Hake over actie Vak-P: ''Doodzonde voor de ploeg dat dit moet''

15 april 2017 om 21:20 | Bron: FOX Sports

FC Twente speelt vanavond de thuiswedstrijd tegen NEC. Voor de Tukkers is het de eerste thuiswedstrijd na de politieinval bij FC Twente - PSV. Supportersgroep Vak-P heeft na een aantal straffen besloten de hele wedstrijd geen sfeer te maken.

"Het is natuurlijk doodzonde voor de ploeg en voor het stadion dat dit moet. De wisselwerking tussen publiek en spelers was gewoon uitstekend, zowel uit als thuis. Dat is wel een extra iets wat we kunnen gebruiken", vertelt trainer Rene Hake tegenover de camera's van FOX Sports.

""Het is lastig, het is een beetje oorzaak-gevolg. De club heeft een uitspraak gedaan over hoe ze er tegenaan kijken, daar sluit ik me bij aan. Ik begrijp hun woede wel, maar uiteindelijk komt het ook ergens vandaan. Waaraan het precies ligt laat ik maar in het midden", gaat de oefenmeester verder. "Wij willen graag het vak vol hebben en dat de supporters ons zodanig ondersteunen zoals ze dat iedere thuiswedstrijd doen."

Overzicht

Reacties (77)

  • Avatar
    maxialex1979 - 15 april 2017 om 21:44

    Op deze manier duperen ze de club door weg te blijven de eerste helft. Waarom niet vreedzaam bij het gemeentehuis demonstreren??

    Of blijven ze weg omdat ze geen lijntjes kunnen kopen? lol

  • Avatar
    EvB64 - 15 april 2017 om 22:49
    zegt:

    Beetje overdreven wat jij zegt , maar het lijkt of ze nu Twente de schuld geven en de uiteindelijk zijn de spelers de dupe .....beetje zwakke aktie

  • Avatar
    robaar26 - 15 april 2017 om 23:05
    EvB64 zegt:

    Beetje overdreven wat jij zegt , maar het lijkt of ze nu Twente de schuld geven en de uiteindelijk zijn de spelers de dupe .....beetje zwakke aktie

    Wat een onnozele reactie iemand het wel eens uit perspectief van Vak P bekeken. Twente staat bekend als een club met een trouwe achterban dat er wat coke is gevonden is een plaatselijke horeca gelegenheid niet anders. Ze doen hier niemand kwaad mee met deze actie vak p word voor 2 jaar droog gelegd dat betekend faillissement. Wees blij op deze manier als het stadion werd gesloopt spreekt iedereen schande. En de spelers steunen gebeurd week in en week uit met gemiddeld 27000 op de tribune uit wedstrijden goed bezocht

  • Avatar
    Twente1 - 16 april 2017 om 00:09
    zegt:

    Doe maar weer lekker met het vingertje wijzen naar anderen πŸ‘‰πŸ»πŸ‘‰πŸ»πŸ‘‰πŸ»πŸ‘‰πŸ»πŸ‘‰πŸ». De actie van vak P was net zo slecht als het spel van NEC. Nou, dan weet je genoeg.

  • Avatar
    Rik-FCT - 16 april 2017 om 04:08
    zegt:

    +100

  • Avatar
    fct1972 - 16 april 2017 om 06:22
    zegt:

    Perfect verwoord...en laat het huidige bestuur ook eens aan zelfreflectie gaan doen of ze wel geschikt zijn...en het gewijs richting derden wat hier gedaan word is natuurlijk wel erg simpel en naΓ―ef...of denk je dat ze bij de tos een selectie beleid hebben bij de toiletdeur :))

  • Avatar
    Nikos - 16 april 2017 om 06:36
    zegt:

    Coke is illegaal ja. Dat wil de overheid zo. Maar kennelijk is er een grote markt voor. En die mensen blijven dit toch wel gebruiken, als het toch verkrijgbaar blijft. Het is wellicht slecht voor de mens. Maar roken en veel alcohol en veel vet is ook ongezond. Moeten we dat niet ieders eigen verantwoordelijkheid laten zijn? In Duitsland is vanaf 16 jaar alcohol toegestaan. In Nederland moeten we weer voorop lopen. En weet je wat je krijgt, ze gaan het gewoon stiekem doen. Een schijnregel. Kennelijk heeft de jeugd daar ook behoefte aan. En ik snap dat ook wel. Het beste kun je het als ouder een beetje gedogen. Dat lijkt me beter, want dan blijf je nog enigszins in contact met je kind. Snap je het moraal van het verhaal?

  • Avatar
    Nikos - 16 april 2017 om 07:56
    zegt:

    Ze hebben duidelijk gemaakt wat ze ervan vinden. En dat werd meerdere malen in beeld gebracht, ook de spandoeken die getoond werden. Als jij zegt dat je dat deel niet mist, vind ik dat een vreemde reactie. We zijn allemaal Twente supporters. Iedereen mag een mening hebben en deze vertolken, hoe klein de groep ook is. Jij hebt kennelijk ook een duidelijke mening, maar jouw mening is bekend Hengelo. Jij gaat mee met Marsman, naar ik aanneem.

  • Avatar
    Nikos - 16 april 2017 om 07:58

    En ik heb respect voor de manier waarop Marsman zich presenteert als persoon en over onze club FC Twente. Als keeper was het in veel gevallen jammer genoeg niet goed genoeg.

  • Avatar
    Nikos - 16 april 2017 om 08:00
    zegt:

    De gemeente en de politie hebben kennelijk ook geen spiegel. Ik denk dat die bal daar ligt

  • Avatar
    Vivian - 16 april 2017 om 08:05

    Spelers laten het ook wel eens afweten. Slechte wedstrijden genoeg in een seizoen. Ik vind het goed dat ze op deze manier laten weten wat ze er van vinden en niet alles kort en klein slaan. Laten ze de rotte appels er uithalen zodat niet iedereen de dupe wordt. Maar dat is in Nederland blijkbaar te veel gevraagd.

  • Avatar
    Vivian - 16 april 2017 om 08:10
    zegt:

    Welke steun. Ik heb ze niet gehoord

  • Avatar
    Vivian - 16 april 2017 om 08:26
    zegt:

    Soms denk ik dat wel eens

  • Avatar
    Deppenboks - 16 april 2017 om 08:42
    Nikos zegt:

    Coke is illegaal ja. Dat wil de overheid zo. Maar kennelijk is er een grote markt voor. En die mensen blijven dit toch wel gebruiken, als het toch verkrijgbaar blijft. Het is wellicht slecht voor de mens. Maar roken en veel alcohol en veel vet is ook ongezond. Moeten we dat niet ieders eigen verantwoordelijkheid laten zijn? In Duitsland is vanaf 16 jaar alcohol toegestaan. In Nederland moeten we weer voorop lopen. En weet je wat je krijgt, ze gaan het gewoon stiekem doen. Een schijnregel. Kennelijk heeft de jeugd daar ook behoefte aan. En ik snap dat ook wel. Het beste kun je het als ouder een beetje gedogen. Dat lijkt me beter, want dan blijf je nog enigszins in contact met je kind. Snap je het moraal van het verhaal?

    Ii kan me niet voorstellen dat jij kinderen hebt. En daarnaast is er 1 ding dat je even over het hoofd ziet namelijk dat alcohol gewoon toegestaan is, wiet gedoogd en coke niet. Is ook wel een iets andere categorie trouwens.



    Net zoals hieronder al een keer gezegd is wat is dat toch met dat goedgepraat? Een beetje zelfkritiek zou niet misstaan, politie heeft misschien niks gevonden maar er is wel degelijk wat aan de hand als ik een aantal p-ers mag geloven. P-ers die het niet eens waren met de actie zijn maar in andere vakken gaan zitten om gedoe te vermijden. Leuke SV als je je leden zo \"solidair\" laat zijn.....

  • Avatar
    Rene86 - 16 april 2017 om 08:43
    zegt:

    Het enige waarvoor Vak-P een spiegel gebruikt is om er coke van te snuiven.

  • Avatar
    Nikos - 16 april 2017 om 08:43
    zegt:

    Wat doe je zelf dan? En wat doet de burgemeester? Laat mij lekker mijn mening hebben. Wij zijn het toch niet vaak met elkaar eens. En daar kan ik prima mee leven. Hier laat ik het bij.

  • Avatar
    Messi - 16 april 2017 om 08:45
    zegt:

    Die vakken zijn van de vriendenkring jij lult dus zo maar weer een eind weg lamzak

  • Avatar
    Rene86 - 16 april 2017 om 08:46

    Ondanks dat de Tubantia meldt dat er geen supporters werden tegengehouden en iedereen uit vrije wil weg bleef, was dat absoluut niet het geval. Ik zag een vader met zijn zoon (ongeveer 8 jaar) die op de tribune stond en daar vakkundig door Vak-P werd afgehaald.

  • Avatar
    Nikos - 16 april 2017 om 08:47
    Deppenboks zegt:

    Ii kan me niet voorstellen dat jij kinderen hebt. En daarnaast is er 1 ding dat je even over het hoofd ziet namelijk dat alcohol gewoon toegestaan is, wiet gedoogd en coke niet. Is ook wel een iets andere categorie trouwens.



    Net zoals hieronder al een keer gezegd is wat is dat toch met dat goedgepraat? Een beetje zelfkritiek zou niet misstaan, politie heeft misschien niks gevonden maar er is wel degelijk wat aan de hand als ik een aantal p-ers mag geloven. P-ers die het niet eens waren met de actie zijn maar in andere vakken gaan zitten om gedoe te vermijden. Leuke SV als je je leden zo \"solidair\" laat zijn.....

    Waar slaat dat nu op? Ik kan me niet voorstellen dat jij kinderen hebt????? Ik weet heus wel hoe het werkt met gedogen en wetten etc. Dat hoef je niet op te lepelen.
    Ik heb verder geen mening over wat er daar bij Vak P gebeurt. Omdat ik het simpelweg niet weet. Ik vond de politie actie niet normaal, daar heb ik het alleen over. En overal wordt coke gebruikt, meer vind ik er niet van. Is ook niet aan mij. Jammer dat je zo richting mij reageert, maar goed dat lijkt hier toch normaal te zijn.

  • Avatar
    ANS - 16 april 2017 om 08:51
    zegt:

    Jij doet niets anders. Altijd kritiek op anderen.

Nieuwe media