VIDEO | Classic: Prachtige Europese duels tussen FC Twente en Schalke 04

20 april 2017 om 11:55 | Bron: Dailymotion en YouTube

Ajax speelt vanavond in de kwartfinale van de Europa League tegen Schalke 04. De Amsterdammers verdedigen in Gelsenkirchen een 0-2 voorsprong. Voor het Nederlandse voetbal zou een zege van Ajax goed zijn, maar veel FC Twente-supporters dragen Schalke 04 een warm hart toe.

FC Twente speelde zelf ook al memorabele Europese wedstrijden tegen Schalke 04. In 2008 won FC Twente in de groepsfase van de UEFA Cup met 2-1 van de Duitsers. FC Twente bekerde uiteindelijk verder, terwijl Schalke 04 in de groepsfase werd uitgeschakeld.

In het seizoen 2011/2012 troffen beide ploegen elkaar in de achtste finales van de Europa League. FC Twente won in eigen huis met 1-0 dankzij een onterechte strafschop van Luuk de Jong. Ook in de return kwam FC Twente op een 0-1 voorsprong, maar gingen de Tukkers uiteindelijk met 4-1 onderuit. Trainer Steve McClaren begon destijds niet met de sterkste opstelling, omdat FC Twente ook nog meespeelde om de titel.

Overzicht

Reacties (12)

  • Avatar
    Ik - 20 april 2017 om 13:03

    Ikzeg. Staat vast in ons geheugen. Jammer voor ons fc.Twente dat wij niet in ons sterkste formatie (durfde )te spelen.of niet wilde, Wegens het eerste kampioenschap in de eredivisie.

  • Avatar
    alles - 20 april 2017 om 13:08
    Ik zegt:

    Ikzeg. Staat vast in ons geheugen. Jammer voor ons fc.Twente dat wij niet in ons sterkste formatie (durfde )te spelen.of niet wilde, Wegens het eerste kampioenschap in de eredivisie.

    Goed lezen

    2011/2012

    Toen werden we 6e en toen begon de narigheid

  • Avatar
    Messi - 20 april 2017 om 13:19

    Gisteravond dikke rellen geweest tussen Schalke en Ajax supporters politie heeft ze uit elkaar geslagen.voor diegene die er heen gaan bis gleich 💙❤⚽🏆👊👊SCHALKEEEE

  • Avatar
    JoepK. - 20 april 2017 om 13:56

    Heerlijk dat helemaal volle stadion, met name ook hoe Vak-P propje vol zit. Goede oude tijd. Hopelijk over 5 jaar ook weer!

  • Avatar
    Ik - 20 april 2017 om 14:34
    alles zegt:

    Goed lezen

    2011/2012

    Toen werden we 6e en toen begon de narigheid

    Ikzeg. Klopt we deden mee om de 2e titel.

  • Avatar
    Ik - 20 april 2017 om 14:38
    Messi zegt:

    Gisteravond dikke rellen geweest tussen Schalke en Ajax supporters politie heeft ze uit elkaar geslagen.voor diegene die er heen gaan bis gleich 💙❤⚽🏆👊👊SCHALKEEEE

    Ikzeg. Ontzettend jammer dat dit gebeurd. Waarom moet er nu geslagen worden op elkaar. Man man ga gezellig bij elkaar met een pintje of zo.of moet er eerst een bom ontploffen. Dan komt iedereen wel bij elkaar.

  • Avatar
    Messi - 20 april 2017 om 14:55
    Ik zegt:

    Ikzeg. Ontzettend jammer dat dit gebeurd. Waarom moet er nu geslagen worden op elkaar. Man man ga gezellig bij elkaar met een pintje of zo.of moet er eerst een bom ontploffen. Dan komt iedereen wel bij elkaar.

    Die uit Amsterdam zijn gek beste ik overal waar die komen is er shit.vorige week 6000 van schalke in Amsterdam niks aan het handje 😎hopenlijk kunnen we ze verslaan op het veld 👍

  • Avatar
    biertje123 - 20 april 2017 om 16:13
    Messi zegt:

    Die uit Amsterdam zijn gek beste ik overal waar die komen is er shit.vorige week 6000 van schalke in Amsterdam niks aan het handje 😎hopenlijk kunnen we ze verslaan op het veld 👍

    Ik denk wel dat Ajax wint van Schalke. Ze moeten al 3 doelpuntjes maken om te winnen, Dat zie ik in de vorm waar ze nu in zitten niet gebeuren. Ajax scoort vrijwel elke wedstrijd wel, dus ik zie Ajax wel door gaan naar de volgende ronde

  • Avatar
    alles - 20 april 2017 om 16:16
    biertje123 zegt:

    Ik denk wel dat Ajax wint van Schalke. Ze moeten al 3 doelpuntjes maken om te winnen, Dat zie ik in de vorm waar ze nu in zitten niet gebeuren. Ajax scoort vrijwel elke wedstrijd wel, dus ik zie Ajax wel door gaan naar de volgende ronde

    Mooi voor het nederlands voetbal. Schalke kan me niet zoveel schelen.

  • Avatar
    ANS - 20 april 2017 om 16:32
    Messi zegt:

    Die uit Amsterdam zijn gek beste ik overal waar die komen is er shit.vorige week 6000 van schalke in Amsterdam niks aan het handje 😎hopenlijk kunnen we ze verslaan op het veld 👍

    Viel Spass Messi und Glück auf.

  • Avatar
    biertje123 - 20 april 2017 om 16:34
    alles zegt:

    Mooi voor het nederlands voetbal. Schalke kan me niet zoveel schelen.

    Van mij mag Ajax ook de Europa league winnen. Hebben we volgend seizoen 3 clubs in de champions league

  • Avatar
    Messi - 20 april 2017 om 17:38
    ANS zegt:

    Viel Spass Messi und Glück auf.

    19.30 lopen we weg😉

Nieuwe media