FC Groningen kaapt talentvolle Ajacied weg voor neus 'arm' FC Twente

16 mei 2017 om 09:29 | Bron: TC Tubantia FC Groningen kaapt talentvolle Ajacied weg voor neus 'arm' FC Twente

FC Twente-trainer René Hake hoopte zich voor komend seizoen te versterken met Django Warmerdam, maar slaagde niet in die opzet. De 21-jarige middenvelder tekende onlangs een meerjarig contract bij FC Groningen.

Warmerdam staat nu nog onder contract bij Ajax, dat hem dit seizoen verhuurt aan PEC Zwolle. Het talent had nog een verbintenis tot medio 2018 in Amsterdam, waardoor er een kleine transfersom op tafel moest komen voor Warmerdam.

Volgens TC Tubantia was FC Twente niet in staat om een paar ton aan transfergeld te betalen. FC Groningen slaagde wel in die opzet en heeft de multifunctionele Warmerdam daardoor aan zich gebonden.

Het lukt FC Twente nog niet om een serieuze transfersom op tafel te leggen. "En als we dat in beperkte mate wel zouden doen, dan gaat dat weer ten koste van de spelerssalarissen", aldus Hake, die geen idee heeft hoeveel FC Twente voor komend seizoen te besteden heeft. "De portemonnee, daar ga ik niet over."

Overzicht

Reacties (14)

  • Avatar
    Degeweldenaar - 16 mei 2017 om 10:23

    Niks dus!!!! Ben bang dat van het bouwen aankomend jaar niet veel terecht komt zo.

  • Avatar
    Simon Phoenix - 16 mei 2017 om 10:25

    Ik snap niks van het aankoopbeleid van FC Twente. Tot op dit moment vind ik dat Ted van Leeuwen het beter doet dan onze Jan. Danny Holla, 29 jaar oud al, een afdankertje van FC Groningen, vind ik geen aanwinst. Een speler over datum en geen versterking, en Warmerdam daar wordt ik niet warm of koud van. Ik vind ook niet dat je met dat soort spelers mag aankopen als je al 17.000 supporters hebt die de seizoenkaart hebben verlengd. Wanneer houd dat geshop bij andere Eredivisieclubs eens op en gaan we eindelijk een keer in de regio kijken? Regionale talenten aangevuld met kwalitatief goeie huurspelers uit de buitenlandse topcompetities?

  • Avatar
    EvB64 - 16 mei 2017 om 10:31

    Ik blijf zeggen pap nog meer aan met City en loop er de deur plat jan pffff ik denk dat dit jou pet te boven gaat Jan Ik bedoel je hebt van transfer gebeuren geen kaas gegeten dat ernstige vermoeden heb ik . Of vraag tijdelijk Hulp in van Fred R !!!!

  • Avatar
    Freano - 16 mei 2017 om 10:38

    Iedereen heeft er een buld verstand van hier. Wacht maar gewoon is af voor je begint te klagen.

  • Avatar
    Rik304 - 16 mei 2017 om 11:11
    EvB64 zegt:

    Ik blijf zeggen pap nog meer aan met City en loop er de deur plat jan pffff ik denk dat dit jou pet te boven gaat Jan Ik bedoel je hebt van transfer gebeuren geen kaas gegeten dat ernstige vermoeden heb ik . Of vraag tijdelijk Hulp in van Fred R !!!!

    Tot nog toe gaat het wel prima eigenlijk. Talentvolle keepers vastgelegd, talentvolle middenvelder vastgelegd(Browning), er gaat wat talentvolle jeugd vastgelegd worden en je hebt Assaidi al. Had je Warmerdam binnengehaald had je ook een talentvolle linksback vastgelegd. Holla is de enige waar ik niet onverdeeld positief over ben, maar als dat slechts als back-up is heb je er m.i. een betere aan dan aan bijv. een v.d. Heyden die vrijwel elke wedstrijd die hij mee deed overlopen werd.

    Met City wordt nog steeds gepraat over Manu Garcia(aanvallende mid, check youtube) en over √únal(weinig hoop natuurlijk). Met Ajax over Cerny. Je moet wat dat aangaat wel de krenten uit de pap pikken en niet weer met brandhout als Celina, Yeboah of Agyepong opgezadeld worden.

  • Avatar
    Freano - 16 mei 2017 om 11:21
    Rik304 zegt:

    Tot nog toe gaat het wel prima eigenlijk. Talentvolle keepers vastgelegd, talentvolle middenvelder vastgelegd(Browning), er gaat wat talentvolle jeugd vastgelegd worden en je hebt Assaidi al. Had je Warmerdam binnengehaald had je ook een talentvolle linksback vastgelegd. Holla is de enige waar ik niet onverdeeld positief over ben, maar als dat slechts als back-up is heb je er m.i. een betere aan dan aan bijv. een v.d. Heyden die vrijwel elke wedstrijd die hij mee deed overlopen werd.

    Met City wordt nog steeds gepraat over Manu Garcia(aanvallende mid, check youtube) en over √únal(weinig hoop natuurlijk). Met Ajax over Cerny. Je moet wat dat aangaat wel de krenten uit de pap pikken en niet weer met brandhout als Celina, Yeboah of Agyepong opgezadeld worden.

    Juist zo is het ook.

  • Avatar
    Mikesel - 16 mei 2017 om 12:04
    Rik304 zegt:

    Tot nog toe gaat het wel prima eigenlijk. Talentvolle keepers vastgelegd, talentvolle middenvelder vastgelegd(Browning), er gaat wat talentvolle jeugd vastgelegd worden en je hebt Assaidi al. Had je Warmerdam binnengehaald had je ook een talentvolle linksback vastgelegd. Holla is de enige waar ik niet onverdeeld positief over ben, maar als dat slechts als back-up is heb je er m.i. een betere aan dan aan bijv. een v.d. Heyden die vrijwel elke wedstrijd die hij mee deed overlopen werd.

    Met City wordt nog steeds gepraat over Manu Garcia(aanvallende mid, check youtube) en over √únal(weinig hoop natuurlijk). Met Ajax over Cerny. Je moet wat dat aangaat wel de krenten uit de pap pikken en niet weer met brandhout als Celina, Yeboah of Agyepong opgezadeld worden.

    Helemaal mee eens!

  • Avatar
    coenie - 16 mei 2017 om 12:31

    Doe je de salarissen toch wat omlaag? Schijnt dat ze nog steeds fors betalen inzake holla....

  • Avatar
    jan53 - 16 mei 2017 om 12:38

    We gaan weer een paar maanden tegemoet met deze opmerkingen over niet begrepen mogelijke of niet mogelijke transfers. Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die niet begrijpen of willen begrijpen hoe de financi√ęle situatie bij Twente is. Vorig jaar konden ze helemaal niets ivm rechtszaken enz en toen is er toch weer een heel behoorlijke selectie neer gezet. Het wachten is voor een groot deel weer op verkopen of salarisbudget dat vrij komt. Geniet van het mooie weer.

  • Avatar
    2010 - 16 mei 2017 om 13:40
    coenie zegt:

    Doe je de salarissen toch wat omlaag? Schijnt dat ze nog steeds fors betalen inzake holla....

    Dat kan omdat veel mensen weg gaan

  • Avatar
    Hengelo - 16 mei 2017 om 13:55
    EvB64 zegt:

    Ik blijf zeggen pap nog meer aan met City en loop er de deur plat jan pffff ik denk dat dit jou pet te boven gaat Jan Ik bedoel je hebt van transfer gebeuren geen kaas gegeten dat ernstige vermoeden heb ik . Of vraag tijdelijk Hulp in van Fred R !!!!

    jij ook niet blijkbaar!

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 16 mei 2017 om 14:40

    Misschien mogen Jan en consorten het voetbal bedrijf SCI Sports benaderen. het bedrijf is onstaan op de campus op de UT en in de tijden der Joop werd er al eens gebruik van gemaakt. Hun data m.b.t spelers kunnen dit Twente wel een helpende hand bieden.

  • Avatar
    kuip74 - 16 mei 2017 om 14:59
    coenie zegt:

    Doe je de salarissen toch wat omlaag? Schijnt dat ze nog steeds fors betalen inzake holla....

    Als je de salarissen omlaag doet wil er geen fatsoenlijke voetballer hier komen spelen.

  • Avatar
    Boesk00l - 16 mei 2017 om 15:08
    kuip74 zegt:

    Als je de salarissen omlaag doet wil er geen fatsoenlijke voetballer hier komen spelen.

    Sommigen hier denken ook dat goede transfervrije spelers heel graag willen spelen voor Twente. Die tijd is wel een beetje voorbij.



    Deze spelers hebben meestal meerdere opties. Dan helpt het niet dat we bijv geen Europees kunnen spelen of kunnen strooien met topsalarissen.

Nieuwe media