VIDEO | Jonge trommelaar (14) 'heurt hier': ''De sfeer in Vak-P is veel mooier''

18 april 2017 om 17:40 | Bron: FC Twente TV VIDEO | Jonge trommelaar (14) 'heurt hier': ''De sfeer in Vak-P is veel mooier''

Macello Oude Wesselink is de jongste trommelaar van Vak-P. De veertienjarige FC Twente-supporter heeft ook voor komend seizoen zijn seizoenkaart weer verlengd. Hij vindt het bezoeken van een wedstrijd van FC Twente een mooi uitje.

"Anderhalf uur voor de wedstrijd ga ik thuis de deur uit", vertelt hij op de officiële website van FC Twente. "Samen met Ivo stap ik op de bus naar het station in Enschede om vervolgens met de trein bij De Grolsch Veste aan te komen. Voor het home van Vak-P drinken we dan samen nog een colaatje en daarna ga ik het vak op. Mijn eerste wedstrijd als trommelaar was dit seizoen tegen ADO Den Haag, het was geweldig. Ik zat eerst overal en nergens in het stadion, maar de sfeer in Vak-P is veel mooier. Als ik achttien ben, dan mag ik lid worden van Vak-P. Daar kijk ik naar uit."

Sinds kort is Oude Wesselink ook trommelaar. "Een paar jongens die op Vak-P staan kende ik en ik heb hen gevraagd of ik een keer mocht trommelen", legt de jonge fan uit. "Dat mocht en sindsdien ben ik het vaker gaan doen. In eerste instantie vond mijn vader het maar een flink kabaal, maar mijn moeder vond het wel leuk. Ik heb de trommel ook thuis, maar daar mag ik niet oefenen. Ik oefen af en toe bij mij in de buurt in het bos."

Oude Wesselink krijgt veel complimenten. "Andere supporters reageren super enthousiast als ik ze vertel dat ik trommelaar op Vak-P ben. Ik sta er op mijn plek, het is tenslotte veel fijner dan zitten. Je kan de wedstrijd goed zien en tegelijkertijd een steentje bijdragen aan de sfeer in het stadion. Dat geeft elke wedstrijd weer een goed gevoel."

Overzicht

Reacties (19)

  • Avatar
    FCTwente10 - 18 april 2017 om 18:06

    Hoe kan je op de wachtlijst komen voor vak P?

  • Avatar
    Marco - 18 april 2017 om 18:10
    FCTwente10 zegt:

    Hoe kan je op de wachtlijst komen voor vak P?

    http://www.fctwente.nl/ticketing/seizoenclubcard-2016-2017/aanmelden-vak-p/

  • Avatar
    FCTwente10 - 18 april 2017 om 18:14
    Marco zegt:

    http://www.fctwente.nl/ticketing/seizoenclubcard-2016-2017/aanmelden-vak-p/

    Super dankjewel!

  • Avatar
    mcdummels - 18 april 2017 om 18:26
    FCTwente10 zegt:

    Hoe kan je op de wachtlijst komen voor vak P?

    Je kunt nu niet meer aan bier en coke komen hè, dus ik weet niet of je dat wel moet doen ;)

  • Avatar
    Pol! - 18 april 2017 om 18:46
    FCTwente10 zegt:

    Hoe kan je op de wachtlijst komen voor vak P?

    Vak-P het vak of de SV?

  • Avatar
    FCTwente10 - 18 april 2017 om 20:00
    Pol! zegt:

    Vak-P het vak of de SV?

    Wat is SV? Supporters vak?

  • Avatar
    FCTukkerclan - 18 april 2017 om 20:02
    FCTwente10 zegt:

    Wat is SV? Supporters vak?

    Ja....waar de trommelaars staan. ;)

  • Avatar
    Pol! - 18 april 2017 om 20:07
    FCTukkerclan zegt:

    Ja....waar de trommelaars staan. ;)

    Supporters Vereniging

  • Avatar
    annalyst - 18 april 2017 om 20:08
    FCTukkerclan zegt:

    Ja....waar de trommelaars staan. ;)

    Hey TC, heb jij hier ooit niet eens gemeld dat jouw 19-jarige zoon ook trommelaar was....of verwar ik je nu met iemand anders ?

  • Avatar
    FCTukkerclan - 18 april 2017 om 20:10
    annalyst zegt:

    Hey TC, heb jij hier ooit niet eens gemeld dat jouw 19-jarige zoon ook trommelaar was....of verwar ik je nu met iemand anders ?

    Nope, is inderdaad trommelaar geweest op P. Kreeg last van zijn rug en moest er dus mee stoppen. :(

    Hij staat nog wel op P en is ook zeker lid..... :)

  • Avatar
    FCTukkerclan - 18 april 2017 om 20:12
    Pol! zegt:

    Supporters Vereniging

    Je mist de knipoog achter mijn post Pol!. ;)

    FCTwente10 bedoelt het Sponsor Vak denk ik, daar waar ANS er ook op los trommelt met 2 bitterballen aan een paar cocktailprikkers...en maar rammen op dat schoteltje met mosterd. :)))))

  • Avatar
    annalyst - 18 april 2017 om 20:14
    FCTukkerclan zegt:

    Nope, is inderdaad trommelaar geweest op P. Kreeg last van zijn rug en moest er dus mee stoppen. :(

    Hij staat nog wel op P en is ook zeker lid..... :)

    Oké, dat is sneu voor hem. Kwam hij ook wel eens in het home en heb je wel eens signalen van hem gehoord over die motorbendefiguren ?

    Als hij of jij je daar liever niet over uitlaten kan ik me dat goed voorstellen hoor.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 18 april 2017 om 20:17
    annalyst zegt:

    Oké, dat is sneu voor hem. Kwam hij ook wel eens in het home en heb je wel eens signalen van hem gehoord over die motorbendefiguren ?

    Als hij of jij je daar liever niet over uitlaten kan ik me dat goed voorstellen hoor.

    Hij sprak niet echt over motorbende figuren. Hij vertelde slechts hetgeen wat hij echt interessant vond en vindt om te vertellen. Natuurlijk hebben we het wel heel vaak over de sluiting van het Home. Hij stond bijna als een klein kind te janken...zo erg vindt hij het. Hij was ook woest op de politie, maar dat zit in zijn bloed denk ik. ;)

  • Avatar
    Messi - 18 april 2017 om 20:23
    FCTukkerclan zegt:

    Hij sprak niet echt over motorbende figuren. Hij vertelde slechts hetgeen wat hij echt interessant vond en vindt om te vertellen. Natuurlijk hebben we het wel heel vaak over de sluiting van het Home. Hij stond bijna als een klein kind te janken...zo erg vindt hij het. Hij was ook woest op de politie, maar dat zit in zijn bloed denk ik. ;)

    Vertel 🎤Dat er een pop aan een strop hing met een Feyenoord shirt ann :)) of dat er gegooid werd met bier en ijsklontjes op harde hardcore muziek

  • Avatar
    annalyst - 18 april 2017 om 20:25
    FCTukkerclan zegt:

    Hij sprak niet echt over motorbende figuren. Hij vertelde slechts hetgeen wat hij echt interessant vond en vindt om te vertellen. Natuurlijk hebben we het wel heel vaak over de sluiting van het Home. Hij stond bijna als een klein kind te janken...zo erg vindt hij het. Hij was ook woest op de politie, maar dat zit in zijn bloed denk ik. ;)

    Haha, appel valt niet ver van de boom dus...;) Ik hoop voor hem en alle goedwillende supporters dat het uiteindelijk allemaal nog mee gaat vallen

  • Avatar
    FCTukkerclan - 18 april 2017 om 20:26
    Messi zegt:

    Vertel 🎤Dat er een pop aan een strop hing met een Feyenoord shirt ann :)) of dat er gegooid werd met bier en ijsklontjes op harde hardcore muziek

    Mafkees :))))))))

  • Avatar
    FCTukkerclan - 18 april 2017 om 20:30
    annalyst zegt:

    Haha, appel valt niet ver van de boom dus...;) Ik hoop voor hem en alle goedwillende supporters dat het uiteindelijk allemaal nog mee gaat vallen

    Dat hoop ik ook annalyst, want wat hem nog het meest dwarszit, dat is het gegeven dat hijzelf totaal onschuldig is, en dus toch gedupeerd is geraakt. Ook dat maakt hem woest. Natuurlijk zijn het zijn 'broeders' zoals hij het zelf altijd zegt, maar hij zegt nu ook vaak; 'Verdomme pa, nooit gedacht dat zelfs broeders in staat zijn om elkaar op zo'n manier te naaien. Laat ze die shit in hun eigen huis wegsnuiven'. Dat waren letterlijk zijn woorden...

  • Avatar