Advocaat Vak-P reageert: ''De burgemeester laat ons geen andere keus''

19 april 2017 om 13:01 | Bron: RTV Oost Advocaat Vak-P reageert: ''De burgemeester laat ons geen andere keus''

Vak-P heeft dinsdagavond na het gesprek met de gemeente Enschede besloten om definitief naar de rechter te stappen om de sluiting van het supportershome aan te vechten. Umut Ural, de advocaat van Vak-P, geeft de supportersvereniging groot gelijk. 

"De burgemeester laat ons geen andere keus", reageert hij voor de camera van RTV Oost. "Hetgeen ze bij de actie hebben aangetroffen, is niet veel meer dan men zal aantreffen bij een gemiddelde horeca-gelegenheid in Twente. Het wordt geschetst als een grote vangst, een criminele organisatie, georganiseerde misdaad. Maar het zijn gewoon Twente-supporters, niet meer dan dat", aldus Ural. 

"De burgemeester is een oorlog begonnen tegen motorbendes, zoals hij dat noemt. Dat ziet de gemeente als een probleem", vervolgt de advocaat. "Maar Vak-P heeft geen problemen. Twente zonder Vak-P is geen Twente en omgekeerd ook niet. En Enschede zonder Vak-P is ook geen Enschede. Dus hier moet een oplossing voor komen en een oplossing is niet: het honk sluiten", besluit Ural kritisch. 

Overzicht

Reacties (77)

  • Avatar
    FCTukkerclan - 19 april 2017 om 14:34

    Ik wens Ural sterkte, maar vind zijn betoog lachwekkend, want Vak-P is geen gemiddelde horeca gelegenheid. Vak-P is een Supportersvereniging waar je alleen naar binnen mag op vertoon van je lidmaatschapskaart. Bij een gemiddelde horeca onderneming is Jan en alleman welkom en staat het vrij om naar binnen te wandelen.

    Wat ikzelf ook mis, dat is zelfreflectie en boetedoening, want er is gewoon cocaïne aangetroffen in het honk. Ikzelf ben ook geen lieverdje en heb ook vaak genoeg dingen uitgespookt die door God verboden zijn, maar naar andere instanties wijzen om mijn eigen misdragingen te bagatelliseren, dat heb ik nooit gedaan. Als ik een pakje sigaretten gejat had en daarop 'gepakt' werd , dan riep ik ook niet dat de buurman een week ervoor ook een pakje sigaretten gejat had.

    Natuurlijk is bekend dat de burgervader een hekel heeft aan 'motorbendes', maar zo hebben wel meer mensen een hekel aan deze lieden. Ook deze hekel is ergens uit ontstaan en komt niet uit de lucht vallen.

    Ik krijg gewoon het gevoel dat Vak-P het allemaal wel prima vindt en schijt heeft aan de wetgeving welke duidelijk maakt dat hard-drugs gewoon illegaal zijn in Nederland. Natuurlijk kun je op veel plekken hard-drugs vinden, maar de gemiddelde horeca onderneming verbied het wel, en bij ontdekking van gebruik of dealpraktijken inzake hard-drugs, wordt de politie meteen ingeschakeld.

    Waarom neemt Vak-P onnodige risico's op dit gebied? Dat vraag ik mij daadwerkelijk af. Wat beweegt Vak-P ertoe om leden die (nog) 'clean' zijn te confronteren in het honk met deze drug? Kijk eens hoeveel gedupeerden er zijn, en hoeveel daadwerkelijk 'schuldigen'.

    Waarom toch Vak-P....waarom hard-drugs gedogen in het Home...wetende dat dit grote gevolgen kan hebben voor velen? Welke waarde heeft een dergelijk risico daadwerkelijk? Inzake de aanwezigheid van leden van Saturdarah en Saudarah heeft Vak-P een punt, maar inzake het gedoogbeleid van hard-drugs staat Vak-P enorm zwak in mijn opinie. Vak-P staat namelijk niet boven de wet....

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 14:44

    http://www.twentefans.nl/m/25920#



    Perspectief.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 19 april 2017 om 15:00
    De Tegenpartij zegt:

    http://www.twentefans.nl/m/25920#



    Perspectief.

    Goed initiatief hetgeen ik zeker toejuich Tegenpartij.

    Is het daarop misschien een idee om een agent in burger met een drugshond bij de ingang neer te zetten en tijdens thuiswedstrijden een keer door het honk te laten lopen met de hond zodat deze dan kan 'snuffelen'?

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 15:01

    FC Twente zonder vak P is gewoon FC Twente en Enschede zonder vak P is gewoon Enschede .Ze vinden zichzelf wel heel gewichtig .Vak P heeft geen problemen??? Vak P zoekt de problemen op en lokt ze uit!!!!!!

  • Avatar
    robaar26 - 19 april 2017 om 15:04
    Hengelo zegt:

    FC Twente zonder vak P is gewoon FC Twente en Enschede zonder vak P is gewoon Enschede .Ze vinden zichzelf wel heel gewichtig .Vak P heeft geen problemen??? Vak P zoekt de problemen op en lokt ze uit!!!!!!

    En zo is het wel, afgelopen weekend al gemerkt totaal geen sfeer in het stadion ja de eerste 20 min. Vak P is een begrip in Enschede en die laten jullie allemaal keihard vallen na een vondst van 11 gram schaam je als Twente supporter altijd en overal in goede en slechte tijden. En dat noemen ze zich zelf Tukkers drama is het om die jongens allemaal te veroordelen wat zal jij een dramatische echt genoot zijn. Eens gebeten altijd gebeten

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 15:07
    FCTukkerclan zegt:

    Goed initiatief hetgeen ik zeker toejuich Tegenpartij.

    Is het daarop misschien een idee om een agent in burger met een drugshond bij de ingang neer te zetten en tijdens thuiswedstrijden een keer door het honk te laten lopen met de hond zodat deze dan kan 'snuffelen'?

    Zie niet in waarom dat nodig zou zijn. De gevonden hoeveelheid geeft aan dat er niet meer gebruikt wordt dan in het gemiddelde café. P is een supportersvereniging, geen handhaving van drugsbeleid. Degene die verantwoordelijk zijn voor de handhaving moeten het probleem aanpakken en geen symptoombestrijding toepassen zoals nu gebeurd. Dat helpt niet is in het verleden gebleken.

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 15:12
    robaar26 zegt:

    En zo is het wel, afgelopen weekend al gemerkt totaal geen sfeer in het stadion ja de eerste 20 min. Vak P is een begrip in Enschede en die laten jullie allemaal keihard vallen na een vondst van 11 gram schaam je als Twente supporter altijd en overal in goede en slechte tijden. En dat noemen ze zich zelf Tukkers drama is het om die jongens allemaal te veroordelen wat zal jij een dramatische echt genoot zijn. Eens gebeten altijd gebeten

    Juist er was een prima sfeer in het stadion toen de vak P tribune leeg was niks aan de hand.al begon hij na 15 min al weer gedeeltelijk vol te stromen.Vak P mag dan een begrip zijn in Twente dat geeft ze nog niet het recht zich boven de wet te stellen.0 gram is 0 gram!!!!!!

  • Avatar
    Joopborne - 19 april 2017 om 15:13
    Hengelo zegt:

    FC Twente zonder vak P is gewoon FC Twente en Enschede zonder vak P is gewoon Enschede .Ze vinden zichzelf wel heel gewichtig .Vak P heeft geen problemen??? Vak P zoekt de problemen op en lokt ze uit!!!!!!

    Ok

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 april 2017 om 15:14
    Hengelo zegt:

    FC Twente zonder vak P is gewoon FC Twente en Enschede zonder vak P is gewoon Enschede .Ze vinden zichzelf wel heel gewichtig .Vak P heeft geen problemen??? Vak P zoekt de problemen op en lokt ze uit!!!!!!

    Ben ik niet met je eens. Je scheert gemakshalve heel vak p over 1 kam. Vind ik wel te ver gaan. Hengelo. Jij niet?

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 15:18
    Scorpio69 zegt:

    Ben ik niet met je eens. Je scheert gemakshalve heel vak p over 1 kam. Vind ik wel te ver gaan. Hengelo. Jij niet?

    Dat klopt het is maar een klein groepje maar hun advocaat poneert wel deze stelling en wil dus blijkbaar heel Vak P ook de goedwillende in het conflict betrekken En deze goedwillende zijn de dupe en FC Twente Wordt in diskrediet gebracht door een klein deel van Vak P.

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 april 2017 om 15:20
    Hengelo zegt:

    Dat klopt het is maar een klein groepje maar hun advocaat poneert wel deze stelling en wil dus blijkbaar heel Vak P ook de goedwillende in het conflict betrekken En deze goedwillende zijn de dupe en FC Twente Wordt in diskrediet gebracht door een klein deel van Vak P.

    Denk dat die de goedwillende juist wil verdedigen. En iedereen is goedwillend totdat het tegendeel bewezen is toch?

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 15:25
    Scorpio69 zegt:

    Denk dat die de goedwillende juist wil verdedigen. En iedereen is goedwillend totdat het tegendeel bewezen is toch?

    Die goedwillende gebruiken geen drugs en doen ze dat wel dan zijn het ook geen goedwillende maar behoren bij diegene die het voor iedereen verpesten.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 19 april 2017 om 15:25
    De Tegenpartij zegt:

    Zie niet in waarom dat nodig zou zijn. De gevonden hoeveelheid geeft aan dat er niet meer gebruikt wordt dan in het gemiddelde café. P is een supportersvereniging, geen handhaving van drugsbeleid. Degene die verantwoordelijk zijn voor de handhaving moeten het probleem aanpakken en geen symptoombestrijding toepassen zoals nu gebeurd. Dat helpt niet is in het verleden gebleken.

    Omdat je dan goodwill toont wellicht waarop het honk misschien wel weer eerder vrijgegeven wordt en het Home weer voor iedereen toegankelijk wordt?

    Ik begrijp dat de bestuurders niet op iemand met een drugshond zitten te wachten, maar het zou de goedwillendheid in mijn opinie ten goede komen. Het is een kwestie van geven en nemen.....toch? Ik wens Ural heel veel sterkte, en ben benieuwd naar de uitkomst. Omwille van mijn zoon hoop ik dat het honk weer spoedig haar deuren kan openen, maar zie ook donkere wolken boven Vak-P hangen...

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 april 2017 om 15:29
    Hengelo zegt:

    Die goedwillende gebruiken geen drugs en doen ze dat wel dan zijn het ook geen goedwillende maar behoren bij diegene die het voor iedereen verpesten.

    Klopt en daar zou het bestuur openlijk tegen op moeten treden. Hebben ze blijkbaar niet gedaan of gewild of gedurft? Het bestuur wordt er op aangekeken. Niet de goedwillenden want die hebben er niets mee te maken. Ieder zo zijn ding moet men gedacht hebben.

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 15:31
    FCTukkerclan zegt:

    Omdat je dan goodwill toont wellicht waarop het honk misschien wel weer eerder vrijgegeven wordt en het Home weer voor iedereen toegankelijk wordt?

    Ik begrijp dat de bestuurders niet op iemand met een drugshond zitten te wachten, maar het zou de goedwillendheid in mijn opinie ten goede komen. Het is een kwestie van geven en nemen.....toch? Ik wens Ural heel veel sterkte, en ben benieuwd naar de uitkomst. Omwille van mijn zoon hoop ik dat het honk weer spoedig haar deuren kan openen, maar zie ook donkere wolken boven Vak-P hangen...

    Vak P gaat geen goodwill tonen, na de vernederende inval en onmenselijke behandeling van onze vrijwilligers tijdens de inval zijn we dat station lang gepasseerd.

  • Avatar
    Danny - 19 april 2017 om 16:01
    Hengelo zegt:

    Die goedwillende gebruiken geen drugs en doen ze dat wel dan zijn het ook geen goedwillende maar behoren bij diegene die het voor iedereen verpesten.

    Hoi meneer Mussert!

  • Avatar
    Pol! - 19 april 2017 om 16:04
    Hengelo zegt:

    FC Twente zonder vak P is gewoon FC Twente en Enschede zonder vak P is gewoon Enschede .Ze vinden zichzelf wel heel gewichtig .Vak P heeft geen problemen??? Vak P zoekt de problemen op en lokt ze uit!!!!!!

    In dit geval hebben de problemen Vak P opgezocht. Of wil je beweren dat geen enkele andere grote vereniging MC-leden in haar gelederen heeft. We hebben het over 10 man op 1500. Dat is minder dan 1% van het ledental van P.

  • Avatar
    robaar26 - 19 april 2017 om 16:09
    Hengelo zegt:

    Juist er was een prima sfeer in het stadion toen de vak P tribune leeg was niks aan de hand.al begon hij na 15 min al weer gedeeltelijk vol te stromen.Vak P mag dan een begrip zijn in Twente dat geeft ze nog niet het recht zich boven de wet te stellen.0 gram is 0 gram!!!!!!

    Oké papa, Nederland is het land waar drugs meer gedoogd word dan alle andere landen vind jij het raar dat een enkeling gebruikt. Kom jij weleens buiten?

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 16:25
    robaar26 zegt:

    Oké papa, Nederland is het land waar drugs meer gedoogd word dan alle andere landen vind jij het raar dat een enkeling gebruikt. Kom jij weleens buiten?

    heeft er totaal niks mee te maken

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 16:26
    Danny zegt:

    Hoi meneer Mussert!