''Het ontbrak er nog maar net aan dat ze de zonnebril op hadden''

15 mei 2017 om 09:45 | Bron: Tubantia ''Het ontbrak er nog maar net aan dat ze de zonnebril op hadden''

FC Twente verloor zondagmiddag in eigen huis met 3-5 van FC Groningen en daardoor vertrokken veel supporters na het laatste fluitsignaal direct naar huis. Leon ten Voorde bleef nog even zitten om het 'afscheid' te volgen. 

"Het was een gekke bedoening gistermiddag, nadat er een punt achter het seizoen was gezet", schrijft hij in de Tubantia. "De spelers stonden er aan de zijlijn met een onwezenlijke blik in de ogen bij na de oorwassing tegen FC Groningen. Op de middenstip probeerde technisch- en commercieel-directeur Jan van Halst boven de fluitconcerten van Vak-P uit, de supporters te bedanken voor de steun", aldus Ten Voorde. 

"Trainer René Hake draaide in zijn dankwoordje de rollen ook om door zijn spelers te vragen te applaudiseren voor de fans in plaats van andersom", vervolgt de verslaggever. "Dat er voor de achtergebleven toeschouwers uiteindelijk toch nog wat te lachen viel, kwam omdat de zoontjes van invaller Jos Hooiveld er bijna twee minuten over deden om vanaf de middellijn met de bal aan hun voeten de grote oversteek naar het doel te maken", lacht Ten Voorde.

"Het was vanuit Twents oogpunt het hoogtepunt van de middag, want de spelers lieten de opnieuw massaal opgekomen aanhang opzichtig in de steek", constateert hij. "Het ontbrak er nog maar net aan dat ze de zonnebril op hadden en hun strandbedje openklapten, maar het had er alle schijn van dat ze al aan hun vakantie waren begonnen. Twente hield vanaf de eerste minuut open huis en leverde een regelrechte wanprestatie", besluit Ten Voorde kritisch. 

Overzicht

Reacties (10)

  • Avatar
    Halekulani - 15 mei 2017 om 10:06

    Het was een wanprestatie!!!!!

  • Avatar
    Mikesel - 15 mei 2017 om 10:10

    Vond het een dramatische laatste wedstrijd in zijn geheel. Het voetbal was slecht maar alles eromheen was ook triest.

    Veel lege plekken, Vak-P was stil, van Halst werd uitgefloten tijdens zijn speech, Marsman werd uitgefloten tijdens zijn huldiging, stadion was voor het einde van de wedstrijd al erg leeg en na het laatste fluitsignaal nog leger.

    Snel vergeten maar ik hoop dat dit geen voorbode is voor volgend seizoen, als dit doorzet dan is het einde van de club althans in ieder geval de identiteit zoals wij hem kennen nabij.

    Het leukste waren de kids van Hooiveld die lekker op het veld aan het rennen waren.

    Zelf ben ik trots dat wij dit seizoen min of meer hebben overleefd en gewoon 7e zijn geworden. Het is en blijft bouwen totdat er weer een stabiele basis gelegd is waar we op verder kunnen. Dit heeft tijd nodig, zeker nog 2 jaar tot we weer voor Europees voetbal kunnen spelen.

  • Avatar
    JoepK. - 15 mei 2017 om 10:30

    Twente moet Utrecht als voorbeeld zien! Met relatief goedkope spelers en een hele goede tactiek en paar kernstukken/basisprincipes in het elftal heeft het een hele knappe prestatie neergezet met leuk voetbal.

  • Avatar
    FCTwente10 - 15 mei 2017 om 10:54

    Kijk weetje: ik ben heel trots waar Twente is geëindigd dit seizoen. Maar het gevoel en de kennis dat er veel meer in had gezeten blijft toch knagen. Maar denk dat na de playoffs om promo/degra en playoffs voor europees zijn geweest alles wel zn plek gaat krijgen en dan erg trots ben.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 15 mei 2017 om 11:16

    Ach nog even en we zijn het tweede vitesse. Half stadion leeg (vooral de hoofdtribune), de sfeer op de vakken,tja die was er gewoon niet. Voetbal was niet om aan tezien en een deel van het publiek gaat dom juichen voor dat volk uit Rotterdam. Pfffffffff dieper kun je niet zinken in mijn ogen en als denkt alles te hebben gehad komt ratje van halst schijnheilig nog een praatje houden. Nou ben blij dat dit seizoen afgelopen is maar het zal nog wel een heet zommertje worden denk ik

  • Avatar
    DeRailer - 15 mei 2017 om 11:41

    nou zag je de laatste weken al dat deze trend werd ingezet. Aan de ene kant snap ik het ook nog wel. je speelt nergens meer voor, dat is eigenlijk al sinds de winterstop zo. aan de andere kant moet je gewoon werken voor je geld en het publiek, dat is gisteren zeker niet gebeurd.

    Ik hoop dat twente nu ter avest, vd lely andersen gaat verlengen. vond theskers slecht maar dat is het hele jaar al zo. daar moet er gewoon een bij komen. las dat holla is vast gelegd, vind ik een goede zet. daarnaast mag klich van mij direct er 3 jaar extra bij tekenen. en voorin moet ik nog maar zien wat er komt, duidelijk is dat er goede vleugels moeten staan, met george heb je er in elk geval 1. hopen op unal of een andere goede spits.

    al met al een redelijk goed seizoen als je kijkt uit welke strontpot je bent geklommen.

    Verder hoop ik dat de zaak met vak-p zo snel mogelijk wordt opgelost, vooral de relatie fc twente- vak p. want anders kon het nog wel eens bijzonder stil zijn in de veste komend seizoen.

  • Avatar
    Hooiveld - 15 mei 2017 om 12:03

    Ik heb een voorgevoel dat we volgend jaar om handhaving kunnen strijden

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 15 mei 2017 om 13:01

    Weet niet hoe het bij jullie is maar mijn laatste werkdag voor de vakantie is ook zeker niet mijn beste en dat zie ik om me heen ook.

    Als je dan als voetballer nergens om speelt en de tegenstander wel dan sluimert dat er in!

    Goed zeker niet maar begrijpelijk ja toch wel!

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 15 mei 2017 om 13:04
    Hooiveld zegt:

    Ik heb een voorgevoel dat we volgend jaar om handhaving kunnen strijden

    Twente is nog lang niet uit de shit van munsterman dus ieder seizoen is het huren transfervrij of lowbudget spelers.

    Dan word je net als dit seizoen een ploeg als sparta zit alles mee (unal)

    Dan word je 7e zit het tegen bij de laatste 8 .

    Dus gewoon weinig verwachten kan het alleen mee vallen!

  • Avatar
    Ket wiezel - 15 mei 2017 om 13:52
    tukkerpride1970 zegt:

    Weet niet hoe het bij jullie is maar mijn laatste werkdag voor de vakantie is ook zeker niet mijn beste en dat zie ik om me heen ook.

    Als je dan als voetballer nergens om speelt en de tegenstander wel dan sluimert dat er in!

    Goed zeker niet maar begrijpelijk ja toch wel!

    Als simpel amateurtje nam ik de laatste wedstrijd, waarbij er niks meer op het spel stond, ook niet meer zo serieus. Alleen heeft Twente afgelopen seizoen veel te veel van dergelijke 'laatste' wedstrijden gespeeld en dat vind ik onbegrijpelijk.

Nieuwe media