Van Veldhuizen: ''Wat we hebben aangetroffen, moet niet meer gebeuren''

19 april 2017 om 07:19 | Bron: TC Tubantia

Ondanks dat burgemeester Onno van Veldhuizen volgens TC Tubantia zegt 'het beste voor te hebben met de stad, de voetbalclub en Vak-P', blijft hij, ook na overleg met het voltallige bestuur van de supportersvereniging, bij zijn eerder genomen besluit.

"Wat we hebben aangetroffen, moet niet meer gebeuren. Dat zouden we niet moeten willen", meent de burgervader. Doordat Van Veldhuizen niet van gedachte wil veranderen voelt Vak-P zich genoodzaakt naar de rechter te stappen.

Van Veldhuizen sloot het supportershome voor een jaar na de grote politieactie tijdens het thuisduel met PSV (donderdag 6 april). Daarnaast wordt er twee jaar lang geen horecavergunning aan 'het home' verleend. Omdat er een rechtszaak komt, wil de burgemeester inhoudelijk niet dieper op zijn uitspraken ingaan.

Overzicht

Reacties (30)

  • Avatar
    tukkerwolf - 19 april 2017 om 07:24

    Zo\'n \"burgervader\" zou je niet moeten willen! Vot d\'r met!

  • Avatar
    fct1972 - 19 april 2017 om 08:11
    tukkerwolf zegt:

    Zo\'n \"burgervader\" zou je niet moeten willen! Vot d\'r met!

    Wat een onzin...man doet puur zijn werk..laat vakp schoon schip gaan maken en de boel op orde krijgen.. tevens schoon schip in het huidige bestuur.. ben van de ouwe generatie vakp en ga niet zeggen dat we vroeger allemaal lieverdjes waren, maar nu roept vakp het over hun zelf uit... alsof ze los van Fc Twente staan/zijn....en zorg voor weer een fatsoenlijk deurbeleid, waar elk betalend lid weer naar binnen kan/mag

  • Avatar
    Koog - 19 april 2017 om 09:02

    FCT1972, dus u bent geweerd bij de deuren van VAKP, of suggereert u hier iets?
    als u geweerd bent ga dan voor OvV getuigen! succes!

    11 Gram, daar hebben we het over!!!
    Dan kann Onno elke Disco/cafe in Enschede en omstreken sluiten het gebeurd overal die hoeveelheid. Moraal ridders.

    Zijn 2 dochters van OvV zullen een zwaar leven hebben, voor 00:00 uur thuis, geen wijntje of biertje of Baco. Wat een saaie PIETJES.

    Zijn filmpjes op Youtube zijn um zu kotsen!

    Burgervader 0.0

  • Avatar
    Koog - 19 april 2017 om 09:23

    Schijnt dat Onno wel een keer op kroegen tocht will door ensschede! Zijn leukste Dochter will dan ook graag mee, al woont ze in Utrecht. Fred de Graaf will ook graag aanschuiven ;)

  • Avatar
    Rene - 19 april 2017 om 09:35

    Misschien dat ik wat gemist heb maar het lijkt me dat er heel weinig is aangetroffen. Dan twijfel ik ook aan de noodzaak voor de ontruiming met alle mogelijke gevolgen vandien. Ook dit citaat van de burgemeester komt niet erg sterk over, hij moet man en paard noemen lokale omdat hij 25000 man de stuipen op het lijf heeft gejaagd. Ten overvloede: motorbendes en drugs horen niet thuis bij voetbal

  • Avatar
    Messi - 19 april 2017 om 09:38
    zegt:

    Denk dat er nog 1 ding rest als dit het einde is van het home.😡deze knakker de stad uut werken

  • Avatar
    Danny - 19 april 2017 om 11:39

    Volgens mij heet hengelo Mussert van achter

  • Avatar
    Koog - 19 april 2017 om 12:10

    Boesk001, dus in de binnenstad, miricla planet, etc zal het drugs gebruik ook dan toenemen.
    Gaat meneer Onno die dan ook allemaal sluiten door zelf als proef konijn er 's avonds actief te zijn? en de feiten te verzamelen?

    Onno zit de moraal ridder uit te hangen en weet dat hij met 11 gram totaal mis zat mbt onval. MAar geen gezichtverlies will lijden!! Helaas zo eerlijk is de POLITIEK
    Regels zijn er in zekere mate om lichtelijk overtreden te worden.
    Of Hengelo, houdt u zich aan ALLE regels hier in dit Land? dus kiest u voor het alcohol Slot, snelheids begrenzer op Auto Auto of mopet, Low calorie eten, low Vet! Geen vuurkorf of openhaard Meer, Geen vuurwerk Meer afsteken (dit gaat Oome Onno ook aanpakken in Enschede (zie yuoutube nieuwsrede 2016 Onno!)
    MAx verstappen rijd toch ook super en zoekt de grens op en gaat er wel eens overheen, rijd niet als een Gentleman Hamilton!! Columbus dacht fuck it ik vaar naar het Westen en zie wel of ik van de aarde afval en wat ontdekte hij?!!!

    Wat ik daarmee zeggen will, overal waar te veel of te hard voor Staat is niet goed Maar een beetje harder of Meer schaat niemand.
    Er zal een tijd komen dat een beetje coke net zo gedoogd wordt als Wiet, Kannabis.
    De WAR ON DRUGS YOU WILL NEVER WIN.
    Mensen zullen altijd genotsmiddelen blijven gebruiken en in mindere mate, Party, is dat prima te kombineren met een Baan, gezin etc.

    Of will u allen die Onno goed vinden een emotieloze wereld met Zombies aan GUTMENSCHEN.
    Goat toch h'n

  • Avatar
    Ket wiezel - 19 april 2017 om 13:38

    Man, zet er voor de wedstrijd een drugshond voor dart supportershome en je bent klaar.

  • Avatar
    Koog - 19 april 2017 om 13:42
    Ket wiezel zegt:

    Man, zet er voor de wedstrijd een drugshond voor dart supportershome en je bent klaar.

    Klopt doen ze af en toe bijfestivals ook

  • Avatar
    Koog - 19 april 2017 om 13:45
    zegt:

    Wil alleen aangeven dat je de grens best mag op zoeken, of er lichtelijk overheen. Worden wij allemaal door de regel beter van. Die 11 gram is in mijn ogen een bettje meer. Maar niet een reden om een home te sluiten en 2 jaar droog te leggen. Staat totaal niet ivt andere wetsovertredingen en de bijbehorende straf.

  • Avatar
    Koog - 19 april 2017 om 13:48
    Ket wiezel zegt:

    Man, zet er voor de wedstrijd een drugshond voor dart supportershome en je bent klaar.

    Klopt doen ze af en toe bijfestivals ook

  • Avatar
    Ket wiezel - 19 april 2017 om 13:59
    Koog zegt:

    Klopt doen ze af en toe bijfestivals ook

    Dat lijkt mij toch niet zo moeilijk. Ik bedoel, als ik naar het stadion loopt zie ik tig politieagenten uit de neus staan te vreten. Zet er 2 voor het home neer met een hond en al dit gedoe is overbodig. Kom er maar in als ik dit allemaal te simpel zie.

  • Avatar
    HJB - 19 april 2017 om 14:18
    Koog zegt:

    Klopt doen ze af en toe bijfestivals ook

    Laat Twente of beter nog vak P dit zelf regelen van die drugshonden, voor opening home drugshond geheel een ronde laten doen in supporterhome en vak P (stadion), daarna bij de deur zetten van het home, komt er geen gram in ook thuisgebruikers worden zo gepakt en kunnen het home en daarna het stadion niet in. Een tweede hond zou voor de ingangen kunnen staan dwz loopt rond. Zero tolerance betreffende drugs of wil je de sleutel direct inleveren in het kader van 3 strikes=out.

    Op deze manier maak je stappen en laat je zien dat het je ernst is. De bal ligt zo gezegd bij vak P, op deze manier zal er ook ruimte komen om het drankverbod te bespreken/versoepelen/af te schaffen.

  • Avatar
    Ward - 19 april 2017 om 14:24
    HJB zegt:

    Laat Twente of beter nog vak P dit zelf regelen van die drugshonden, voor opening home drugshond geheel een ronde laten doen in supporterhome en vak P (stadion), daarna bij de deur zetten van het home, komt er geen gram in ook thuisgebruikers worden zo gepakt en kunnen het home en daarna het stadion niet in. Een tweede hond zou voor de ingangen kunnen staan dwz loopt rond. Zero tolerance betreffende drugs of wil je de sleutel direct inleveren in het kader van 3 strikes=out.

    Op deze manier maak je stappen en laat je zien dat het je ernst is. De bal ligt zo gezegd bij vak P, op deze manier zal er ook ruimte komen om het drankverbod te bespreken/versoepelen/af te schaffen.

    inderdaad, bij vak p moeten ze zelf ook met goede oplossingen komen ipv alleen maar het oordeel aanvechten. dat is uiteindelijk het enige wat de politie wil, dus als je zelf meewerkt zullen zij ook versoepelen. maar ik betwijfel of ze dat bij vak p ook doorhebben.

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 14:50
    Ward zegt:

    inderdaad, bij vak p moeten ze zelf ook met goede oplossingen komen ipv alleen maar het oordeel aanvechten. dat is uiteindelijk het enige wat de politie wil, dus als je zelf meewerkt zullen zij ook versoepelen. maar ik betwijfel of ze dat bij vak p ook doorhebben.

    Vak P probeert al tijden mee te werken, uit die medewerking ligt zelfs een convenant op tafel waardoor politie het home via de voordeur kan betreden. En zo\'n inval moet dan versoepeling zijn van hun kant?

  • Avatar
    ANS - 19 april 2017 om 15:00
    Messi zegt:

    Denk dat er nog 1 ding rest als dit het einde is van het home.😡deze knakker de stad uut werken

    En niet alles van WERKNEMER geloven Messi.

  • Avatar
    Ket wiezel - 19 april 2017 om 15:00
    HJB zegt:

    Laat Twente of beter nog vak P dit zelf regelen van die drugshonden, voor opening home drugshond geheel een ronde laten doen in supporterhome en vak P (stadion), daarna bij de deur zetten van het home, komt er geen gram in ook thuisgebruikers worden zo gepakt en kunnen het home en daarna het stadion niet in. Een tweede hond zou voor de ingangen kunnen staan dwz loopt rond. Zero tolerance betreffende drugs of wil je de sleutel direct inleveren in het kader van 3 strikes=out.

    Op deze manier maak je stappen en laat je zien dat het je ernst is. De bal ligt zo gezegd bij vak P, op deze manier zal er ook ruimte komen om het drankverbod te bespreken/versoepelen/af te schaffen.

    100 punten!

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 15:09
    zegt:

    Maar het lag er wel. Afspraak is afspraak toch? Waarom heeft de overheid niet eerst daarop een beroep gedaan. Daar hadden ze dan mee aan kunnen tonen dat het kolder was, niet? Had wellicht de huidige actie gerechtvaardigd.

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 april 2017 om 15:11
    zegt:

    Blijf het raar vinden. Als ze geinfiltreerd hadden, hadden ze meer bereikt. Die grote politieactie waarbij bijna niets is gevonden mag geen reden zijn om het hone 1 jaar te sluiten en 2 jaar drooglegging. Denk dat ze sterk staan in de rechtbank.

Nieuwe media