Advocaat Vak-P reageert: ''De burgemeester laat ons geen andere keus''

19 april 2017 om 13:01 | Bron: RTV Oost

Vak-P heeft dinsdagavond na het gesprek met de gemeente Enschede besloten om definitief naar de rechter te stappen om de sluiting van het supportershome aan te vechten. Umut Ural, de advocaat van Vak-P, geeft de supportersvereniging groot gelijk. 

"De burgemeester laat ons geen andere keus", reageert hij voor de camera van RTV Oost. "Hetgeen ze bij de actie hebben aangetroffen, is niet veel meer dan men zal aantreffen bij een gemiddelde horeca-gelegenheid in Twente. Het wordt geschetst als een grote vangst, een criminele organisatie, georganiseerde misdaad. Maar het zijn gewoon Twente-supporters, niet meer dan dat", aldus Ural. 

"De burgemeester is een oorlog begonnen tegen motorbendes, zoals hij dat noemt. Dat ziet de gemeente als een probleem", vervolgt de advocaat. "Maar Vak-P heeft geen problemen. Twente zonder Vak-P is geen Twente en omgekeerd ook niet. En Enschede zonder Vak-P is ook geen Enschede. Dus hier moet een oplossing voor komen en een oplossing is niet: het honk sluiten", besluit Ural kritisch. 

Overzicht

Reacties (68)

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 14:44

    http://www.twentefans.nl/m/25920#



    Perspectief.

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 15:01

    FC Twente zonder vak P is gewoon FC Twente en Enschede zonder vak P is gewoon Enschede .Ze vinden zichzelf wel heel gewichtig .Vak P heeft geen problemen??? Vak P zoekt de problemen op en lokt ze uit!!!!!!

  • Avatar
    robaar26 - 19 april 2017 om 15:04
    Hengelo zegt:

    FC Twente zonder vak P is gewoon FC Twente en Enschede zonder vak P is gewoon Enschede .Ze vinden zichzelf wel heel gewichtig .Vak P heeft geen problemen??? Vak P zoekt de problemen op en lokt ze uit!!!!!!

    En zo is het wel, afgelopen weekend al gemerkt totaal geen sfeer in het stadion ja de eerste 20 min. Vak P is een begrip in Enschede en die laten jullie allemaal keihard vallen na een vondst van 11 gram schaam je als Twente supporter altijd en overal in goede en slechte tijden. En dat noemen ze zich zelf Tukkers drama is het om die jongens allemaal te veroordelen wat zal jij een dramatische echt genoot zijn. Eens gebeten altijd gebeten

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 15:07
    zegt:

    Zie niet in waarom dat nodig zou zijn. De gevonden hoeveelheid geeft aan dat er niet meer gebruikt wordt dan in het gemiddelde café. P is een supportersvereniging, geen handhaving van drugsbeleid. Degene die verantwoordelijk zijn voor de handhaving moeten het probleem aanpakken en geen symptoombestrijding toepassen zoals nu gebeurd. Dat helpt niet is in het verleden gebleken.

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 15:12
    robaar26 zegt:

    En zo is het wel, afgelopen weekend al gemerkt totaal geen sfeer in het stadion ja de eerste 20 min. Vak P is een begrip in Enschede en die laten jullie allemaal keihard vallen na een vondst van 11 gram schaam je als Twente supporter altijd en overal in goede en slechte tijden. En dat noemen ze zich zelf Tukkers drama is het om die jongens allemaal te veroordelen wat zal jij een dramatische echt genoot zijn. Eens gebeten altijd gebeten

    Juist er was een prima sfeer in het stadion toen de vak P tribune leeg was niks aan de hand.al begon hij na 15 min al weer gedeeltelijk vol te stromen.Vak P mag dan een begrip zijn in Twente dat geeft ze nog niet het recht zich boven de wet te stellen.0 gram is 0 gram!!!!!!

  • Avatar
    Joopborne - 19 april 2017 om 15:13
    Hengelo zegt:

    FC Twente zonder vak P is gewoon FC Twente en Enschede zonder vak P is gewoon Enschede .Ze vinden zichzelf wel heel gewichtig .Vak P heeft geen problemen??? Vak P zoekt de problemen op en lokt ze uit!!!!!!

    Ok

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 april 2017 om 15:14
    Hengelo zegt:

    FC Twente zonder vak P is gewoon FC Twente en Enschede zonder vak P is gewoon Enschede .Ze vinden zichzelf wel heel gewichtig .Vak P heeft geen problemen??? Vak P zoekt de problemen op en lokt ze uit!!!!!!

    Ben ik niet met je eens. Je scheert gemakshalve heel vak p over 1 kam. Vind ik wel te ver gaan. Hengelo. Jij niet?

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 15:18
    Scorpio69 zegt:

    Ben ik niet met je eens. Je scheert gemakshalve heel vak p over 1 kam. Vind ik wel te ver gaan. Hengelo. Jij niet?

    Dat klopt het is maar een klein groepje maar hun advocaat poneert wel deze stelling en wil dus blijkbaar heel Vak P ook de goedwillende in het conflict betrekken En deze goedwillende zijn de dupe en FC Twente Wordt in diskrediet gebracht door een klein deel van Vak P.

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 april 2017 om 15:20
    Hengelo zegt:

    Dat klopt het is maar een klein groepje maar hun advocaat poneert wel deze stelling en wil dus blijkbaar heel Vak P ook de goedwillende in het conflict betrekken En deze goedwillende zijn de dupe en FC Twente Wordt in diskrediet gebracht door een klein deel van Vak P.

    Denk dat die de goedwillende juist wil verdedigen. En iedereen is goedwillend totdat het tegendeel bewezen is toch?

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 15:25
    Scorpio69 zegt:

    Denk dat die de goedwillende juist wil verdedigen. En iedereen is goedwillend totdat het tegendeel bewezen is toch?

    Die goedwillende gebruiken geen drugs en doen ze dat wel dan zijn het ook geen goedwillende maar behoren bij diegene die het voor iedereen verpesten.

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 april 2017 om 15:29
    Hengelo zegt:

    Die goedwillende gebruiken geen drugs en doen ze dat wel dan zijn het ook geen goedwillende maar behoren bij diegene die het voor iedereen verpesten.

    Klopt en daar zou het bestuur openlijk tegen op moeten treden. Hebben ze blijkbaar niet gedaan of gewild of gedurft? Het bestuur wordt er op aangekeken. Niet de goedwillenden want die hebben er niets mee te maken. Ieder zo zijn ding moet men gedacht hebben.

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 15:31
    zegt:

    Vak P gaat geen goodwill tonen, na de vernederende inval en onmenselijke behandeling van onze vrijwilligers tijdens de inval zijn we dat station lang gepasseerd.

  • Avatar
    Danny - 19 april 2017 om 16:01
    Hengelo zegt:

    Die goedwillende gebruiken geen drugs en doen ze dat wel dan zijn het ook geen goedwillende maar behoren bij diegene die het voor iedereen verpesten.

    Hoi meneer Mussert!

  • Avatar
    Pol! - 19 april 2017 om 16:04
    Hengelo zegt:

    FC Twente zonder vak P is gewoon FC Twente en Enschede zonder vak P is gewoon Enschede .Ze vinden zichzelf wel heel gewichtig .Vak P heeft geen problemen??? Vak P zoekt de problemen op en lokt ze uit!!!!!!

    In dit geval hebben de problemen Vak P opgezocht. Of wil je beweren dat geen enkele andere grote vereniging MC-leden in haar gelederen heeft. We hebben het over 10 man op 1500. Dat is minder dan 1% van het ledental van P.

  • Avatar
    robaar26 - 19 april 2017 om 16:09
    Hengelo zegt:

    Juist er was een prima sfeer in het stadion toen de vak P tribune leeg was niks aan de hand.al begon hij na 15 min al weer gedeeltelijk vol te stromen.Vak P mag dan een begrip zijn in Twente dat geeft ze nog niet het recht zich boven de wet te stellen.0 gram is 0 gram!!!!!!

    Oké papa, Nederland is het land waar drugs meer gedoogd word dan alle andere landen vind jij het raar dat een enkeling gebruikt. Kom jij weleens buiten?

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 16:25
    robaar26 zegt:

    Oké papa, Nederland is het land waar drugs meer gedoogd word dan alle andere landen vind jij het raar dat een enkeling gebruikt. Kom jij weleens buiten?

    heeft er totaal niks mee te maken

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 16:26
    Danny zegt:

    Hoi meneer Mussert!

    zielige reactie van een zwaar gefrustreerd persoon

  • Avatar
    Hengelo - 19 april 2017 om 16:27
    Pol! zegt:

    In dit geval hebben de problemen Vak P opgezocht. Of wil je beweren dat geen enkele andere grote vereniging MC-leden in haar gelederen heeft. We hebben het over 10 man op 1500. Dat is minder dan 1% van het ledental van P.

    Dan had vak P Veeel eerder Moeten optreden en niet toezien en gedogen!!!!

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 16:39
    Hengelo zegt:

    Dan had vak P Veeel eerder Moeten optreden en niet toezien en gedogen!!!!

    Je kunt niet optreden tegen clubs die niet verboden zijn. Zielige reactie van een zwaar gefrustreerd persoon.

  • Avatar
    HJB - 19 april 2017 om 17:15
    De Tegenpartij zegt:

    Zie niet in waarom dat nodig zou zijn. De gevonden hoeveelheid geeft aan dat er niet meer gebruikt wordt dan in het gemiddelde café. P is een supportersvereniging, geen handhaving van drugsbeleid. Degene die verantwoordelijk zijn voor de handhaving moeten het probleem aanpakken en geen symptoombestrijding toepassen zoals nu gebeurd. Dat helpt niet is in het verleden gebleken.

    Als je al niet ziet waarom dat nodig zou zijn dan hoef je ook niet te praten met de gemeente.

Nieuwe media