • Avatar
    beerntjes - 18 maart 2017 om 14:22
    ANS zegt:

    Beste Twentefans, nu is Thesker volgens Tuccerclan weer lachwekkend. Wat had hij dan moeten zeggen, bijv. we willen niet degraderen ? Het is nooit goed of het deugt niet. TC en zijn gevolg vergeten waar we vandaan komen. Sinds kort (Gemeentegarantie) is het voortbestaan van onze club veilig gesteld. Niemand kan mij vertellen of overtuigen dat de onzekerheid niets met de trainers, de spelers en de rest van het personeel heeft gedaan. Ik heb mee mogen of moeten maken wat dat met die mensen heeft gedaan. Iedereen die weleens heeft meegemaakt dat zijn baan op het spel stond, kan er over mee praten. Neem Marsman eens als voorbeeld. Valt het niemand op, dat hij sinds er zekerheid is, veel beter staat te keepen ? De verwachtingen aan onze spelers mogen zeker hoog zijn, maar de meesten blijven nog steeds gewoon jongens. Die gaan niet elke week constant goed spelen, dat is heel normaal. Dat lukt zelfs Robben niet. Ik heb beslist geen medelijden met prof voetballers, ze worden er ver boven modaal voor betaald. Afgelopen zondag bij Ajax, de spelers staan in de tunnel, in het stadion dreunt de muziek van Bloed, zweet en tranen, ca. 50.000 mensen zingen het mee. De ervaren spelers zullen er geen last van hebben, maar de jonkies ? Ik zou trillen als een rietje als ik dat veld op zou moeten. Wat ik wil zeggen is, het blijven mensen met gevoelens, met zwakheden en dat heeft niets met geld te maken. Veel volgers hier zijn echte supporters die ook begrijpen, dat niet altijd alles verloopt zoals je graag zou willen, maar de verwachtingen van TC en zijn gevolg zijn veel te hoog. Niemand heeft dan ook het recht om spelers en/of trainers te beledigen. Een ding heb ik hier wel geleerd, dat als TC het profiel is van de gemiddelde supporter, dan zou ik nooit meer een Euro in Twente investeren en daarin sta ik niet alleen. Ik kan en wil ook niet begrijpen, dat echte supporters spelers en/of trainers van hun grote liefde, althans zo willen ze het laten blijken, zo afbranden. Ik kan dan ook alleen maar concluderen, dat TC en zijn gevolg, gelukkig kun je die op een hand tellen, nepsupporters zijn. Dat is geen club liefde, dat is je club afbreken.

    Helemaal mee eens ANS, maar laat die strijd tegen TC a.u.b. los. Het heeft geen enkel nut en leidt alleen maar tot grotere irritaties op dit forum.

  • Avatar
    Messi - 18 maart 2017 om 14:24

    Beste ANS, ten eerste ik wil me niet mengen tussen jou en TC.Maar dat gedeelte over marsman ben ik het niet mee eens.Niek was er ook al in de goeie tijd toen was er ook rust bij de club deze man heeft ons gruwelijk veel punten gekost jong en oud waren klaar met hem kapitale grabbelaar was het die Enorm veel kansen heeft gehad die een ander in het normale bedrijfsleven never krijgt.ik heb veel in het westen gewerkt en we werden uit gelachen om deze keeper iedere maandag weer,en de rest van de spelers zijn passanten die bakken verdienen en er voor moeten werken.(moet ik ook nu 14 dagen non stop 12 uur per dag ) wat ik hoop dat jij en TC weer op 1 lijn zitten en weer op een leuke manier eens zijn want dit loopt fout af 😂😂PS blij met de loting⚽💙

  • Avatar
    ANS - 18 maart 2017 om 14:33
    Messi zegt:

    Beste ANS, ten eerste ik wil me niet mengen tussen jou en TC.Maar dat gedeelte over marsman ben ik het niet mee eens.Niek was er ook al in de goeie tijd toen was er ook rust bij de club deze man heeft ons gruwelijk veel punten gekost jong en oud waren klaar met hem kapitale grabbelaar was het die Enorm veel kansen heeft gehad die een ander in het normale bedrijfsleven never krijgt.ik heb veel in het westen gewerkt en we werden uit gelachen om deze keeper iedere maandag weer,en de rest van de spelers zijn passanten die bakken verdienen en er voor moeten werken.(moet ik ook nu 14 dagen non stop 12 uur per dag ) wat ik hoop dat jij en TC weer op 1 lijn zitten en weer op een leuke manier eens zijn want dit loopt fout af 😂😂PS blij met de loting⚽💙

    Hallo Messi, de loting is geweldig en ik ga naar beide wedstrijden. Jammer dat je niet in Gladbach was, wat een feest, wat een ontlading, echt geweldig. Wat Marsman betreft, die is inmiddels ook weer een paar jaar ouder en is veel beter geworden. Wat TC betreft, dat is niet zo moeilijk. De afspraak was elkaar met rust te laten en ik zou hier geen verhalen meer schrijven. Gisteren avond vond hij het noodzakelijk, volledig onnodig, mij nog een trap na te moeten geven en dat had hij niet moeten doen. Ik schrijf vandaag nog enkele artikelen en dan verdwijn ik weer tot hij mij weer afbrandt of beledigt.

  • Avatar
    ANS - 18 maart 2017 om 15:06

    Beste Twentefans, ik wil graag even iets uitleggen over de eventuele contract verlenging van Marsman. Er hebben gesprekken plaats gevonden en er zullen nog gesprekken volgen. Wat de uitkomst zal zijn, dat is nog volstrekt onduidelijk. Het is een spel en dat moet gespeeld worden. Een voetballer heeft bijna altijd een contact in de media. Dat is een wisselwerking, de voetballer en de journalist of de club met een journalist. Twente heeft de laatste jaren veel geld aan Marsman moeten betalen en nu hij eindelijk (veel) beter presteert, wil Twente hem natuurlijk niet transfervrij laten vertrekken. Dan komt de pers en Twente laat lekken dat ze met enkele keepers bezig zijn, of intresse hebben, wat helemaal niet waar hoeft te zijn.. Dat zet Marsman en zijn zaakwaarnemer onder duk. Omgekeerd moet je er niet raar van op kijken, dat er in de komende dagen/weken berichten komen van dat er interesse is van andere clubs in Marsman, wat ook helemaal niet waar hoeft te zijn en dat zet Twente dan weer onder druk. Dat is het spel, dus ga niet alles geloven van wat er de komende tijd wordt gemeld, het is meestal gebakken lucht. Denk maar eens terug aan de Zyech transfer. Wat is er allemaal niet geschreven, ook hier. Dat was een perfect voorbeeld van de wisselwerking van de club, de speler en de media. Volgens de media was er veel intresse vanuit Turkije en Italie, nou er was geen enkele serieuze interesse in Zyech, ja voor een appel en een ei, meer niet.

  • Avatar
    Cage - 18 maart 2017 om 15:45
    zegt:

    Koekkoek

  • Avatar
    Pepps - 18 maart 2017 om 16:17
    zegt:

    Als de trainer geen ambitie uitspreekt deugd hij niet volgens jou en spreekt de aanvoerder zich uit en krijg je dit.

    Wanneer doen ze het dan wel goed in jou ogen ?

  • Avatar
    Juul08 - 18 maart 2017 om 16:26
    zegt:

    Jij vind het echt prachtig om in discussie te gaan maar ga iets met je leven doen inplaats alleen maar commentaar te geven en mensen af te kraken jij denkt echt dat je alles bent

  • Avatar
    Jennifer - 18 maart 2017 om 17:54
    ANS zegt:

    Beste Twentefans, ik wil graag even iets uitleggen over de eventuele contract verlenging van Marsman. Er hebben gesprekken plaats gevonden en er zullen nog gesprekken volgen. Wat de uitkomst zal zijn, dat is nog volstrekt onduidelijk. Het is een spel en dat moet gespeeld worden. Een voetballer heeft bijna altijd een contact in de media. Dat is een wisselwerking, de voetballer en de journalist of de club met een journalist. Twente heeft de laatste jaren veel geld aan Marsman moeten betalen en nu hij eindelijk (veel) beter presteert, wil Twente hem natuurlijk niet transfervrij laten vertrekken. Dan komt de pers en Twente laat lekken dat ze met enkele keepers bezig zijn, of intresse hebben, wat helemaal niet waar hoeft te zijn.. Dat zet Marsman en zijn zaakwaarnemer onder duk. Omgekeerd moet je er niet raar van op kijken, dat er in de komende dagen/weken berichten komen van dat er interesse is van andere clubs in Marsman, wat ook helemaal niet waar hoeft te zijn en dat zet Twente dan weer onder druk. Dat is het spel, dus ga niet alles geloven van wat er de komende tijd wordt gemeld, het is meestal gebakken lucht. Denk maar eens terug aan de Zyech transfer. Wat is er allemaal niet geschreven, ook hier. Dat was een perfect voorbeeld van de wisselwerking van de club, de speler en de media. Volgens de media was er veel intresse vanuit Turkije en Italie, nou er was geen enkele serieuze interesse in Zyech, ja voor een appel en een ei, meer niet.

    Dit kan ik bijna allemaal bevestigen😊

  • Avatar
    ANS - 18 maart 2017 om 18:11
    Jennifer zegt:

    Dit kan ik bijna allemaal bevestigen😊

    Waarvoor mijn hartelijke dank (welgemeend). 👍

  • Avatar
    annalyst - 18 maart 2017 om 18:59
    ANS zegt:

    Beste Twentefans, nu is Thesker volgens Tuccerclan weer lachwekkend. Wat had hij dan moeten zeggen, bijv. we willen niet degraderen ? Het is nooit goed of het deugt niet. TC en zijn gevolg vergeten waar we vandaan komen. Sinds kort (Gemeentegarantie) is het voortbestaan van onze club veilig gesteld. Niemand kan mij vertellen of overtuigen dat de onzekerheid niets met de trainers, de spelers en de rest van het personeel heeft gedaan. Ik heb mee mogen of moeten maken wat dat met die mensen heeft gedaan. Iedereen die weleens heeft meegemaakt dat zijn baan op het spel stond, kan er over mee praten. Neem Marsman eens als voorbeeld. Valt het niemand op, dat hij sinds er zekerheid is, veel beter staat te keepen ? De verwachtingen aan onze spelers mogen zeker hoog zijn, maar de meesten blijven nog steeds gewoon jongens. Die gaan niet elke week constant goed spelen, dat is heel normaal. Dat lukt zelfs Robben niet. Ik heb beslist geen medelijden met prof voetballers, ze worden er ver boven modaal voor betaald. Afgelopen zondag bij Ajax, de spelers staan in de tunnel, in het stadion dreunt de muziek van Bloed, zweet en tranen, ca. 50.000 mensen zingen het mee. De ervaren spelers zullen er geen last van hebben, maar de jonkies ? Ik zou trillen als een rietje als ik dat veld op zou moeten. Wat ik wil zeggen is, het blijven mensen met gevoelens, met zwakheden en dat heeft niets met geld te maken. Veel volgers hier zijn echte supporters die ook begrijpen, dat niet altijd alles verloopt zoals je graag zou willen, maar de verwachtingen van TC en zijn gevolg zijn veel te hoog. Niemand heeft dan ook het recht om spelers en/of trainers te beledigen. Een ding heb ik hier wel geleerd, dat als TC het profiel is van de gemiddelde supporter, dan zou ik nooit meer een Euro in Twente investeren en daarin sta ik niet alleen. Ik kan en wil ook niet begrijpen, dat echte supporters spelers en/of trainers van hun grote liefde, althans zo willen ze het laten blijken, zo afbranden. Ik kan dan ook alleen maar concluderen, dat TC en zijn gevolg, gelukkig kun je die op een hand tellen, nepsupporters zijn. Dat is geen club liefde, dat is je club afbreken.

    Wat betreft Marsman ben ik het niet met je eens. Hij is namelijk pas beter gaan spelen toen er met de andere jongens gesprekken gaande waren en er verlengd werd met hen. Nick heeft in de winterstop zelfs nog extra getraind in Duitsland om dat ook af te kunnen dwingen. Sindsdien zit hij ook beter in zijn vel. Als laatste nog even het volgende ; raar eigenlijk hè, dat je,,als je wil blijven, een flinke mep salaris moet inleveren terwijl je beter bent gaan presteren.