Hake hoopt op versterkingen: ''Er zullen zeker spelers bij moeten''

14 mei 2017 om 17:25 | Bron: Hake hoopt op versterkingen: ''Er zullen zeker spelers bij moeten''

FC Twente verloor zondagmiddag in eigen huis met 3-5 van FC Groningen en Rene Hake schaamde zich voor de wanprestatie van de club uit Enschede. De trainer van de Tukkers haalde in de rust hard uit naar zijn spelers. 

"Ik heb gezegd dat ze misschien nog wel een groter fluitconcert verdienden dan ze kregen en dat het aan hen was om het publiek achter zich te krijgen", blikt hij terug in gesprek met FOX Sports. "Je ziet de laatste paar wedstrijden dat het allemaal net-niet is, dat is wel heel teleurstellend. Dat is een klein beetje begrijpelijk, maar het blijft wel knagen", aldus Hake, die de komende weken duidelijkheid hoopt te krijgen over de Manchester City-huurlingen en mogelijke versterkingen. 

"We moeten zorgen dat we kwalitatief goede spelers aan onze selectie kunnen toevoegen", legt hij uit. "We hebben inderdaad een aantal huurlingen. Maar als je onze selectie goed bestudeert, hebben we genoeg spelers onder contract staan in de verdediging en op het middenveld. Maar goed, er zullen zeker spelers bij moeten en het liefst dusdanige spelers die het niveau omhoog gaan halen. We zullen zien of dat gaat lukken. De portemonnee: daar ga ik niet over, dus dan moet je misschien Van Halst of Velderman aan de mouw trekken", besluit Hake realistisch. 

Overzicht

Reacties (14)

  • Avatar
    Diekmanboy - 14 mei 2017 om 17:42

    Maakt mijnheer Hake niet deel uit van de malaise. Zeven wedstrijden vier punten...wie krijgt het blijkbaar niet meer op scherp?

  • Avatar
    RED 666 - 14 mei 2017 om 17:57

    Ik hoop op een nieuwe trainer

  • Avatar
    chielfct - 14 mei 2017 om 18:14

    Mensen die om een nieuwe trainer schreeuwen zijn de realiteit echt totaaaaal verloren. We zouden strijden tegen degratie, maar zijn 7e geworden. Alle lof naar de technische staf.

  • Avatar
    Scorpio69 - 14 mei 2017 om 18:17
    chielfct zegt:

    Mensen die om een nieuwe trainer schreeuwen zijn de realiteit echt totaaaaal verloren. We zouden strijden tegen degratie, maar zijn 7e geworden. Alle lof naar de technische staf.

    Man realiteit? Weet je wat realiteit is, is dat je maar 1 keer leeft en het leven kort is. Al dat geouwehoer en slap gelul van velen hier schiet niemand wat mee op. Het is stilstand en dat was dit jaar ook zo, vooral na de winterstop is er niets meer gepresteerd. Ra ra hoe kan dat? Dat we 7e zijn geworden hebben we niet te danken aan de technische staf of de spelers maar aan de overige clubs met veel minder begroting die het nog veeeeel slechter deden. 13 nederlagen in 1 seizoen en nog 7e worden. Ja dat is heeeeel knap. Man, supporters willen meer en niet iedereen ging uit van degradatie. Dat kan helemaal niet dus mensen die daar bang voor waren die zijn de realiteit compleet verloren en begrijpen niets van het spelletje.

  • Avatar
    Ket wiezel - 14 mei 2017 om 19:00
    chielfct zegt:

    Mensen die om een nieuwe trainer schreeuwen zijn de realiteit echt totaaaaal verloren. We zouden strijden tegen degratie, maar zijn 7e geworden. Alle lof naar de technische staf.

    Tja, wat is realiteit vraag ik mij dan af. Het zag er inderdaad niet best uit voor aanvang van het seizoen. Maar toch stond er best wel een leuke en goede spelersgroep. Als ik alles nog eens rustig de revue laat passeren, dan zijn er gewoon teveel wedstrijden simpel en nonchalant uit handen gegeven, zeg maar gerust weggeven. Ongeïnspireerd, slap en lusteloos. Dat mag een trainer zich ook aantrekken ipv maar gelijk om versterkingen te gaan roepen.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 14 mei 2017 om 19:15
    Scorpio69 zegt:

    Man realiteit? Weet je wat realiteit is, is dat je maar 1 keer leeft en het leven kort is. Al dat geouwehoer en slap gelul van velen hier schiet niemand wat mee op. Het is stilstand en dat was dit jaar ook zo, vooral na de winterstop is er niets meer gepresteerd. Ra ra hoe kan dat? Dat we 7e zijn geworden hebben we niet te danken aan de technische staf of de spelers maar aan de overige clubs met veel minder begroting die het nog veeeeel slechter deden. 13 nederlagen in 1 seizoen en nog 7e worden. Ja dat is heeeeel knap. Man, supporters willen meer en niet iedereen ging uit van degradatie. Dat kan helemaal niet dus mensen die daar bang voor waren die zijn de realiteit compleet verloren en begrijpen niets van het spelletje.

    Amen en inderdaad wordt ook erg moe van dat constante slappe gezeik van velen hier die alles maar prima beginnen te vinden want de club komt van zo ver enz bla bla bla.

  • Avatar
    Scorpio69 - 14 mei 2017 om 19:28
    zegt:

    Helemaal waar, zitten voorwaarden aan en natuurlijk vertelt niemand dat ons want wij mogen alleen juichen en geen vragen stellen of kritiek hebben. En waar gaat het over? Wat is er zo moeilijk om open te zijn en eerlijk te zijn? Precies dat is het spel dat er gespeeld wordt overal op deze planeet het grote publiek is de bal en een paar lui op deze planeet maakt de dienst uit. Wat doe je er aan? Niets of meegaan en begrijpen hoe het spel werkt of gewoon schikken.

  • Avatar
    twentefanhenk - 14 mei 2017 om 19:31

    En graag een andere trainer!!!!!

  • Avatar
    EvB64 - 14 mei 2017 om 19:38

    Ik vind dat Twente moet proberen Ron Jans te halen vind ik goede trainer , leuk voetbal met ook beperkt budget , en in ieder geval spelers kan motiveren . Want dat kan Hake niet voldoende , hij heeft gefaald vind ik in dat opzicht . Vind niet dat hij er uit geschopt hoeft te worden maar stapje terug moet doen .

  • Avatar
    Scorpio69 - 14 mei 2017 om 19:56
    EvB64 zegt:

    Ik vind dat Twente moet proberen Ron Jans te halen vind ik goede trainer , leuk voetbal met ook beperkt budget , en in ieder geval spelers kan motiveren . Want dat kan Hake niet voldoende , hij heeft gefaald vind ik in dat opzicht . Vind niet dat hij er uit geschopt hoeft te worden maar stapje terug moet doen .

    Dat zou een vooruitgang zijn. Maak Hake gewoon weer assistent. Bij Feyenoord riepen ze de hulp in van Advocaat waarom kan bij Twente die realiteit er niet zijn. Mekaar helpen waarbij FC Twente weer het belangrijkste is en niet de mensen eromheen. Contract of geen contract. Mensen met een hart!

  • Avatar
    alles - 14 mei 2017 om 22:22
    zegt:

    Helemaal mee eens. De beleving mag wel weer terug

  • Avatar
    maxialex1979 - 14 mei 2017 om 22:52

    Dit seizoen is een stuk beter geworden dan we van te voren hadden gedacht. Maar er zijn een aantal dingen waar ik me mateloos aan heb geërgerd.

    - We hadden simpel genoeg met de juiste instelling en wisselbeleid en selectiebeleid in de top 5 kunnen eindigen.
    - Hake en zijn wisselbeleid, wisselt bijna altijd laat in de wedstrijd. Zelfs vandaag tegen Groningen wisselt die maar 1 keer. Waarom geen publiekswissel voor Unal???
    - Hake laat Thesker veel te lang staan, als ik het goed heb is hij afgelopen jaar gekocht als Linksback maar daar heeft die dit jaar geen enkele gestaan en alleen maar als centrale verdediger gespeelt. Wat absoluut niet super was!
    - Zelfde probleem met de huurlingen van City, alleen Unal verdiende een basisplaats maar die andere 2 flapdrollen absoluut niet in de 2e seizoenshelft!
    - Dat er supporters zijn die hoopten dat ajax landskampioen zouden worden! ajax heeft Ziyech voor een schamel bedrag van 11 miljoen gekocht met een clausule dat Twente 1 miljoen zou krijgen voor hun landskampioenschap. Schandalig dat het bestuur hier mee akkoord is gegaan!
    - Punt 1: Ziyech is veel meer waard geweest dan 11 miljoen. minimaal 20 mil.
    - Punt 2: ajax als die kampioen waren geworden automatisch in de Champions league waren gekomen dus veel meer hadden verdient.
    - Punt 3: geen doorverkoop clausule.
    - Wat me ook mateloos ergert is dat er supporters zijn die trots zijn om op te komen voor vak P. Laat de echte supporters van vak P die losers en agressievelingen die Twente belachelijk maken wegjagen.

    Hopelijk dat we in de zomerstop Mokotjo voor minimaal 5 miljoen kunnen verkopen zodat we 1 goede spits kunnen aantrekken. Voor de rest hebben we 1 centrale verdediger nodig die Tesker kan vervangen, een vervanger van Mokotjo natuurlijk ook nog. en een linker spits. Misschien ook nog een paar goede jonge spelers voor op de bank waar in de toekomst nog een beetje aan kan worden verdient.

    Het mooiste scenario is natuurlijk dat Fred Rutten de taken van Hake over zou nemen maar helaas is dat denk ik een sprookje.

  • Avatar
    bigtukker - 14 mei 2017 om 23:11

    Hake heeft van een bijeen geraapt zootje een team gemaakt dat zich prima staande houdt in de eredivisie. Voor een beginnende hoofdtrainer doet hij het gewoon heel aardig.

  • Avatar
    bigtukker - 14 mei 2017 om 23:13

    Ik denk trouwens niet dat hij haalbaar is, maar Linssen misschien?

Nieuwe media