'Aangifte Duitse agenten tegen Satudarah na mishandeling bij home Vak-P'

20 april 2017 om 18:32 | Bron: RTV Oost 'Aangifte Duitse agenten tegen Satudarah na mishandeling bij home Vak-P'

Drie Duitse politieagenten hebben aangifte gedaan van zware mishandeling bij het supportershome van Vak-P door leden van de outlaw-motorclub Satudarah in Enschede, dat meldt RTV Oost.

De agenten wilden tijdens de thuiswedstrijd van FC Twente tegen SC Heerenveen op 17 februari van dit jaar het supportershome betreden, maar werden door leden van Satudarah, die volgens de politie een portiersfunctie bekleedden, tegengehouden. Toen de drie agenten daar opmerkingen over maakten zouden de drie zijn geschopt en geslagen.

Het incident staat in de politierapportage over de inval bij het supportershome bij Vak-P. De bestuurlijke rapportage is uitgelekt. Volgens een woordvoerster van de politie waren de agenten in privétijd bij de wedstrijd. Het is niet duidelijk waarom zij bij het supportershome naar binnen wilden. De zaak wordt onderzocht.

Overzicht

Reacties (81)

  • Avatar
    Danny - 20 april 2017 om 18:33

    Niks te zoeken. Eigen schuld, dikke bult

  • Avatar
    Birkedahl - 20 april 2017 om 18:40
    Danny zegt:

    Niks te zoeken. Eigen schuld, dikke bult

    Dan sla je ze maar in elkaar? Als iedereen in het supportershome er zo over denkt, is het maar goed dat het gesloten is.

  • Avatar
    coenie - 20 april 2017 om 18:42
    Birkedahl zegt:

    Dan sla je ze maar in elkaar? Als iedereen in het supportershome er zo over denkt, is het maar goed dat het gesloten is.

    Idd, dat lijkt voorlopig een correct besluit. Laten we de rechtzaak maar eens afwachten.

  • Avatar
    Enschede78 - 20 april 2017 om 18:47

    Erg geloofwaardig, maanden niet in het nieuws en nu een omstreden besluit gerechtvaardigd moet worden, ja hoor als klap op de vuurpijl toch nog iets uit de oude doos.

  • Avatar
    jeff - 20 april 2017 om 18:47

    Geen lid, niet naar binnen, niet zeuren. Zal mij benieuwen wat er van dit verhaal waar is. Riekt naar uitlokking.

  • Avatar
    Tukker30 - 20 april 2017 om 18:48

    Niemand komt binnen zonder pasje.

    Dan zouden meneer de agentjes wel lastig hebben gedaan en zijn ze hooguit bij de kraag opzij gezet. Als dr meer was gebeurt was het wel eerder in t nieuws geweest, en niet nu de gemeente P kapot wil hebben.

    En daarbij staan dr altijd wel agenten in de buurt, die grijpen dan echt wel in

  • Avatar
    Ik - 20 april 2017 om 18:57

    Ikzeg. Hoe je het wend of keert. In elkaar slaan wordt steeds weer genoemd. Maar dat er enkele politie in burger ook al in elkaar geslagen wordt. Nee ik kan het niet allemaal geloven. Maar hoop een ding.als support dat er snel duidelijkheid komt. Want dit schaart niet alleen de goede mensen van vak p maar ook ons fc Twente.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 20 april 2017 om 19:05
    Ik zegt:

    Ikzeg. Hoe je het wend of keert. In elkaar slaan wordt steeds weer genoemd. Maar dat er enkele politie in burger ook al in elkaar geslagen wordt. Nee ik kan het niet allemaal geloven. Maar hoop een ding.als support dat er snel duidelijkheid komt. Want dit schaart niet alleen de goede mensen van vak p maar ook ons fc Twente.

    En ik zeg; Hoe je het wend of keert.

    Als de bal op onze goal geschoten wordt, dan anticipeert Marsman veelal verkeerd. ;)

  • Avatar
    annalyst - 20 april 2017 om 19:11
    FCTukkerclan zegt:

    En ik zeg; Hoe je het wend of keert.

    Als de bal op onze goal geschoten wordt, dan anticipeert Marsman veelal verkeerd. ;)

    \'T is dat-ie al nooit een topper was anders zou ikzeg(gen) : Hij is het verleerd ;))

  • Avatar
    Enschede78 - 20 april 2017 om 19:15

    Toeval bestaat niet.
    Maanden nadat een zeer omstreden besluit gerechtvaardigd moet worden komt dit opeens in het nieuws.
    Geloof er helemaal geen barst van.

  • Avatar
    Danny - 20 april 2017 om 19:19
    Birkedahl zegt:

    Dan sla je ze maar in elkaar? Als iedereen in het supportershome er zo over denkt, is het maar goed dat het gesloten is.

    Bij de meeste horecagelegenheden krijg je een portie als je lastig doet...

  • Avatar
    annalyst - 20 april 2017 om 19:21
    Danny zegt:

    Bij de meeste horecagelegenheden krijg je een portie als je lastig doet...

    Waar in het artikel staat dan dat ze \"lastig\" zijn geweest?

  • Avatar
    Inside_Esd - 20 april 2017 om 19:24

    Seksueel onzekere mannen sluiten zich aan bij Satudarah. Ga werk zoeken en doe wat nuttigs voor de maatschappij. Dat jasje van je betekent niets maar dan ook helemaal niets.

  • Avatar
    jeff - 20 april 2017 om 19:34
    annalyst zegt:

    Waar in het artikel staat dan dat ze \"lastig\" zijn geweest?

    Discussie aangaan terwijl te kennen is gegeven dat het alleen voor leden is. Draai het eens om. Als je zonder (geldige) kaart het stadion in wilt, je wordt tegen gehouden en je gaat daar over zeuren dan krijg je direct drie jaar stadionverbod aan de broek. ( als er al geen aanklacht van lokaalvredebreuk volgt) Dom dat ze de discussie aan zijn gegaan. Trouwens ook dom dat ze mishandeld zijn, mocht dat waar zijn. Zeer raar verhaal dit.

  • Avatar
    Boesk00l - 20 april 2017 om 19:35

    Wanneer komt Vak P eens zelf met een reactie? (dan bedoel ik niet wijzen naar anderen)



    Mocht het allemaal niet waar zijn dan is het smaad. Is het waar, dan moeten ze eens hand in eigen boezem steken.



    En hoe wil Vak P eigen organisatie nu verbeteren?

  • Avatar
    annalyst - 20 april 2017 om 19:42
    jeff zegt:

    Discussie aangaan terwijl te kennen is gegeven dat het alleen voor leden is. Draai het eens om. Als je zonder (geldige) kaart het stadion in wilt, je wordt tegen gehouden en je gaat daar over zeuren dan krijg je direct drie jaar stadionverbod aan de broek. ( als er al geen aanklacht van lokaalvredebreuk volgt) Dom dat ze de discussie aan zijn gegaan. Trouwens ook dom dat ze mishandeld zijn, mocht dat waar zijn. Zeer raar verhaal dit.

    Het is ook een vreemd verhaal jeff. Ik zou trouwens dat hele uitgelekte politierapport wel eens willen lezen. Blijkbaar is het in handen van rtvoost. Dit is in ieder geval al het 2e item dat er in de media verschijnt over dat rapport en er zullen er denk ik ook nog wel meer volgen. Zal me niets verbazen dat dit nu allemaal \"uitlekt\" puur en alleen om P en haar advocaat angst aan te jagen en af te zien van die zaak.

  • Avatar
    Fumping - 20 april 2017 om 19:47

    Het is totaal niet raar dat dit nu pas naar buiten komt. Dit staat gewoon in het politie rapport, waar wel meer dingen in staan die nog niet naar buiten zijn gekomen. Overigens zou het ook grote gevolgen kunnen hebben voor het onderzoek als ze dit wel naar buiten hadden gebracht toen.

  • Avatar
    Joopborne - 20 april 2017 om 19:51
    Inside_Esd zegt:

    Seksueel onzekere mannen sluiten zich aan bij Satudarah. Ga werk zoeken en doe wat nuttigs voor de maatschappij. Dat jasje van je betekent niets maar dan ook helemaal niets.

    Ga je ff naar t clubhuis dat vertellen kerel kijken of je nog zo stoer bent.. volgens mij ben jij n beetje gefrustreerd???

  • Avatar
    jeff - 20 april 2017 om 19:54
    annalyst zegt:

    Het is ook een vreemd verhaal jeff. Ik zou trouwens dat hele uitgelekte politierapport wel eens willen lezen. Blijkbaar is het in handen van rtvoost. Dit is in ieder geval al het 2e item dat er in de media verschijnt over dat rapport en er zullen er denk ik ook nog wel meer volgen. Zal me niets verbazen dat dit nu allemaal \"uitlekt\" puur en alleen om P en haar advocaat angst aan te jagen en af te zien van die zaak.

    Als je maar lang genoeg schreeuwt en bleert in de media, zijn er altijd mensen die dat onvoorwaardelijk geloven. Ik wacht het allemaal wel af. Frappant dat er zo\'n ophef over is dat er mensen bij vak p aan de deur staan. Die staan er al 25 jaar!! En Twente en politie weten dat.

    Frappant dat ze er een punt van maken dat mensen via de \'achterdeur\' het stadion in komen terwijl daar al jaren geleden afspraken over zijn gemaakt met Twente. Iedereen die door dat deurtje komt wordt gefouilleerd door de stewards van Vak P. Er zou voor jaren geleden al iemand staan om te controleren of diegene (de vrijwilligers van vak P ) wel een geldige kaart hadden. Ook dat is niet gebeurd. Steeds was de handscanner kapot, kwijt of ik weet niet wat allemaal. Daar krijgt vak P nu de zwarte piet van toegeschoven terwijl Twente daarin in gebreke is gebleven.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 20 april 2017 om 20:03
    Joopborne zegt:

    Ga je ff naar t clubhuis dat vertellen kerel kijken of je nog zo stoer bent.. volgens mij ben jij n beetje gefrustreerd???

    Heanig an Joop uut Borne...heanig an... ;)

Nieuwe media