Ajax vreest voor 2010-scenario: ''Kunnen we dan alleen onszelf kwalijk nemen''

18 april 2017 om 18:23 | Bron: Algemeen Dagblad Ajax vreest voor 2010-scenario: ''Kunnen we dan alleen onszelf kwalijk nemen''

Ajax is met Feyenoord in een felle strijd om de landstitel verwikkeld. In Amsterdam gaan de gedachten terug naar 2010, toen FC Twente aan kop stond en uiteindelijk de landstitel greep.

Ajax kende dat jaar, net als dit seizoen, een sterke reeks, maar FC Twente gaf ondanks de enorme druk geen krimp en behaalde verdiend de eerste en enige landstitel uit de clubhistorie. Van de huidige Ajax-selectie maakte geen enkele speler dat bewust mee, maar Davy Klaassen was destijds jeugdspeler en vooral supporter.

"Als het zo gaat als toen, dan kunnen we dat alleen onszelf kwalijk nemen", zegt de aanvoerder van Ajax in gesprek met het Algemeen Dagblad. "In dat geval krijgen we onze zwakke seizoenstart hard terug."

Overzicht

Reacties (10)

  • Avatar
    Broekies - 18 april 2017 om 18:32

    In 2010 achtervolgde ze een sympathieke club die veel beter was. Heel ander scenario nu.

  • Avatar
    EvB64 - 18 april 2017 om 19:12

    Dus we zijn nu onsympathieke club voor anderen maar voor mij niet .

  • Avatar
    Broekies - 18 april 2017 om 19:15
    EvB64 zegt:

    Dus we zijn nu onsympathieke club voor anderen maar voor mij niet .

    Nee Feyenoord is superonsympathiek. Stel schoppers

  • Avatar
    EvB64 - 18 april 2017 om 19:34

    Schoppers ???wat een dom gelul staan hele seizoen boven aan , en moet die kakkerlakken niet en die joden ook niet . Maar die arrogante Joden met Sjaak neus Swart voorop zijn echte jankers en een stel oude wijven . Nee hoe de pest ik ook aan beide clubs heb laat dan nu maar Feyenoord maar kampioen worden en niet die joodse mietjes

  • Avatar
    FCTMM - 18 april 2017 om 19:49
    EvB64 zegt:

    Schoppers ???wat een dom gelul staan hele seizoen boven aan , en moet die kakkerlakken niet en die joden ook niet . Maar die arrogante Joden met Sjaak neus Swart voorop zijn echte jankers en een stel oude wijven . Nee hoe de pest ik ook aan beide clubs heb laat dan nu maar Feyenoord maar kampioen worden en niet die joodse mietjes

    Volwassen reactie..... knap hoor!

  • Avatar
    maxialex1979 - 18 april 2017 om 20:25

    020 is de club van het geld!

    Feyenoord gun ik persoonlijk de titel het meest omdat het net zoals Twente een club van het volk is.

  • Avatar
    Pol! - 18 april 2017 om 20:38
    maxialex1979 zegt:

    020 is de club van het geld!

    Feyenoord gun ik persoonlijk de titel het meest omdat het net zoals Twente een club van het volk is.

    Es ist mir Scheiss egal!

  • Avatar
    gerbenfct - 18 april 2017 om 20:41

    Twente was toen de terechte kampioen

  • Avatar
    maxialex1979 - 18 april 2017 om 20:44
    gerbenfct zegt:

    Twente was toen de terechte kampioen

    Een jaar later zouden ze eigenlijk ook terecht kampioen zijn geweest maar 020 had weer de mazzel zoals bijna altijd. Daarom gun ik ze ook niks!

  • Avatar
    Pol! - 18 april 2017 om 21:01
    maxialex1979 zegt:

    Een jaar later zouden ze eigenlijk ook terecht kampioen zijn geweest maar 020 had weer de mazzel zoals bijna altijd. Daarom gun ik ze ook niks!

    Toen had FCT het zelf tegen RJC en De Graafschap af moeten maken.

Nieuwe media