Vak-P stapt naar de rechter; burgemeester wil overleg met supporters

18 april 2017 om 08:17 | Bron: TC/Tubantia

Het bestuur van Vak-P stapt naar de rechter als Onno van Veldhuizen, burgemeester van Enschede, de sluiting van het clubhuis niet intrekt. Verder eisen de supporters openlijk excuses van Van Veldhuizen over de uitspraken die hij deed over Vak-P. Dinsdagavond spreekt het bestuur met de zegsman. 

Met dat nieuws komt TC/Tubantia dinsdag. Het besluit van Van Veldhuizen is genomen nadat er tijdens FC Twente - PSV (2-2) een grote politie-inval werd gedaan. Daarbij is uiteindelijk 11 gram cocaïne gevonden met een straatwaarde van 350 euro. Volgens de autoriteiten zou Satudarah de dienst uitmaken. 

Volslagen onzin, aldus Vak-P. "Er zijn maximaal tien leden van Vak-P ook lid van Satudarah en Saudarah. Ver voordat ze zich bij de motorclub Satudarah aansloten, zaten zij al bij ons. Het zijn gewoon fans van Twente. Justitie heeft een probleem met de motorclub. Maar speelt dat nu hoog op, over de rug van Vak-P."

Dinsdagavond is er, op verzoek van Van Veldhuizen, overleg met het volledige bestuur van de fanside. Het overleg kan volgens Vak-P maar één besluit hebben. "Het terugdraaien van de sluiting en een openlijk excuus. Blijft hij bij sluiting, dan volgt er zeker een kort geding. Dat hebben we geen andere keus." Hun advocaat Umut Ural acht een proces ‘zeer kansrijk.’

Overzicht

Reacties (48)

  • Avatar
    Tukker666 - 18 april 2017 om 09:29
    zegt:

    Waarom geen kwijtscheiding? Er staat dat er 11 gram cocaïne gevonden is. Dat vind je tegenwoordig bijna op elk feest.

  • Avatar
    Herculez - 18 april 2017 om 09:33
    Tukker666 zegt:

    Waarom geen kwijtscheiding? Er staat dat er 11 gram cocaïne gevonden is. Dat vind je tegenwoordig bijna op elk feest.

    Daar vind je zelfs veel meer.

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 18 april 2017 om 09:50
    zegt:

    +1 ik geef ze ook weinig kans maar hoop het wel, en de burgemeester had veel eerder al met vak p in gesprek moeten gaan !

  • Avatar
    twente199 - 18 april 2017 om 09:54

    laat het home maar dicht totdat men zeker is dat die satudarah weg is. Er hoeven er maar een paar te blijven en in een mum van tijd gaat het dezelfde kant weer op.

  • Avatar
    Messi - 18 april 2017 om 09:55
    zegt:

    Dus andere forum leden mogen van jou weer niet vergelijken!!!!! Meneer hengeloooo het boeide jou niks dat ze weg zijn maar hebt het oordeel al wel klaar het is hun recht om stappen te ondernemen

  • Avatar
    105 - 18 april 2017 om 10:03
    zegt:

    Wie is er in overtreding dan? Vak-P of sommige mensen die een lidmaatschap hebben van Vak-P ?
    Ik ben lid van vak-P, zit in vak 105...ben ik daardoor dan nu ook automatisch in overtreding volgens jou?

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 18 april 2017 om 10:31
    zegt:

    De burgervader gaat van alles roepen terwijl het onderzoek nog niet eens is afgerond, hij moest ook met vak p gaan praten om zo een beter beeld te krijgen en nu op voorhand al dingen gaan roepen

  • Avatar
    Scorpio69 - 18 april 2017 om 10:42

    Ik denk verstandig om naar de rechter te stappen. Ik weet niet wat er allemaal speelt binnen vak p maar je kunt dit ook zien als een kans om schoon schip te maken. Ultras zijn geen lieverdjes maar ze zijn overal bij iedere club in europa. De vraag die bij mij opkomt waarom wordt nu opeens alleen Twente eruit gevist? En als het een minderheid is die de lakens uitdeeld en een angstcultuur heerst in vak p is dit toch de kans om de rotte appels eruit te vissen zonder dat iedereen daar de dupe van hoeft te zijn.

  • Avatar
    Messi - 18 april 2017 om 11:06
    AwaydaysFCT zegt:

    De burgervader gaat van alles roepen terwijl het onderzoek nog niet eens is afgerond, hij moest ook met vak p gaan praten om zo een beter beeld te krijgen en nu op voorhand al dingen gaan roepen

    Burgervader ziet er een mooie kans in om vak-p de nek om te draaien.deze man moet snel opzouten richting rouveen

  • Avatar
    De Tegenpartij - 18 april 2017 om 11:08
    zegt:

    Jij ziet de wereld echt, om in jouw mooie bewoording te blijven, te zwart-\'wit\'.



    Vak P is in overtreding geweest? Vind jij dan ook dat alle café\'s in de binnenstad op zaterdagavond óók in overtreding zijn en dicht moeten? Want ik garandeer je dat daar minstens 1 persoon loopt met 0,11gram.



    Wees toch eens reëel man.

  • Avatar
    Messi - 18 april 2017 om 12:34
    zegt:

    Excuus waarvoor???? De politie mag wel excuus aanbieden om met zo veel machtsvertoon een inval te gaan doen in deze tijden van terreur en angst.Ze mogen blij zijn dat het niet echt een drama is geworden

  • Avatar
    Messi - 18 april 2017 om 13:05
    zegt:

    Wat een slap gelul.wat wil jij dan dat ze zeggen sorry voor die 11 gram!!!! Dan vinden ze aan de overkant of langezijde vast meer of bij de bobo\'s, lekker dure actie ook zo veel heisa voor 11 gram

  • Avatar
    Scorpio69 - 18 april 2017 om 13:10
    zegt:

    Ik wil niet oordelen. Ultras zijn er overal. Kijken anders tegen het leven aan dan de gemiddelde burger. Vechten voor iets, tegen iets en hebben hun eigen wereld. Darr is niets mis mee. Waarschijnlijk hebben ze nooit stilgestaan bij het feit dat er een politieinval zou kunnen komen. Nu zijn ze wakker en de vraag is wat er nu te redden valt. Zijn er namen, bewijzen? Is het hele vak ultras of alleen een groep binnen vak p. Hoeveel weet het bestuur? Dat er dingen gebeuren die niet mogen weet iedereen wel maar waarom opeens nu deze actie? En waarom alleen bij Twente?

  • Avatar
    aldo - 18 april 2017 om 13:52
    zegt:

    Onder welke steen kom jij vandaan?

  • Avatar
    redarmy053 - 18 april 2017 om 14:10
    Scorpio69 zegt:

    Ik wil niet oordelen. Ultras zijn er overal. Kijken anders tegen het leven aan dan de gemiddelde burger. Vechten voor iets, tegen iets en hebben hun eigen wereld. Darr is niets mis mee. Waarschijnlijk hebben ze nooit stilgestaan bij het feit dat er een politieinval zou kunnen komen. Nu zijn ze wakker en de vraag is wat er nu te redden valt. Zijn er namen, bewijzen? Is het hele vak ultras of alleen een groep binnen vak p. Hoeveel weet het bestuur? Dat er dingen gebeuren die niet mogen weet iedereen wel maar waarom opeens nu deze actie? En waarom alleen bij Twente?

    ULTRAS is een groep binnen VAK-P.

  • Avatar
    Scorpio69 - 18 april 2017 om 14:19
    redarmy053 zegt:

    ULTRAS is een groep binnen VAK-P.

    Weet ik en die heb je overal en die kun je niet veranderen. Die hebben hun eigen way of life. Het home gaat voor een jaar dicht en 2 jaar mag er geen alcohol geschonken worden. Wat is de relatie tussen vak p en de ultras? Wordt vak p nu over 1 kam geschoren met de ultras? Is dat terecht? En is er te bewijzen dat de meerderheid van niets wist of ging men blindelings akkoord?

  • Avatar
    Scorpio69 - 18 april 2017 om 14:30
    zegt:

    Waarom zwijgen. Of moet hier ook een angstcultuur gekweekt worden? Leg het eens uit dan?

  • Avatar
    Messi - 18 april 2017 om 14:30
    zegt:

    Zo die zit👍

  • Avatar
    Twente1 - 18 april 2017 om 14:46
    Messi zegt:

    Excuus waarvoor???? De politie mag wel excuus aanbieden om met zo veel machtsvertoon een inval te gaan doen in deze tijden van terreur en angst.Ze mogen blij zijn dat het niet echt een drama is geworden

    Ze mogen wel eens excuses maken naar alle supporters die ze de weg naar het vak versperd hebben met bedreigingen. Supporters die gewoon een gezellige avond wilden hebben met een mooie pot voetbal. En daar ook voor betaald hebben. Zelfs fysieke bedreigingen kwamen er aan te pas bij een oudere man, met een woord schandalig!!! Ouders met kinderen die hardhandig de les gelezen werd. Ja, het was een sneue bedoeling vanuit vak p afgelopen zaterdag. En dan praat jij over machtsvertoon in tijden van terreur en angst?

  • Avatar
    Koog - 18 april 2017 om 15:07

    wat een heisa om 11 gram.

    de 3 punten van OM:
    1) drugs gebruik
    2) DEalen
    3) Selectief duurbeleid

    Was de grootschalig politie inval uiteindelijk nodig om 11 gram te confiskeren?
    NEE.
    Kan het OM het grootschalig DEALEN aantonen, met 11 gram bewijs!!? NEE, want 5 verdachten zijn al weer op vrije voet en worden niet verder vervolgd.

    Hoe zijn de feiten aldus het OM mbt selectief deurbeleid? Zijn er dus getuigen verklaringen? Indien die er niet zijn. Komt dit ook te vervallen. NEE.

    Zit Onno reeds al op de blaren JA
    Heeft de burgemeester 25.000 mensen bijna de DOOD in gejaagd. JA
    Kan het OM/Onno met 11 gram, nu nog in de Hand, het HOME sluiten voor 12 mnd, was er al een eerdere straf uitgesproken tegen het HOME/VAK P? is dat nu dus nog in de proef tijd? Hoe zwaar kann dit 11 grammetje voorval dus mee rekenen. Ik denk NEE.

    KAN het OM/Onno de horeca vergunning voor 2 jaar afpakken? Denk het niet. Want de feiten zijn 11 gram gevonden en das geen wereld succes en valt bij de rechter niet in zijn verkeerde NEUS /keelgat! Dus

    VAK P - HOME - VRIJSPRAAK en Excusses Onno en OM richting FCT Supp!!

    I rest my case!!

Nieuwe media