Van Halst 'niet te benijden': ''De sfeermakers kunnen niet gemist worden''

16 mei 2017 om 15:48 | Bron: TwenteSport.com Van Halst 'niet te benijden': ''De sfeermakers kunnen niet gemist worden''

De supporters van FC Twente maakten dit seizoen veel indruk. Al snel werd duidelijk dat de Enschedese club nergens voor speelde, maar toch had FC Twente na Feyenoord, Ajax en PSV de meeste toeschouwers bij thuis- en uitwedstrijden.

"De meeste fans bleven echter trouw komen en reden zelfs met honderden tegelijk naar uitwedstrijden", schrijft journalist Gijs Eijsink op de website van TwenteSport.com. "Volgend seizoen zal het niet anders zijn, ook al vertrekken Mokotjo, Ede, Marsman, Stevens, misschien ook Andersen en Klich, topscorer Ünal en de andere huurlingen."

Technisch directeur Jan van Halst moet voor een Eredivisie-waardige selectie, maar heeft meer problemen. "Hij is niet te benijden, want hij moet in zijn rol als algemeen-directeur ook de taaie kwestie met Vak-P nog oplossen", weet Eijsink. "Want wat er ook gebeurd mag zijn in enkele dubieuze geledingen van deze fanclub, op de tribunes kunnen deze aanjagers cq sfeerbepalers van de twaalfde man niet gemist worden. Dat bleek afgelopen zondag eens te meer."

Overzicht

Reacties (82)

  • Avatar
    Tukker94 - 16 mei 2017 om 18:24

    Zie deze zomer vrij zwaar worden. Jan heeft geen netwerk, zoals Ted dat wel had. Verder is de hele scouting ontmanteld en wordt die op dit moment weer beetje bij beetje opgebouwd. Ik verwacht alleen niet dat het scouting apparaat genoeg \'body\' en netwerk heeft om straks een eredivisie waardig elftal de wei in te sturen (vooruitlopend op eventueel vertrekkende spelers). Het is

    zwaar naïef om alleen maar op huurlingen vanuit Manchester te hopen.

    Zoals hier eerder gezegd is, ben ik het volledig eens met het feit dat vind ik dat Jan wel veel functies heeft, terwijl we hier in het verleden daar niet altijd even positieve ervaringen mee hebben gehad. Kortom het wordt weer een \'hete\' zomer bij onze trots!

  • Avatar
    Degeweldenaar - 16 mei 2017 om 18:26
    zegt:

    Pfff nog maals de vereniging heeft geld zat in de kas, de huur was totaal geen probleem geweest. De club had een stok nodig om de vereniging uit het stadion te krijgen. Dat wilde de gemeente en de politie en aangezien de eerste een erg grote vinger in de pap hebben (garantstelling 28 miljoen) heeft onze club niet meer zoveel te vertellen of te willen hoor. Ze wilde al veel langer van vakp af, let maar op binnenkort komt men met hele andere plannen voor de ruimte enz. Dit stinkt aan alle kanten hoor. Tja en Jantje is zeker geen club man dat heeft die nu wel duidelijk laten zien hoor. Trouwens ik heb nog nooit iemand zien functioneren die op drie fronten tegelijk moet lopen en daarnaast ook nog bij ziggo sport kan aanschuiven. Lijkt me niet echt gezond en ik dacht nog dat ze bij onze club nu wel wat wijze waren geworden al met al en hadden geleerd van het verleden. JANTJE deed me zondag op de middenstip heel erg denken aan de gevallen voorzitter van weleens.

  • Avatar
    RaymondL - 16 mei 2017 om 18:41

    Van de nieuwelingen zijn er maar 2 spelers die basisplaats waardig zijn .

    Klich en Unal , rest viel tegen.

    Klich uit voorspraak van Hake

    Unal door Ted .

    Seys ,Yeboa,Traikovski, Celina, bunjaki, Assaidi en in mindere mate Tesker hebben niet goed gepresenteerd.

    Zou V Halst of ikzelf niet net zo goed (of beter ) kunnen doen ?

    Voor 50.000,- netto wil ik het wel proberen.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 16 mei 2017 om 19:04
    zegt:

    Man en jij liep vroeger bij vakp laat me niet lachen kerel of hebben ze je er vroeger een beetje gekliert dat je daar nog niet helemaal overheen bent. Je lult nu wel erg dom uit je nek want er lag al lang een verbintenis met de gemeente, politie en vakp voor controle enz.

  • Avatar
    ANS - 16 mei 2017 om 19:17
    zegt:

    Helemaal juist jeff.

  • Avatar
    ANS - 16 mei 2017 om 19:34

    Beste Twentefans, sinds de inval van 6 april j.l. hebben we op diverse topics hier op Twentefans moeten en kunnen lezen, hoe verdeeld onze club momenteel is. Niet alleen hier, maar ook intern bij FC Twente en binnen alle geledingen. Het is een echte crisis aan het worden, misschien nog wel erger dan een jaar geleden. Toen stonden we zij aan zij, voor en achter elkaar, samen achter onze club. Wat er bij Vak P is gebeurd, dat keur ik niet goed, maar met de gevolgen kan ik het niet eens zijn, het gaat allemaal veel te ver. Wie werkt maakt fouten, dat geldt ook voor het bestuur van Vak P. Fouten kun je herstellen, maar daar moet je wel de gelegenheid voor krijgen. Ik was zelf in mijn jeugd lid van Vak P en heb daar nooit spijt van gehad. Ik bewonder steeds weer hun sfeeracties in ons stadion en heb een diep respect voor die leden en andere supporters die steeds weer opnieuw bij de uitwedstrijden onze club hebben gesteund. Er zijn nu, ook hier op Twentefans, mensen die het tot sport hebben verheven, om Vak P uit te kotsen. Dat vind ik welgemeend, zum kotzen. Dat wou ik even kwijt. Jan van Hals en Ton Heerts hebben hun ware gezicht laten zien. Het zijn geen clubmensen, het zijn pluchehelden.

  • Avatar
    freddie - 16 mei 2017 om 19:45
    ANS zegt:

    Beste Twentefans, sinds de inval van 6 april j.l. hebben we op diverse topics hier op Twentefans moeten en kunnen lezen, hoe verdeeld onze club momenteel is. Niet alleen hier, maar ook intern bij FC Twente en binnen alle geledingen. Het is een echte crisis aan het worden, misschien nog wel erger dan een jaar geleden. Toen stonden we zij aan zij, voor en achter elkaar, samen achter onze club. Wat er bij Vak P is gebeurd, dat keur ik niet goed, maar met de gevolgen kan ik het niet eens zijn, het gaat allemaal veel te ver. Wie werkt maakt fouten, dat geldt ook voor het bestuur van Vak P. Fouten kun je herstellen, maar daar moet je wel de gelegenheid voor krijgen. Ik was zelf in mijn jeugd lid van Vak P en heb daar nooit spijt van gehad. Ik bewonder steeds weer hun sfeeracties in ons stadion en heb een diep respect voor die leden en andere supporters die steeds weer opnieuw bij de uitwedstrijden onze club hebben gesteund. Er zijn nu, ook hier op Twentefans, mensen die het tot sport hebben verheven, om Vak P uit te kotsen. Dat vind ik welgemeend, zum kotzen. Dat wou ik even kwijt. Jan van Hals en Ton Heerts hebben hun ware gezicht laten zien. Het zijn geen clubmensen, het zijn pluchehelden.

    jan van halst is gewoon wel een clubmens. zeker weten.

  • Avatar
    Scorpio69 - 16 mei 2017 om 19:47

    man man man, Velderman is de baas samen met zijn oude baas Wessels. De rest zijn poppetjes en hebben niets te zeggen. Als ik van Halst of Heerts was, was ik allang weg geweest uit het wespennest dat FC Twente heet.

  • Avatar
    ANS - 16 mei 2017 om 19:48
    freddie zegt:

    jan van halst is gewoon wel een clubmens. zeker weten.

    Waar mijn brood is, is mijn vaderland.

  • Avatar
    ANS - 16 mei 2017 om 19:53
    Scorpio69 zegt:

    man man man, Velderman is de baas samen met zijn oude baas Wessels. De rest zijn poppetjes en hebben niets te zeggen. Als ik van Halst of Heerts was, was ik allang weg geweest uit het wespennest dat FC Twente heet.

    Laten ze jou dan ook gelijk meenemen.

  • Avatar
    Scorpio69 - 16 mei 2017 om 20:02
    ANS zegt:

    Beste Twentefans, sinds de inval van 6 april j.l. hebben we op diverse topics hier op Twentefans moeten en kunnen lezen, hoe verdeeld onze club momenteel is. Niet alleen hier, maar ook intern bij FC Twente en binnen alle geledingen. Het is een echte crisis aan het worden, misschien nog wel erger dan een jaar geleden. Toen stonden we zij aan zij, voor en achter elkaar, samen achter onze club. Wat er bij Vak P is gebeurd, dat keur ik niet goed, maar met de gevolgen kan ik het niet eens zijn, het gaat allemaal veel te ver. Wie werkt maakt fouten, dat geldt ook voor het bestuur van Vak P. Fouten kun je herstellen, maar daar moet je wel de gelegenheid voor krijgen. Ik was zelf in mijn jeugd lid van Vak P en heb daar nooit spijt van gehad. Ik bewonder steeds weer hun sfeeracties in ons stadion en heb een diep respect voor die leden en andere supporters die steeds weer opnieuw bij de uitwedstrijden onze club hebben gesteund. Er zijn nu, ook hier op Twentefans, mensen die het tot sport hebben verheven, om Vak P uit te kotsen. Dat vind ik welgemeend, zum kotzen. Dat wou ik even kwijt. Jan van Hals en Ton Heerts hebben hun ware gezicht laten zien. Het zijn geen clubmensen, het zijn pluchehelden.

    Je loop aardig achter de feiten aan, ben ik niet van je gewend. Maar toch bedankt voor deze mededeling. Doe er wat aan zou ik zeggen als insider moet dat lukken toch?

  • Avatar
    Scorpio69 - 16 mei 2017 om 20:03
    ANS zegt:

    Laten ze jou dan ook gelijk meenemen.

    Kan niet want ik brand mijn vingers er niet aan. Ben gekke henkie niet!

  • Avatar
    ANS - 16 mei 2017 om 20:04
    zegt:

    Hallo TC, de RvC leden worden benoemd door het Stichtingsbestuur, waarin o.a. twee leden zitting in hebben van Twente Verenigt. Dat is het enige orgaan wat RvC leden uit hun functie kan zetten. De RvC is het orgaan wat dir. leden kan ontslaan. Je ziet dan al hoe beroerd die situatie is. Heerts zal nooit voorstellen Jan van Halst op straat te zetten. Dat is een twee eenheid. En dan de sponsoren. Er is in alle geledingen sprake van grote onrust vwb de situatie rond Vak P. Maar wat zouden die moeten doen ? Die sponsoren die ik spreek, die hebben allemaal hun eigen sores en bijna iedereen is van mening dat Twente die problemen zelf maar op moet lossen. Mochten de problemen niet opgelost worden, dan verwacht ik zeker wel dat er mensen zullen opstaan en zich behoorlijk kwaad zullen maken. Een gemiddelde sponsor betaalt en wil een mooie wedstrijd zien en verder geen ellende aan de kop.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 16 mei 2017 om 20:05
    ANS zegt:

    Beste Twentefans, sinds de inval van 6 april j.l. hebben we op diverse topics hier op Twentefans moeten en kunnen lezen, hoe verdeeld onze club momenteel is. Niet alleen hier, maar ook intern bij FC Twente en binnen alle geledingen. Het is een echte crisis aan het worden, misschien nog wel erger dan een jaar geleden. Toen stonden we zij aan zij, voor en achter elkaar, samen achter onze club. Wat er bij Vak P is gebeurd, dat keur ik niet goed, maar met de gevolgen kan ik het niet eens zijn, het gaat allemaal veel te ver. Wie werkt maakt fouten, dat geldt ook voor het bestuur van Vak P. Fouten kun je herstellen, maar daar moet je wel de gelegenheid voor krijgen. Ik was zelf in mijn jeugd lid van Vak P en heb daar nooit spijt van gehad. Ik bewonder steeds weer hun sfeeracties in ons stadion en heb een diep respect voor die leden en andere supporters die steeds weer opnieuw bij de uitwedstrijden onze club hebben gesteund. Er zijn nu, ook hier op Twentefans, mensen die het tot sport hebben verheven, om Vak P uit te kotsen. Dat vind ik welgemeend, zum kotzen. Dat wou ik even kwijt. Jan van Hals en Ton Heerts hebben hun ware gezicht laten zien. Het zijn geen clubmensen, het zijn pluchehelden.

    Amen!!! Zeg Ans ik heb eigenlijk nog een vraag aan je hoe is het in godsnaam mogelijk dat Jantje eigenlijk met drie verschillende petten op zit bij onze club. Ik dacht dat we in het verleden juist daarvan geleerd hadden. Zondag deed deze glade aal mij heel erg denken aan Ome Joop eerlijk gezegd met zijn JUDAS PRAATJE.

  • Avatar
    ANS - 16 mei 2017 om 20:06
    Scorpio69 zegt:

    Je loop aardig achter de feiten aan, ben ik niet van je gewend. Maar toch bedankt voor deze mededeling. Doe er wat aan zou ik zeggen als insider moet dat lukken toch?

    Hoe bedoelt u, achter de feiten aan ?

  • Avatar
    Scorpio69 - 16 mei 2017 om 20:07
    zegt:

    hahahaha, denk dat ze vastzitten in hun eigen meeloop leven. Het zijn geen harde mensen met een eigen wil en een eigen mening. Dat wordt dus lastig.....
    Iedereen die uit de bocht vliegt of zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt wordt aan de kant geschoven. Zo was , zo is het en zo zal het altijd in Twente blijven.

  • Avatar
    Scorpio69 - 16 mei 2017 om 20:09
    ANS zegt:

    Hoe bedoelt u, achter de feiten aan ?

    Dat wat je mededeelt allang bekend is bij iedereen. De vraag is wat nu? Wat gaat er gebeuren of blijft iedereen stront gooien naar vak p of komt er een volwassen open gesprek? Of zijn er dingen achter de schermen aan de gang die interessant zijn? Dus achter de feiten aan lopen bedoel ik mee dat je niets nieuws vertelt.

  • Avatar
    rootje85 - 16 mei 2017 om 20:15

    Heb even een vraag. Is het nu zo dat omdat Twente de huur heeft opgezegd. Het de ruimte nog voor het vrouwen eindtoernooi zou kunnen vullen met extra horecagelegenheid ?

  • Avatar
    Degeweldenaar - 16 mei 2017 om 20:17
    rootje85 zegt:

    Heb even een vraag. Is het nu zo dat omdat Twente de huur heeft opgezegd. Het de ruimte nog voor het vrouwen eindtoernooi zou kunnen vullen met extra horecagelegenheid ?

    Dacht het niet de inboedel is gewoon van de vereniging en daar mag de club niet zo 1,2 3 aan zitten hoor.😎

  • Avatar
    ANS - 16 mei 2017 om 20:17
    Degeweldenaar zegt:

    Amen!!! Zeg Ans ik heb eigenlijk nog een vraag aan je hoe is het in godsnaam mogelijk dat Jantje eigenlijk met drie verschillende petten op zit bij onze club. Ik dacht dat we in het verleden juist daarvan geleerd hadden. Zondag deed deze glade aal mij heel erg denken aan Ome Joop eerlijk gezegd met zijn JUDAS PRAATJE.

    Ik kom daar straks op terug met een uitleg, Geweldenaar.

Nieuwe media