Grote groep Twentefans aangevallen door De Graafschap-supporters

18 maart 2017 om 18:04 | Bron: TC/Tubantia

Supporters van FC Twente Denekamp en SV Hengelo zijn vrijdagnacht aangevallen door hooligans van De Graafschap. Zij waren met het bevriende Palermo bij de wedstrijd tegen Fortuna Sittard geweest. De supportersgroepen kwamen elkaar onverwachts bij een tankstation tegen. Minstens één FC Twente-fan raakte bij de aanval gewond.

"We kwamen terug uit Kerkrade (waar FC Twente tegen Roda JC speelde, red.) en we stopten bij een tankstation om even te plassen. Waar dat precies was weet ik niet eens, het was ergens halverwege. Daar stonden de supporters van De Graafschap en Palermo, een man of veertig. Zij kwamen van de wedstrijd Fortuna Sittard-De Graafschap", zo vertelt een supporter in gesprek met de TC/Tubantia.

Volgens de anonieme fan leek het in eerste instantie goed te gaan. "Een paar jongens uit onze bus liepen zonder problemen langs de groep om naar de tankshop te gaan. Maar toen klonk het ineens '3, 2, 1', en toen stormden ze op ons af. Ze sloegen op alles wat bewoog. Ik kwam daarbij zelf op de grond terecht voordat ik terug rende naar de bus. Het ging zo ontzettend snel."

Volgens de FC Twente-supporter waren er totaal geen aanleiding voor de vechtpartij. "De sfeer in de bus was top, zowel op de heenweg als de terugweg. Tot dit gebeurde. Ik kan natuurlijk niet voor anderen praten, maar er leek me geen sprake van afgesproken werk vanuit mensen in onze bus. Niemand in onze bus zat hierop te wachten."

Toen de vechtpartij in volle gang was arriveerden ook andere supportersverenigingen van FC Twente. "Maar wat daarmee is gebeurd weet ik niet. Wij zijn zo snel mogelijk de bus ingegaan en vertrokken."

Overzicht

Reacties (134)

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 18 maart 2017 om 18:23

    Wat een GEKKEN! Kut superboeren !! 😡😡🖕🏻

  • Avatar
    janfctfan - 18 maart 2017 om 18:26

    Ze kunnen het nog niet verkroppen dat we bestaan. Lafaards.

  • Avatar
    twente199 - 18 maart 2017 om 18:28

    dat die club maar in elkaar zakt, staan gelukkig al niet hoog. Dit jaar 14e ofzo en geloof nooit dat ze volgend jaar meedoen om promotie. Financieel draaien ze al niet

  • Avatar
    Fritsjeee - 18 maart 2017 om 18:46

    Ik ben zelf woonachtig in de Achterhoek, maar m\'n laatste beetje respect is vervlogen. Wat een stel debielen.

  • Avatar
    Enschede78 - 18 maart 2017 om 18:56

    Pff dit is het dus tegenwoordig.



    \"We renden direct naar de bus\"

    \"We zaten daar niet op te wachten\"



    Je bent daar toch ook met 40-50 man klap er dan ook op.

  • Avatar
    Tukker30 - 18 maart 2017 om 18:57

    Hou je kop met dit kutverhaal. Als je dr geen kloten vanaf weet

  • Avatar
    Messi - 18 maart 2017 om 18:58

    Ze hebben geluk gehad ken ook wel bussie waar je geen mot mee moet hebben.dan waren de rollen snel omgedraaid 😂😂😂ach ja de kut boertjes zijn nog op gefokt omdat ze na de kloten zijn.presteren nie geen geld en ze stinken😷😷😷

  • Avatar
    gasdabei - 18 maart 2017 om 19:02
    Enschede78 zegt:

    Pff dit is het dus tegenwoordig.



    \"We renden direct naar de bus\"

    \"We zaten daar niet op te wachten\"



    Je bent daar toch ook met 40-50 man klap er dan ook op.

    Deels met je eens, zou denk ik hetzelfde reageren als jij. Er zijn echter ook mensen die hier daadwerkelijk niks mee hebben en dan maar op de loop gaan. Loat goan.

  • Avatar
    FCTwente10 - 18 maart 2017 om 19:03

    En zal je zien dat de knvb ons ervoor bestraft knvb kennende

  • Avatar
    Messi - 18 maart 2017 om 19:14
    Enschede78 zegt:

    Pff dit is het dus tegenwoordig.



    \"We renden direct naar de bus\"

    \"We zaten daar niet op te wachten\"



    Je bent daar toch ook met 40-50 man klap er dan ook op.

    Moet eerlijk zeggen zo dacht ik er ook over.maar je hebt ook suc6 met de pet en sjaal bussie die hier niks mee te maken willen hebben en weg lopen om dat ze zich bedreigt voelen en terecht,nogmaals verkeerde bussie

  • Avatar
    AntiCalimero - 18 maart 2017 om 19:19

    Waren ze maar een paar andere busjes tegen gekomen, laffe honden..

  • Avatar
    FCTukkerclan - 18 maart 2017 om 19:19
    FCTwente10 zegt:

    En zal je zien dat de knvb ons ervoor bestraft knvb kennende

    Wild plassen is inderdaad verboden. :))))

  • Avatar
    FCTukkerclan - 18 maart 2017 om 19:21
    zegt:

    Wie bedoel je...dat gefrustreerde viswijf die op een kratje wil gaan staan blèren....Martine Zuil? Die jaloerse en gefrustreerde kut bedoel je? :))))))

  • Avatar
    FCTukkerclan - 18 maart 2017 om 19:25
    janfctfan zegt:

    Ze kunnen het nog niet verkroppen dat we bestaan. Lafaards.

    Strontboeren Jan....die alleen maar tegen de 'pet en sjaal supporter durven'. Weet je....het had mij niets uit gemaakt als ik klappen zou krijgen...ook al zou het hard zijn. Ik zou me op 1 boer richten en hem helemaal kapot slaan.....

    Dit waren gewoon lafbekken...

  • Avatar
    ANS - 18 maart 2017 om 19:32
    FCTukkerclan zegt:

    Wie bedoel je...dat gefrustreerde viswijf die op een kratje wil gaan staan blèren....Martine Zuil? Die jaloerse en gefrustreerde kut bedoel je? :))))))

    Nu ben je weer op je best, dit is jouw wereld en ter info, die mevrouw zat niet in die bus.

  • Avatar
    mike1995 - 18 maart 2017 om 19:32
    FCTukkerclan zegt:

    Strontboeren Jan....die alleen maar tegen de 'pet en sjaal supporter durven'. Weet je....het had mij niets uit gemaakt als ik klappen zou krijgen...ook al zou het hard zijn. Ik zou me op 1 boer richten en hem helemaal kapot slaan.....

    Dit waren gewoon lafbekken...

    was bij tankstation toch dan zijn er beelden van oppakken die zogenaamde supportes

  • Avatar
    Henry1949 - 18 maart 2017 om 19:41

    Kijk, weer typisch zo\'n voorbeeld hoe verrot sommige mensen zijn. Waarom niet samen met supporters onder elkaar een pilsje drinken en over voetbal kletsen.

    Zou je hier met je zoontje of dochter bij willen zijn? Nee toch!

    In mijn ogen zijn dit soort relschoppers geen supporters maar lui die de naam van hun club te grabbel gooien! Bah.....! Levenslang schorsen en nooit meer bij hun club toelaten.

  • Avatar
    Dusan91 - 18 maart 2017 om 19:41
    ANS zegt:

    Nu ben je weer op je best, dit is jouw wereld en ter info, die mevrouw zat niet in die bus.

    Waarschijnlijk zijn ze nog boos dat hun geen eredivisie spelen hahaha, huuln .

    Ze hebben ook helemaal niks te zoeken in de eredivisie, ze hebben het al moeilijk zat JL.

    Schijt boeren!!!

  • Avatar
    Enschede78 - 18 maart 2017 om 19:45
    Henry1949 zegt:

    Kijk, weer typisch zo\'n voorbeeld hoe verrot sommige mensen zijn. Waarom niet samen met supporters onder elkaar een pilsje drinken en over voetbal kletsen.

    Zou je hier met je zoontje of dochter bij willen zijn? Nee toch!

    In mijn ogen zijn dit soort relschoppers geen supporters maar lui die de naam van hun club te grabbel gooien! Bah.....! Levenslang schorsen en nooit meer bij hun club toelaten.

    Ja en vrede op aarde.

    And cant we all get a long etc etc.



    En nee dat kan dus niet.

    Bij sommige clubs wel en bij anderen zeer zeker niet.

  • Avatar
    AntiCalimero - 18 maart 2017 om 19:45

    Is er iemand die het heeft meegemaakt en er meer over kan vertellen? Of die bij een van de bussen er achter zat?

Nieuwe media