''Moeten wij ons aanpassen aan fans die als dolle honden tekeergaan?''

21 april 2017 om 12:12 | Bron: Tubantia

Bij de wedstrijd tussen FC Twente - PSV ontstond er twee weken geleden veel ophef vanwege een zogeheten drugsonderzoek bij het supportershome van Vak-P en daardoor werd het uiteindelijk erg onrustig in en rondom de Grolsch Veste. 

John Lucas, hoofdofficier van justitie, zoekt de oorzaak bij de FC Twente-fans. "Niet wij zijn verantwoordelijk voor de ellende die is ontstaan", reageert hij in gesprek met de Tubantia. "Dat ligt aan de supporters. Wij hebben het wettelijk recht een doorzoeking te doen", meent Lucas.

De politie kreeg veel kritiek na de actie, maar daar is hij het niet mee eens. "Moeten wij ons aanpassen aan supporters, die als dolle honden te keer gaan? Als we daarvoor buigen, dan zijn we weg. Ook als we al deze signalen negeren. Dat doen we dus niet", besluit Lucas strijdvaardig. 

Overzicht

Reacties (76)

  • Avatar
    Petros - 21 april 2017 om 12:23

    Nee, je moet als justitie gewoon paniek veroorzaken, met alle risico\\\'s van dien, in een stadion met meer dan 25000 mensen voor............ 11 gram harddrugs

  • Avatar
    Messi - 21 april 2017 om 12:39
    zegt:

    Hou toch eens op man met je geneuzel old wief dat je bent!!!!

  • Avatar
    alles - 21 april 2017 om 12:50
    zegt:

    Ga maar naar Marsman

  • Avatar
    Carl - 21 april 2017 om 12:52
    Messi zegt:

    Hou toch eens op man met je geneuzel old wief dat je bent!!!!

    Hoe zou dat nu toch komen dat ik meer vertrouwen in de politie dan in vak-P heb?

  • Avatar
    alles - 21 april 2017 om 12:57
    zegt:

    Dan jij**** 😉😁

  • Avatar
    105 - 21 april 2017 om 13:07
    Petros zegt:

    Nee, je moet als justitie gewoon paniek veroorzaken, met alle risico\\\'s van dien, in een stadion met meer dan 25000 mensen voor............ 11 gram harddrugs

    Vergeet de portemonnee, fakkel en multi tool niet Petros....

  • Avatar
    Inside_Esd - 21 april 2017 om 13:10

    Het was eerder andersom, door het dolle gedrag van die kutwouten werdt vak-P ook dol.

  • Avatar
    mymes holcroft - 21 april 2017 om 13:32
    zegt:

    je hebt gelijk



    grappig hoe sommigen blijven denken dat de politie ten onrechte en \"voor de lol\" vak-p\'ers ging pesten.

  • Avatar
    The Rocky - 21 april 2017 om 13:46
    zegt:

    11 gram drugs, als je de sky boxes binnenvalt was de score misschien wel hoger geweest.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 21 april 2017 om 13:52
    zegt:

    Man kom op zeg bij de Tos liggen tegenwoordig ook al lege paketten in de wc. Ook dicht doen lijkt mij, mag niet punt uit. Dan kun je heel nederland wel op slot doen lijkt me.

  • Avatar
    105 - 21 april 2017 om 13:53
    zegt:

    Valt mij ook op idd, ik hoop dat ze meekijken, die horen natuurlijk ook alleen maar het verhaal van hun voorlichter of chef, elke dag een ander verhaal trouwens. Door de nuchterheid van de supporters is een 2e Heizel voorkomen in het stadion

  • Avatar
    Scorpio69 - 21 april 2017 om 14:25
    zegt:

    Wil je mijn standpunt nog horen? 😃

  • Avatar
    Carl - 21 april 2017 om 14:25
    Degeweldenaar zegt:

    Man kom op zeg bij de Tos liggen tegenwoordig ook al lege paketten in de wc. Ook dicht doen lijkt mij, mag niet punt uit. Dan kun je heel nederland wel op slot doen lijkt me.

    Dat zal allemaal best, maar van de Tos heb je verder geen last en dat kan ik nu niet bepaald van vak-P zeggen.

  • Avatar
    Messi - 21 april 2017 om 14:29
    Scorpio69 zegt:

    Wil je mijn standpunt nog horen? 😃

    NEIN🙋‍♂️😂

  • Avatar
    Degeweldenaar - 21 april 2017 om 14:45
    zegt:

    Dat ben ik met je eens en heb dat intern ook (vaak) aangeven maar 11 gram kom op zeg en Twente doet nu net of hun neus bloed dat gaat erbij mij niet in. Lees de teksten van werknemer maar die kloppen hoor. Tja dat ze drugs in de gracht vinden en op de WC is dat de verantwoordelijkheid van het home. Die kunnen ook via de andere kant binnen komen. Want als ik het al bij de Tos zie liggen of is dat ook vakp zijn schuld.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 21 april 2017 om 14:49
    Carl zegt:

    Dat zal allemaal best, maar van de Tos heb je verder geen last en dat kan ik nu niet bepaald van vak-P zeggen.

    Welke last veroorzaken ze nog dan het is meer een carnaval vereniging tegenwoordig. Vroeg bij het diekman was het 10 keer erger hoor, trouwens ook 10 keer gezellige👊💪

  • Avatar
    De Tegenpartij - 21 april 2017 om 14:53
    Degeweldenaar zegt:

    Welke last veroorzaken ze nog dan het is meer een carnaval vereniging tegenwoordig. Vroeg bij het diekman was het 10 keer erger hoor, trouwens ook 10 keer gezellige👊💪

    Oohh daarom droeg iedereen van die malle hesjes 😂😂😉

  • Avatar
    HJB - 21 april 2017 om 14:55
    zegt:

    Eindelijk eens een nuchtere reactie zonder onderbuikgevoelens, klasse!!!

  • Avatar
    Messi - 21 april 2017 om 14:56

    Het beste is gewoon de lege wikkels waar het ook is in de gracht home tos wat ever!!! Opruimen heb je ook geen geneuzel achter af hahahaha ruim die pruttel op tis net als je wat uit je auto raampie gooit dat heurt ook niet 👊😂

  • Avatar
    HJB - 21 april 2017 om 14:59
    The Rocky zegt:

    11 gram drugs, als je de sky boxes binnenvalt was de score misschien wel hoger geweest.

    Moet je doen, gaat heel veel sponsoren kosten en dus geld, kunnen we dat hebben?

    Het is wel gerechtigheid maar of het op dit moment verstandig is.....

    Twente zit dus in een spagaat.

Nieuwe media