'Geen sfeer' bij Vak-P: ''Dan wordt de Grolsch Veste een stiltecoupe''

15 mei 2017 om 12:02 | Bron: Tubantia 'Geen sfeer' bij Vak-P: ''Dan wordt de Grolsch Veste een stiltecoupe''

Leon ten Voorde maakt zich zorgen over de sfeer bij FC Twente. Vak-P bleef zondag uit protest negentig minuten lang stil tijdens de wedstrijd tegen FC Groningen en daardoor was er weinig beleving in de Grolsch Veste. 

"Er was geen sfeer, geen rumoer, geen onvrede over een beslissing van de scheidsrechter. Niets van dat alles. Zelfs de trommels ontbraken", schrijft hij in zijn blog op de website van de Tubantia. "Onder de foto stond de tekst ‘is dit nou wat jullie willen?’. Het was een sneer aan de leiding van FC Twente, met als onderliggende boodschap: als jullie Vak P laten barsten, dan is dit het voorland voor het komende seizoen", aldus Ten Voorde.

"Dan verwordt een van de meest sfeervolle stadions van Nederland tot een soort van stiltecoupe, is de ziel uit de club en houden de beste spandoekenmakers van het land de verf droog", constateert hij. "Uiteraard ligt het verhaal wel iets genuanceerder, maar het gehele gedoe rond Vak- P heeft de totale club in een onwenselijke spagaat gebracht", beseft Ten Voorde. 

"Het is nog geen jaar geleden dat alle geledingen binnen Twente gezamenlijk optrokken om de club weg te halen bij het ravijn", blikt hij terug. "Ook dit seizoen stond de achterban massaal achter het elftal, ondanks het feit dat er sportief gezien niets viel te halen. Die saamhorigheid tekende de club FC Twente, maar nu de vakantie aanstaande is rollen de brokstukken alle kanten op en lijkt het wel alsof iedereen boos is op iedereen", besluit Ten Voorde. 

Overzicht

Reacties (81)

  • Avatar
    Hooiveld - 15 mei 2017 om 12:07

    Snap ze niet helemaal. Wat heeft het home met de wedstrijd te maken? Als supporter sta je achter je club. Lekker kinderachtige actie jongens👍🏻

  • Avatar
    Pingel! - 15 mei 2017 om 12:11
    Hooiveld zegt:

    Snap ze niet helemaal. Wat heeft het home met de wedstrijd te maken? Als supporter sta je achter je club. Lekker kinderachtige actie jongens👍🏻

    Zonder home geen inkomsten om spandoeken te maken!

  • Avatar
    Hooiveld - 15 mei 2017 om 12:17
    Pingel! zegt:

    Zonder home geen inkomsten om spandoeken te maken!

    Is ook zo maar het heeft geen zin om te staken.. ga protesteren tegen die burgemeester! Wat kan de FC er aan doen?

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 15 mei 2017 om 12:18
    zegt:

    Dat is in de gracht niet te krijgen?

  • Avatar
    Hengelo - 15 mei 2017 om 12:30

    Wat een onzin net of FC Twente afhankelijk is van die paar stakende \"supporters\" van Vak P ivm de sfeer.De wedstrijd was er niet echt naar maar bij ons zat de sfeer er goed in zowel voor,tijdens als na de wedstrijd.Die Ten Voorde volhard in het negatief schrijven over FC Twente.Hij kent het woord en begrip Positief blijkbaar niet!!!

  • Avatar
    De Tegenpartij - 15 mei 2017 om 12:36
    Hengelo zegt:

    Wat een onzin net of FC Twente afhankelijk is van die paar stakende \"supporters\" van Vak P ivm de sfeer.De wedstrijd was er niet echt naar maar bij ons zat de sfeer er goed in zowel voor,tijdens als na de wedstrijd.Die Ten Voorde volhard in het negatief schrijven over FC Twente.Hij kent het woord en begrip Positief blijkbaar niet!!!

    Zegt de naam Al Sahaf jou iets?

    Google is even voor de gein...

  • Avatar
    Degeweldenaar - 15 mei 2017 om 12:36
    Hengelo zegt:

    Wat een onzin net of FC Twente afhankelijk is van die paar stakende \"supporters\" van Vak P ivm de sfeer.De wedstrijd was er niet echt naar maar bij ons zat de sfeer er goed in zowel voor,tijdens als na de wedstrijd.Die Ten Voorde volhard in het negatief schrijven over FC Twente.Hij kent het woord en begrip Positief blijkbaar niet!!!

    Tuurlijk vent, het was gisteren net een aflevering van de walking dead. Weet niet waar jij zat maar blijkbaar niet in het stadion zelf. Leon goed stuk trouwens en er is geen woord gelogen hoor👊👊👊👊👍

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 15 mei 2017 om 12:56

    Onzin dit was een wedstrijd waar voor twente niets meer te winnen was en dat zal nog twee jaar zo blijven.

    En dat weten de supporters ook dus is er geen sfeer!

    En volgens mij is vak p niet gesloten alleen het home dus waarschijnlijk hebben we toch een fanatieke aanhang die bij tegenslag als eerste de clup laat vallen.

    Op langetermijn zal dat weinig uitmaken.

  • Avatar
    Frunnik - 15 mei 2017 om 12:56
    Pingel! zegt:

    Zonder home geen inkomsten om spandoeken te maken!

    Ideaal een home waar je niet in mag komen, en toch huur moet betalen.

  • Avatar
    EvB64 - 15 mei 2017 om 13:09

    Ben van mening dat Fc Twente vak P nodig heeft voor de sfeer maar vraag me ondertussen het volgende af .



    Ik begrijp de frustratie die er is maar van alles wat er gebeurt is , hoe fout ook je straft hier het bestuur , gemeente , justitie , niet mee maar de spelers en dat vind ik jammer . Denk niet dat de spelers hier ook maar iets aan kunnen doen . Maar zij zijn het meest de dupeer dat vind ik Kut.



    Want ik begrijp alles zeer goed hoor ben er altijd bij , maar wat ik me dan echt afvraag , komen we voor Fc Twente of voor het home , hoe gezellig en te gek het ook is . Ik kom in eerste plaats voor mijn club , en dan een biertje in het home is super maar blijf komen boor wat er op het veld gebeurt.

    Want het is Fc Twente , dus het elftal dat op het veld staat daar ligt mijn hart en daarvoor kom ik naar Fc Twente .



    Vind de actie , hoeveel begrip ik ook heb jammer want het gaat niet alleen om het Home maar denk dat iedereen ook komt voor onze ploeg en die moeten we steunen !!!!



    Ik hoop dat er een goed overleg zal plaatsvinden tussen alle betrokkenen en dat er voor iedereen een bevredigende oplossing komt !!!!



    En laten we onze club in het nieuwe seizoen volop steunen zoals alleen wij dat kunnen .



    En bestuur Vak P neem andere advocaat want deze is onkundig en zorgt voor Nog meer tweespalt in de club , en komt met domme uitspraken .

    Maar het belangrijkste blijf in overleg en vind samen een goede oplossing .



    En laten we er het komend seizoen weer een hel van maken in de Veste , want nogmaals de spelers kunnen aan de hele situatie niets doen .

  • Avatar
    fctwentesupport - 15 mei 2017 om 13:12
    tukkerpride1970 zegt:

    Onzin dit was een wedstrijd waar voor twente niets meer te winnen was en dat zal nog twee jaar zo blijven.

    En dat weten de supporters ook dus is er geen sfeer!

    En volgens mij is vak p niet gesloten alleen het home dus waarschijnlijk hebben we toch een fanatieke aanhang die bij tegenslag als eerste de clup laat vallen.

    Op langetermijn zal dat weinig uitmaken.

    Volgend seizoen (17/18) mogen we nog niet meespelen om Europa. Het seizoen daarop (18/19) wel. Seizoen 16/17 was het eerste jaar dat we uitgesloten waren, 17/18 het tweede jaar en 18/19 wordt het derde jaar. Kortom in het seizoen 2018/2019 mag Twente weer meespelen om Europa. Dus nog 1 seizoen doorzetten! Dan komt er wel weer sfeer!

  • Avatar
    kuip74 - 15 mei 2017 om 13:14
    Hengelo zegt:

    Wat een onzin net of FC Twente afhankelijk is van die paar stakende \"supporters\" van Vak P ivm de sfeer.De wedstrijd was er niet echt naar maar bij ons zat de sfeer er goed in zowel voor,tijdens als na de wedstrijd.Die Ten Voorde volhard in het negatief schrijven over FC Twente.Hij kent het woord en begrip Positief blijkbaar niet!!!

    Weet niet waar jij gezeten hebt maar dat kan onmogelijk in het stadion zijn geweest. Dit was sfeerloosde wedstrijd in de grolsch veste die ooit gespeeld is. Denk dat de partijen die tegen over elkaar staan snel met elkaar in gesprek moeten want twente heeft vak-p gewoon nodig. Anders zullen sponsoren en supporters gaan afhaken als het zo sfeerloos blijft. Vind het ook jammer dat een aantal mensen hier vak-p zo onderuit halen.

  • Avatar
    coenie - 15 mei 2017 om 13:19
    Pingel! zegt:

    Zonder home geen inkomsten om spandoeken te maken!

    Laten we de doeken en vuurwerk gewoon achterwege. Kan je toch gewoon sfeer om maken? Hoeft niet zoveel te kosten toch?



    Verder zou ik niet weten wat FCT moet doen om de rechterlijke beslissing te beïnvloeden. Een andere ruimte beschikbaar stellen?

  • Avatar
    Poar nem - 15 mei 2017 om 13:25

    Waar komt die haat tegen vak P bij sommige weg. Alleen om die 11 gram? Leon beschrijft het toch netjes en Ans in een andere topic nog beter. Iedereen mag fouten maken, liegen en bedriegen (burgemeester joop aldo Om jan etc etc) maar nee laten we een van onze supportersverenigingen afbranden.... twente en transparantie ik heb nog steeds geen officiële reactie van jan gehoord. Ik vond het knap stil gisteren en een sfeervak heb je echt zo nog niet weer zoals sommige denken.

    Hoop echt dat er nog een positieve wending aan dit verhaal komt en iets meer begrip

  • Avatar
    GermanTukker - 15 mei 2017 om 13:46
    Poar nem zegt:

    Waar komt die haat tegen vak P bij sommige weg. Alleen om die 11 gram? Leon beschrijft het toch netjes en Ans in een andere topic nog beter. Iedereen mag fouten maken, liegen en bedriegen (burgemeester joop aldo Om jan etc etc) maar nee laten we een van onze supportersverenigingen afbranden.... twente en transparantie ik heb nog steeds geen officiële reactie van jan gehoord. Ik vond het knap stil gisteren en een sfeervak heb je echt zo nog niet weer zoals sommige denken.

    Hoop echt dat er nog een positieve wending aan dit verhaal komt en iets meer begrip

    Die haat komt echt niet van de gevonden coke, echt niet...

    Het feit dat vak P gaat protesteren tegen de eigen gelederen. De kop in het zand steekt, en nu dus het "wij tegen iedereen" ook betrekt tegen de eigen medesupporters en zelfs de spelers(!) laat mijn haren recht op staan.

    WAAROM kun je je club niet supporten zonder Home? WAAROM niet openlijk afstand nemen van de dingen die zijn aangetroffen?

  • Avatar
    Degeweldenaar - 15 mei 2017 om 14:10
    GermanTukker zegt:

    Die haat komt echt niet van de gevonden coke, echt niet...

    Het feit dat vak P gaat protesteren tegen de eigen gelederen. De kop in het zand steekt, en nu dus het "wij tegen iedereen" ook betrekt tegen de eigen medesupporters en zelfs de spelers(!) laat mijn haren recht op staan.

    WAAROM kun je je club niet supporten zonder Home? WAAROM niet openlijk afstand nemen van de dingen die zijn aangetroffen?

    Dat is hun goed recht eerlijk gezegd en dat hypocriete gedoe dat het verder in het stadion niet gebeurd is helemaal een lachertje en is al lang bekend bij de club. Onze JANTJE heeft nu al een kg boter op zijn hoofd met het gekronkel en gelieg. Vraag het de oud mederwerkers maar van Asito enz. of kijk meer om je heen zou ik zeggen. Tja en mij gaan de nekharen over eind staan van die zogenaamde moraal ridder hier die niet verder kunnen kijken dan dat hun neus lang is. Maar allemaal wel lekker juichen gisteren als ze daar in Rotterdam scoren JANKERS ZIJN HET en dat noemt zich twente supporter om te kotsen eerlijk gezegd.

  • Avatar
    veste zonder P - 15 mei 2017 om 14:15
    GermanTukker zegt:

    Die haat komt echt niet van de gevonden coke, echt niet...

    Het feit dat vak P gaat protesteren tegen de eigen gelederen. De kop in het zand steekt, en nu dus het "wij tegen iedereen" ook betrekt tegen de eigen medesupporters en zelfs de spelers(!) laat mijn haren recht op staan.

    WAAROM kun je je club niet supporten zonder Home? WAAROM niet openlijk afstand nemen van de dingen die zijn aangetroffen?

    Dus voor 11 gram na 26 jaar trouwe support zo makkelijk na de slachtbank laten leiden.vind jij dat de oplossing van Twente ik niet krijg er een naar gevoel bij iets word er verzwegen!!!!

  • Avatar
    Werknemer - 15 mei 2017 om 14:28
    Degeweldenaar zegt:

    Dat is hun goed recht eerlijk gezegd en dat hypocriete gedoe dat het verder in het stadion niet gebeurd is helemaal een lachertje en is al lang bekend bij de club. Onze JANTJE heeft nu al een kg boter op zijn hoofd met het gekronkel en gelieg. Vraag het de oud mederwerkers maar van Asito enz. of kijk meer om je heen zou ik zeggen. Tja en mij gaan de nekharen over eind staan van die zogenaamde moraal ridder hier die niet verder kunnen kijken dan dat hun neus lang is. Maar allemaal wel lekker juichen gisteren als ze daar in Rotterdam scoren JANKERS ZIJN HET en dat noemt zich twente supporter om te kotsen eerlijk gezegd.

    👍🏼👊🏼

  • Avatar
    GermanTukker - 15 mei 2017 om 14:30
    veste zonder P zegt:

    Dus voor 11 gram na 26 jaar trouwe support zo makkelijk na de slachtbank laten leiden.vind jij dat de oplossing van Twente ik niet krijg er een naar gevoel bij iets word er verzwegen!!!!

    Denk je echt dat Fc Twente met het idee kwam het home te sluiten? Dat twente vak-p laat vallen voor een beetje drugs? Ik denk eerder "als" er wat van waar is.. dat Twente het niet meer ziet zitten met vak-P, het komt door die vreselijke houding van de vereniging..... kijk aleen de laatste rechtzaak al: Als het home dicht moet- sluit dan de hele veste maar omdat het overal gebeurt.
    Ik heb het idee dat P zich boven de club voelt. En natuurlijk kan de Veste niet zonder P.. dat geeft echter niet de machtpositie die ze doormiddel van de lompe stiltedagen proberen te showen.

    Nogmaals: ik zie geen aanleiding voor het beweren dat TWENTE aansprakelijk gesteld kan worden voor het sluiten van het home en het totaal onnodige alcohol verbod.

    Waarom dan deze houding tegen je club?

  • Avatar
    Degeweldenaar - 15 mei 2017 om 14:40
    GermanTukker zegt:

    Denk je echt dat Fc Twente met het idee kwam het home te sluiten? Dat twente vak-p laat vallen voor een beetje drugs? Ik denk eerder "als" er wat van waar is.. dat Twente het niet meer ziet zitten met vak-P, het komt door die vreselijke houding van de vereniging..... kijk aleen de laatste rechtzaak al: Als het home dicht moet- sluit dan de hele veste maar omdat het overal gebeurt.
    Ik heb het idee dat P zich boven de club voelt. En natuurlijk kan de Veste niet zonder P.. dat geeft echter niet de machtpositie die ze doormiddel van de lompe stiltedagen proberen te showen.

    Nogmaals: ik zie geen aanleiding voor het beweren dat TWENTE aansprakelijk gesteld kan worden voor het sluiten van het home en het totaal onnodige alcohol verbod.

    Waarom dan deze houding tegen je club?

    Omdat ze er dood leuk aan mee werken en wel degelijk op de hoogte waren. Het gaat helemaal niet omdat beetje rommel, dat is de rechtzaal al lang aan het licht en naar buiten gekomen. De dealers hadden ze totaal geen belang bij, dat zeg toch genoeg want het ging toch om de drugs handel of niet.

Nieuwe media