Vak-P stapt naar de rechter; burgemeester wil overleg met supporters

18 april 2017 om 08:17 | Bron: TC/Tubantia

Het bestuur van Vak-P stapt naar de rechter als Onno van Veldhuizen, burgemeester van Enschede, de sluiting van het clubhuis niet intrekt. Verder eisen de supporters openlijk excuses van Van Veldhuizen over de uitspraken die hij deed over Vak-P. Dinsdagavond spreekt het bestuur met de zegsman. 

Met dat nieuws komt TC/Tubantia dinsdag. Het besluit van Van Veldhuizen is genomen nadat er tijdens FC Twente - PSV (2-2) een grote politie-inval werd gedaan. Daarbij is uiteindelijk 11 gram cocaïne gevonden met een straatwaarde van 350 euro. Volgens de autoriteiten zou Satudarah de dienst uitmaken. 

Volslagen onzin, aldus Vak-P. "Er zijn maximaal tien leden van Vak-P ook lid van Satudarah en Saudarah. Ver voordat ze zich bij de motorclub Satudarah aansloten, zaten zij al bij ons. Het zijn gewoon fans van Twente. Justitie heeft een probleem met de motorclub. Maar speelt dat nu hoog op, over de rug van Vak-P."

Dinsdagavond is er, op verzoek van Van Veldhuizen, overleg met het volledige bestuur van de fanside. Het overleg kan volgens Vak-P maar één besluit hebben. "Het terugdraaien van de sluiting en een openlijk excuus. Blijft hij bij sluiting, dan volgt er zeker een kort geding. Dat hebben we geen andere keus." Hun advocaat Umut Ural acht een proces ‘zeer kansrijk.’

Overzicht

Reacties (72)

  • Avatar
    Mennoty - 18 april 2017 om 09:04

    Ik geef ze groot gelijk om de sluiting en het alcohol verbod voor de rechter te brengen. Het moet niet zo zijn dat de goeden nu moeten lijden onder de kwaden. Ja ik zeg kwaden. Want wat er gezegt word dat er niets aan de hand is klopt niet. Dat blijkt uit verklaringen van andere leden die hun ongenoegen in de krant hadden gezet. Zonder naam. En dat alleen zegt al genoeg. Vermindering van de straf lijkt mij het hoogst mogelijk haalbaar. Excuses niet.

  • Avatar
    annalyst - 18 april 2017 om 09:19
    Mennoty zegt:

    Ik geef ze groot gelijk om de sluiting en het alcohol verbod voor de rechter te brengen. Het moet niet zo zijn dat de goeden nu moeten lijden onder de kwaden. Ja ik zeg kwaden. Want wat er gezegt word dat er niets aan de hand is klopt niet. Dat blijkt uit verklaringen van andere leden die hun ongenoegen in de krant hadden gezet. Zonder naam. En dat alleen zegt al genoeg. Vermindering van de straf lijkt mij het hoogst mogelijk haalbaar. Excuses niet.

    Er is zeker wel meer aan de hand. Een collega zit in vak P en die kan dat alleen maar beamen. Als het bestuur van vak P dat niet ziet of niet wil zien zijn ze m.i. niet capabel genoeg en wordt het tijd voor een ander bestuur. De goeden moeten altijd lijden onder de kwaden....is overal zo. Kwestie van die kwaden eruit filteren en proberen dmv goede afspraken en duidelijke regels er weer iets leuks van te maken. Ik ben het eens met je dat het hoogst haalbare waarschijnlijk strafvermindering kan worden. Desnoods een voorwaardelijke straf. Kwijtschelding zal er niet in zitten.

  • Avatar
    Tukker666 - 18 april 2017 om 09:29
    annalyst zegt:

    Er is zeker wel meer aan de hand. Een collega zit in vak P en die kan dat alleen maar beamen. Als het bestuur van vak P dat niet ziet of niet wil zien zijn ze m.i. niet capabel genoeg en wordt het tijd voor een ander bestuur. De goeden moeten altijd lijden onder de kwaden....is overal zo. Kwestie van die kwaden eruit filteren en proberen dmv goede afspraken en duidelijke regels er weer iets leuks van te maken. Ik ben het eens met je dat het hoogst haalbare waarschijnlijk strafvermindering kan worden. Desnoods een voorwaardelijke straf. Kwijtschelding zal er niet in zitten.

    Waarom geen kwijtscheiding? Er staat dat er 11 gram cocaïne gevonden is. Dat vind je tegenwoordig bijna op elk feest.

  • Avatar
    Herculez - 18 april 2017 om 09:33
    Tukker666 zegt:

    Waarom geen kwijtscheiding? Er staat dat er 11 gram cocaïne gevonden is. Dat vind je tegenwoordig bijna op elk feest.

    Daar vind je zelfs veel meer.

  • Avatar
    annalyst - 18 april 2017 om 09:37
    Tukker666 zegt:

    Waarom geen kwijtscheiding? Er staat dat er 11 gram cocaïne gevonden is. Dat vind je tegenwoordig bijna op elk feest.

    Een feest is over het algemeen een eenmalige gebeurtenis. Bij vondst van drugs zal diegene worden verwijderd en/of worden aangehouden. Bij het home van vak P schijnt het structureel voor te komen....er is in ieder geval iets gevonden. Hoeveelheid doet er niet toe. Het is gewoon niet toegestaan en de burgemeester staat hier in zijn recht om dit te doen. Men kan allicht proberen dit middels een rechtszaak proberen terug te draaien maar daarin geef ik ze weinig kans.

  • Avatar
    Hengelo - 18 april 2017 om 09:50
    Tukker666 zegt:

    Waarom geen kwijtscheiding? Er staat dat er 11 gram cocaïne gevonden is. Dat vind je tegenwoordig bijna op elk feest.

    het is gewoon 11 gram te veel.en met anderen hebben we niks te maken .het gaat om.vak P die in overtreding is.

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 18 april 2017 om 09:50
    annalyst zegt:

    Een feest is over het algemeen een eenmalige gebeurtenis. Bij vondst van drugs zal diegene worden verwijderd en/of worden aangehouden. Bij het home van vak P schijnt het structureel voor te komen....er is in ieder geval iets gevonden. Hoeveelheid doet er niet toe. Het is gewoon niet toegestaan en de burgemeester staat hier in zijn recht om dit te doen. Men kan allicht proberen dit middels een rechtszaak proberen terug te draaien maar daarin geef ik ze weinig kans.

    +1 ik geef ze ook weinig kans maar hoop het wel, en de burgemeester had veel eerder al met vak p in gesprek moeten gaan !

  • Avatar
    twente199 - 18 april 2017 om 09:54

    laat het home maar dicht totdat men zeker is dat die satudarah weg is. Er hoeven er maar een paar te blijven en in een mum van tijd gaat het dezelfde kant weer op.

  • Avatar
    Messi - 18 april 2017 om 09:55
    Hengelo zegt:

    het is gewoon 11 gram te veel.en met anderen hebben we niks te maken .het gaat om.vak P die in overtreding is.

    Dus andere forum leden mogen van jou weer niet vergelijken!!!!! Meneer hengeloooo het boeide jou niks dat ze weg zijn maar hebt het oordeel al wel klaar het is hun recht om stappen te ondernemen

  • Avatar
    105 - 18 april 2017 om 10:03
    Hengelo zegt:

    het is gewoon 11 gram te veel.en met anderen hebben we niks te maken .het gaat om.vak P die in overtreding is.

    Wie is er in overtreding dan? Vak-P of sommige mensen die een lidmaatschap hebben van Vak-P ?
    Ik ben lid van vak-P, zit in vak 105...ben ik daardoor dan nu ook automatisch in overtreding volgens jou?

  • Avatar
    jeff - 18 april 2017 om 10:17
    Mennoty zegt:

    Ik geef ze groot gelijk om de sluiting en het alcohol verbod voor de rechter te brengen. Het moet niet zo zijn dat de goeden nu moeten lijden onder de kwaden. Ja ik zeg kwaden. Want wat er gezegt word dat er niets aan de hand is klopt niet. Dat blijkt uit verklaringen van andere leden die hun ongenoegen in de krant hadden gezet. Zonder naam. En dat alleen zegt al genoeg. Vermindering van de straf lijkt mij het hoogst mogelijk haalbaar. Excuses niet.

    Dat anonieme geklaag in de krant, neem je dat serieus? Kan ook een verzinsel zijn van een sensatie-journalist.

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 18 april 2017 om 10:31
    zegt:

    De burgervader gaat van alles roepen terwijl het onderzoek nog niet eens is afgerond, hij moest ook met vak p gaan praten om zo een beter beeld te krijgen en nu op voorhand al dingen gaan roepen

  • Avatar
    Scorpio69 - 18 april 2017 om 10:42

    Ik denk verstandig om naar de rechter te stappen. Ik weet niet wat er allemaal speelt binnen vak p maar je kunt dit ook zien als een kans om schoon schip te maken. Ultras zijn geen lieverdjes maar ze zijn overal bij iedere club in europa. De vraag die bij mij opkomt waarom wordt nu opeens alleen Twente eruit gevist? En als het een minderheid is die de lakens uitdeeld en een angstcultuur heerst in vak p is dit toch de kans om de rotte appels eruit te vissen zonder dat iedereen daar de dupe van hoeft te zijn.

  • Avatar
    Messi - 18 april 2017 om 11:06
    AwaydaysFCT zegt:

    De burgervader gaat van alles roepen terwijl het onderzoek nog niet eens is afgerond, hij moest ook met vak p gaan praten om zo een beter beeld te krijgen en nu op voorhand al dingen gaan roepen

    Burgervader ziet er een mooie kans in om vak-p de nek om te draaien.deze man moet snel opzouten richting rouveen

  • Avatar
    De Tegenpartij - 18 april 2017 om 11:08
    zegt:

    Jij ziet de wereld echt, om in jouw mooie bewoording te blijven, te zwart-\'wit\'.



    Vak P is in overtreding geweest? Vind jij dan ook dat alle café\'s in de binnenstad op zaterdagavond óók in overtreding zijn en dicht moeten? Want ik garandeer je dat daar minstens 1 persoon loopt met 0,11gram.



    Wees toch eens reëel man.

  • Avatar
    annalyst - 18 april 2017 om 12:22
    De Tegenpartij zegt:

    Jij ziet de wereld echt, om in jouw mooie bewoording te blijven, te zwart-\'wit\'.



    Vak P is in overtreding geweest? Vind jij dan ook dat alle café\'s in de binnenstad op zaterdagavond óók in overtreding zijn en dicht moeten? Want ik garandeer je dat daar minstens 1 persoon loopt met 0,11gram.



    Wees toch eens reëel man.

    Beste Tegenpartij. ..ik geef je op een briefje als er in betreffende horecagelegenheid coke wordt aangetroffen, er gedeald wordt en er sprake is van een selectief deurbeleid, dit zeer zeker gesloten gaat worden.

  • Avatar
    Messi - 18 april 2017 om 12:34
    zegt:

    Excuus waarvoor???? De politie mag wel excuus aanbieden om met zo veel machtsvertoon een inval te gaan doen in deze tijden van terreur en angst.Ze mogen blij zijn dat het niet echt een drama is geworden

  • Avatar
    Mennoty - 18 april 2017 om 12:44
    jeff zegt:

    Dat anonieme geklaag in de krant, neem je dat serieus? Kan ook een verzinsel zijn van een sensatie-journalist.

    Natuurlijk zijn het verzinsels. Struisvogels willen ook niet zien wat er daadwerkelijk is gebeurd. Wegkijken en anderen op de kop geven is het makkelijkste dat er is Het probleem van binnen uit oppakken moet je vooral blijven vermijden

  • Avatar
    Mennoty - 18 april 2017 om 12:46
    Messi zegt:

    Excuus waarvoor???? De politie mag wel excuus aanbieden om met zo veel machtsvertoon een inval te gaan doen in deze tijden van terreur en angst.Ze mogen blij zijn dat het niet echt een drama is geworden

    Excuses naar al die P supporters die helemaal niets te maken hadden met wat er speelde. Dat zou wat zijn. Niet dan ??

  • Avatar
    Mennoty - 18 april 2017 om 12:48
    Scorpio69 zegt:

    Ik denk verstandig om naar de rechter te stappen. Ik weet niet wat er allemaal speelt binnen vak p maar je kunt dit ook zien als een kans om schoon schip te maken. Ultras zijn geen lieverdjes maar ze zijn overal bij iedere club in europa. De vraag die bij mij opkomt waarom wordt nu opeens alleen Twente eruit gevist? En als het een minderheid is die de lakens uitdeeld en een angstcultuur heerst in vak p is dit toch de kans om de rotte appels eruit te vissen zonder dat iedereen daar de dupe van hoeft te zijn.

    Klopt. Maar dan moeten ze toegeven dat er iets niet in de haak was. En dat is nu net het grote probleem bij deze personen. Inzicht

Nieuwe media