Vak-P'ers reageren: ''Nu we een jaar dicht moeten, is mijn ziel kapot''

13 mei 2017 om 13:49 | Bron: TC/Tubantia Vak-P'ers reageren: ''Nu we een jaar dicht moeten, is mijn ziel kapot''

Het bestuur van supportersvereniging Vak-P heeft voor het eerste sinds lange tijd met de media gesproken. Het voltallige bestuur ging in gesprek met de TC/Tubantia. Na de sluiting van het supportershome zijn ze woedend. “Er wordt over onze rug een politiek spelletje gespeeld.”

De acht fanatieke supporters doen anoniem hun zegje tegenover de krant. Dit doen ze niet zonder reden. "We worden ineens in verband gebracht met georganiseerde misdaad. Maar we hebben allemaal gewoon een vrouw, kinderen en een normale baan. Dit heeft impact."

De hoofdrolspelers zitten in zak en as. "Het is mijn tweede huis. Nu we een jaar dicht moeten, is mijn ziel kapot." Ook de penningmeester, die altijd de muntverkoop doet, is gebroken door de uitspraak van de rechter. "Ik sta er mee op en ga er mee naar bed.”

Naar eigen zeggen hebben ze niets met de harde kern te maken. "Wij zijn de cultuurbewakers van de club. Bij de club zie je mensen komen en gaan. We zien het als onze taak om de club zo nu en dan terug te planten in de oorspronkelijke Twentse klei. We zijn kritisch maar eerlijk. Ook in de succesjaren van en rond het kampioenschap."

Overzicht

Reacties (46)

  • Avatar
    FCTukkerclan - 13 mei 2017 om 13:54

    Stelletje jankerds.

    Wie zijn billen brand aan cocaïne mag ook op de blaren zitten.

    De ware ziel van Vak-P is al heel lang vervlogen.......het huidige bestuur moet maar eens in de spiegel kijken en daarna heel vlot opstapp'n lijkt me....

  • Avatar
    Carl - 13 mei 2017 om 13:57
    FCTukkerclan zegt:

    Stelletje jankerds.

    Wie zijn billen brand aan cocaïne mag ook op de blaren zitten.

    De ware ziel van Vak-P is al heel lang vervlogen.......het huidige bestuur moet maar eens in de spiegel kijken en daarna heel vlot opstapp'n lijkt me....

    Exact, ga gezellig een biertje drinken bij Go Planet of weet ik waar en steun de club.

  • Avatar
    robaar26 - 13 mei 2017 om 14:03
    FCTukkerclan zegt:

    Stelletje jankerds.

    Wie zijn billen brand aan cocaïne mag ook op de blaren zitten.

    De ware ziel van Vak-P is al heel lang vervlogen.......het huidige bestuur moet maar eens in de spiegel kijken en daarna heel vlot opstapp'n lijkt me....

    Vieze internet held, met je woorden als lafaards durf je dat ook gewoon tegen die jongens face to face te zeggen. Wat een held ben jij, jullie zullen het wel merken in het stadion de helft komt voor de sfeer naar het stadion en die is nu weg. En voor 11 gram blaren branden aan de cocaine ooooeee gasten zoals jij gaat mijn bloed echt van koken.

  • Avatar
    annalyst - 13 mei 2017 om 14:09

    Hun 2e huis....????? Ben benieuwd wat ze in hun eerste woning dan binnenhalen. Bij de politie en bij Twente was bekend dat er een aantal mensen tussen zat die er niet hoorden. Dat heeft dit bestuur ook geweten, dat kan gewoon niet anders. In plaats van hier tegen op te treden hebben ze de deur wagenwijd open gehouden. Achteraf dan ook niet de vermoorde onschuld spelen als je voor de misstanden in je \"2e huis\" verantwoordelijk wordt gehouden.

  • Avatar
    Boesk00l - 13 mei 2017 om 14:13

    Ik had gehoopt dat het bestuur zou zeggen: \'wij hebben niets met coke te maken en distantiëren ons ervan. We willen dit probleem graag intern oplossen. Deze handelshoeveelheid is ontoelaatbaar en betrokken leden worden geroyeerd\'



    Maar nee hoor...

  • Avatar
    Birkedahl - 13 mei 2017 om 14:18

    Wat een sneue figuren. Get a life.

  • Avatar
    Koog - 13 mei 2017 om 14:18

    We zijn steeds Meer uit het oog verloren waar het allemaal nu uiteindelijk om gaat.

    11 gram is er gevonden met deze MEGA Politie RAZZIA.

    Er was sprake van criminele onderwereld die de bovenwereld (VAKP) infiltreerde.
    Veel Coke in het HOME zou zijn opgeslagen
    Deur beleid van intimidatie
    Openlijk DEALEN van Drugs

    HET OM heeft MACHT misbruikt.
    Het OM heeft 25.000 supp in gevaar gebracht en een Stadion Ramp bijna veroorzaakt.
    Heeft VAK P als zondebok het HOME doen sluiten.

    Want de Politie-Gemeente-FCT-VAKP waren toch mbt veiligheid en rijlen en zeilen. Vanaf 2006 of ervoor toch altijd intensief met elkaar ingesprek? Omdat het HOME toen al een keer wegens drugs 6 mnd gesloten is.

    Waar is dat gesprek gebleven waar zijn de notules waar zijn de uitgevoerde acties, wat waren de eisen van Politie Gemeente richting VAK P dan wel FC Twente om drugs gebruik in te dammen?

    waar zijn de beelden van openlijk DRUGS gebruik?

    Nee daar heeft de Politie, en will men, geen antw op geven.

    Nee, in de media na 6 April VAK P helemaal afbranden, VAK P is vak P niet Meer etc.
    Damage controle heet dat en dat is een VIES spelletje.

    Man er is een dealer in de Grolsch Veste opgepakt!
    Toevallig of niet was hij of zij in het HOME bij de Inval.
    Waarom hoor je van de politie daar niets over?

    Omdat ze niets in handen hebben.

    HEt OM verschuild zich Maar zal door de onbudsman flink er van langs krijgen.

    Vergeet niet we hebben het hier over 11 gram, misschien te veel , Maar om nu het HOME te sluiten?
    VAK P moest dit voorkomen is het relaas van de Politie/rechter om dit in haar HOME niet toe te laten. Foulieren kann alleen voorafgaand aan de wedstrijd, iemand kann via een andere ingang met FCT Stewards gewoon doorlopen en het Home in.

    Of moet je ieder HOME entreede van persoon hem/haar doen Fouilleren, dat geeft een onwerkbare situatie en een hoop tijd en frustratie.

    Dus meneertje ONNO wat will u nu?
    Uw gezicht redden

  • Avatar
    Koog - 13 mei 2017 om 14:37
    Boesk00l zegt:

    Ik had gehoopt dat het bestuur zou zeggen: \'wij hebben niets met coke te maken en distantiëren ons ervan. We willen dit probleem graag intern oplossen. Deze handelshoeveelheid is ontoelaatbaar en betrokken leden worden geroyeerd\'



    Maar nee hoor...

    lees de TB eens goed dan ktrijg je antwoord op je HOOP.

  • Avatar
    ANS - 13 mei 2017 om 14:39
    FCTukkerclan zegt:

    Stelletje jankerds.

    Wie zijn billen brand aan cocaïne mag ook op de blaren zitten.

    De ware ziel van Vak-P is al heel lang vervlogen.......het huidige bestuur moet maar eens in de spiegel kijken en daarna heel vlot opstapp'n lijkt me....

    Beste TC, het besturen van een vereniging, of FC Twente, of Vak P, of noem maar een amateurclub, is en blijft een moeilijke zaak. Een van onze beste voorzitters ooit, Frans Hartman, heeft eens in een intervieuw de volgende uitspraak gedaan : Er zijn er velen die het willen, maar weinig die het kunnen. Je ziet dat overal, zelfs bij de Knvb. Het bestuur van Vak P heeft zeker fouten gemaakt, daarover hoeven we geen discussie meer te voeren, maar de gevolgen zijn volgens mij meer dan onredelijk. Alleen al de actie van de politie in het stadion, te gek voor woorden. Ik ben het met je eens, of je nu 11 gram of 11 kilo coke vindt, dat maakt niet uit. Coke hoort niet in het stadion en dus ook niet in het home van Vak P en de handel in coke al helemaal niet. Dan maakt het bestuur van Vak P een grote fout om een kort geding aan te spannen. Bij voorbaat kansloos en ook nog met een onbenul als advocaat. Dat Twente de huur opzegt met als reden om Vak P kosten te besparen, is een grote leugen. Het was bij insiders al bekend, dat dit zou gebeuren, het wachten was nog op de uitspraak. FC Twente, met als drijfveer Jan van Halst, want het is een directie besluit met goedkeuring van de RvC, wil het home van Vak P weg hebben uit het stadion. Dat is de ware reden. Of dat goed of fout is, daar ga ik niet over, maar eerlijk en open is het natuurlijk niet. Binnenkort zul je kunnen lezen, wat de nieuwe bestemming voor het home zal zijn, maar het wordt nooit meer het home van Vak P. Openheid, eerlijkheid en transparantie is nog steeds ver te zoeken bij onze club.

  • Avatar
    jeff - 13 mei 2017 om 14:43
    FCTukkerclan zegt:

    Stelletje jankerds.

    Wie zijn billen brand aan cocaïne mag ook op de blaren zitten.

    De ware ziel van Vak-P is al heel lang vervlogen.......het huidige bestuur moet maar eens in de spiegel kijken en daarna heel vlot opstapp'n lijkt me....

    Altijd dat gejank dat er koppen moeten rollen...

  • Avatar
    Rijvers - 13 mei 2017 om 14:45
    robaar26 zegt:

    Vieze internet held, met je woorden als lafaards durf je dat ook gewoon tegen die jongens face to face te zeggen. Wat een held ben jij, jullie zullen het wel merken in het stadion de helft komt voor de sfeer naar het stadion en die is nu weg. En voor 11 gram blaren branden aan de cocaine ooooeee gasten zoals jij gaat mijn bloed echt van koken.

    Pfff als je het niet eens bent met iemand zijn reactie, hoef je niet zo achterlijk te reageren
    Ik denk trouwens ook niet dat er mensen bang zullen worden van jouw reactie
    En waarom niet durven face to face?
    Zulke boemannen zijn het ook niet hoor
    Trouwens even oppassen dat je bloed niet over kookt

  • Avatar
    jeff - 13 mei 2017 om 14:45
    ANS zegt:

    Beste TC, het besturen van een vereniging, of FC Twente, of Vak P, of noem maar een amateurclub, is en blijft een moeilijke zaak. Een van onze beste voorzitters ooit, Frans Hartman, heeft eens in een intervieuw de volgende uitspraak gedaan : Er zijn er velen die het willen, maar weinig die het kunnen. Je ziet dat overal, zelfs bij de Knvb. Het bestuur van Vak P heeft zeker fouten gemaakt, daarover hoeven we geen discussie meer te voeren, maar de gevolgen zijn volgens mij meer dan onredelijk. Alleen al de actie van de politie in het stadion, te gek voor woorden. Ik ben het met je eens, of je nu 11 gram of 11 kilo coke vindt, dat maakt niet uit. Coke hoort niet in het stadion en dus ook niet in het home van Vak P en de handel in coke al helemaal niet. Dan maakt het bestuur van Vak P een grote fout om een kort geding aan te spannen. Bij voorbaat kansloos en ook nog met een onbenul als advocaat. Dat Twente de huur opzegt met als reden om Vak P kosten te besparen, is een grote leugen. Het was bij insiders al bekend, dat dit zou gebeuren, het wachten was nog op de uitspraak. FC Twente, met als drijfveer Jan van Halst, want het is een directie besluit met goedkeuring van de RvC, wil het home van Vak P weg hebben uit het stadion. Dat is de ware reden. Of dat goed of fout is, daar ga ik niet over, maar eerlijk en open is het natuurlijk niet. Binnenkort zul je kunnen lezen, wat de nieuwe bestemming voor het home zal zijn, maar het wordt nooit meer het home van Vak P. Openheid, eerlijkheid en transparantie is nog steeds ver te zoeken bij onze club.

    Dat wou Munsterman ook al ANS. Weer een aantal vierkante meters erbij om commercieel uit te buiten.

  • Avatar
    EvB64 - 13 mei 2017 om 14:51

    Gewoon op Miracle planet kijken voor ruimte zal vast nog wel wat zijn denk ik .Anders ergens units zien te plaatsen of oude container nostalgie toch . Maar zou een beginnen met die advocaat er uit te banjeren want die bakt er niets van ja haalt andere supporters verenigingen erbij terwijl die juist vak p steunde .En als het dan toch moet en lijntje kun je overal wel scoren . Maar dan is het buiten het stadion .

  • Avatar
    Boesk00l - 13 mei 2017 om 14:53
    Koog zegt:

    lees de TB eens goed dan ktrijg je antwoord op je HOOP.

    Die heb ik helaas niet, dus mijn reactie was gebaseerd op dit artikel. Mocht daarin staan dat het bestuur schoon schip wil maken binnen eigen vereniging, dan heb ik niks gezegd.

  • Avatar
    105 - 13 mei 2017 om 14:55
    FCTukkerclan zegt:

    Stelletje jankerds.

    Wie zijn billen brand aan cocaïne mag ook op de blaren zitten.

    De ware ziel van Vak-P is al heel lang vervlogen.......het huidige bestuur moet maar eens in de spiegel kijken en daarna heel vlot opstapp'n lijkt me....

    Stelletje jankers??



    Ook ik ben lid van vak-P en mocht er graag een biertje drinken en socializen in het home met medesupporters. Cocaine etc gebruik ik niet of deal ik niet, waarom moet IK dan in jouw ogen gestraft worden??



    Leg me dat eens uit TC ?

  • Avatar
    Citrofiel - 13 mei 2017 om 15:00
    ANS zegt:

    Beste TC, het besturen van een vereniging, of FC Twente, of Vak P, of noem maar een amateurclub, is en blijft een moeilijke zaak. Een van onze beste voorzitters ooit, Frans Hartman, heeft eens in een intervieuw de volgende uitspraak gedaan : Er zijn er velen die het willen, maar weinig die het kunnen. Je ziet dat overal, zelfs bij de Knvb. Het bestuur van Vak P heeft zeker fouten gemaakt, daarover hoeven we geen discussie meer te voeren, maar de gevolgen zijn volgens mij meer dan onredelijk. Alleen al de actie van de politie in het stadion, te gek voor woorden. Ik ben het met je eens, of je nu 11 gram of 11 kilo coke vindt, dat maakt niet uit. Coke hoort niet in het stadion en dus ook niet in het home van Vak P en de handel in coke al helemaal niet. Dan maakt het bestuur van Vak P een grote fout om een kort geding aan te spannen. Bij voorbaat kansloos en ook nog met een onbenul als advocaat. Dat Twente de huur opzegt met als reden om Vak P kosten te besparen, is een grote leugen. Het was bij insiders al bekend, dat dit zou gebeuren, het wachten was nog op de uitspraak. FC Twente, met als drijfveer Jan van Halst, want het is een directie besluit met goedkeuring van de RvC, wil het home van Vak P weg hebben uit het stadion. Dat is de ware reden. Of dat goed of fout is, daar ga ik niet over, maar eerlijk en open is het natuurlijk niet. Binnenkort zul je kunnen lezen, wat de nieuwe bestemming voor het home zal zijn, maar het wordt nooit meer het home van Vak P. Openheid, eerlijkheid en transparantie is nog steeds ver te zoeken bij onze club.

    Drugs kan niet, maar FcT zonder Vak P ook niet. Ans heeft gelijk, zoals gewoonlijk. Een kort geding kon geen positief resultaat opleveren, ook niet met een goede advocaat. Als FcT en Vak P SAMEN aan een oplossing zouden werken, omdat ze het willen en daarmee ook het gezag tevreden gesteld kan worden, levert het ook een oplossing op, anders verwacht ik veel weerstand en onvrede. Daar zit niemand op te wachten! Opzegging van de huurovereenkomst als middel om een goede oplossing te creëeren, zou fair zijn.. Elke andere gedachte is strijdig met "gewoon doen" en "SAMEN staan we sterk"...... ben benieuwd.....

  • Avatar
    Rijvers - 13 mei 2017 om 15:05
    ANS zegt:

    Beste TC, het besturen van een vereniging, of FC Twente, of Vak P, of noem maar een amateurclub, is en blijft een moeilijke zaak. Een van onze beste voorzitters ooit, Frans Hartman, heeft eens in een intervieuw de volgende uitspraak gedaan : Er zijn er velen die het willen, maar weinig die het kunnen. Je ziet dat overal, zelfs bij de Knvb. Het bestuur van Vak P heeft zeker fouten gemaakt, daarover hoeven we geen discussie meer te voeren, maar de gevolgen zijn volgens mij meer dan onredelijk. Alleen al de actie van de politie in het stadion, te gek voor woorden. Ik ben het met je eens, of je nu 11 gram of 11 kilo coke vindt, dat maakt niet uit. Coke hoort niet in het stadion en dus ook niet in het home van Vak P en de handel in coke al helemaal niet. Dan maakt het bestuur van Vak P een grote fout om een kort geding aan te spannen. Bij voorbaat kansloos en ook nog met een onbenul als advocaat. Dat Twente de huur opzegt met als reden om Vak P kosten te besparen, is een grote leugen. Het was bij insiders al bekend, dat dit zou gebeuren, het wachten was nog op de uitspraak. FC Twente, met als drijfveer Jan van Halst, want het is een directie besluit met goedkeuring van de RvC, wil het home van Vak P weg hebben uit het stadion. Dat is de ware reden. Of dat goed of fout is, daar ga ik niet over, maar eerlijk en open is het natuurlijk niet. Binnenkort zul je kunnen lezen, wat de nieuwe bestemming voor het home zal zijn, maar het wordt nooit meer het home van Vak P. Openheid, eerlijkheid en transparantie is nog steeds ver te zoeken bij onze club.

    ANS
    Bij je laatste zin sluit ik me bij aan
    Het lijkt een club van list en bedrog te blijven
    Trouwens ikzelf had altijd vertrouwen in van Halst, maar als ik nu even terug kijk, is er weinig van hem uit gegaan
    Weinig uitleg, en zich altijd verschuilen
    Misschien is hij toch geschikte op zijn plaats bij Ziggo
    Verder hadden ze nooit makkelijker van het home af kunnen komen, zonder de recente gebeurtenis
    Dus wel toevallig dat ze nu net een stok hebben gevonden om de hond te slaan
    Wel de schuld van vak P zelf dat het zo ver is gekomen
    Maar laten we niet ieder lid van vak P over één kam scheren lijkt mij

  • Avatar
    Koog - 13 mei 2017 om 15:06
    ANS zegt:

    Beste TC, het besturen van een vereniging, of FC Twente, of Vak P, of noem maar een amateurclub, is en blijft een moeilijke zaak. Een van onze beste voorzitters ooit, Frans Hartman, heeft eens in een intervieuw de volgende uitspraak gedaan : Er zijn er velen die het willen, maar weinig die het kunnen. Je ziet dat overal, zelfs bij de Knvb. Het bestuur van Vak P heeft zeker fouten gemaakt, daarover hoeven we geen discussie meer te voeren, maar de gevolgen zijn volgens mij meer dan onredelijk. Alleen al de actie van de politie in het stadion, te gek voor woorden. Ik ben het met je eens, of je nu 11 gram of 11 kilo coke vindt, dat maakt niet uit. Coke hoort niet in het stadion en dus ook niet in het home van Vak P en de handel in coke al helemaal niet. Dan maakt het bestuur van Vak P een grote fout om een kort geding aan te spannen. Bij voorbaat kansloos en ook nog met een onbenul als advocaat. Dat Twente de huur opzegt met als reden om Vak P kosten te besparen, is een grote leugen. Het was bij insiders al bekend, dat dit zou gebeuren, het wachten was nog op de uitspraak. FC Twente, met als drijfveer Jan van Halst, want het is een directie besluit met goedkeuring van de RvC, wil het home van Vak P weg hebben uit het stadion. Dat is de ware reden. Of dat goed of fout is, daar ga ik niet over, maar eerlijk en open is het natuurlijk niet. Binnenkort zul je kunnen lezen, wat de nieuwe bestemming voor het home zal zijn, maar het wordt nooit meer het home van Vak P. Openheid, eerlijkheid en transparantie is nog steeds ver te zoeken bij onze club.

    Maar Ans wat is er dan van het 3-hoek overleg gekomen al die jaren? Tussen Politie/Gemeente - FCT- VAKP.? Daar zijn toch zeker na 6 mnd sluiting 2006 acties/overleg gevoerd?

  • Avatar
    ANS - 13 mei 2017 om 15:06
    jeff zegt:

    Dat wou Munsterman ook al ANS. Weer een aantal vierkante meters erbij om commercieel uit te buiten.

    En wie was jaren lang de rechter hand van Joop, jeff? Juist, Jan van Halst.

  • Avatar
    jeff - 13 mei 2017 om 15:10
    ANS zegt:

    En wie was jaren lang de rechter hand van Joop, jeff? Juist, Jan van Halst.

    Denk dat jan aardig bij de gemeente in de tang zit.

Nieuwe media