Matchday: FC Twente begint zonder Ter Avest tegen FC Groningen

14 mei 2017 om 13:17 | Bron: Matchday: FC Twente begint zonder Ter Avest tegen FC Groningen

FC Twente speelt zondagmiddag het laatste duel van dit Eredivisieseizoen. De Tukkers ontvangen in eigen huis FC Groningen. Het duel begint, net als alle andere wedstrijden in deze speelronde, om 14:30. 

De ploeg van René Hake kende een verrassend seizoen. FC Twente kampte voorafgaand aan het seizoen met financiele problemen en dreigde zelfs haar licentie te verliezen. Het leek een lastig seizoen te gaan worden, maar de ploeg uit Enschede oversteeg alle verwachtingen en presteerde boven verwachting goed. De Tukkers bezetten momenteel de zevende plaats met 45 punten. De tegenstander van vandaag staat tiende met 40 punten.

Als de Tukkers de club uit Groningen verslaan behouden ze de zevende plek. Als Twente punten laat liggen kunnen zowel SC Heerenveen als Heracles Almelo de ploeg uit Enschede nog inhalen op de ranglijst. Heerenveen speelt thuis tegen NEC en Heracles gaat op bezoek in Rotterdam, waar koploper Feyenoord de tegenstander is. 

Bij FC Twente speelt Joachim Andersen in de basis. Vorige week speelde Peet Bijen in het hart van de verdediging, maar de jonge verdediger is geschorst. Oussama Assaidi keert na weken afwezigheid weer terug bij de selectie. De vleugelaanvaller kampte met fysieke problemen, maar is nu weer fit genoeg om een deel van de wedstrijd te kunnen spelen. Dylan George krijgt net als vorige week de voorkeur boven Yaw Yeboah. Ter Avest begint vandaag op de bank, de verdediger kampte eerder deze week met buikgriep. Dejan Trajkovski begint in zijn plaats als vleugelverdediger. 

Opstelling FC Twente: Marsman; Van der Lely, Thesker, Andersen, Trajkovski; Klich, Jensen, Mokotjo; Celina, Ünal, George

Wissels FC Twente: Drommel, Stevens, Ter Avest, Hooiveld, Assaidi, Seys, Holscher, Yeboah, Van der Heyden, Bunjaki, 

Opstelling FC Groningen: 

Overzicht

Reacties (194)

  • Avatar
    alles - 14 mei 2017 om 13:19

    1-5 we worden afgeslacht

  • Avatar
    FCTwente10 - 14 mei 2017 om 13:31
    alles zegt:

    1-5 we worden afgeslacht

    Waarom ben jij supporter van deze club? Enige wat je doet is negatief je mening geven. Heb iig nog nooit een uitslag van jou gezien op dit forum in het voordeel van Twente.

  • Avatar
    FCTwente10 - 14 mei 2017 om 13:31

    Vandaag in 2 uur even een miljoen verdiennen? Zou mooi zijn :)

  • Avatar
    alles - 14 mei 2017 om 13:33
    FCTwente10 zegt:

    Waarom ben jij supporter van deze club? Enige wat je doet is negatief je mening geven. Heb iig nog nooit een uitslag van jou gezien op dit forum in het voordeel van Twente.

    Ik ben gewoon bang dat ze weer verliezen...

  • Avatar
    FCTwente10 - 14 mei 2017 om 13:35
    alles zegt:

    Ik ben gewoon bang dat ze weer verliezen...

    Prima niks mis mee jouw voorspelling, maar je denkt toch niet dat we elke week gaan verliezen? Nooit zie ik een voorspelling in het voordeel van Twente

  • Avatar
    alles - 14 mei 2017 om 13:41
    FCTwente10 zegt:

    Prima niks mis mee jouw voorspelling, maar je denkt toch niet dat we elke week gaan verliezen? Nooit zie ik een voorspelling in het voordeel van Twente

    3-1 voor twente.... Nu tevreden? :P

  • Avatar
    Rik-FCT - 14 mei 2017 om 13:42

    Onderweg naar de Veste. Ben er bang voor maar we gaan ervoor. 2-1, al denk ik eigenlijk 1-2.

  • Avatar
    Schorem - 14 mei 2017 om 13:47
    alles zegt:

    Ik ben gewoon bang dat ze weer verliezen...

    Maak n unibet accountje aan ofzo

  • Avatar
    Enschede78 - 14 mei 2017 om 13:52

    Ik gun het Groningen niet, maar Heracles ook niet.

    Dan weer gun ik Ajax de titel meer dan Feijenoord.



    Dus laat Twente en Heracles maar winnen.

  • Avatar
    FCTwente10 - 14 mei 2017 om 13:59
    alles zegt:

    3-1 voor twente.... Nu tevreden? :P

    Topper!

  • Avatar
    biertje123 - 14 mei 2017 om 14:00

    Wat zou het mooi zijn als wij winnen en Feyenoord dik onderuit gaat. Ik heb vorige week genoten van al die jankende fans

  • Avatar
    FC JDanny - 14 mei 2017 om 14:03
    Enschede78 zegt:

    Ik gun het Groningen niet, maar Heracles ook niet.

    Dan weer gun ik Ajax de titel meer dan Feijenoord.



    Dus laat Twente en Heracles maar winnen.

    Alle tukkers en ajax winnen, ook mooi voor Zihech :)

  • Avatar
    ArdnanB - 14 mei 2017 om 14:06

    Iemand een stream straks?

  • Avatar
    FCTwente10 - 14 mei 2017 om 14:08
    ArdnanB zegt:

    Iemand een stream straks?

    Hahasport.com firstrowsports.com

  • Avatar
    JersonCabral053 - 14 mei 2017 om 14:09
    Enschede78 zegt:

    Ik gun het Groningen niet, maar Heracles ook niet.

    Dan weer gun ik Ajax de titel meer dan Feijenoord.



    Dus laat Twente en Heracles maar winnen.

    Helemaal met je eens

  • Avatar
    2010 - 14 mei 2017 om 14:10
    ArdnanB zegt:

    Iemand een stream straks?

    Als je foxsports hebt kun je ook foxsports go kijken

  • Avatar
    Rik-FCT - 14 mei 2017 om 14:21
    biertje123 zegt:

    Wat zou het mooi zijn als wij winnen en Feyenoord dik onderuit gaat. Ik heb vorige week genoten van al die jankende fans

    Ja, heerlijk was dat hè. Wat een scheitclub is dat toch ook. Kakkerlakken volk.

  • Avatar
    ArdnanB - 14 mei 2017 om 14:23
    FCTwente10 zegt:

    Hahasport.com firstrowsports.com

    Iemand anders nog een werkende stream stream...

    Kan behoorlijk druk worden...

  • Avatar
    FCTwente10 - 14 mei 2017 om 14:25
    ArdnanB zegt:

    Iemand anders nog een werkende stream stream...

    Kan behoorlijk druk worden...

    NOS zendt het ook uit zie ik net!!

  • Avatar
    RaymondL - 14 mei 2017 om 14:26

    Zonder dope geen sfeer ??

Nieuwe media