'Geen sfeer' bij Vak-P: ''Dan wordt de Grolsch Veste een stiltecoupe''

15 mei 2017 om 12:02 | Bron: Tubantia 'Geen sfeer' bij Vak-P: ''Dan wordt de Grolsch Veste een stiltecoupe''

Leon ten Voorde maakt zich zorgen over de sfeer bij FC Twente. Vak-P bleef zondag uit protest negentig minuten lang stil tijdens de wedstrijd tegen FC Groningen en daardoor was er weinig beleving in de Grolsch Veste. 

"Er was geen sfeer, geen rumoer, geen onvrede over een beslissing van de scheidsrechter. Niets van dat alles. Zelfs de trommels ontbraken", schrijft hij in zijn blog op de website van de Tubantia. "Onder de foto stond de tekst ‘is dit nou wat jullie willen?’. Het was een sneer aan de leiding van FC Twente, met als onderliggende boodschap: als jullie Vak P laten barsten, dan is dit het voorland voor het komende seizoen", aldus Ten Voorde.

"Dan verwordt een van de meest sfeervolle stadions van Nederland tot een soort van stiltecoupe, is de ziel uit de club en houden de beste spandoekenmakers van het land de verf droog", constateert hij. "Uiteraard ligt het verhaal wel iets genuanceerder, maar het gehele gedoe rond Vak- P heeft de totale club in een onwenselijke spagaat gebracht", beseft Ten Voorde. 

"Het is nog geen jaar geleden dat alle geledingen binnen Twente gezamenlijk optrokken om de club weg te halen bij het ravijn", blikt hij terug. "Ook dit seizoen stond de achterban massaal achter het elftal, ondanks het feit dat er sportief gezien niets viel te halen. Die saamhorigheid tekende de club FC Twente, maar nu de vakantie aanstaande is rollen de brokstukken alle kanten op en lijkt het wel alsof iedereen boos is op iedereen", besluit Ten Voorde. 

Overzicht

Reacties (37)

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 15 mei 2017 om 12:18
    zegt:

    Dat is in de gracht niet te krijgen?

  • Avatar
    De Tegenpartij - 15 mei 2017 om 12:36
    zegt:

    Zegt de naam Al Sahaf jou iets?

    Google is even voor de gein...

  • Avatar
    Degeweldenaar - 15 mei 2017 om 12:36
    zegt:

    Tuurlijk vent, het was gisteren net een aflevering van de walking dead. Weet niet waar jij zat maar blijkbaar niet in het stadion zelf. Leon goed stuk trouwens en er is geen woord gelogen hoor👊👊👊👊👍

  • Avatar
    Frunnik - 15 mei 2017 om 12:56
    zegt:

    Ideaal een home waar je niet in mag komen, en toch huur moet betalen.

  • Avatar
    EvB64 - 15 mei 2017 om 13:09

    Ben van mening dat Fc Twente vak P nodig heeft voor de sfeer maar vraag me ondertussen het volgende af .



    Ik begrijp de frustratie die er is maar van alles wat er gebeurt is , hoe fout ook je straft hier het bestuur , gemeente , justitie , niet mee maar de spelers en dat vind ik jammer . Denk niet dat de spelers hier ook maar iets aan kunnen doen . Maar zij zijn het meest de dupeer dat vind ik Kut.



    Want ik begrijp alles zeer goed hoor ben er altijd bij , maar wat ik me dan echt afvraag , komen we voor Fc Twente of voor het home , hoe gezellig en te gek het ook is . Ik kom in eerste plaats voor mijn club , en dan een biertje in het home is super maar blijf komen boor wat er op het veld gebeurt.

    Want het is Fc Twente , dus het elftal dat op het veld staat daar ligt mijn hart en daarvoor kom ik naar Fc Twente .



    Vind de actie , hoeveel begrip ik ook heb jammer want het gaat niet alleen om het Home maar denk dat iedereen ook komt voor onze ploeg en die moeten we steunen !!!!



    Ik hoop dat er een goed overleg zal plaatsvinden tussen alle betrokkenen en dat er voor iedereen een bevredigende oplossing komt !!!!



    En laten we onze club in het nieuwe seizoen volop steunen zoals alleen wij dat kunnen .



    En bestuur Vak P neem andere advocaat want deze is onkundig en zorgt voor Nog meer tweespalt in de club , en komt met domme uitspraken .

    Maar het belangrijkste blijf in overleg en vind samen een goede oplossing .



    En laten we er het komend seizoen weer een hel van maken in de Veste , want nogmaals de spelers kunnen aan de hele situatie niets doen .

  • Avatar
    GermanTukker - 15 mei 2017 om 13:46
    zegt:

    Die haat komt echt niet van de gevonden coke, echt niet...

    Het feit dat vak P gaat protesteren tegen de eigen gelederen. De kop in het zand steekt, en nu dus het "wij tegen iedereen" ook betrekt tegen de eigen medesupporters en zelfs de spelers(!) laat mijn haren recht op staan.

    WAAROM kun je je club niet supporten zonder Home? WAAROM niet openlijk afstand nemen van de dingen die zijn aangetroffen?

  • Avatar
    Degeweldenaar - 15 mei 2017 om 14:10
    GermanTukker zegt:

    Die haat komt echt niet van de gevonden coke, echt niet...

    Het feit dat vak P gaat protesteren tegen de eigen gelederen. De kop in het zand steekt, en nu dus het "wij tegen iedereen" ook betrekt tegen de eigen medesupporters en zelfs de spelers(!) laat mijn haren recht op staan.

    WAAROM kun je je club niet supporten zonder Home? WAAROM niet openlijk afstand nemen van de dingen die zijn aangetroffen?

    Dat is hun goed recht eerlijk gezegd en dat hypocriete gedoe dat het verder in het stadion niet gebeurd is helemaal een lachertje en is al lang bekend bij de club. Onze JANTJE heeft nu al een kg boter op zijn hoofd met het gekronkel en gelieg. Vraag het de oud mederwerkers maar van Asito enz. of kijk meer om je heen zou ik zeggen. Tja en mij gaan de nekharen over eind staan van die zogenaamde moraal ridder hier die niet verder kunnen kijken dan dat hun neus lang is. Maar allemaal wel lekker juichen gisteren als ze daar in Rotterdam scoren JANKERS ZIJN HET en dat noemt zich twente supporter om te kotsen eerlijk gezegd.

  • Avatar
    GermanTukker - 15 mei 2017 om 14:30
    zegt:

    Denk je echt dat Fc Twente met het idee kwam het home te sluiten? Dat twente vak-p laat vallen voor een beetje drugs? Ik denk eerder "als" er wat van waar is.. dat Twente het niet meer ziet zitten met vak-P, het komt door die vreselijke houding van de vereniging..... kijk aleen de laatste rechtzaak al: Als het home dicht moet- sluit dan de hele veste maar omdat het overal gebeurt.
    Ik heb het idee dat P zich boven de club voelt. En natuurlijk kan de Veste niet zonder P.. dat geeft echter niet de machtpositie die ze doormiddel van de lompe stiltedagen proberen te showen.

    Nogmaals: ik zie geen aanleiding voor het beweren dat TWENTE aansprakelijk gesteld kan worden voor het sluiten van het home en het totaal onnodige alcohol verbod.

    Waarom dan deze houding tegen je club?

  • Avatar
    Degeweldenaar - 15 mei 2017 om 14:40
    GermanTukker zegt:

    Denk je echt dat Fc Twente met het idee kwam het home te sluiten? Dat twente vak-p laat vallen voor een beetje drugs? Ik denk eerder "als" er wat van waar is.. dat Twente het niet meer ziet zitten met vak-P, het komt door die vreselijke houding van de vereniging..... kijk aleen de laatste rechtzaak al: Als het home dicht moet- sluit dan de hele veste maar omdat het overal gebeurt.
    Ik heb het idee dat P zich boven de club voelt. En natuurlijk kan de Veste niet zonder P.. dat geeft echter niet de machtpositie die ze doormiddel van de lompe stiltedagen proberen te showen.

    Nogmaals: ik zie geen aanleiding voor het beweren dat TWENTE aansprakelijk gesteld kan worden voor het sluiten van het home en het totaal onnodige alcohol verbod.

    Waarom dan deze houding tegen je club?

    Omdat ze er dood leuk aan mee werken en wel degelijk op de hoogte waren. Het gaat helemaal niet omdat beetje rommel, dat is de rechtzaal al lang aan het licht en naar buiten gekomen. De dealers hadden ze totaal geen belang bij, dat zeg toch genoeg want het ging toch om de drugs handel of niet.

  • Avatar
    twentefanhenk - 15 mei 2017 om 14:54

    Vak P,noemen zich dat supporters?

  • Avatar
    rootje85 - 15 mei 2017 om 14:56
    Degeweldenaar zegt:

    Dat is hun goed recht eerlijk gezegd en dat hypocriete gedoe dat het verder in het stadion niet gebeurd is helemaal een lachertje en is al lang bekend bij de club. Onze JANTJE heeft nu al een kg boter op zijn hoofd met het gekronkel en gelieg. Vraag het de oud mederwerkers maar van Asito enz. of kijk meer om je heen zou ik zeggen. Tja en mij gaan de nekharen over eind staan van die zogenaamde moraal ridder hier die niet verder kunnen kijken dan dat hun neus lang is. Maar allemaal wel lekker juichen gisteren als ze daar in Rotterdam scoren JANKERS ZIJN HET en dat noemt zich twente supporter om te kotsen eerlijk gezegd.

    Het is hun goed recht om de mede supporters die net zo goed hier niet om vragen het afscheid van de spelers te verpesten met gefluit ? Of is het hun goed recht om op open dagen te gaan staken en daarbij maar lekker vuurwerk op het plein te gaan afsteken? Het recht van vak P is zich te verdedigen tegen het bestuur van twente en de achterlijke driehoek van politie justitie en gemeente. Dit is voor vakP niet iets nieuws. 11 Jaar geleden hebben ze precies het zelfde gekloot gehad. vak P had op heel veel steun kunnen rekenen verwacht ik als ze ook gewoon een normale verdediging hadden genomen in plaats van mede supporters en het team er mee te benadelen. Iedereen sprak van schande tot het moment dat vakP zich verplaatste in de vermoorde onschuldige.....Iedereen die ook maar iets weet van drugs ziet in het hele stadion de wandel en handel van een deel van de supporters en om daarom vak P het leven onmogelijk te maken is in mijn ogen ook gewoon not done, maar daar had de advocaat zijn werk moeten doen en het gooien op individuelen binnen vakP en niet op de rest van het stadion.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 15 mei 2017 om 14:58
    twentefanhenk zegt:

    Vak P,noemen zich dat supporters?

    Nee suports die voor een andere club juichen in hun eigen stadion zijn de ECHTE of niet.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 15 mei 2017 om 15:00
    zegt:

    Er zaten niet eens 25000 mensen op de tribune gisteren het stadion was niet eens voor 2 derde gevuld. De hoofdtribune was de gehele wedstrijd akelig leeg hoor, dat kon zelfs een blinde nog zien. Behalve Hengelo dan natuurlijk!!!!

  • Avatar
    rootje85 - 15 mei 2017 om 15:06
    zegt:

    de haat voor heracles is blijkbaar groter...

  • Avatar
    Degeweldenaar - 15 mei 2017 om 15:06
    zegt:

    Blijdschap voor feyemoord gaat er bij mij niet in, ken je geschiedenis denk ik dan maar even bij me zelf.😠

  • Avatar
    robaar26 - 15 mei 2017 om 15:11
    Degeweldenaar zegt:

    Er zaten niet eens 25000 mensen op de tribune gisteren het stadion was niet eens voor 2 derde gevuld. De hoofdtribune was de gehele wedstrijd akelig leeg hoor, dat kon zelfs een blinde nog zien. Behalve Hengelo dan natuurlijk!!!!

    teletext geeft 26220 aan

  • Avatar
    Degeweldenaar - 15 mei 2017 om 15:14
    robaar26 zegt:

    teletext geeft 26220 aan

    Dat klopt maar ik heb ogen in mijn hoofd en wat onze club aangeeft klopt vaak niet of wel soms. Voorbeelden zat lijkt me en tja misschien had Jantje ze wel verstop in de skyboxen of in de gracht maar op de vakken zaten ze niet hoor.

  • Avatar
    rootje85 - 15 mei 2017 om 15:15
    zegt:

    Vak P groter als de club ?

  • Avatar
    rootje85 - 15 mei 2017 om 15:20
    zegt:

    Waarom dan die 11 passanten die het hele jaar nog een beetje glans hebben gegeven dan niet een normaal afscheid gunnen ? Waarom er dan volledig mee ophouden om je home word opgedoekt.. Drinken kan je zover ik weet gewoon in de gracht. Dus dat hoef je niet te laten. Ja ik zou ook liever hebben dat het home gewoon los is, Maar als je al 1 keer de deur hebt moeten sluiten voor drugs in huis kun je beter zorgen dat er geen 2de keer komt.

  • Avatar
    RaymondL - 15 mei 2017 om 15:26

    Er worden van 2 kanten fouten gemaakt .

    1 , Je wilt als supporter toch niet geassocieerd worden met drugshandel en Satudara

    2 als bestuur mag je je supportersvereniging niet zo makkelijk laten vallen.



    Dus doe hier wat aan en ga in gesprek

Nieuwe media