Hake over actie Vak-P: ''Doodzonde voor de ploeg dat dit moet''

15 april 2017 om 21:20 | Bron: FOX Sports

FC Twente speelt vanavond de thuiswedstrijd tegen NEC. Voor de Tukkers is het de eerste thuiswedstrijd na de politieinval bij FC Twente - PSV. Supportersgroep Vak-P heeft na een aantal straffen besloten de hele wedstrijd geen sfeer te maken.

"Het is natuurlijk doodzonde voor de ploeg en voor het stadion dat dit moet. De wisselwerking tussen publiek en spelers was gewoon uitstekend, zowel uit als thuis. Dat is wel een extra iets wat we kunnen gebruiken", vertelt trainer Rene Hake tegenover de camera's van FOX Sports.

""Het is lastig, het is een beetje oorzaak-gevolg. De club heeft een uitspraak gedaan over hoe ze er tegenaan kijken, daar sluit ik me bij aan. Ik begrijp hun woede wel, maar uiteindelijk komt het ook ergens vandaan. Waaraan het precies ligt laat ik maar in het midden", gaat de oefenmeester verder. "Wij willen graag het vak vol hebben en dat de supporters ons zodanig ondersteunen zoals ze dat iedere thuiswedstrijd doen."

Overzicht

Reacties (145)

  • Avatar
    maxialex1979 - 15 april 2017 om 21:44

    Op deze manier duperen ze de club door weg te blijven de eerste helft. Waarom niet vreedzaam bij het gemeentehuis demonstreren??

    Of blijven ze weg omdat ze geen lijntjes kunnen kopen? lol

  • Avatar
    Joopborne - 15 april 2017 om 21:44
    maxialex1979 zegt:

    Op deze manier duperen ze de club door weg te blijven de eerste helft. Waarom niet vreedzaam bij het gemeentehuis demonstreren??

    Of blijven ze weg omdat ze geen lijntjes kunnen kopen? lol

    Lopen ze wel naar de tos daar is meer coke dan vak p opkan schijnheilige bende

  • Avatar
    EvB64 - 15 april 2017 om 22:49
    Joopborne zegt:

    Lopen ze wel naar de tos daar is meer coke dan vak p opkan schijnheilige bende

    Beetje overdreven wat jij zegt , maar het lijkt of ze nu Twente de schuld geven en de uiteindelijk zijn de spelers de dupe .....beetje zwakke aktie

  • Avatar
    robaar26 - 15 april 2017 om 23:05
    EvB64 zegt:

    Beetje overdreven wat jij zegt , maar het lijkt of ze nu Twente de schuld geven en de uiteindelijk zijn de spelers de dupe .....beetje zwakke aktie

    Wat een onnozele reactie iemand het wel eens uit perspectief van Vak P bekeken. Twente staat bekend als een club met een trouwe achterban dat er wat coke is gevonden is een plaatselijke horeca gelegenheid niet anders. Ze doen hier niemand kwaad mee met deze actie vak p word voor 2 jaar droog gelegd dat betekend faillissement. Wees blij op deze manier als het stadion werd gesloopt spreekt iedereen schande. En de spelers steunen gebeurd week in en week uit met gemiddeld 27000 op de tribune uit wedstrijden goed bezocht

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 15 april 2017 om 23:18

    Zo zie je zonder drank of drugs blijft er weinig over van vak p.

    Laten hun clip in een oogwenk vallen terwijl het conflict met politie en burgemeester is zeer slappe vertoning!

  • Avatar
    Joopborne - 15 april 2017 om 23:34
    tukkerpride1970 zegt:

    Zo zie je zonder drank of drugs blijft er weinig over van vak p.

    Laten hun clip in een oogwenk vallen terwijl het conflict met politie en burgemeester is zeer slappe vertoning!

    Wat ik net ook zei leg de tos. hatrans. eens droog kijken of er nog mensen komen? dacht het niet weet je wat er zo schijnheilig aan is? overal wordt gebruikt van stratenmaker tot advocaat en mag jij raden wie er meer gebruikt ???

  • Avatar
    Boesk00l - 15 april 2017 om 23:48
    Joopborne zegt:

    Wat ik net ook zei leg de tos. hatrans. eens droog kijken of er nog mensen komen? dacht het niet weet je wat er zo schijnheilig aan is? overal wordt gebruikt van stratenmaker tot advocaat en mag jij raden wie er meer gebruikt ???

    En het wijzen naar anderen blijft doorgaan...



    Zolang binnen vak p de meeste mensen niet kritisch zijn op eigen vereniging, voorzie ik weinig beterschap.

  • Avatar
    Joopborne - 15 april 2017 om 23:54
    Boesk00l zegt:

    En het wijzen naar anderen blijft doorgaan...



    Zolang binnen vak p de meeste mensen niet kritisch zijn op eigen vereniging, voorzie ik weinig beterschap.

    En vooral niet verder kijken dan je neus lang is kortzichtig hoor

  • Avatar
    Birkedahl - 15 april 2017 om 23:58
    Boesk00l zegt:

    En het wijzen naar anderen blijft doorgaan...



    Zolang binnen vak p de meeste mensen niet kritisch zijn op eigen vereniging, voorzie ik weinig beterschap.

    Precies. Laat ze eerst maar eens de slechteriken aanwijzen en ze eruit gooien. Dan laat je tenminste zien dat je ook van die troep af wilt. Dat zal veel eerder aanleiding zijn om het home weer te openen dan zo\'n suffe protestactie.

  • Avatar
    Twente1 - 16 april 2017 om 00:09
    Joopborne zegt:

    Wat ik net ook zei leg de tos. hatrans. eens droog kijken of er nog mensen komen? dacht het niet weet je wat er zo schijnheilig aan is? overal wordt gebruikt van stratenmaker tot advocaat en mag jij raden wie er meer gebruikt ???

    Doe maar weer lekker met het vingertje wijzen naar anderen 👉🏻👉🏻👉🏻👉🏻👉🏻. De actie van vak P was net zo slecht als het spel van NEC. Nou, dan weet je genoeg.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 16 april 2017 om 01:01
    robaar26 zegt:

    Wat een onnozele reactie iemand het wel eens uit perspectief van Vak P bekeken. Twente staat bekend als een club met een trouwe achterban dat er wat coke is gevonden is een plaatselijke horeca gelegenheid niet anders. Ze doen hier niemand kwaad mee met deze actie vak p word voor 2 jaar droog gelegd dat betekend faillissement. Wees blij op deze manier als het stadion werd gesloopt spreekt iedereen schande. En de spelers steunen gebeurd week in en week uit met gemiddeld 27000 op de tribune uit wedstrijden goed bezocht

    Beste robaar,

    coke is gewoon illegaal, en wat hadden leden van 2 motorbendes in het Home en op P te zoeken? Ze doen niemand kwaad met het snuiven van coke? Er ooit bij stil gestaan dat niet elk lid van P graag met het gesnuif geconfronteerd wil worden? Waarom aanstoot en tot aanzet leidend gedrag vertonen? Waarom moet er in het Home coke gebruikt worden, en waarom kan dat niet gewoon thuis of onder een brug als je niet wilt dat je vrouw of vriendin het weet dat je gebruikt?

    Vak-P betekent heel veel voor FC Twente, maar dat is geen vrijbrief om zelf de grenzen te bepalen in het toelaatbare. Zolang je weet dat cocaïne niet op de gedooglijst staat van verdovende middelen, moet je je daar als vereniging niet aan willen branden.

    2 jaar droogleggen is natuurlijk van den zotte, maar er is vanuit Vak-P nog geen openlijk excuus uitgesproken naar de onbedoelde gedupeerden toe. Een handvol Vak-P leden c.q. bestuursleden, hebben het voor velen verziekt....simple as that.

    Ga met de gemeente en justitie in gesprek, maar laat je eigen spelers niet in de steek omdat je geen cocaïne mag verkopen en gebruiken in het Home waaruit straffen voort (kunnen) komen.....of heeft de selectie Justitie getipt? ;)

  • Avatar
    Rik-FCT - 16 april 2017 om 04:08
    FCTukkerclan zegt:

    Beste robaar,

    coke is gewoon illegaal, en wat hadden leden van 2 motorbendes in het Home en op P te zoeken? Ze doen niemand kwaad met het snuiven van coke? Er ooit bij stil gestaan dat niet elk lid van P graag met het gesnuif geconfronteerd wil worden? Waarom aanstoot en tot aanzet leidend gedrag vertonen? Waarom moet er in het Home coke gebruikt worden, en waarom kan dat niet gewoon thuis of onder een brug als je niet wilt dat je vrouw of vriendin het weet dat je gebruikt?

    Vak-P betekent heel veel voor FC Twente, maar dat is geen vrijbrief om zelf de grenzen te bepalen in het toelaatbare. Zolang je weet dat cocaïne niet op de gedooglijst staat van verdovende middelen, moet je je daar als vereniging niet aan willen branden.

    2 jaar droogleggen is natuurlijk van den zotte, maar er is vanuit Vak-P nog geen openlijk excuus uitgesproken naar de onbedoelde gedupeerden toe. Een handvol Vak-P leden c.q. bestuursleden, hebben het voor velen verziekt....simple as that.

    Ga met de gemeente en justitie in gesprek, maar laat je eigen spelers niet in de steek omdat je geen cocaïne mag verkopen en gebruiken in het Home waaruit straffen voort (kunnen) komen.....of heeft de selectie Justitie getipt? ;)

    +100

  • Avatar
    fct1972 - 16 april 2017 om 06:22
    FCTukkerclan zegt:

    Beste robaar,

    coke is gewoon illegaal, en wat hadden leden van 2 motorbendes in het Home en op P te zoeken? Ze doen niemand kwaad met het snuiven van coke? Er ooit bij stil gestaan dat niet elk lid van P graag met het gesnuif geconfronteerd wil worden? Waarom aanstoot en tot aanzet leidend gedrag vertonen? Waarom moet er in het Home coke gebruikt worden, en waarom kan dat niet gewoon thuis of onder een brug als je niet wilt dat je vrouw of vriendin het weet dat je gebruikt?

    Vak-P betekent heel veel voor FC Twente, maar dat is geen vrijbrief om zelf de grenzen te bepalen in het toelaatbare. Zolang je weet dat cocaïne niet op de gedooglijst staat van verdovende middelen, moet je je daar als vereniging niet aan willen branden.

    2 jaar droogleggen is natuurlijk van den zotte, maar er is vanuit Vak-P nog geen openlijk excuus uitgesproken naar de onbedoelde gedupeerden toe. Een handvol Vak-P leden c.q. bestuursleden, hebben het voor velen verziekt....simple as that.

    Ga met de gemeente en justitie in gesprek, maar laat je eigen spelers niet in de steek omdat je geen cocaïne mag verkopen en gebruiken in het Home waaruit straffen voort (kunnen) komen.....of heeft de selectie Justitie getipt? ;)

    Perfect verwoord...en laat het huidige bestuur ook eens aan zelfreflectie gaan doen of ze wel geschikt zijn...en het gewijs richting derden wat hier gedaan word is natuurlijk wel erg simpel en naïef...of denk je dat ze bij de tos een selectie beleid hebben bij de toiletdeur :))

  • Avatar
    Nikos - 16 april 2017 om 06:36
    FCTukkerclan zegt:

    Beste robaar,

    coke is gewoon illegaal, en wat hadden leden van 2 motorbendes in het Home en op P te zoeken? Ze doen niemand kwaad met het snuiven van coke? Er ooit bij stil gestaan dat niet elk lid van P graag met het gesnuif geconfronteerd wil worden? Waarom aanstoot en tot aanzet leidend gedrag vertonen? Waarom moet er in het Home coke gebruikt worden, en waarom kan dat niet gewoon thuis of onder een brug als je niet wilt dat je vrouw of vriendin het weet dat je gebruikt?

    Vak-P betekent heel veel voor FC Twente, maar dat is geen vrijbrief om zelf de grenzen te bepalen in het toelaatbare. Zolang je weet dat cocaïne niet op de gedooglijst staat van verdovende middelen, moet je je daar als vereniging niet aan willen branden.

    2 jaar droogleggen is natuurlijk van den zotte, maar er is vanuit Vak-P nog geen openlijk excuus uitgesproken naar de onbedoelde gedupeerden toe. Een handvol Vak-P leden c.q. bestuursleden, hebben het voor velen verziekt....simple as that.

    Ga met de gemeente en justitie in gesprek, maar laat je eigen spelers niet in de steek omdat je geen cocaïne mag verkopen en gebruiken in het Home waaruit straffen voort (kunnen) komen.....of heeft de selectie Justitie getipt? ;)

    Coke is illegaal ja. Dat wil de overheid zo. Maar kennelijk is er een grote markt voor. En die mensen blijven dit toch wel gebruiken, als het toch verkrijgbaar blijft. Het is wellicht slecht voor de mens. Maar roken en veel alcohol en veel vet is ook ongezond. Moeten we dat niet ieders eigen verantwoordelijkheid laten zijn? In Duitsland is vanaf 16 jaar alcohol toegestaan. In Nederland moeten we weer voorop lopen. En weet je wat je krijgt, ze gaan het gewoon stiekem doen. Een schijnregel. Kennelijk heeft de jeugd daar ook behoefte aan. En ik snap dat ook wel. Het beste kun je het als ouder een beetje gedogen. Dat lijkt me beter, want dan blijf je nog enigszins in contact met je kind. Snap je het moraal van het verhaal?

  • Avatar
    Hengelo - 16 april 2017 om 07:29
    maxialex1979 zegt:

    Op deze manier duperen ze de club door weg te blijven de eerste helft. Waarom niet vreedzaam bij het gemeentehuis demonstreren??

    Of blijven ze weg omdat ze geen lijntjes kunnen kopen? lol

    Na een kwartier waren 3 van de 5 vakken al weer bezet.Dus ook in vak P is de meerderheid het blijkbaar niet eens met deze domme wegblijf aktie ......en de sfeer was super in de Veste de wegblijvers werden niet gemist!!!!

  • Avatar
    Successupporter - 16 april 2017 om 07:55
    Boesk00l zegt:

    En het wijzen naar anderen blijft doorgaan...



    Zolang binnen vak p de meeste mensen niet kritisch zijn op eigen vereniging, voorzie ik weinig beterschap.

    Precies. Zoal hun motto al zegt: \"Wij tegen iedereen\". Iedereen doet hen wat aan, en zij moeten daar tegen vechten. Laat ze eens een spiegel gebruiken om er in te kijken. Zelfreflectie leert je kritisch te zijn op jezelf, en te relativeren. Bedankt voor de aflatende steun aan ons team, vak-p.

  • Avatar
    Nikos - 16 april 2017 om 07:56
    Hengelo zegt:

    Na een kwartier waren 3 van de 5 vakken al weer bezet.Dus ook in vak P is de meerderheid het blijkbaar niet eens met deze domme wegblijf aktie ......en de sfeer was super in de Veste de wegblijvers werden niet gemist!!!!

    Ze hebben duidelijk gemaakt wat ze ervan vinden. En dat werd meerdere malen in beeld gebracht, ook de spandoeken die getoond werden. Als jij zegt dat je dat deel niet mist, vind ik dat een vreemde reactie. We zijn allemaal Twente supporters. Iedereen mag een mening hebben en deze vertolken, hoe klein de groep ook is. Jij hebt kennelijk ook een duidelijke mening, maar jouw mening is bekend Hengelo. Jij gaat mee met Marsman, naar ik aanneem.

  • Avatar
    Nikos - 16 april 2017 om 07:58

    En ik heb respect voor de manier waarop Marsman zich presenteert als persoon en over onze club FC Twente. Als keeper was het in veel gevallen jammer genoeg niet goed genoeg.

  • Avatar
    Successupporter - 16 april 2017 om 08:00
    FCTukkerclan zegt:

    Beste robaar,

    coke is gewoon illegaal, en wat hadden leden van 2 motorbendes in het Home en op P te zoeken? Ze doen niemand kwaad met het snuiven van coke? Er ooit bij stil gestaan dat niet elk lid van P graag met het gesnuif geconfronteerd wil worden? Waarom aanstoot en tot aanzet leidend gedrag vertonen? Waarom moet er in het Home coke gebruikt worden, en waarom kan dat niet gewoon thuis of onder een brug als je niet wilt dat je vrouw of vriendin het weet dat je gebruikt?

    Vak-P betekent heel veel voor FC Twente, maar dat is geen vrijbrief om zelf de grenzen te bepalen in het toelaatbare. Zolang je weet dat cocaïne niet op de gedooglijst staat van verdovende middelen, moet je je daar als vereniging niet aan willen branden.

    2 jaar droogleggen is natuurlijk van den zotte, maar er is vanuit Vak-P nog geen openlijk excuus uitgesproken naar de onbedoelde gedupeerden toe. Een handvol Vak-P leden c.q. bestuursleden, hebben het voor velen verziekt....simple as that.

    Ga met de gemeente en justitie in gesprek, maar laat je eigen spelers niet in de steek omdat je geen cocaïne mag verkopen en gebruiken in het Home waaruit straffen voort (kunnen) komen.....of heeft de selectie Justitie getipt? ;)

    Wow, wat een verstandige en goed onderbouwde reactie TC. Ik ben het alweer voor de volle 136% met je eens.

  • Avatar
    Nikos - 16 april 2017 om 08:00
    Successupporter zegt:

    Precies. Zoal hun motto al zegt: \"Wij tegen iedereen\". Iedereen doet hen wat aan, en zij moeten daar tegen vechten. Laat ze eens een spiegel gebruiken om er in te kijken. Zelfreflectie leert je kritisch te zijn op jezelf, en te relativeren. Bedankt voor de aflatende steun aan ons team, vak-p.

    De gemeente en de politie hebben kennelijk ook geen spiegel. Ik denk dat die bal daar ligt

Nieuwe media