Inval home na vier minuten gestaakt: ''Onze mensen stonden doodsangsten uit''

21 april 2017 om 09:19 | Bron: TC Tubantia

De politie-inval in het supportershome van Vak-P zou welgeteld vier minuten geduurd hebben. "Onze mensen waren niet veilig, ze stonden doodsangsten uit."

De verantwoordelijke rechercheurs hadden slechts 240 seconden om 'de boel' in het home te doorzoeken. "Toen werd de dreiging van buitenaf zo groot, dat de verantwoordelijke officier van justitie besloot een einde te maken aan de actie", vertelt John Lucas, hoofdofficier van justitie, in gesprek met TC Tubantia.

Het lukte de Twente-supporters om de rolluiken van het home omhoog te halen, waarop de politie begon met vuren van rubberkogels. Het verzet van de fans hield echter aan. "Toch hebben we kunnen vaststellen dat er een handelshoeveelheid drugs aanwezig was. Precies zoals we verwachtten", vult politiechef Janny Knol aan.

"De situatie liep uit de hand omdat supporters de politie belaagden. Dat is wat er is gebeurd en niets anders. Zij gebruikten geweld. Het is bovendien niet uit de hand gelopen omdat de stadionspeaker een boodschap in het stadion omriep. Daarvoor was het ‘rauzen’ tegen de roldeuren al begonnen", aldus Lucas.

Overzicht

Reacties (30)

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 21 april 2017 om 09:27

    Ze verdraaien steeds het hele verhaal!!

  • Avatar
    Twentefan03 - 21 april 2017 om 09:30

    Steeds dat verdraaien en herhalen van alles. Zwaar onnodig en je vraagt er zelf om ! 11 gram drugs wat een vangst !

  • Avatar
    Coldplay44 - 21 april 2017 om 09:37

    We hebben allemaal op tv kunnen zien hoe er werd gereageerd op de actie. Als een stel hondsdolle idioten stonden onze \\\'geweldige\\\' supporters hun \\\'home\\\' te verdedigen. Schaam me voor mijn eigen supporters. De feiten zijn helder. Sluit de boel totdat ze het twentse ros weer waard zijn.

  • Avatar
    Messi - 21 april 2017 om 09:49
    zegt:

    Urk Volendam Harlingen ✌️

  • Avatar
    Enschede78 - 21 april 2017 om 11:06

    Massa (media) manipulatie is begonnen.

    Hoe meer van dit soort vage berichten hoe meer je er vanuit kan gaan dat ze geen poot om op te staan hebben.



    Dus maanden voorbereiding en dan aan een paar minuten voldoende hebben?



    Stadionspeaker \"incident\" ook direct opgelost met deze verklaring.

    En als klap op de vuurpijl het schieten gerechtvaardigt, waar ze dus geen toestemming voor hadden.



    Wat valt het opeeens toch allemaal goed samen nu ze weten dat er een rechtzaak aankomt.



    En wat laat de media incl. dit forum zich misbruiken voor de leugens van justitie.

    Politiestaat Nederland.

  • Avatar
    Enschede78 - 21 april 2017 om 11:07
    Coldplay44 zegt:

    We hebben allemaal op tv kunnen zien hoe er werd gereageerd op de actie. Als een stel hondsdolle idioten stonden onze \\\'geweldige\\\' supporters hun \\\'home\\\' te verdedigen. Schaam me voor mijn eigen supporters. De feiten zijn helder. Sluit de boel totdat ze het twentse ros weer waard zijn.

    En jij verdient een spuitje.

  • Avatar
    Ket wiezel - 21 april 2017 om 11:13

    Doodsangsten doorstaan?? Moet ik denken aan dat spotje vd Landmacht. Niet geschikt.

  • Avatar
    The Rocky - 21 april 2017 om 11:18

    Goh zelfs een eekhoorn had zich kunnen bedenken dat vak P zo zou reageren.



    En nu verbaasd zijn.



    Wordt tijd dat de politie mensen aanneemt op basis van competentie.



    Mensen die goed nadenken hoe ze iets wel kunnen doen wat de risico\'s zijn en hoe jij deze beheerst.

  • Avatar
    Petros - 21 april 2017 om 11:26

    De politie en onze burgermeester ( hoofd van de politie) wringen zich in alle bochten om een beetje fatsoenlijk verhaal te presenteren om hun daden maar goed te praten. Dat zij een heel stadion in gevaar hebben gebracht daar hoor je deze ambtenaren niet over SCHANDE In elk dorpscafe is meer drugs te vinden dan deze 11 gram. Dit rechtvaardig geen schietincident met rubber kogels en het in gevaar brengen van 25000 mensen.

  • Avatar
    Messi - 21 april 2017 om 11:58
    zegt:

    WIJ???? Praat voor je zelf

  • Avatar
    robaar26 - 21 april 2017 om 12:06
    zegt:

    Je doet het er ook om he vent, je hebt nu op een ieder reactie een tegen over gesteld antwoord gegeven. Hulde knul

  • Avatar
    De Tegenpartij - 21 april 2017 om 12:13
    zegt:

    Vak-P wringt zich in allerlei bochten? Volgens mij is politie/ justitie al 4x met een andere verklaring op de proppen gekomen. Maar blijf je onderbuik gevoelens en je ( dieptrieste) steun jegens je mede supporters hier neer kalken!

  • Avatar
    De Tegenpartij - 21 april 2017 om 12:20
    zegt:

    Ik neem aan dat jij, die alles blijkbaar weet, ons kan vertellen?

  • Avatar
    Carl - 21 april 2017 om 12:24
    Petros zegt:

    De politie en onze burgermeester ( hoofd van de politie) wringen zich in alle bochten om een beetje fatsoenlijk verhaal te presenteren om hun daden maar goed te praten. Dat zij een heel stadion in gevaar hebben gebracht daar hoor je deze ambtenaren niet over SCHANDE In elk dorpscafe is meer drugs te vinden dan deze 11 gram. Dit rechtvaardig geen schietincident met rubber kogels en het in gevaar brengen van 25000 mensen.

    Nog een geluk dat ze rubberkogels hebben gebruikt.

  • Avatar
    Petros - 21 april 2017 om 12:40
    zegt:

    Klopt en als er in het stadion wordt omgeroepen dat iedereen vertrekken moet, dan moet je dat ook opvolgen en hadden er dus op de trappen ongelukken kunnen gebeuren doordat mensen in paniek raken........ dat wordt dus bedoelt met \" mensen in gevaar brengen\" wat totaal onnodig was voor 11 gram troep

  • Avatar
    redarmy053 - 21 april 2017 om 12:48

    frappant deze reactie van de politie aangezien zij eerder aangaven dat het een succesvolle operatie was geweest.

  • Avatar
    Messi - 21 april 2017 om 12:49
    zegt:

    Je moest het stadion verlaten dat waren bevelen toch??? En jij als pastoor heiliger dan heilig zo doe jij je voor blijft zitten ( vreemd) dan heb jij ook schijt aan de wet🖕🖕🖕

  • Avatar
    105 - 21 april 2017 om 13:12
    Carl zegt:

    Nog een geluk dat ze rubberkogels hebben gebruikt.

    Dat werd vast niet van tevoren verteld door ze, kan me best voorstellen dat er paniek komt indien er gericht geschoten wordt op mensen, die denken dat het echte kogels zijn.

  • Avatar
    Inside_Esd - 21 april 2017 om 13:14
    zegt:

    Jij bent duidelijk nog 14 ofzo en nog nooit een auto bestuurd als je denkt dat je door 1 km te hard rijden een bekeuring krijgt. Ga terug naar school je hebt het nodig!

  • Avatar
    gerbenfct - 21 april 2017 om 13:32