'Ook FC Twente richt pijlen op Belgische topschutter NAC Breda'

20 april 2017 om 09:35 | Bron: BN DeStem

FC Twente versterkt zich mogelijk met nog een speler van NAC Breda. De Enschedeërs legden eerder al Jorn Brondeel, die door NAC Breda gehuurd wordt van Lierse SK vast en hebben naar verluidt ook interesse getoond in Cyriel Dessers.

Afgelopen vrijdag tijdens het duel van NAC Breda met Helmond Sport zouden zowel FC Utrecht als PEC Zwolle op de tribune hebben gezeten voor de 22-jarige spits, maar ook FC Twente zou belangstelling hebben. "Wij hebben veel telefoontjes uit het binnen- en buitenland gehad en alles buiten de grote drie in Nederland heeft interesse getoond", vertelt zijn zaakwaarnemer Laurens Lémotte in gesprek met BN DeStem.

"Als NAC promoveert, is NAC onze eerste gesprekspartner. Dat is niet meer dan logisch. Maar in de eerste divisie is het moeilijk hem te houden. Cyriel is nog vrij jong en het is voor hem belangrijk om de juiste stappen zetten", aldus Lémotte. Dessers, in 33 competitiewedstrijden goed voor 21 doelpunten en 13 assists, zou naar verluidt zo'n vier ton in het laatje van de Bredase club moeten brengen. De Belg heeft een contract tot medio 2019 bij NAC Breda. Er heeft zich nog geen enkele club officieel gemeld voor Dessers.

Overzicht

Reacties (37)

  • Avatar
    erwin - 20 april 2017 om 10:15

    goede spits

  • Avatar
    Enschede78 - 20 april 2017 om 10:15

    Dessers hierheen.

    Oosterwijk daar nog een jaar laten als part of the deal.

  • Avatar
    twentefanhenk - 20 april 2017 om 10:51

    Misschien een optie on Oosterwijk in te ruilen, mss kunnen we ook v/d Heyden en George slijten?

  • Avatar
    Broekies - 20 april 2017 om 10:55
    twentefanhenk zegt:

    Misschien een optie on Oosterwijk in te ruilen, mss kunnen we ook v/d Heyden en George slijten?

    V d Heijden moet volgend jaar basis gaan spelen

  • Avatar
    Pol! - 20 april 2017 om 11:01
    twentefanhenk zegt:

    Misschien een optie on Oosterwijk in te ruilen, mss kunnen we ook v/d Heyden en George slijten?

    George slijten? Waarom?

  • Avatar
    FCTEmielFCT - 20 april 2017 om 11:02

    Zou een hele mooie aankoop kunnen zijn!! Ik kijk altijd alle samenvattingen van jupiler league ne deze Dessers heeft echt wel goede basis kwaliteiten (techniek, sterk etc.)

  • Avatar
    fredved - 20 april 2017 om 11:03
    twentefanhenk zegt:

    Misschien een optie on Oosterwijk in te ruilen, mss kunnen we ook v/d Heyden en George slijten?

    Haha, ik moest lachen

  • Avatar
    fct1972 - 20 april 2017 om 11:08
    Enschede78 zegt:

    Dessers hierheen.

    Oosterwijk daar nog een jaar laten als part of the deal.

    Een jaar????... voorgoed lijkt me beter....

  • Avatar
    BartTB3 - 20 april 2017 om 11:22

    goeie spits, ik hoop dat het doorgaat!

  • Avatar
    Hengelo - 20 april 2017 om 11:25
    Pol! zegt:

    George slijten? Waarom?

    v/d Heyden inruilen!,waarom??

  • Avatar
    BartTB3 - 20 april 2017 om 11:28

    misschien was het dan toch Malki op de tribune bij Lyon-Besiktas en was de scout wel gewoon bij NAC?

  • Avatar
    alles - 20 april 2017 om 11:31
    Broekies zegt:

    V d Heijden moet volgend jaar basis gaan spelen

    Als dat gebeurt, is degradatie voetbal onvermijdelijk. Van der heyden is een zeer matige speler en geen goede vervanger van kamohelo mokotjo

  • Avatar
    BartTB3 - 20 april 2017 om 12:10
    alles zegt:

    Als dat gebeurt, is degradatie voetbal onvermijdelijk. Van der heyden is een zeer matige speler en geen goede vervanger van kamohelo mokotjo

    Ik zou een vd Lely weleens in de rol als verdedigende middenvelder willen zien... Trajkovski dan als linksback.... Klich naast vd Lely en Jensen als nummer 10

    vd Heyden dan als back-up, maar die zal nog veel moeten leren dus een spelers als Vejinovic of Sererro zou leuk zijn je weet wel een afvaller van een topploeg die revanchegevoelens heeft om zich te bewijzen

  • Avatar
    mipz89 - 20 april 2017 om 12:40

    Komende transferperiode. Alleen niet bij Twente.

  • Avatar
    mipz89 - 20 april 2017 om 12:49
    alles zegt:

    Als dat gebeurt, is degradatie voetbal onvermijdelijk. Van der heyden is een zeer matige speler en geen goede vervanger van kamohelo mokotjo

    Ik vind het geen matige middenvelder, maar wel een die niet bij het team past. Hij lijkt me meer box-to-box en dat past beter bij een meer counterende ploeg dan bij een ploeg die op balbezit speelt. In bepaalde wedstrijden kan hij best nuttig zijn.

  • Avatar
    Ik - 20 april 2017 om 12:54

    Ikzeg. Het volgende. U vraagt om miljoenen. Deze mensen waar u het aanvraagt, hebben wel gezorgd dat wij nog bestaan. Natuurlijk begrijp ik u ook. Maar we zullen reΓ«el moeten zijn. Ik ben er van overtuigd dat er in het nieuwe seizoen. Er weer een goed presterende fc.Twente staat. En de miljoenen laten we niet weer de zelfde fout maken!!!!

  • Avatar
    twentefanhenk - 20 april 2017 om 13:14
    Pol! zegt:

    George slijten? Waarom?

    Wat heb jij van die slungel gezien?, niets toch ,het is net een jong veulen wat rondspringt in de wei

  • Avatar
    janfctfan - 20 april 2017 om 13:15
    Ik zegt:

    Ikzeg. Het volgende. U vraagt om miljoenen. Deze mensen waar u het aanvraagt, hebben wel gezorgd dat wij nog bestaan. Natuurlijk begrijp ik u ook. Maar we zullen reΓ«el moeten zijn. Ik ben er van overtuigd dat er in het nieuwe seizoen. Er weer een goed presterende fc.Twente staat. En de miljoenen laten we niet weer de zelfde fout maken!!!!

    Er zullen ook echt geen miljoenendeals worden afgesloten beste IK. Zal nog wel even duren ook. Eerst maar eens geld binnen halen. We zullen het gaan zien het komend seizoen.

  • Avatar
    DeRailer - 20 april 2017 om 13:17
    twentefanhenk zegt:

    Misschien een optie on Oosterwijk in te ruilen, mss kunnen we ook v/d Heyden en George slijten?

    waarom george slijten, van mij mag die jongen de rest van dit seizoen even een basisplaats krijgen. kan ie vast wennen, misschien dan komend seizoen verhuren samen met drommel.

    vd heyden ben ik het mee eens, komt nu tekort en gaat dit mijn inziens nooit meer goed maken. zelfde geldt voor oosterwijk, als wil ik die nog wel een jaar verhuurd zien aan een club waar hij wel basis staat.

  • Avatar
    BartTB3 - 20 april 2017 om 13:17
    janfctfan zegt:

    Er zullen ook echt geen miljoenendeals worden afgesloten beste IK. Zal nog wel even duren ook. Eerst maar eens geld binnen halen. We zullen het gaan zien het komend seizoen.

    Precies, kappen met die miljoenenaankopen.... gewoon weer op de manier waar je "groot" geworden bent... dus de Elia's, Luuk de Jong's en Chadli's binnen halen voor een paar ton en met vette winst doorverkopen

Nieuwe media