Trainer Niek Loohuis in beeld voor FC Twente onder 19

14 april 2017 om 19:34 | Bron: Tubantia Trainer Niek Loohuis in beeld voor FC Twente onder 19

Niek Loohuis is een kansrijke kandidaat om Bert Konterman bij FC Twente op te volgen als trainer van onder 19, meldt Tubantia. Loohuis, de 31 jarige Lossernaar, is op dit moment werkzaam als trainer bij PEC Zwolle onder 16.

Naast zijn werkzaamheden bij PEC Zwolle traint hij het amateurteam van Losser, die uitkomt in de vierde klasse. Loohuis is geen onbekende bij FC Twente. De oud-speler van onder meer Quick ’20, Heerenveen en Veendam was eerder al werkzaam bij de club. Hij trainde toen de jeugd onder 11 jaar.

De huidige trainer van FC Twende onder 19, Bert Konterman, vertrekt aan het einde van dit seizoen bij de club.

Overzicht

Reacties (12)

  • Avatar
    FCTwente10 - 14 april 2017 om 19:39

    Iemand die weet of een trainer van bijv PEC onder 16 van dat salaris kan leven? Ervan uitgaande dat hij in een normaal huis woont enz.

  • Avatar
    Pol! - 14 april 2017 om 19:44
    FCTwente10 zegt:

    Iemand die weet of een trainer van bijv PEC onder 16 van dat salaris kan leven? Ervan uitgaande dat hij in een normaal huis woont enz.

    In de 3e/ 4e klasse amateurvoetbal is een salaris van 10 a 15.000 heel normaal. Dit voor 2 trainingsavonden, de wedstrijden en eventueel wat clubactiviteiten. Ik neem aan dat PEC aan de bovenbouw jeugdtrainers minstens hetzelfde betaalt.

    PEC en KVV Losser samen dus minimaal 20.000

  • Avatar
    FCTwente10 - 14 april 2017 om 19:46
    Pol! zegt:

    In de 3e/ 4e klasse amateurvoetbal is een salaris van 10 a 15.000 heel normaal. Dit voor 2 trainingsavonden, de wedstrijden en eventueel wat clubactiviteiten. Ik neem aan dat PEC aan de bovenbouw jeugdtrainers minstens hetzelfde betaalt.

    PEC en KVV Losser samen dus minimaal 20.000

    Super dankjewel. Al weet ik dan dat jongens in PEC onder 16 waarschijnlijk op een voetbalschool zitten en dus wel iets meer training krijgen dan 2 avonden in de week. Maar heel erg bedankt voor je antwoord.

  • Avatar
    Pol! - 14 april 2017 om 19:52
    FCTwente10 zegt:

    Super dankjewel. Al weet ik dan dat jongens in PEC onder 16 waarschijnlijk op een voetbalschool zitten en dus wel iets meer training krijgen dan 2 avonden in de week. Maar heel erg bedankt voor je antwoord.

    Dat klopt, maar dan nog is het geen fulltime baan. Die jongens zitten overdag ook gewoon op school en in de huiswerkklas en trainen waarschijnlijk 4x1,5 uur of iets dergelijks. Dan heb je het (inclusief voorbereidingen, opruimen en de zaterdag) over een werkweek van zo\'n 20 uur.

  • Avatar
    FCTwente10 - 14 april 2017 om 19:54
    Pol! zegt:

    Dat klopt, maar dan nog is het geen fulltime baan. Die jongens zitten overdag ook gewoon op school en in de huiswerkklas en trainen waarschijnlijk 4x1,5 uur of iets dergelijks. Dan heb je het (inclusief voorbereidingen, opruimen en de zaterdag) over een werkweek van zo\'n 20 uur.

    Verdient lekker :p wil zelf ook die kant op gaan :)

  • Avatar
    Pol! - 14 april 2017 om 20:02
    FCTwente10 zegt:

    Verdient lekker :p wil zelf ook die kant op gaan :)

    Je weet wel dat de kans op een vast contract ongeveer 0 is?

  • Avatar
    FCTwente10 - 14 april 2017 om 20:03
    Pol! zegt:

    Je weet wel dat de kans op een vast contract ongeveer 0 is?

    Vertel eens waarom?

  • Avatar
    Pol! - 14 april 2017 om 20:13
    FCTwente10 zegt:

    Vertel eens waarom?

    Trainers krijgen tijdelijke contracten.

    Jij bent 16 en hebt dus geen verleden als ex-prof. Deze hebben bijna altijd de voorkeur.

    Ik zit zelf niet in dat wereldje, maar heb bij de jeugdteams die ik train te maken met stagiairs die Sport&Bewegen doen. Er zijn veel meer studenten die iets met sport willen doen dan verantwoord is op basis van de arbeidsmarkt.

  • Avatar
    FCTwente10 - 14 april 2017 om 20:32
    Pol! zegt:

    Trainers krijgen tijdelijke contracten.

    Jij bent 16 en hebt dus geen verleden als ex-prof. Deze hebben bijna altijd de voorkeur.

    Ik zit zelf niet in dat wereldje, maar heb bij de jeugdteams die ik train te maken met stagiairs die Sport&Bewegen doen. Er zijn veel meer studenten die iets met sport willen doen dan verantwoord is op basis van de arbeidsmarkt.

    Ik heb zelf lang op een hoog niveau gevoetbald. KNVB beker gewonnen. 16e van heel Nederland en Duitsland. Helaas moeten stoppen wegens een blessure. Ga volgend jaar ook sport&bewegen doen en daarna zie ik het wel. Scout lijkt me ook wel leuk.

  • Avatar
    Birkedahl - 15 april 2017 om 11:51
    Pol! zegt:

    In de 3e/ 4e klasse amateurvoetbal is een salaris van 10 a 15.000 heel normaal. Dit voor 2 trainingsavonden, de wedstrijden en eventueel wat clubactiviteiten. Ik neem aan dat PEC aan de bovenbouw jeugdtrainers minstens hetzelfde betaalt.

    PEC en KVV Losser samen dus minimaal 20.000

    10 à 15 K per maand? Dat kan ik nauwelijks geloven. Dat krijgt de gemiddelde Jupiler League speler niet eens.

  • Avatar
    Pol! - 15 april 2017 om 12:36
    Birkedahl zegt:

    10 à 15 K per maand? Dat kan ik nauwelijks geloven. Dat krijgt de gemiddelde Jupiler League speler niet eens.

    Per jaar uiteraard.

  • Avatar
    Birkedahl - 15 april 2017 om 13:15
    Pol! zegt:

    Per jaar uiteraard.

    Ah thanks, dat klinkt een stuk aannemelijker.

Nieuwe media