''Dit gaat FC Twente merken, zonder ons geen sfeer in het stadion''

13 mei 2017 om 14:30 | Bron: TC/Tubantia ''Dit gaat FC Twente merken, zonder ons geen sfeer in het stadion''

Het supportershome van supportersvereniging Vak-P gaat voor een jaar dicht, dat heeft de rechter vrijdag bepaald. Daarnaast wordt de fanatieke supportersgroep een alcoholverbod van twee jaar opgelegd. "Dat gaat FC Twente merken! Zonder ons geen sfeer in het stadion."

De huur voor het home van Vak-P bedraagt zo’n 32.500 euro per jaar. "Maar het grootste deel van alle inkomsten gaat naar de sfeeracties in het stadion van de Ultra's. Een beetje sfeeractie met een spandoek kost wel 10.000 tot 15.000 euro aan doek en verf."

In gesprek met de TC/Tubantia laat het bestuur van Vak-P nogmaals blijken hoe trots ze zijn op de afgelopen jaren. Ze houden zich bezig met de sfeer en sfeeracties in het stadion. "Onze sfeeracties in ons stadion behoren tot de Europese top."

Overzicht

Reacties (150)

  • Avatar
    EvB64 - 13 mei 2017 om 14:55

    Dan vraag je de gemeente om een sfeerfonds op te richten en zijn ze ook wel beetje moreel verplicht na deze actie . Gewoon verantwoordelijk stellen want de sfeer en de doeken prachtig .

  • Avatar
    Hengelo - 13 mei 2017 om 15:18

    wat een totale onzin of we voor de sfeer alleen afhankelijk zijn van Vakje P.Ze vinden zichzelf nogal belangrijk.en de andere 26.000 supporters tellen niet mee voor de sfeer.Hun eigendunk is groot

  • Avatar
    Huybrechts - 13 mei 2017 om 15:26

    Zwaktebod, de \"echte\" supporters, echt kansloos, steun je club man!!!

  • Avatar
    McRockZ - 13 mei 2017 om 15:29

    Als vak-p er zo graag mee ophoud zullen andere suporter verenigingen wel op staan om acties te ondernemen

  • Avatar
    Enschede78 - 13 mei 2017 om 15:31
    Hengelo zegt:

    wat een totale onzin of we voor de sfeer alleen afhankelijk zijn van Vakje P.Ze vinden zichzelf nogal belangrijk.en de andere 26.000 supporters tellen niet mee voor de sfeer.Hun eigendunk is groot

    Hebben al die andere dan ooit voor een groot doek gezorgd zoals Vak P?

  • Avatar
    Enschede78 - 13 mei 2017 om 15:32
    McRockZ zegt:

    Als vak-p er zo graag mee ophoud zullen andere suporter verenigingen wel op staan om acties te ondernemen

    Zo graag mee ophoudt?
    Heb jij de afgelopen tijd onder een steen gelegen ofzo?
    Ze zijn vermoord/verkracht door een corrupte rechterlijke macht gesteund door het huidige Twente bestuur dat overal van wist maar schijnheilig de kaken op elkaar hield.

  • Avatar
    Scorpio69 - 13 mei 2017 om 15:43

    10.000 tot 15.000 euro? Huur 32.500 euro? Waar komt al dat geld vandaan? Geeft ook weer vraagtekens. Vind het jammer dat het allemaal zo loopt maar aan de andere kant heeft vak p dat echt aan zichzelf te danken. Niet alert blijven etc etc..... ik zou als vak p gewoon opnieuw beginnen. Schone lei. Desnoods een nieuwe home laten bouwen. Je verder niet afhankelijk maken van derden.

  • Avatar
    Haaksbergenaar - 13 mei 2017 om 15:53
    Scorpio69 zegt:

    10.000 tot 15.000 euro? Huur 32.500 euro? Waar komt al dat geld vandaan? Geeft ook weer vraagtekens. Vind het jammer dat het allemaal zo loopt maar aan de andere kant heeft vak p dat echt aan zichzelf te danken. Niet alert blijven etc etc..... ik zou als vak p gewoon opnieuw beginnen. Schone lei. Desnoods een nieuwe home laten bouwen. Je verder niet afhankelijk maken van derden.

    Ze krijgen meende ik een bepaald bedrag per jaar van FC Twente zelf voor sfeeracties. Ook is het drankverkoop etc. erg belangrijk. En verder zullen er ook wel sponsoren oid zijn

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 13 mei 2017 om 15:55

    Vak P laat je van je beste kant zien, blijft de club steunen. Twente kon blijkbaar niet nog een imago schade oplopen. We hebben alle pijn als supporters en fans voor deze mooie club gedragen en gevoeld vorig jaar en het jaar er voor, nu men bezig is met de opmars hebben ze jullie steun zeker nodig maar wel in een postieve manier en niet op de negatieve zoals de laatste weken. Laat de club niet vallen!

  • Avatar
    fctexpert - 13 mei 2017 om 15:55
    Enschede78 zegt:

    Zo graag mee ophoudt?
    Heb jij de afgelopen tijd onder een steen gelegen ofzo?
    Ze zijn vermoord/verkracht door een corrupte rechterlijke macht gesteund door het huidige Twente bestuur dat overal van wist maar schijnheilig de kaken op elkaar hield.

    Ze hebben gewoon groot gelijk, opruimen die drugsnuivers,



    Hoe vaak vroegen we ons wel niet af wat die lui bezielde, hele wedstrijden in de gracht staan, als ze zonodig die troep aan de man willen brengen, zijn er zat andere wegen te bewandelen, laat het voetbalpubliek, waaronder ouders met jonge kids met rust

  • Avatar
    ANS - 13 mei 2017 om 15:59
    UtrechtseTukker zegt:

    Vak P laat je van je beste kant zien, blijft de club steunen. Twente kon blijkbaar niet nog een imago schade oplopen. We hebben alle pijn als supporters en fans voor deze mooie club gedragen en gevoeld vorig jaar en het jaar er voor, nu men bezig is met de opmars hebben ze jullie steun zeker nodig maar wel in een postieve manier en niet op de negatieve zoals de laatste weken. Laat de club niet vallen!

    Helemaal met je eens.

  • Avatar
    Plopzak - 13 mei 2017 om 16:02
    Enschede78 zegt:

    Zo graag mee ophoudt?
    Heb jij de afgelopen tijd onder een steen gelegen ofzo?
    Ze zijn vermoord/verkracht door een corrupte rechterlijke macht gesteund door het huidige Twente bestuur dat overal van wist maar schijnheilig de kaken op elkaar hield.

    Exact, wat een droeftoeters hier, en dat zijn dan je medesupporters.

  • Avatar
    Arjan_fct - 13 mei 2017 om 16:03
    Scorpio69 zegt:

    10.000 tot 15.000 euro? Huur 32.500 euro? Waar komt al dat geld vandaan? Geeft ook weer vraagtekens. Vind het jammer dat het allemaal zo loopt maar aan de andere kant heeft vak p dat echt aan zichzelf te danken. Niet alert blijven etc etc..... ik zou als vak p gewoon opnieuw beginnen. Schone lei. Desnoods een nieuwe home laten bouwen. Je verder niet afhankelijk maken van derden.

    In het topseizoen werd er 50000 liter bier verkocht. Een beker bier van 30cl kost €1,60. 50000/0.3*1.6=€267.000,-

    Aan omzet. Lidmaatschap is €25, 1500 leden dus nog eens €37.500,-.

    Merchandising nog niet eens meegeteld.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 13 mei 2017 om 16:03
    Hengelo zegt:

    wat een totale onzin of we voor de sfeer alleen afhankelijk zijn van Vakje P.Ze vinden zichzelf nogal belangrijk.en de andere 26.000 supporters tellen niet mee voor de sfeer.Hun eigendunk is groot

    Sorry, die gaan al vaak 10 min voor het einde naar huis blinde

  • Avatar
    Plopzak - 13 mei 2017 om 16:04
    UtrechtseTukker zegt:

    Vak P laat je van je beste kant zien, blijft de club steunen. Twente kon blijkbaar niet nog een imago schade oplopen. We hebben alle pijn als supporters en fans voor deze mooie club gedragen en gevoeld vorig jaar en het jaar er voor, nu men bezig is met de opmars hebben ze jullie steun zeker nodig maar wel in een postieve manier en niet op de negatieve zoals de laatste weken. Laat de club niet vallen!

    Ja, laat je gewoon als een stel criminelen behandelen, ga gewoon op je rug liggen omdat \'men\' dat zegt, flikker toch op zeg.



    Alles hangt van aannames aan elkaar, beeldvorming en de perceptie wordt maar al te graag negatief ingekleurd.

  • Avatar
    Plopzak - 13 mei 2017 om 16:05
    Hengelo zegt:

    wat een totale onzin of we voor de sfeer alleen afhankelijk zijn van Vakje P.Ze vinden zichzelf nogal belangrijk.en de andere 26.000 supporters tellen niet mee voor de sfeer.Hun eigendunk is groot

    Dit zijn dan je medesupporters

  • Avatar
    jeff - 13 mei 2017 om 16:06
    Arjan_fct zegt:

    In het topseizoen werd er 50000 liter bier verkocht. Een beker bier van 30cl kost €1,60. 50000/0.3*1.6=€267.000,-

    Aan omzet. Lidmaatschap is €25, 1500 leden dus nog eens €37.500,-.

    Merchandising nog niet eens meegeteld.

    Zo dacht Joop ook. En zal me niet verbazen dat van Halst nu ook dollartekens ziet.

  • Avatar
    Plopzak - 13 mei 2017 om 16:08
    jeff zegt:

    Zo dacht Joop ook. En zal me niet verbazen dat van Halst nu ook dollartekens ziet.

    Van Halst maakt FCT kapot, let op mijn woorden, het is een debacle met hem aan het roer.

  • Avatar
    veste zonder P - 13 mei 2017 om 16:09

    JAN VAN HALST TYFUS HOND

  • Avatar
    Successupporter - 13 mei 2017 om 16:19
    Enschede78 zegt:

    Hebben al die andere dan ooit voor een groot doek gezorgd zoals Vak P?

    Zonder die 1 of 2 doekjes per jaar, blijft Twente echt wel bestaan. Het wordt nu echt \"Wij tegen iedereen\". Zelfs tegen de eigen club. Laat die gasten eens in de spiegel kijken en ophouden naar anderen te wijzen. Dit soort \"supporters\" kunnen we missen als kiespijn.

Nieuwe media