Vak P vecht sluiting supportershome aan bij rechter

18 april 2017 om 19:51 | Bron: RTV Oost Vak P vecht sluiting supportershome aan bij rechter

Vak P stapt naar de rechter om de sluiting van het supportershome ongedaan te maken. Dat meldt RTV Oost. Het is een resultaat van een gesprek tussen de supportersvereniging en de gemeente Enschede.

Het bestuur van Vak P had vandaag een gesprek met burgemeester Onno van Veldhuizen van Enschede om te praten over de sluiting van het supportershome. Het home moet een jaar dicht. De gemeente wil verder twee jaar een drooglegging in het supportershome, wat betekent dat er twee jaar geen alcohol geschonken mag worden. 

Tijdens FC Twente - PSV werd er drugs gevonden in het home. De besluiten zijn het gevolg van deze vondst. Het bestuur wil dat de sluiting ongedaan gemaakt wordt en eist excuses van de burgemeester. Dat gaat niet gebeuren, zo heeft de burgermeester al aangegeven. Om die reden stapt het bestuur naar de rechter.

Overzicht

Reacties (80)

  • Avatar
    Carl - 18 april 2017 om 19:56

    Een pyrrusoverwinning lijkt mij het hoogst haalbare.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 18 april 2017 om 20:01

    Succes......

    Wordt niet gemakkelijk al met al. Vak-P is geen café. ;)

  • Avatar
    vroomshoop - 18 april 2017 om 20:16

    Veel succes P . En blijf fct steunen

  • Avatar
    Messi - 18 april 2017 om 20:24

    Suc6 makkers🏆👊⚽

  • Avatar
    FCTwente10 - 18 april 2017 om 20:25

    Succes! Wij staan achter jullie.

  • Avatar
    Freano - 18 april 2017 om 20:28

    Succes!💪

  • Avatar
    tukkerwolf - 18 april 2017 om 20:30

    Vol er voor gaan! Belachelijk besluit van gemeente! Zorg wel effe voor een goede seizoensafsluiting door bij de wedstrijd tegen Groningen te laten zien wat de hel van Enschede op een positieve manier inhoud!

  • Avatar
    maxialex1979 - 18 april 2017 om 20:38

    Het is begrijpelijk dat ze naar de rechter gaan maar waarom scheiden de onschuldigen zich niet af van al die idioten? Als ze dat doen dan vind ik dat de gemeente die onschuldigen wel toe moeten laten tot het supportershome. Maar ook als daar mensen tussen zitten die zich misdragen dat ze een levenslang verbod krijgen om in de buurt van het stadion te komen.

    Er zijn zat idioten bij vak P die zich nooit kunnen gedragen en dat zijn wat mij betreft geen supporters. Dat zijn onrust stokers. Als de politie je een bevel geeft moet je dat gewoon opvolgen want je wint toch nooit van hun. Hoe achterlijk ben je om stenen te gaan gooien omdat je ergens niet mee eens bent?

  • Avatar
    AntiCalimero - 18 april 2017 om 20:49

    Pak ze !

  • Avatar
    Degeweldenaar - 18 april 2017 om 20:55
    FCTukkerclan zegt:

    Succes......

    Wordt niet gemakkelijk al met al. Vak-P is geen café. ;)

    Het is ook niet z,n drugs hol zoals ze het nu in de media hebben gebracht. 11 gr coke is niet eens handel normaal gesproken tijdens een onderzoek, gewoon lachwekkend.

  • Avatar
    Pol! - 18 april 2017 om 21:04
    Degeweldenaar zegt:

    Het is ook niet z,n drugs hol zoals ze het nu in de media hebben gebracht. 11 gr coke is niet eens handel normaal gesproken tijdens een onderzoek, gewoon lachwekkend.

    Idd. OvV heeft een stok gezocht om Vak P mee te slaan en een luciferhoutje gevonden.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 18 april 2017 om 21:08
    Degeweldenaar zegt:

    Het is ook niet z,n drugs hol zoals ze het nu in de media hebben gebracht. 11 gr coke is niet eens handel normaal gesproken tijdens een onderzoek, gewoon lachwekkend.

    Mee eens, maar ben wel benieuwd naar de uitkomst...

  • Avatar
    FCTukkerclan - 18 april 2017 om 21:09
    Pol! zegt:

    Idd. OvV heeft een stok gezocht om Vak P mee te slaan en een luciferhoutje gevonden.

    Zal een cocktailprikker zijn geweest Pol. Afkomstig uit de TOS kantine. ;)

  • Avatar
    Pol! - 18 april 2017 om 21:12
    maxialex1979 zegt:

    Het is begrijpelijk dat ze naar de rechter gaan maar waarom scheiden de onschuldigen zich niet af van al die idioten? Als ze dat doen dan vind ik dat de gemeente die onschuldigen wel toe moeten laten tot het supportershome. Maar ook als daar mensen tussen zitten die zich misdragen dat ze een levenslang verbod krijgen om in de buurt van het stadion te komen.

    Er zijn zat idioten bij vak P die zich nooit kunnen gedragen en dat zijn wat mij betreft geen supporters. Dat zijn onrust stokers. Als de politie je een bevel geeft moet je dat gewoon opvolgen want je wint toch nooit van hun. Hoe achterlijk ben je om stenen te gaan gooien omdat je ergens niet mee eens bent?

    Als je een bevel hebt... in dat geval hadden we een stadionramp gehad. Over het handelen van de politie bij FCT-PSV is al genoeg geschreven. Ik weet niet of al hun bevelen in het belang van de onschuldige burger waren.

    Over onschuldigen die zich af moeten scheiden:

    Hoe zie je dat voor je? Ken jij alle cokedealers en -gebruikers van Enschede bij naam en toenaam? Ik denk het niet.

    Ze lopen ook niet door het home met een groot bord \\\'haal hier uw coke\\\' door het home. Als jij ze even aan wil wijzen voor het bestuur van Vak P, zullen zijde dealers vast wel royeren.

  • Avatar
    Deppenboks - 18 april 2017 om 21:13

    Toch vraag ik me nog steeds af wat de aanleiding is geweest om met deze overmacht en op dat tijdstip deze actie te nemen. Ik bedoel die lui hebben er toch ook allemaal voor doorgeleerd, en weten toch ook wel dat hun kop eraf gaat als ze niks vinden? Wat hadden ze gehoopt te vinden en waarom dachten ze dat daar op dat moment te vinden?
    On topic, goeie stap want die maatregel slaat helemaal nergens op. Ga de schuldigen zoeken ipv de 90% onschuldigen te straffen. Die lui die shit willen uithalen gaan dat gewoon lachend ergens anders doen. Nu misschien in vak P, volgende maand bij EHC

  • Avatar
    maxialex1979 - 18 april 2017 om 21:19
    Deppenboks zegt:

    Toch vraag ik me nog steeds af wat de aanleiding is geweest om met deze overmacht en op dat tijdstip deze actie te nemen. Ik bedoel die lui hebben er toch ook allemaal voor doorgeleerd, en weten toch ook wel dat hun kop eraf gaat als ze niks vinden? Wat hadden ze gehoopt te vinden en waarom dachten ze dat daar op dat moment te vinden?
    On topic, goeie stap want die maatregel slaat helemaal nergens op. Ga de schuldigen zoeken ipv de 90% onschuldigen te straffen. Die lui die shit willen uithalen gaan dat gewoon lachend ergens anders doen. Nu misschien in vak P, volgende maand bij EHC

    Die overmacht is logisch!!! Wat denk je dat er gebeurt was als er 5 of 10 agenten waren geweest?

    Dan waren er doden gevallen. 100% zeker

    Maar de beste oplossing is dat er als het supportershome geopend is dat er beveiliging rondloopt die alles in de gaten houdt. Als er dan toch mensen zijn die gebruiken of verkopen of zich misdragen dat die geroyeerd worden voor altijd!

  • Avatar
    Pol! - 18 april 2017 om 21:21
    Deppenboks zegt:

    Toch vraag ik me nog steeds af wat de aanleiding is geweest om met deze overmacht en op dat tijdstip deze actie te nemen. Ik bedoel die lui hebben er toch ook allemaal voor doorgeleerd, en weten toch ook wel dat hun kop eraf gaat als ze niks vinden? Wat hadden ze gehoopt te vinden en waarom dachten ze dat daar op dat moment te vinden?
    On topic, goeie stap want die maatregel slaat helemaal nergens op. Ga de schuldigen zoeken ipv de 90% onschuldigen te straffen. Die lui die shit willen uithalen gaan dat gewoon lachend ergens anders doen. Nu misschien in vak P, volgende maand bij EHC

    Idd Deppenboks. Daar zullen ze zeker over hebben nagedacht. Ipv een maandenlange voorbereiding lijkt het hier echter te zijn gegaan om een stukje scoringsdrang en een stukje tunnelvisie. Mogelijk heeft er iemand iets gemeld bij de politie of MMA en leek het verhaal voor de politie en OvV te mooi om waar te zijn.

    Ik denk ook dat er (spreekwoordelijk) 2 koppen gaan rollen.

  • Avatar
    Deppenboks - 18 april 2017 om 21:26
    maxialex1979 zegt:

    Die overmacht is logisch!!! Wat denk je dat er gebeurt was als er 5 of 10 agenten waren geweest?

    Dan waren er doden gevallen. 100% zeker

    Maar de beste oplossing is dat er als het supportershome geopend is dat er beveiliging rondloopt die alles in de gaten houdt. Als er dan toch mensen zijn die gebruiken of verkopen of zich misdragen dat die geroyeerd worden voor altijd!

    Ja dat snap ik maar die inval/actie ga je niet doen als je verwacht 10 gram te vinden. Dus wat hadden ze verwacht, kilo\'s coke opgestapeld tot de nok? Daar moeten ze dan toch ook signalen/informatie van hebben gehad?



    Ik geloof niet echt in het verhaal dat de politie Of burgemeester Vak P kapot wil maken. De sluiting lijkt me meer een gevalletje wie A zegt moet ook B zeggen. Die man kan niets anders als hij zijn positie wil houden. Ik denk alleen dat hij niet in de gaten heeft dat zijn kop er (figuurlijk) vanaf gaat nu en na enschede alleen lutjebroek hem nog als burgemeester wil.

  • Avatar
    Pol! - 18 april 2017 om 21:29
    maxialex1979 zegt:

    Die overmacht is logisch!!! Wat denk je dat er gebeurt was als er 5 of 10 agenten waren geweest?

    Dan waren er doden gevallen. 100% zeker

    Maar de beste oplossing is dat er als het supportershome geopend is dat er beveiliging rondloopt die alles in de gaten houdt. Als er dan toch mensen zijn die gebruiken of verkopen of zich misdragen dat die geroyeerd worden voor altijd!

    Dat hangt er maar net vanaf hoe je de hele operatie uitvoert.

    Ten eerste is het niet nodig om de inval te doen tijdens de wedstrijd. Men wist echter zeker dat er een grote drugsvangst zou worden gedaan. Vandaar dat ik denk aan een valse tip in combinatie met slecht recherchewerk.

    Ten tweede had men met een beperkte hoeveelheid mankracht, eventueel met stillen en stewards kunnen zorgen voor een afsluiting van het home aan de zijde van de gracht om gelijktijdig vanaf de buitenkant het home binnen te vallen.

    Ten derde had de politie het eerste bericht nooit om mogen roepen. In dit bericht werd gemeld dat men bezig was met een politieonderzoek. Het lijkt mij slimmer om geen slapende honden wakker te maken.

  • Avatar
    Deppenboks - 18 april 2017 om 21:30
    Pol! zegt:

    Idd Deppenboks. Daar zullen ze zeker over hebben nagedacht. Ipv een maandenlange voorbereiding lijkt het hier echter te zijn gegaan om een stukje scoringsdrang en een stukje tunnelvisie. Mogelijk heeft er iemand iets gemeld bij de politie of MMA en leek het verhaal voor de politie en OvV te mooi om waar te zijn.

    Ik denk ook dat er (spreekwoordelijk) 2 koppen gaan rollen.

    Tenzij er een rechter zit die oordeelt dat er correct gehandeld is, en de vondst van10 gram genoeg is om de afname van drankvergunning plus sluiting te valideren.



    Het argument \"ja, maar in elke tent wordt wel gebruikt\" is niet echt relevant dan.....

Nieuwe media