Rechtbank Almelo: beelden vuurwerkbom FC Twente opnieuw bekijken

20 maart 2017 om 17:02 | Bron: TC Tubantia en RTV Oost

De beelden van het gooien van een vuurwerkbom in De Grolsch Veste moeten worden bewerkt en opnieuw worden bekeken. Dat heeft de rechtbank in Almelo vandaag beslist, meldt TC Tubantia.

Een 62-jarige supporter van FC Twente uit Enschede wordt verdacht van het gooien van de vuurwerkbom na de wedstrijd tussen FC Twente en FC Utrecht in januari 2016, maar hij ontkent zelf. Hij stelt dat de bom van een hogere ring is gegooid en dat hij die alleen heeft weggetrapt.

Meerdere getuigen hebben de fan als dader aangewezen, maar filmbeelden van het incident leveren volgens de rechters (nog) geen onomstotelijk bewijs. Twee getuigen die al zijn gehoord, worden opnieuw gehoord. Het is de bedoeling dat zij de verbeterde beelden ook bekijken, waarna ze aan zouden moeten geven waar ze hebben gestaan en wat ze hebben gezien.

Eerder werd 120 uur taakstraf en drie maanden voorwaardelijk geëist tegen de FC Twente-supporter, maar de zaak wordt nu heropend. De rechtbank is van oordeel dat het onderzoek ter terechtzitting niet volledig is geweest en moet worden hervat. Volgens RTV Oost wordt de man voorlopig op vrije voeten gesteld. Wanneer de rechtszaak verder gaat, is nog niet duidelijk.

Overzicht

Reacties (10)

  • Avatar
    AntiCalimero - 20 maart 2017 om 17:04

    Welke schele aap gooit dat ook in eigen publiek?

  • Avatar
    annalyst - 20 maart 2017 om 18:17
    AntiCalimero zegt:

    Welke schele aap gooit dat ook in eigen publiek?

    Een ongelooflijke aso en een nog grotere lafaard dat-ie het zelf niet toe durft te geven.

  • Avatar
    Koog - 21 maart 2017 om 07:37

    Benieuwd of ze ook die fuck AZ-ter te pakken hebben n.a.v. cobra gooien vanuit het uitvak in VAK 123!

  • Avatar
    FCTukkerclan - 21 maart 2017 om 08:35
    annalyst zegt:

    Een ongelooflijke aso en een nog grotere lafaard dat-ie het zelf niet toe durft te geven.

    Inderdaad, en het werd ook niet vanaf de 2e ring naar beneden gesmeten zoals de verdachte suggereert, anders had je dat gezien door de rokende lont. Ik weet nog wel dat het bij mij in het vak (102) was....een knal van jewelste...

  • Avatar
    janfctfan - 21 maart 2017 om 08:57
    FCTukkerclan zegt:

    Inderdaad, en het werd ook niet vanaf de 2e ring naar beneden gesmeten zoals de verdachte suggereert, anders had je dat gezien door de rokende lont. Ik weet nog wel dat het bij mij in het vak (102) was....een knal van jewelste...

    Gelukkig ben je er niet doof van geworden TC. Lijkt me wel dat je donders schrikt.

  • Avatar
    Werknemer - 21 maart 2017 om 09:02

    Snap er niets van. De beelden zijn zo duidelijk als wat.

  • Avatar
    Successupporter - 21 maart 2017 om 10:07
    AntiCalimero zegt:

    Welke schele aap gooit dat ook in eigen publiek?

    Het moet zijn: \"welke ....... ... gooit dat\". Punt. Het maakt niet uit waar het naar toe gegooid is. Je hoort geen vuurwerk te gebruiken in een stadion.

  • Avatar
    Messi - 21 maart 2017 om 10:14
    Successupporter zegt:

    Het moet zijn: \"welke ....... ... gooit dat\". Punt. Het maakt niet uit waar het naar toe gegooid is. Je hoort geen vuurwerk te gebruiken in een stadion.

    Ben ik met je eens je schrikt je de pleurus met alle gevolgen van dien.fakkels rookpotten geen probleem mee

  • Avatar
    tukkerwolf - 21 maart 2017 om 10:23

    Stond er met mijn zoon ook niet ver vanaf. Hij is een tijjdlang bang geweest om nog naar het stadion te gaan. Laat de laffe dader zich melden. Zulk vuurwerk hoort niet in het stadion!

  • Avatar
    Pol! - 21 maart 2017 om 14:05
    tukkerwolf zegt:

    Stond er met mijn zoon ook niet ver vanaf. Hij is een tijjdlang bang geweest om nog naar het stadion te gaan. Laat de laffe dader zich melden. Zulk vuurwerk hoort niet in het stadion!

    De dader mag zich melden op een parkeerplaats met Graafschap-supporters.

Nieuwe media