Advocaat Vak-P reageert: ''De burgemeester laat ons geen andere keus''

19 april 2017 om 13:01 | Bron: RTV Oost

Vak-P heeft dinsdagavond na het gesprek met de gemeente Enschede besloten om definitief naar de rechter te stappen om de sluiting van het supportershome aan te vechten. Umut Ural, de advocaat van Vak-P, geeft de supportersvereniging groot gelijk. 

"De burgemeester laat ons geen andere keus", reageert hij voor de camera van RTV Oost. "Hetgeen ze bij de actie hebben aangetroffen, is niet veel meer dan men zal aantreffen bij een gemiddelde horeca-gelegenheid in Twente. Het wordt geschetst als een grote vangst, een criminele organisatie, georganiseerde misdaad. Maar het zijn gewoon Twente-supporters, niet meer dan dat", aldus Ural. 

"De burgemeester is een oorlog begonnen tegen motorbendes, zoals hij dat noemt. Dat ziet de gemeente als een probleem", vervolgt de advocaat. "Maar Vak-P heeft geen problemen. Twente zonder Vak-P is geen Twente en omgekeerd ook niet. En Enschede zonder Vak-P is ook geen Enschede. Dus hier moet een oplossing voor komen en een oplossing is niet: het honk sluiten", besluit Ural kritisch. 

Overzicht

Reacties (54)

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 14:44

    http://www.twentefans.nl/m/25920#



    Perspectief.

  • Avatar
    robaar26 - 19 april 2017 om 15:04
    zegt:

    En zo is het wel, afgelopen weekend al gemerkt totaal geen sfeer in het stadion ja de eerste 20 min. Vak P is een begrip in Enschede en die laten jullie allemaal keihard vallen na een vondst van 11 gram schaam je als Twente supporter altijd en overal in goede en slechte tijden. En dat noemen ze zich zelf Tukkers drama is het om die jongens allemaal te veroordelen wat zal jij een dramatische echt genoot zijn. Eens gebeten altijd gebeten

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 15:07
    zegt:

    Zie niet in waarom dat nodig zou zijn. De gevonden hoeveelheid geeft aan dat er niet meer gebruikt wordt dan in het gemiddelde café. P is een supportersvereniging, geen handhaving van drugsbeleid. Degene die verantwoordelijk zijn voor de handhaving moeten het probleem aanpakken en geen symptoombestrijding toepassen zoals nu gebeurd. Dat helpt niet is in het verleden gebleken.

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 april 2017 om 15:14
    zegt:

    Ben ik niet met je eens. Je scheert gemakshalve heel vak p over 1 kam. Vind ik wel te ver gaan. Hengelo. Jij niet?

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 april 2017 om 15:20
    zegt:

    Denk dat die de goedwillende juist wil verdedigen. En iedereen is goedwillend totdat het tegendeel bewezen is toch?

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 april 2017 om 15:29
    zegt:

    Klopt en daar zou het bestuur openlijk tegen op moeten treden. Hebben ze blijkbaar niet gedaan of gewild of gedurft? Het bestuur wordt er op aangekeken. Niet de goedwillenden want die hebben er niets mee te maken. Ieder zo zijn ding moet men gedacht hebben.

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 15:31
    zegt:

    Vak P gaat geen goodwill tonen, na de vernederende inval en onmenselijke behandeling van onze vrijwilligers tijdens de inval zijn we dat station lang gepasseerd.

  • Avatar
    Danny - 19 april 2017 om 16:01
    zegt:

    Hoi meneer Mussert!

  • Avatar
    Pol! - 19 april 2017 om 16:04
    zegt:

    In dit geval hebben de problemen Vak P opgezocht. Of wil je beweren dat geen enkele andere grote vereniging MC-leden in haar gelederen heeft. We hebben het over 10 man op 1500. Dat is minder dan 1% van het ledental van P.

  • Avatar
    robaar26 - 19 april 2017 om 16:09
    zegt:

    Oké papa, Nederland is het land waar drugs meer gedoogd word dan alle andere landen vind jij het raar dat een enkeling gebruikt. Kom jij weleens buiten?

  • Avatar
    De Tegenpartij - 19 april 2017 om 16:39
    zegt:

    Je kunt niet optreden tegen clubs die niet verboden zijn. Zielige reactie van een zwaar gefrustreerd persoon.

  • Avatar
    HJB - 19 april 2017 om 17:15
    De Tegenpartij zegt:

    Zie niet in waarom dat nodig zou zijn. De gevonden hoeveelheid geeft aan dat er niet meer gebruikt wordt dan in het gemiddelde café. P is een supportersvereniging, geen handhaving van drugsbeleid. Degene die verantwoordelijk zijn voor de handhaving moeten het probleem aanpakken en geen symptoombestrijding toepassen zoals nu gebeurd. Dat helpt niet is in het verleden gebleken.

    Als je al niet ziet waarom dat nodig zou zijn dan hoef je ook niet te praten met de gemeente.

  • Avatar
    Messi - 19 april 2017 om 17:20
    De Tegenpartij zegt:

    Je kunt niet optreden tegen clubs die niet verboden zijn. Zielige reactie van een zwaar gefrustreerd persoon.

    BIEM 👍steek die maar in je zak

  • Avatar
    HJB - 19 april 2017 om 17:20
    Scorpio69 zegt:

    Denk dat die de goedwillende juist wil verdedigen. En iedereen is goedwillend totdat het tegendeel bewezen is toch?

    Valt in deze niet te bewijzen wie de kwaadwillenden zijn dus wordt het op deze manier gedaan. Hoe denk je dat we aan de clubcard/buscombi komen, heb nooit gereld maar zit hier wel steeds mee als ik naar Twente wil....niets gedaan toch straf....

  • Avatar
    HJB - 19 april 2017 om 17:23
    Danny zegt:

    Hoi meneer Mussert!

    Leg even uit wie Mussert is?

  • Avatar
    HJB - 19 april 2017 om 17:26
    robaar26 zegt:

    Oké papa, Nederland is het land waar drugs meer gedoogd word dan alle andere landen vind jij het raar dat een enkeling gebruikt. Kom jij weleens buiten?

    In welke wet staat dat harddrugs wordt gedoogd, je kunt geen rechten ontlenen aan het feit dat ze dit niet altijd controleren wees blij want dan zat het home al eerder dicht.

  • Avatar
    Carl - 19 april 2017 om 17:31
    De Tegenpartij zegt:

    Je kunt niet optreden tegen clubs die niet verboden zijn. Zielige reactie van een zwaar gefrustreerd persoon.

    Volgens mij is vak-P juist voortdurend gefrustreerd.

  • Avatar
    robaar26 - 19 april 2017 om 17:34
    HJB zegt:

    In welke wet staat dat harddrugs wordt gedoogd, je kunt geen rechten ontlenen aan het feit dat ze dit niet altijd controleren wees blij want dan zat het home al eerder dicht.

    Kan jij lezen vent? meer gedoogd dan andere landen MEER heb het hier niet specifiek over hard drugs. Kijk het gaat mij hoe jullie hier het grote deel Vak P af zitten te kraken 11 gram is een handels hoeveelheid voor 11 personen waar je dus 1 % van Vak P van voorziet. Ze hadden wel wat meer krediet verdiend ipv helemaal afgebrand te worden echt te triest voor woorden..

  • Avatar
    robaar26 - 19 april 2017 om 17:34
    zegt:

    Jij woont ergens op de veluwe in een gehucht dus ik snap dat je niet veel kent. Kan jij ook niets aan doen 😘

  • Avatar
    robaar26 - 19 april 2017 om 17:37
    Carl zegt:

    Volgens mij is vak-P juist voortdurend gefrustreerd.

    Voortdurend waar uit kan je dat opmaken? Vind je het gek als je supporters home 1 jaar word gesloten en 2 jaar word droog gelegd. Hoe hadden ze moeten reageren volgens jou? Oké vervelend we gaan weer verder. Twente supporter gaat veel verder dan 90 min in het stadion zitten echt waar kan ik mij woest maken om gastjes zoals jij bah

Nieuwe media