Politie bekijkt beelden: ''Veelvuldige bezoekjes aan wc, die 10 seconden duren''

21 april 2017 om 07:17 | Bron: TC Tubantia

Het is inmiddels alweer twee weken geleden, maar het Openbaar Ministerie en de politie staan nog altijd pal achter het feit dat zij tijdens FC Twente - PSV correct hebben gehandeld met het binnenvallen van het supportershome van Vak-P.

Er zou volgens hen sprake zijn van vermenging van de onderwereld met de bovenwereld. "Maar het zijn ook zaken waarvan je vaak denkt 'wat is het, wat moeten we er mee'. Ze roepen namelijk vraagtekens op, maar zijn niet altijd als strafbaar aan te merken", vertelt politiechef Janny Knol in gesprek met TC Tubantia. "Maar als je er goed naar kijkt, zijn het geen incidenten. Er is sprake van een bepaalde structuur waarin zaken als drugshandel en machtsvertoon plaatsvinden. Gepleegd door een aantal rotte appels uit een groep van honderden supporters."

Uit camerabeelden zou de politie kunnen opmaken dat er gedeald werd. De overdracht zelf staat niet op beeld. "Maar je ziet het oogcontact tussen mensen. Personen die met een heuptasje in de gracht lopen. De veelvuldige bezoekjes aan de wc, die maar 10 seconden duren, terwijl anderen die echt moeten plassen worden weggestuurd", vervolgt Knol. Ook zou een Satudarah-kopstuk uit het westen van het land het home hebben bezocht, waar volgens justitie en politie een bijeenkomst plaatsvond. "Geen van hen is naar de wedstrijd gaan kijken, ze bleven binnen. In de loop van de tweede helft vertrok dit kopstuk weer. Dat voelt niet oké."

Overzicht

Reacties (7)

  • Avatar
    BartTB3 - 21 april 2017 om 08:06

    Van bier moet ik ook om de haverklap zeiken... en dan ga ik daar niet tien minuten de tijd voor nemen want wil je zo weinig mogelijk van de wedstrijd missen! :)

  • Avatar
    red alert - 21 april 2017 om 08:12

    Ik hoop niet dat politiechef Janny Knol "de 10 seconden aan wc bezoek + het oogcontact" als wettelijk en overtuigend bewijslast gaat gebruiken !!...... What the Fuck & wat een flop.

  • Avatar
    Koog - 21 april 2017 om 08:17

    Nee, Janny heeft in oorlogsgebied ''gewerkt'' dus ze w waar over ze praat. Een 10 Seconden duur op de WC kann meerdere oorzaken hebben:
    - Papier is op i
    - Ik moet toch niet van de spanning
    - Ik poeder mijn gezichtje en stik mijn lipjes voor mijn mannetje (vrouw)
    - in 10 Seconden kann je makkelijk 2 halve Liters er weet uit miegen!!

    Janny hou jij het tassie Maar vast!
    en waarom Janny niet Meer in Oorlogsgebied werkt? Ongeschikt ze viel al op de grond bij het eerste start schot! Er zijn jongens van VAK P die ook in Afganistan gewerkt hebben vanwege hun militair beroep wat zij nog steeds uit oefenen!

  • Avatar
    Messi - 21 april 2017 om 09:11

    Blaasontsteking Mischien 🤧

  • Avatar
    Enschede78 - 21 april 2017 om 11:12

    Nu is het zo dat je in een democratie obv onderbuikgevoelens niet iemand mag arresteren en publiekelijk aan de schandpaal mag nagelen.



    Dus gevoel en vermoedens, onderbuik etc met andere woorden GEEN bewijs.



    Dit is de wereld op zn kop.

    Justitie moet schuld bewijzen de burger niet zn onschuld!

  • Avatar
    The Rocky - 21 april 2017 om 11:23

    Wordt het niet tijd dat jet OM met bewijzen komt, omdat iemand een slechte blaas heeft en niet met spanning van de wedstrijd kan omgaan wil toch niet zeggen dat hij een dealer is.



    Justitie heeft alles goed overdacht en voorbereid.



    En nu via de media proberen ze de actie te rechtvaardigen.



    Niemand tot dus ver aangeklaagd!



    Grote flop, 500 eur aan coke gescoord en de hele actie heeft tonnen gekost.



    Clubhuis gesloten, mensen zoeken hun heil elders coke dealen gaat gewoon door.



    Wat een amateurs.

  • Avatar
    gerbenfct - 21 april 2017 om 14:40

    Jannie hou jij mijn heuptassie effen vast

    Idee voor een nieuw liedje

Nieuwe media