Ünal spreekt voorkeur voor FC Twente uit: ''Wil hier zeker blijven''

18 april 2017 om 09:08 | Bron: TC Tubantia Ünal spreekt voorkeur voor FC Twente uit: ''Wil hier zeker blijven''

FC Twente hoopt ook komend seizoen over Enes Ünal te kunnen beschikken. De talentvolle spits is echter eigendom van Manchester City en het is de vraag of de Engelse topclub de Turk nog een seizoen in de Eredivisie wil stallen. Ünal zegt het zelf 'heel goed naar de zin te hebben' in Enschede.

"Ik wil hier zeker blijven, maar ik bepaal dat niet", reageert Ünal in gesprek met TC Tubantia. "Het enige dat ik weet, is dat ik nog niet in Engeland kan voetballen, omdat je volgens de regels daar 70% van de interlands in de laatste twee jaar moet hebben gespeeld. Manchester City zal me dus weer gaan verhuren."

Ünal weet niet wat komende zomer brengt. "Het wordt een lange, gecompliceerde zomer, maar ik vertrouw maar op mijn contactpersoon Fergal bij City. Toen ik bij Genk in een wak zat, zei hij: geen paniek, ik breng je weg. En bij NAC vertelde hij: Enes, ik zorg ervoor dat je bij een grotere club komt, dat werd FC Twente. En nu zegt hij: blijft rustig, alles komt goed", aldus de topschutter van FC Twente.

Overzicht

Reacties (9)

  • Avatar
    Messi - 18 april 2017 om 09:50

    Zal voor Twente mooi zijn maar ik denk dat ie pleite is.Weer een stap hoger op zal het motto van zijn zaakwaarnemer zijn als meest productieve Tiener van Europa trekken ze heus wel aan hem

  • Avatar
    FCTwente10 - 18 april 2017 om 10:20

    Iemand die mij kan vertellen wat ze bedoelen met dat hij 70% van de interlands in de afgelopen 2 jaar moest spelen om in Engeland te kunnen voetballen?

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 18 april 2017 om 10:30
    FCTwente10 zegt:

    Iemand die mij kan vertellen wat ze bedoelen met dat hij 70% van de interlands in de afgelopen 2 jaar moest spelen om in Engeland te kunnen voetballen?

    Dat is gewoon een wet.

  • Avatar
    biertje123 - 18 april 2017 om 10:48
    Messi zegt:

    Zal voor Twente mooi zijn maar ik denk dat ie pleite is.Weer een stap hoger op zal het motto van zijn zaakwaarnemer zijn als meest productieve Tiener van Europa trekken ze heus wel aan hem

    Ik ben bang dat hij naar PSV gaat. Die hebben erg veel interesse in hem en willen hem zelfs definitief kopen

  • Avatar
    105 - 18 april 2017 om 10:59
    biertje123 zegt:

    Ik ben bang dat hij naar PSV gaat. Die hebben erg veel interesse in hem en willen hem zelfs definitief kopen

    bron?

  • Avatar
    biertje123 - 18 april 2017 om 11:08
    105 zegt:

    bron?

    Ik kan hem niet meer vinden, maar dat stond vorig jaar ergens op een PSV site.

  • Avatar
    jan53 - 18 april 2017 om 13:17
    Messi zegt:

    Zal voor Twente mooi zijn maar ik denk dat ie pleite is.Weer een stap hoger op zal het motto van zijn zaakwaarnemer zijn als meest productieve Tiener van Europa trekken ze heus wel aan hem

    Als ik het artikel goed lees "komt alles goed" en dat heeft m.i. te maken met de wens van Enes om in Enschede te blijven. Hopen dus.

  • Avatar
    Bassee - 18 april 2017 om 16:42

    deze jongen weet zelf wel hoe belangrijk het is om te spelen. het mooiste voor hem is een stapje hoger. of hy t aan kan en zekerheid heeft dat hy het hele jaar speelt heeft hij dan niet. by twente is die kans 99% zeker dus wat dat betreft zal hem dat goed doen. als zijn zaakwaarnemer en city ook maar zo denken. hij heeft afgelopen jaar ook wel tegenvallende periodes gehad. dus wat dat betreft zal hij zich nog een jaar bij twe te vol gas moeten laten zien. net als de 1e mAanden en de laatste weken

  • Avatar
    Birkedahl - 18 april 2017 om 18:13
    biertje123 zegt:

    Ik kan hem niet meer vinden, maar dat stond vorig jaar ergens op een PSV site.

    Dan zal het wel waar zijn.

Nieuwe media