Grolsch Veste stiller dan normaal: ''Dan mis je toch het lawaai van Vak-P''

17 april 2017 om 18:43 | Bron: FOX Sports

FC Twente won zaterdagavond met 3-0 van NEC en dus stond René Hake na afloop tevreden voor de camera. De oefenmeester baalde wel van supportersvereniging Vak-P. Zij besloten om tijdens de eerste helft in de gracht te blijven staan.

“Ik ben daar niet mee bezig. Ik heb even naar het vak gekeken en langzaam zag ik het volstromen.” Volgens de oefenmeester heeft de actie geen invloed op de spelers gehad. “Gelukkig niet, hoewel we het lawaai wel hebben gemist. Het was anders dan anders.”

De fans van FC Twente zijn woedend op de burgemeester, die besloot eerder om het supportershome voor minimaal één jaar te sluiten. Ook mag er twee jaar lang geen alcohol in het home worden geschonken.

Overzicht

Reacties (21)

  • Avatar
    Hengelo - 17 april 2017 om 19:24

    TOTAAL NIKS GEMIST

  • Avatar
    ANS - 17 april 2017 om 19:41
    Hengelo zegt:

    TOTAAL NIKS GEMIST

    Waarvan akte.

  • Avatar
    annalyst - 17 april 2017 om 19:43

    Hij \"is er niet mee bezig\" maar \"hij baalde er wel van\"! Beetje tegenstrijdig volgens mij. Natuurlijk is het leuker als het vak wel vol zit. Hoe meer mensen er zingen en juichen hoe leuker en sfeervoller het is toch..!

  • Avatar
    tukkerwolf - 17 april 2017 om 19:58

    Rest van het publiek pikte het goed op en zong meer dan ooit. Twente is meer dan vak P. En de aktie van hen was gewoon een kinderachtige actie waar niets mee bereikt wordt. Steun je club gewoon door ze naar voren te schreeuwen, zingen, trommelen en zo voort. Waren er genoeg binnen vak p die ook niet blij waren met de aktie en gewoon voetbal wilden kijken. Blijkbaar telt niet ieders mening binnen vak p

  • Avatar
    Sabelrat - 17 april 2017 om 20:03
    tukkerwolf zegt:

    Rest van het publiek pikte het goed op en zong meer dan ooit. Twente is meer dan vak P. En de aktie van hen was gewoon een kinderachtige actie waar niets mee bereikt wordt. Steun je club gewoon door ze naar voren te schreeuwen, zingen, trommelen en zo voort. Waren er genoeg binnen vak p die ook niet blij waren met de aktie en gewoon voetbal wilden kijken. Blijkbaar telt niet ieders mening binnen vak p

    Niet mee eens. Als jij als groep het gevoel hebt om buitenproportioneel hard te worden aangepakt, (politieactie, home dicht en 2 jaar lang geen alcohol) mag je best een statement maken en je onvrede uiten. Bovendien op een vreedzame manier waarmee ze niemand kwaad doen.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 17 april 2017 om 20:05
    tukkerwolf zegt:

    Rest van het publiek pikte het goed op en zong meer dan ooit. Twente is meer dan vak P. En de aktie van hen was gewoon een kinderachtige actie waar niets mee bereikt wordt. Steun je club gewoon door ze naar voren te schreeuwen, zingen, trommelen en zo voort. Waren er genoeg binnen vak p die ook niet blij waren met de aktie en gewoon voetbal wilden kijken. Blijkbaar telt niet ieders mening binnen vak p

    Goed verwoord tukkerwolf, want niet voor niets blokkeerden mensen de trappen naar de vakken die voor P staan. Gewoon erg kinderachtig...en niet te vergeten dat een handvol mensen het gewoon 'kapot' hebben gemaakt voor velen....

  • Avatar
    FCTukkerclan - 17 april 2017 om 20:07
    Sabelrat zegt:

    Niet mee eens. Als jij als groep het gevoel hebt om buitenproportioneel hard te worden aangepakt, (politieactie, home dicht en 2 jaar lang geen alcohol) mag je best een statement maken en je onvrede uiten. Bovendien op een vreedzame manier waarmee ze niemand kwaad doen.

    Kom op Sabelrat, een statement maak je niet door de selectie in de steek te laten, want zij staan los van hetgeen gebeurt is. Wil je een statement maken en echt een grote jongen zijn? Ga dan met de gemeente en justitie in gesprek, maar laat de spelers niet in de steek.....toch?

  • Avatar
    raaer - 17 april 2017 om 20:10
    tukkerwolf zegt:

    Rest van het publiek pikte het goed op en zong meer dan ooit. Twente is meer dan vak P. En de aktie van hen was gewoon een kinderachtige actie waar niets mee bereikt wordt. Steun je club gewoon door ze naar voren te schreeuwen, zingen, trommelen en zo voort. Waren er genoeg binnen vak p die ook niet blij waren met de aktie en gewoon voetbal wilden kijken. Blijkbaar telt niet ieders mening binnen vak p

    Burgemeester en Politie zal heus niet onder de indruk zijn geraakt door deze actie.

  • Avatar
    FctEnschede10 - 17 april 2017 om 20:12

    Hulde aan de Schalke supporters die mooi aan het zingen waren!

  • Avatar
    Messi - 17 april 2017 om 20:49
    ANS zegt:

    Waarvan akte.

    Precies 👍

  • Avatar
    Twente1 - 17 april 2017 om 20:50
    Sabelrat zegt:

    Niet mee eens. Als jij als groep het gevoel hebt om buitenproportioneel hard te worden aangepakt, (politieactie, home dicht en 2 jaar lang geen alcohol) mag je best een statement maken en je onvrede uiten. Bovendien op een vreedzame manier waarmee ze niemand kwaad doen.

    Haha, waar ze niemand kwaad mee willen doen. Mensen die gewoon de tribune op wilden om voetbal te kijken op de stoel die deze jaargang van hun is (lees jaarkaart) werd gewoon de toegang versperd. Een oudere man die de tribune op wou werd zelfs (lichtelijk) hardhandig op zijn plek gezet, schandalig!! En als je er wel door ging dan was de kans op 2 blauwe ogen aanzienlijk. Zeer triest dat volk, het was een grote zielige bedoeling zaterdag. Gelukkig pakte de rest van het stadion het goed op, inclusief onze vrienden uit Gelsenkirchen.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 17 april 2017 om 20:52
    FctEnschede10 zegt:

    Hulde aan de Schalke supporters die mooi aan het zingen waren!

    Absoluut.

    Kippenvel.....Schalke und der FCT...

  • Avatar
    Messi - 17 april 2017 om 21:15
    FCTukkerclan zegt:

    Absoluut.

    Kippenvel.....Schalke und der FCT...

    Donderdag hun maar even steunen😉dat hebben ze hard nodig in de EL en helemaal in de competitie nog 5 punten verwijdert van de nacompetitie

  • Avatar
    gp57 - 17 april 2017 om 22:01
    Sabelrat zegt:

    Niet mee eens. Als jij als groep het gevoel hebt om buitenproportioneel hard te worden aangepakt, (politieactie, home dicht en 2 jaar lang geen alcohol) mag je best een statement maken en je onvrede uiten. Bovendien op een vreedzame manier waarmee ze niemand kwaad doen.

    Niet mee eens. Je laat precies dat zien wat deze burgemeester en de politie wil, namelijk een onzichtbaar vak-p.
    Nee juist extra sfeer, en het ene spandoek na het andere dan laat je zien wat de kracht is van vak-p.
    Daarnaast de vak-p supporters zich met groepjes van 50 man laten verdelen over allerlei locaties (geen overlast alleen aanwezigheid en sfeer liefst met veel kabaal). de politie weet dan niet meer hoe ze het in de gaten moeten houden. Dan hebben ze de supporters liever gecentreerd in het home. Succes bereikt.

  • Avatar
    EvB64 - 18 april 2017 om 00:10
    FCTukkerclan zegt:

    Kom op Sabelrat, een statement maak je niet door de selectie in de steek te laten, want zij staan los van hetgeen gebeurt is. Wil je een statement maken en echt een grote jongen zijn? Ga dan met de gemeente en justitie in gesprek, maar laat de spelers niet in de steek.....toch?

    100% mee eens dan toon je ballen !!!

  • Avatar
    Joopborne - 18 april 2017 om 06:28
    FCTukkerclan zegt:

    Kom op Sabelrat, een statement maak je niet door de selectie in de steek te laten, want zij staan los van hetgeen gebeurt is. Wil je een statement maken en echt een grote jongen zijn? Ga dan met de gemeente en justitie in gesprek, maar laat de spelers niet in de steek.....toch?

    Kom op zeg de selectie in de steek laten ???? Die gasten zijn er altyd en overal. en dan proberen ze n x iets duidelijk te maken .of je het er mee eens ben of niet .deze gasten laten twente nooit in de steek ook niet met zon actie. ....

  • Avatar
    coenie - 18 april 2017 om 07:10
    raaer zegt:

    Burgemeester en Politie zal heus niet onder de indruk zijn geraakt door deze actie.

    Dat is een feit. Een actie van niets die de gemeente zelfs zal toejuichen. Zien ze het liefst vaker.

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 18 april 2017 om 07:14
    Twente1 zegt:

    Haha, waar ze niemand kwaad mee willen doen. Mensen die gewoon de tribune op wilden om voetbal te kijken op de stoel die deze jaargang van hun is (lees jaarkaart) werd gewoon de toegang versperd. Een oudere man die de tribune op wou werd zelfs (lichtelijk) hardhandig op zijn plek gezet, schandalig!! En als je er wel door ging dan was de kans op 2 blauwe ogen aanzienlijk. Zeer triest dat volk, het was een grote zielige bedoeling zaterdag. Gelukkig pakte de rest van het stadion het goed op, inclusief onze vrienden uit Gelsenkirchen.

    Dit dus, die actie was al van bedenkelijke niveau.
    Maar als je dan ook nog geweld gaat toepassen, ja ik heb het ook gezien, ben je nog lager dan de politie.

  • Avatar
    Hengelo - 18 april 2017 om 10:16
    Joopborne zegt:

    Kom op zeg de selectie in de steek laten ???? Die gasten zijn er altyd en overal. en dan proberen ze n x iets duidelijk te maken .of je het er mee eens ben of niet .deze gasten laten twente nooit in de steek ook niet met zon actie. ....

    dat doen ze wel.heel oplichterij zelfs

  • Avatar