Hake hoopt op versterkingen: ''Er zullen zeker spelers bij moeten''

14 mei 2017 om 17:25 | Bron: Hake hoopt op versterkingen: ''Er zullen zeker spelers bij moeten''

FC Twente verloor zondagmiddag in eigen huis met 3-5 van FC Groningen en Rene Hake schaamde zich voor de wanprestatie van de club uit Enschede. De trainer van de Tukkers haalde in de rust hard uit naar zijn spelers. 

"Ik heb gezegd dat ze misschien nog wel een groter fluitconcert verdienden dan ze kregen en dat het aan hen was om het publiek achter zich te krijgen", blikt hij terug in gesprek met FOX Sports. "Je ziet de laatste paar wedstrijden dat het allemaal net-niet is, dat is wel heel teleurstellend. Dat is een klein beetje begrijpelijk, maar het blijft wel knagen", aldus Hake, die de komende weken duidelijkheid hoopt te krijgen over de Manchester City-huurlingen en mogelijke versterkingen. 

"We moeten zorgen dat we kwalitatief goede spelers aan onze selectie kunnen toevoegen", legt hij uit. "We hebben inderdaad een aantal huurlingen. Maar als je onze selectie goed bestudeert, hebben we genoeg spelers onder contract staan in de verdediging en op het middenveld. Maar goed, er zullen zeker spelers bij moeten en het liefst dusdanige spelers die het niveau omhoog gaan halen. We zullen zien of dat gaat lukken. De portemonnee: daar ga ik niet over, dus dan moet je misschien Van Halst of Velderman aan de mouw trekken", besluit Hake realistisch. 

Overzicht

Reacties (30)

  • Avatar
    FCTwente10 - 14 mei 2017 om 17:31
    zegt:

    Precies

  • Avatar
    Diekmanboy - 14 mei 2017 om 17:42

    Maakt mijnheer Hake niet deel uit van de malaise. Zeven wedstrijden vier punten...wie krijgt het blijkbaar niet meer op scherp?

  • Avatar
    RED 666 - 14 mei 2017 om 17:57

    Ik hoop op een nieuwe trainer

  • Avatar
    chielfct - 14 mei 2017 om 18:14

    Mensen die om een nieuwe trainer schreeuwen zijn de realiteit echt totaaaaal verloren. We zouden strijden tegen degratie, maar zijn 7e geworden. Alle lof naar de technische staf.

  • Avatar
    antischreuder - 14 mei 2017 om 18:15
    chielfct zegt:

    Mensen die om een nieuwe trainer schreeuwen zijn de realiteit echt totaaaaal verloren. We zouden strijden tegen degratie, maar zijn 7e geworden. Alle lof naar de technische staf.

    Indd

  • Avatar
    Scorpio69 - 14 mei 2017 om 18:17
    chielfct zegt:

    Mensen die om een nieuwe trainer schreeuwen zijn de realiteit echt totaaaaal verloren. We zouden strijden tegen degratie, maar zijn 7e geworden. Alle lof naar de technische staf.

    Man realiteit? Weet je wat realiteit is, is dat je maar 1 keer leeft en het leven kort is. Al dat geouwehoer en slap gelul van velen hier schiet niemand wat mee op. Het is stilstand en dat was dit jaar ook zo, vooral na de winterstop is er niets meer gepresteerd. Ra ra hoe kan dat? Dat we 7e zijn geworden hebben we niet te danken aan de technische staf of de spelers maar aan de overige clubs met veel minder begroting die het nog veeeeel slechter deden. 13 nederlagen in 1 seizoen en nog 7e worden. Ja dat is heeeeel knap. Man, supporters willen meer en niet iedereen ging uit van degradatie. Dat kan helemaal niet dus mensen die daar bang voor waren die zijn de realiteit compleet verloren en begrijpen niets van het spelletje.

  • Avatar
    Ket wiezel - 14 mei 2017 om 19:00
    chielfct zegt:

    Mensen die om een nieuwe trainer schreeuwen zijn de realiteit echt totaaaaal verloren. We zouden strijden tegen degratie, maar zijn 7e geworden. Alle lof naar de technische staf.

    Tja, wat is realiteit vraag ik mij dan af. Het zag er inderdaad niet best uit voor aanvang van het seizoen. Maar toch stond er best wel een leuke en goede spelersgroep. Als ik alles nog eens rustig de revue laat passeren, dan zijn er gewoon teveel wedstrijden simpel en nonchalant uit handen gegeven, zeg maar gerust weggeven. Ongeïnspireerd, slap en lusteloos. Dat mag een trainer zich ook aantrekken ipv maar gelijk om versterkingen te gaan roepen.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 14 mei 2017 om 19:15
    Scorpio69 zegt:

    Man realiteit? Weet je wat realiteit is, is dat je maar 1 keer leeft en het leven kort is. Al dat geouwehoer en slap gelul van velen hier schiet niemand wat mee op. Het is stilstand en dat was dit jaar ook zo, vooral na de winterstop is er niets meer gepresteerd. Ra ra hoe kan dat? Dat we 7e zijn geworden hebben we niet te danken aan de technische staf of de spelers maar aan de overige clubs met veel minder begroting die het nog veeeeel slechter deden. 13 nederlagen in 1 seizoen en nog 7e worden. Ja dat is heeeeel knap. Man, supporters willen meer en niet iedereen ging uit van degradatie. Dat kan helemaal niet dus mensen die daar bang voor waren die zijn de realiteit compleet verloren en begrijpen niets van het spelletje.

    Amen en inderdaad wordt ook erg moe van dat constante slappe gezeik van velen hier die alles maar prima beginnen te vinden want de club komt van zo ver enz bla bla bla.

  • Avatar
    Pepps - 14 mei 2017 om 19:21

    Ik ben wel benieuwd naar de voorwaarden van City.

    Moesten ze een x aantal wedstrijden spelen ?

    Anders is het toch niet te verklaren dat die 2 zoveel minuten hebben gemaakt en niets lieten zien.

  • Avatar
    Scorpio69 - 14 mei 2017 om 19:28
    Pepps zegt:

    Ik ben wel benieuwd naar de voorwaarden van City.

    Moesten ze een x aantal wedstrijden spelen ?

    Anders is het toch niet te verklaren dat die 2 zoveel minuten hebben gemaakt en niets lieten zien.

    Helemaal waar, zitten voorwaarden aan en natuurlijk vertelt niemand dat ons want wij mogen alleen juichen en geen vragen stellen of kritiek hebben. En waar gaat het over? Wat is er zo moeilijk om open te zijn en eerlijk te zijn? Precies dat is het spel dat er gespeeld wordt overal op deze planeet het grote publiek is de bal en een paar lui op deze planeet maakt de dienst uit. Wat doe je er aan? Niets of meegaan en begrijpen hoe het spel werkt of gewoon schikken.

  • Avatar
    twentefanhenk - 14 mei 2017 om 19:31

    En graag een andere trainer!!!!!

  • Avatar
    EvB64 - 14 mei 2017 om 19:38

    Ik vind dat Twente moet proberen Ron Jans te halen vind ik goede trainer , leuk voetbal met ook beperkt budget , en in ieder geval spelers kan motiveren . Want dat kan Hake niet voldoende , hij heeft gefaald vind ik in dat opzicht . Vind niet dat hij er uit geschopt hoeft te worden maar stapje terug moet doen .

  • Avatar
    annalyst - 14 mei 2017 om 19:45
    EvB64 zegt:

    Ik vind dat Twente moet proberen Ron Jans te halen vind ik goede trainer , leuk voetbal met ook beperkt budget , en in ieder geval spelers kan motiveren . Want dat kan Hake niet voldoende , hij heeft gefaald vind ik in dat opzicht . Vind niet dat hij er uit geschopt hoeft te worden maar stapje terug moet doen .

    Zal niet gaan gebeuren. Hake heeft een contract tot 2019 en zal uit zichzelf geen stap terug doen en zeker niet uit zichzelf vertrekken. Aankomend jaar wordt wel het jaar van de waarheid voor Rene ; dan zal hij namelijk, ongeacht welke 11 er op het veld staan, beter moeten presteren dan dit seizoen. En hierbij kijk ik niet naar de plek op de ranglijst, die was prima, maar wel naar het vertoonde spel, de taktiek en de mentaliteit. Hij heeft nu weer een jaar ervaring en laat hem maar bewijzen dat-ie een betere trainer is geworden.

  • Avatar
    Scorpio69 - 14 mei 2017 om 19:56
    EvB64 zegt:

    Ik vind dat Twente moet proberen Ron Jans te halen vind ik goede trainer , leuk voetbal met ook beperkt budget , en in ieder geval spelers kan motiveren . Want dat kan Hake niet voldoende , hij heeft gefaald vind ik in dat opzicht . Vind niet dat hij er uit geschopt hoeft te worden maar stapje terug moet doen .

    Dat zou een vooruitgang zijn. Maak Hake gewoon weer assistent. Bij Feyenoord riepen ze de hulp in van Advocaat waarom kan bij Twente die realiteit er niet zijn. Mekaar helpen waarbij FC Twente weer het belangrijkste is en niet de mensen eromheen. Contract of geen contract. Mensen met een hart!

  • Avatar
    coenie - 14 mei 2017 om 19:58
    chielfct zegt:

    Mensen die om een nieuwe trainer schreeuwen zijn de realiteit echt totaaaaal verloren. We zouden strijden tegen degratie, maar zijn 7e geworden. Alle lof naar de technische staf.

    Totaal oneens. Met dit materiaal, oa een spits die 18 veldgoals maakt, was iedere joker minstens 7e geworden.

    5e plek had ook gekund. Maar feit is dat er wel hele slappe potten tussen zaten. Teveel in mijn ogen.

  • Avatar
    kammetje - 14 mei 2017 om 20:01

    Seizoen duurde 3 maanden te lang Haake met het materiaal prima gedaan gewoon op een 4-tal na zeer matige spelers

  • Avatar
    fctwente2010 - 14 mei 2017 om 20:20

    Kelvin Leerdam transfervrij ophalen.

  • Avatar
    kammetje - 14 mei 2017 om 20:28

    Dat 4-tal is overigens Unal Klich Ter Avest en Mokotjo

  • Avatar
    Edwin99 - 14 mei 2017 om 21:37
    fctwente2010 zegt:

    Kelvin Leerdam transfervrij ophalen.

    Nou dan heb jij Vitesse-Feyenoord niet gezien!!! Wat was Leerdam slecht!!!

  • Avatar
    FCTon25 - 14 mei 2017 om 21:53

    Ja hoor, daar is Hake weer. Ik schaam me voor deze wanprestatie. Week in, week uit hetzelfde geleuter.

    Jammer Hake, maar je bent een maatje te klein voor FCTWENTE om ze op niveau te brengen en houden.

Nieuwe media