''Moeten wij ons aanpassen aan fans die als dolle honden tekeergaan?''

21 april 2017 om 12:12 | Bron: Tubantia

Bij de wedstrijd tussen FC Twente - PSV ontstond er twee weken geleden veel ophef vanwege een zogeheten drugsonderzoek bij het supportershome van Vak-P en daardoor werd het uiteindelijk erg onrustig in en rondom de Grolsch Veste. 

John Lucas, hoofdofficier van justitie, zoekt de oorzaak bij de FC Twente-fans. "Niet wij zijn verantwoordelijk voor de ellende die is ontstaan", reageert hij in gesprek met de Tubantia. "Dat ligt aan de supporters. Wij hebben het wettelijk recht een doorzoeking te doen", meent Lucas.

De politie kreeg veel kritiek na de actie, maar daar is hij het niet mee eens. "Moeten wij ons aanpassen aan supporters, die als dolle honden te keer gaan? Als we daarvoor buigen, dan zijn we weg. Ook als we al deze signalen negeren. Dat doen we dus niet", besluit Lucas strijdvaardig. 

Overzicht

Reacties (97)

  • Avatar
    Petros - 21 april 2017 om 12:23

    Nee, je moet als justitie gewoon paniek veroorzaken, met alle risico\\\'s van dien, in een stadion met meer dan 25000 mensen voor............ 11 gram harddrugs

  • Avatar
    Hengelo - 21 april 2017 om 12:33
    Petros zegt:

    Nee, je moet als justitie gewoon paniek veroorzaken, met alle risico\\\'s van dien, in een stadion met meer dan 25000 mensen voor............ 11 gram harddrugs

    Die paniek was er niet, die wordt er maar even bij verzonnen komt nl goed uit naar buiten toe voor Vak P.(ged)

  • Avatar
    Messi - 21 april 2017 om 12:39
    Hengelo zegt:

    Die paniek was er niet, die wordt er maar even bij verzonnen komt nl goed uit naar buiten toe voor Vak P.(ged)

    Hou toch eens op man met je geneuzel old wief dat je bent!!!!

  • Avatar
    alles - 21 april 2017 om 12:50
    Hengelo zegt:

    Die paniek was er niet, die wordt er maar even bij verzonnen komt nl goed uit naar buiten toe voor Vak P.(ged)

    Ga maar naar Marsman

  • Avatar
    Carl - 21 april 2017 om 12:52
    Messi zegt:

    Hou toch eens op man met je geneuzel old wief dat je bent!!!!

    Hoe zou dat nu toch komen dat ik meer vertrouwen in de politie dan in vak-P heb?

  • Avatar
    Hengelo - 21 april 2017 om 12:55
    Messi zegt:

    Hou toch eens op man met je geneuzel old wief dat je bent!!!!

    hahaha

  • Avatar
    Hengelo - 21 april 2017 om 12:56
    alles zegt:

    Ga maar naar Marsman

    Die komt intelligenter over als jij!!!!

  • Avatar
    alles - 21 april 2017 om 12:57
    Hengelo zegt:

    Die komt intelligenter over als jij!!!!

    Dan jij**** 😉😁

  • Avatar
    FCTon25 - 21 april 2017 om 13:02

    Justitie zou zich, alvorens een inval te doen, eens meer moeten voorbereiden. Men gaat bij justitie te veel af op \"vermoedens\" ipv op feiten.

    En waar hebben we het over 11gram, heb het sterke vermoeden dat er meer belastinggeld naar de inzet van politie gaan dan dat de11 gram drugs oplevert.Moeten we het dan tolereren, nee maar men had wel voor een andere aanpak kunnen kiezen ipv zo massaal met politie in huis te vallen.

  • Avatar
    Hengelo - 21 april 2017 om 13:06
    alles zegt:

    Dan jij**** 😉😁

    ALS jij

  • Avatar
    105 - 21 april 2017 om 13:07
    Petros zegt:

    Nee, je moet als justitie gewoon paniek veroorzaken, met alle risico\\\'s van dien, in een stadion met meer dan 25000 mensen voor............ 11 gram harddrugs

    Vergeet de portemonnee, fakkel en multi tool niet Petros....

  • Avatar
    Inside_Esd - 21 april 2017 om 13:10

    Het was eerder andersom, door het dolle gedrag van die kutwouten werdt vak-P ook dol.

  • Avatar
    annalyst - 21 april 2017 om 13:17
    Petros zegt:

    Nee, je moet als justitie gewoon paniek veroorzaken, met alle risico\\\'s van dien, in een stadion met meer dan 25000 mensen voor............ 11 gram harddrugs

    Het ging de politie erom dat ze harddrugs zouden aantreffen in het home en dat hebben ze gedaan. Dat het \"slechts\" 11 gram was doet er niet toe. Ze hadden een vermoeden en dit vermoeden is bevestigd. Die troep hoort er niet en is er niet toegestaan.....punt ! Van paniek in het stadion heb ik zelf ook weinig gemerkt. Meestal veroorzaken mensen het zelf. Als er echt reden was tot paniek was de wedstrijd wel gestaakt. Ieder weldenkend mens had dat op z\'n klompen kunnen aanvoelen.

  • Avatar
    mymes holcroft - 21 april 2017 om 13:32
    annalyst zegt:

    Het ging de politie erom dat ze harddrugs zouden aantreffen in het home en dat hebben ze gedaan. Dat het \"slechts\" 11 gram was doet er niet toe. Ze hadden een vermoeden en dit vermoeden is bevestigd. Die troep hoort er niet en is er niet toegestaan.....punt ! Van paniek in het stadion heb ik zelf ook weinig gemerkt. Meestal veroorzaken mensen het zelf. Als er echt reden was tot paniek was de wedstrijd wel gestaakt. Ieder weldenkend mens had dat op z\'n klompen kunnen aanvoelen.

    je hebt gelijk



    grappig hoe sommigen blijven denken dat de politie ten onrechte en \"voor de lol\" vak-p\'ers ging pesten.

  • Avatar
    The Rocky - 21 april 2017 om 13:46
    annalyst zegt:

    Het ging de politie erom dat ze harddrugs zouden aantreffen in het home en dat hebben ze gedaan. Dat het \"slechts\" 11 gram was doet er niet toe. Ze hadden een vermoeden en dit vermoeden is bevestigd. Die troep hoort er niet en is er niet toegestaan.....punt ! Van paniek in het stadion heb ik zelf ook weinig gemerkt. Meestal veroorzaken mensen het zelf. Als er echt reden was tot paniek was de wedstrijd wel gestaakt. Ieder weldenkend mens had dat op z\'n klompen kunnen aanvoelen.

    11 gram drugs, als je de sky boxes binnenvalt was de score misschien wel hoger geweest.

  • Avatar
    Werknemer - 21 april 2017 om 13:47

    Ik zie namen die nooit mee doen aan een discussie. Politie trollen?

  • Avatar
    Degeweldenaar - 21 april 2017 om 13:52
    annalyst zegt:

    Het ging de politie erom dat ze harddrugs zouden aantreffen in het home en dat hebben ze gedaan. Dat het \"slechts\" 11 gram was doet er niet toe. Ze hadden een vermoeden en dit vermoeden is bevestigd. Die troep hoort er niet en is er niet toegestaan.....punt ! Van paniek in het stadion heb ik zelf ook weinig gemerkt. Meestal veroorzaken mensen het zelf. Als er echt reden was tot paniek was de wedstrijd wel gestaakt. Ieder weldenkend mens had dat op z\'n klompen kunnen aanvoelen.

    Man kom op zeg bij de Tos liggen tegenwoordig ook al lege paketten in de wc. Ook dicht doen lijkt mij, mag niet punt uit. Dan kun je heel nederland wel op slot doen lijkt me.

  • Avatar
    105 - 21 april 2017 om 13:53
    Werknemer zegt:

    Ik zie namen die nooit mee doen aan een discussie. Politie trollen?

    Valt mij ook op idd, ik hoop dat ze meekijken, die horen natuurlijk ook alleen maar het verhaal van hun voorlichter of chef, elke dag een ander verhaal trouwens. Door de nuchterheid van de supporters is een 2e Heizel voorkomen in het stadion

  • Avatar
    Hengelo - 21 april 2017 om 13:54
    annalyst zegt:

    Het ging de politie erom dat ze harddrugs zouden aantreffen in het home en dat hebben ze gedaan. Dat het \"slechts\" 11 gram was doet er niet toe. Ze hadden een vermoeden en dit vermoeden is bevestigd. Die troep hoort er niet en is er niet toegestaan.....punt ! Van paniek in het stadion heb ik zelf ook weinig gemerkt. Meestal veroorzaken mensen het zelf. Als er echt reden was tot paniek was de wedstrijd wel gestaakt. Ieder weldenkend mens had dat op z\'n klompen kunnen aanvoelen.

    +++++

  • Avatar
    annalyst - 21 april 2017 om 13:57
    Degeweldenaar zegt:

    Man kom op zeg bij de Tos liggen tegenwoordig ook al lege paketten in de wc. Ook dicht doen lijkt mij, mag niet punt uit. Dan kun je heel nederland wel op slot doen lijkt me.

    Het gaat erom geweldenaar dat vak P al onder een vergrootglas lag. Het home was al eerder gesloten en ze waren al gewaarschuwd. Waarom dan de politie een figuurlijke stok geven om mee te slaan ? En nogmaals....het gaat niet om de hoeveelheid die er gevonden is, alleen al het feit DAT er iets gevonden is.

Nieuwe media