FC Twente grijpt naast gewild Ajax-talent: ''Je moet altijd je hart volgen''

20 april 2017 om 14:10 | Bron: WeesperNieuws

Het is FC Twente niet gelukt om Mees de Wit los te weken bij Ajax. De negentienjarige vleugelaanvaller werd begeerd door de Enschedese club, maar besluit voor zijn kans bij Ajax te gaan.

De Wit speelt momenteel in Ajax onder 19, maar sluit volgend seizoen aan bij Jong Ajax. Naast FC Twente volgden ook onder meer PSV, AZ, FC Groningen, Sparta Rotterdam, FC Utrecht en Vitesse het talent.

De Wit gaf echter de voorkeur aan een langer verblijf bij Ajax. "Je moet altijd je hart volgen en je niet laten verleiden", zo laat zaakwaarnemer Stefano van Delden weten aan WeesperNieuws. De Wit begint na de zomer aan zijn elfde seizoen bij Ajax en gaat met de beloften in de Jupiler League spelen. FC Twente versterkte zich eerder al wel met de talentvolle Ajax-doelman Jeffrey de Lange.

Overzicht

Reacties (7)

  • Avatar
    Ik - 20 april 2017 om 14:30

    Ikzeg. Heel jammer. Maar als deze jonge man voor Ajax blijft. Moet je dit respecteren.

  • Avatar
    Simon Phoenix - 20 april 2017 om 15:11

    Wordt er ook nog gekeken naar jong talent in het buitenland? In Zuid-Amerika en Afrika? de nieuwe Ruizjes en NKufo'tjes? Ik snap dat ge-shop bij Ajax niet hoor!

  • Avatar
    Danny - 20 april 2017 om 15:37
    Simon Phoenix zegt:

    Wordt er ook nog gekeken naar jong talent in het buitenland? In Zuid-Amerika en Afrika? de nieuwe Ruizjes en NKufo'tjes? Ik snap dat ge-shop bij Ajax niet hoor!

    Met ruiz en nkufo hebben ze natuurlijk ook geluk gehad, nkufo helemaal voor 750.000.

    Btw zijn ze in belgie en duitsland opgehaald op latere leeftijd

  • Avatar
    twente199 - 20 april 2017 om 16:09
    zegt:

    helemaal met jou eens, dat is het hele punt met die spelers uit afrika en zuid-amerika. Ik heb ook liever dat ze het op deze manier doen, al heb je meer zekerheid bij spelers die in de pils league hebben gespeeld zoals mertens chadli enz. Een de lange en deze de wit hebben alleen nog maar jeugdwedstrijden gespeeld

  • Avatar
    biertje123 - 20 april 2017 om 16:16
    zegt:

    Ik denk dat ze erg verstandig bezig zijn om bij Ajax te shoppen. Daar loopt zoveel talent rond, daar kun je er makkelijk er een paar van binnen halen en dan een paar jaar later terug verkopen voor een miljoentje of 6

  • Avatar
    biertje123 - 20 april 2017 om 16:37
    zegt:

    Nu neem ik die keeper van Ajax die we nu overgenomen hadden. Er zijn erg veel fans niet blij dat voor Twente heeft gekozen, de meeste zien in hem een toekomstige 1e elftal keeper

  • Avatar
    Pol! - 20 april 2017 om 20:57
    Danny zegt:

    Met ruiz en nkufo hebben ze natuurlijk ook geluk gehad, nkufo helemaal voor 750.000.

    Btw zijn ze in belgie en duitsland opgehaald op latere leeftijd

    Bovendien is Nkufo een Zwitser en had hij daardoor niet te maken met de salarisregels.

Nieuwe media