Inval home na vier minuten gestaakt: ''Onze mensen stonden doodsangsten uit''

21 april 2017 om 09:19 | Bron: TC Tubantia

De politie-inval in het supportershome van Vak-P zou welgeteld vier minuten geduurd hebben. "Onze mensen waren niet veilig, ze stonden doodsangsten uit."

De verantwoordelijke rechercheurs hadden slechts 240 seconden om 'de boel' in het home te doorzoeken. "Toen werd de dreiging van buitenaf zo groot, dat de verantwoordelijke officier van justitie besloot een einde te maken aan de actie", vertelt John Lucas, hoofdofficier van justitie, in gesprek met TC Tubantia.

Het lukte de Twente-supporters om de rolluiken van het home omhoog te halen, waarop de politie begon met vuren van rubberkogels. Het verzet van de fans hield echter aan. "Toch hebben we kunnen vaststellen dat er een handelshoeveelheid drugs aanwezig was. Precies zoals we verwachtten", vult politiechef Janny Knol aan.

"De situatie liep uit de hand omdat supporters de politie belaagden. Dat is wat er is gebeurd en niets anders. Zij gebruikten geweld. Het is bovendien niet uit de hand gelopen omdat de stadionspeaker een boodschap in het stadion omriep. Daarvoor was het ‘rauzen’ tegen de roldeuren al begonnen", aldus Lucas.

Overzicht

Reacties (41)

  • Avatar
    AwaydaysFCT - 21 april 2017 om 09:27

    Ze verdraaien steeds het hele verhaal!!

  • Avatar
    Twentefan03 - 21 april 2017 om 09:30

    Steeds dat verdraaien en herhalen van alles. Zwaar onnodig en je vraagt er zelf om ! 11 gram drugs wat een vangst !

  • Avatar
    Coldplay44 - 21 april 2017 om 09:37

    We hebben allemaal op tv kunnen zien hoe er werd gereageerd op de actie. Als een stel hondsdolle idioten stonden onze \\\'geweldige\\\' supporters hun \\\'home\\\' te verdedigen. Schaam me voor mijn eigen supporters. De feiten zijn helder. Sluit de boel totdat ze het twentse ros weer waard zijn.

  • Avatar
    nfear - 21 april 2017 om 09:39

    Lol zij verdraait alles omdat ze gewoon geen goed argument hebben. Nu hebben de supporters het gedaan. Tuurlijk. En wat een vangst 😂 denk dat je in staphorst nog wel meer vindt haha

  • Avatar
    Messi - 21 april 2017 om 09:49
    nfear zegt:

    Lol zij verdraait alles omdat ze gewoon geen goed argument hebben. Nu hebben de supporters het gedaan. Tuurlijk. En wat een vangst 😂 denk dat je in staphorst nog wel meer vindt haha

    Urk Volendam Harlingen ✌️

  • Avatar
    Enschede78 - 21 april 2017 om 11:06

    Massa (media) manipulatie is begonnen.

    Hoe meer van dit soort vage berichten hoe meer je er vanuit kan gaan dat ze geen poot om op te staan hebben.



    Dus maanden voorbereiding en dan aan een paar minuten voldoende hebben?



    Stadionspeaker \"incident\" ook direct opgelost met deze verklaring.

    En als klap op de vuurpijl het schieten gerechtvaardigt, waar ze dus geen toestemming voor hadden.



    Wat valt het opeeens toch allemaal goed samen nu ze weten dat er een rechtzaak aankomt.



    En wat laat de media incl. dit forum zich misbruiken voor de leugens van justitie.

    Politiestaat Nederland.

  • Avatar
    Enschede78 - 21 april 2017 om 11:07
    Coldplay44 zegt:

    We hebben allemaal op tv kunnen zien hoe er werd gereageerd op de actie. Als een stel hondsdolle idioten stonden onze \\\'geweldige\\\' supporters hun \\\'home\\\' te verdedigen. Schaam me voor mijn eigen supporters. De feiten zijn helder. Sluit de boel totdat ze het twentse ros weer waard zijn.

    En jij verdient een spuitje.

  • Avatar
    Ket wiezel - 21 april 2017 om 11:13

    Doodsangsten doorstaan?? Moet ik denken aan dat spotje vd Landmacht. Niet geschikt.

  • Avatar
    The Rocky - 21 april 2017 om 11:18

    Goh zelfs een eekhoorn had zich kunnen bedenken dat vak P zo zou reageren.



    En nu verbaasd zijn.



    Wordt tijd dat de politie mensen aanneemt op basis van competentie.



    Mensen die goed nadenken hoe ze iets wel kunnen doen wat de risico\'s zijn en hoe jij deze beheerst.

  • Avatar
    Petros - 21 april 2017 om 11:26

    De politie en onze burgermeester ( hoofd van de politie) wringen zich in alle bochten om een beetje fatsoenlijk verhaal te presenteren om hun daden maar goed te praten. Dat zij een heel stadion in gevaar hebben gebracht daar hoor je deze ambtenaren niet over SCHANDE In elk dorpscafe is meer drugs te vinden dan deze 11 gram. Dit rechtvaardig geen schietincident met rubber kogels en het in gevaar brengen van 25000 mensen.

  • Avatar
    Hengelo - 21 april 2017 om 11:52
    Petros zegt:

    De politie en onze burgermeester ( hoofd van de politie) wringen zich in alle bochten om een beetje fatsoenlijk verhaal te presenteren om hun daden maar goed te praten. Dat zij een heel stadion in gevaar hebben gebracht daar hoor je deze ambtenaren niet over SCHANDE In elk dorpscafe is meer drugs te vinden dan deze 11 gram. Dit rechtvaardig geen schietincident met rubber kogels en het in gevaar brengen van 25000 mensen.

    het hele stadion is niet in gevaar gebracht , straat verhalen van mensen die proberen hun misdragingen goed te praten,wij hebben rustig de wedstrijd kunnen uitkijken tot het einde en de fantastische 2-2.!!!! .

  • Avatar
    Hengelo - 21 april 2017 om 11:54
    Enschede78 zegt:

    En jij verdient een spuitje.

    dan jij 2

  • Avatar
    Hengelo - 21 april 2017 om 11:56
    Twentefan03 zegt:

    Steeds dat verdraaien en herhalen van alles. Zwaar onnodig en je vraagt er zelf om ! 11 gram drugs wat een vangst !

    0 gram is 0 gram .punt net zoals bij 50 km in de bebouwde kom/stad is 50 km en bij 51 krijg je een bekeuring.
    !

  • Avatar
    Messi - 21 april 2017 om 11:58
    Hengelo zegt:

    het hele stadion is niet in gevaar gebracht , straat verhalen van mensen die proberen hun misdragingen goed te praten,wij hebben rustig de wedstrijd kunnen uitkijken tot het einde en de fantastische 2-2.!!!! .

    WIJ???? Praat voor je zelf

  • Avatar
    Hengelo - 21 april 2017 om 12:03
    Messi zegt:

    WIJ???? Praat voor je zelf

    bijna iedereen in ons vak bleef gewoon zitten kijken en voelde zich Niet in gevaar gebracht .

    Vak P(de raddraaaiers) probeert zich nu in allerlei bochten te wringen en te lullen om e.e.a goed te praten .ik weet het ze zijn totaal onschuldig.

  • Avatar
    Joopborne - 21 april 2017 om 12:04
    Coldplay44 zegt:

    We hebben allemaal op tv kunnen zien hoe er werd gereageerd op de actie. Als een stel hondsdolle idioten stonden onze \\\'geweldige\\\' supporters hun \\\'home\\\' te verdedigen. Schaam me voor mijn eigen supporters. De feiten zijn helder. Sluit de boel totdat ze het twentse ros weer waard zijn.

    Ik snap wel dat je goldplay leuk vind als je dit schrijft die gasten weten ook niet waarover ze zingen

  • Avatar
    robaar26 - 21 april 2017 om 12:06
    Hengelo zegt:

    bijna iedereen in ons vak bleef gewoon zitten kijken en voelde zich Niet in gevaar gebracht .

    Vak P(de raddraaaiers) probeert zich nu in allerlei bochten te wringen en te lullen om e.e.a goed te praten .ik weet het ze zijn totaal onschuldig.

    Je doet het er ook om he vent, je hebt nu op een ieder reactie een tegen over gesteld antwoord gegeven. Hulde knul

  • Avatar
    Hengelo - 21 april 2017 om 12:08
    robaar26 zegt:

    Je doet het er ook om he vent, je hebt nu op een ieder reactie een tegen over gesteld antwoord gegeven. Hulde knul

    idem

  • Avatar
    De Tegenpartij - 21 april 2017 om 12:13
    Hengelo zegt:

    bijna iedereen in ons vak bleef gewoon zitten kijken en voelde zich Niet in gevaar gebracht .

    Vak P(de raddraaaiers) probeert zich nu in allerlei bochten te wringen en te lullen om e.e.a goed te praten .ik weet het ze zijn totaal onschuldig.

    Vak-P wringt zich in allerlei bochten? Volgens mij is politie/ justitie al 4x met een andere verklaring op de proppen gekomen. Maar blijf je onderbuik gevoelens en je ( dieptrieste) steun jegens je mede supporters hier neer kalken!

  • Avatar
    Hengelo - 21 april 2017 om 12:16
    De Tegenpartij zegt:

    Vak-P wringt zich in allerlei bochten? Volgens mij is politie/ justitie al 4x met een andere verklaring op de proppen gekomen. Maar blijf je onderbuik gevoelens en je ( dieptrieste) steun jegens je mede supporters hier neer kalken!

    Dat soort zijn niet mijn medesupporters.Zijn het überhaupt wel FC Twente supporters???????

Nieuwe media