Ünal looft ploeggenoot: ''Belangrijk om een goede connectie te hebben''

17 april 2017 om 09:11 | Bron: FC Twente

FC Twente won zaterdagavond in eigen huis met 3-0 overtuigend van NEC. Enes Ünal en Fredrik Jensen namen de treffers voor hun rekening.  

Volgens Ünal kunnen de twee het uitstekend vinden. Op de website van FC Twente looft hij zijn ploeggenoot. "We zijn veel samen, hebben een goede communicatie, zijn van dezelfde leeftijd en hebben dezelfde hobby's. Het is belangrijk voor twee aanvallers om een goede connectie te hebben", aldus Ünal over de Finse middenvelder. "Hij werkt hard in het veld, is altijd in de buurt en maakt ruimte voor me", vervolgt hij.  

Ünal scoorde twee keer tegen NEC, maar was nog niet helemaal tevreden. "Ik had er misschien meer kunnen maken, maar ik had wat pijntjes en werd moe", besluit hij.  

Overzicht

Reacties (15)

  • Avatar
    erwin - 17 april 2017 om 10:54

    goed due volgend jaar weer en nigel hasselbaink ophalen goede buiten speler van exelsior

  • Avatar
    alles - 17 april 2017 om 12:09
    zegt:

    Erg goeie speler. Beter dan yeboah... Zou een goede speler zijn voor fc twente. Spelers als dusan tadic kunnen we toch niet meer halen....

  • Avatar
    erwin - 17 april 2017 om 12:33
    zegt:

    Eghan is geen buiten speler hasselbaink wel

  • Avatar
    Redwine - 17 april 2017 om 12:39
    erwin zegt:

    Eghan is geen buiten speler hasselbaink wel

    Hasselbank is ook geen buitenspeler, lijkt me typisch een speler voor kunstgras en de counter. Wordt geen succes bij ons helaas ( want transfervrij). Overtoom was bij Heracles op kunstgras een sensatie. Bij AZ een grote miskoop.

  • Avatar
    Pol! - 17 april 2017 om 13:02
    zegt:

    We hadden destijds dus ook Luuk de Jong (degradatie met De Graafschap), Chardleli (Jupiler met AGOVV) en Promes (verhuurd aan GAE) niet moeten halen?

  • Avatar
    fctwentesupport - 17 april 2017 om 13:11
    zegt:

    Nouja met 9 doelpunten en 6 assists ben je niet slecht bezig. En als je ziet bij welk team die speelt, zijn het uitstekende prestaties.

  • Avatar
    Pol! - 17 april 2017 om 13:39
    zegt:

    Hasselbaink is in potentie ook een goede speler. Dat laat hij wekelijks zien bij Excelsior. Kijk maar naar zijn doelpunten en assist. Zijn rendement is prima voor een speler van een degradatiekandidaat.

    Als je af en toe een potje van hem ziete weet je dat hij overzicht houdt.

    Hij is niet groot, maar dat zijn Messi en Mertens ook niet.

    Zal ook transfervrij niet te hoog in de boom zitten, dus deze jongen kan je rustig ophalen.

  • Avatar
    EvB64 - 17 april 2017 om 14:41

    Lijkt me beter om alles op alles te zetten en proberen hem nog een jaar te huren . En onder tussen een schaduwlijstje maken , mocht hij ons verlaten . En denk ook dat Hasselbank meer potentie heeft dan Seys , Yebowa, maar zoals gezegd lijkt me het belangrijkst om duidelijkheid over Unal krijgen . Want heb nare gedachten over PSV met falende Luuk de J.

  • Avatar
    twente199 - 17 april 2017 om 15:53
    Pol! zegt:

    We hadden destijds dus ook Luuk de Jong (degradatie met De Graafschap), Chardleli (Jupiler met AGOVV) en Promes (verhuurd aan GAE) niet moeten halen?

    ben het met je eens dat het een onzin argument is om te zeggen dat de stap te groot is, hasselbaink valt mij echter niet genoeg op bij excelsior en speelt vooral in thuiswedstrijden goed. dus op kunstgras, ik zou het niet doen.

  • Avatar
    twente199 - 17 april 2017 om 15:57

    zou geweldig zijn als unal nog een jaar blijft maar ben er bang voor. Laten we iig hopen dat men bij twente oosterwijk niet bij de eerste 2 spits schaart dan word het vechten tegen degradatie. Het zou niet nodig moeten zijn, met brondeel en de lange is twente er met keepers op vooruit gegaan. Ter avest hooiveld andersen bijen thesker(doet het nu niet goed) vd lely klich jensen vd heijden assaidi heb je voor volgend seizoen. Echt belangrijk zijn een vervanger voor mokotjo, unal, een 2 buitenspelers. George is verder ook nog

  • Avatar
    Pol! - 17 april 2017 om 18:30
    twente199 zegt:

    ben het met je eens dat het een onzin argument is om te zeggen dat de stap te groot is, hasselbaink valt mij echter niet genoeg op bij excelsior en speelt vooral in thuiswedstrijden goed. dus op kunstgras, ik zou het niet doen.

    Je speelt sowieso een wedstrijd of 6 op kunstgras. Als we dankzij Hasselbaink die 6 wedstrijden uit al winnen (18 punten uit tegen de kleintjes) is dat al een mooi begin.

    Thuis pakken we ongeveer 2 punten per wedstrijd en met wat punten in de resterende 9 uitwedstrijden erbij komen we gewoon weer in de subtop uit.😆

  • Avatar
    twente199 - 17 april 2017 om 18:35
    Pol! zegt:

    Je speelt sowieso een wedstrijd of 6 op kunstgras. Als we dankzij Hasselbaink die 6 wedstrijden uit al winnen (18 punten uit tegen de kleintjes) is dat al een mooi begin.

    Thuis pakken we ongeveer 2 punten per wedstrijd en met wat punten in de resterende 9 uitwedstrijden erbij komen we gewoon weer in de subtop uit.😆

    haha ja dat klopt, maar verder is hasselbaink ook vooral een counterspeler. Excelsior word veel teruggedrongen en dan kunnen ze er op de counter uit, bij twente spelen ze anders. Al met al zou ik het dus niet doen.

  • Avatar
    Pol! - 17 april 2017 om 18:45
    twente199 zegt:

    haha ja dat klopt, maar verder is hasselbaink ook vooral een counterspeler. Excelsior word veel teruggedrongen en dan kunnen ze er op de counter uit, bij twente spelen ze anders. Al met al zou ik het dus niet doen.

    Wat snelheid in je voorhoede is sowieso handig. Je kan ook counteren net nadat je een tegenaanval hebt verdedigd of als je een voorsprong verdedigd.

    Bovendien denk ik dat hij de kwaliteit heeft om ook in een meer aanvallend systeem te functioneren.

    Juist het feit dat hij ook in thuiswedstrijden belangrijk is illustreert dat. Excelsior heeft een klein hoofdveld en gaat thuis niet met 11 spelers voor de eigen goal hangen.

  • Avatar
    twente199 - 17 april 2017 om 19:42
    Pol! zegt:

    Wat snelheid in je voorhoede is sowieso handig. Je kan ook counteren net nadat je een tegenaanval hebt verdedigd of als je een voorsprong verdedigd.

    Bovendien denk ik dat hij de kwaliteit heeft om ook in een meer aanvallend systeem te functioneren.

    Juist het feit dat hij ook in thuiswedstrijden belangrijk is illustreert dat. Excelsior heeft een klein hoofdveld en gaat thuis niet met 11 spelers voor de eigen goal hangen.

    juustem, daar heb je wel een punt.

  • Avatar
    Successupporter - 17 april 2017 om 21:17

    Zo\'n inzet heb ik nog niet vaak gezien van een huurling. Hij liep de laatste 10 minuten op zijn tandvlees. En toch nog de kracht ergens vandaan halen om voor dat laatste doelpunt te gaan.

    Groot respect man.

    Als hij fysiek nog iets sterker wordt, zou het mij niet verbazen als hij een echte top wereld spits wordt. Met de instelling zit het meer dan goed.

Nieuwe media