Van Halst 'niet te benijden': ''De sfeermakers kunnen niet gemist worden''

16 mei 2017 om 15:48 | Bron: TwenteSport.com Van Halst 'niet te benijden': ''De sfeermakers kunnen niet gemist worden''

De supporters van FC Twente maakten dit seizoen veel indruk. Al snel werd duidelijk dat de Enschedese club nergens voor speelde, maar toch had FC Twente na Feyenoord, Ajax en PSV de meeste toeschouwers bij thuis- en uitwedstrijden.

"De meeste fans bleven echter trouw komen en reden zelfs met honderden tegelijk naar uitwedstrijden", schrijft journalist Gijs Eijsink op de website van TwenteSport.com. "Volgend seizoen zal het niet anders zijn, ook al vertrekken Mokotjo, Ede, Marsman, Stevens, misschien ook Andersen en Klich, topscorer Ünal en de andere huurlingen."

Technisch directeur Jan van Halst moet voor een Eredivisie-waardige selectie, maar heeft meer problemen. "Hij is niet te benijden, want hij moet in zijn rol als algemeen-directeur ook de taaie kwestie met Vak-P nog oplossen", weet Eijsink. "Want wat er ook gebeurd mag zijn in enkele dubieuze geledingen van deze fanclub, op de tribunes kunnen deze aanjagers cq sfeerbepalers van de twaalfde man niet gemist worden. Dat bleek afgelopen zondag eens te meer."

Overzicht

Reacties (122)

  • Avatar
    TukkerUutTwente - 16 mei 2017 om 15:51

    Wat een onzin dat Klich en Andersen misschien gaan en Mokotjo is ook nog niet 100 % zeker

  • Avatar
    Boesk00l - 16 mei 2017 om 16:00
    TukkerUutTwente zegt:

    Wat een onzin dat Klich en Andersen misschien gaan en Mokotjo is ook nog niet 100 % zeker

    Zou er daarom ook niet het woordje \'misschien\' bij staan? ;)

  • Avatar
    FCTukkerclan - 16 mei 2017 om 16:02

    Van Halst nu ook al Algemeen directeur, naast Commercieel directeur en Technisch directeur?

    Jan van Halst is een praatjesmaker, dat is zeker, maar echt verstand van zaken in zijn directeursfuncties? Hij heeft niet eens diploma's op dit gebied, laat staan een goede en veelzeggende CV zoals Velderman die wel heeft als Financieel en Operationeel directeur.

    Stukje bij beetje verliest hij steeds meer geloofwaardigheid als 'boegbeeld'. Ik vind dat best jammer om eerlijk te zijn, want hij kan een uitstekend boegbeeld zijn. Dat hij Vak-P laat vallen, geeft ook aan dat Jan al heel lang geen 'Bijtertje' meer is. Jan is meer en meer een braaf hondje die het liefst 'euro brokjes' in zijn voerbakje heeft......

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 16 mei 2017 om 16:38
    FCTukkerclan zegt:

    Van Halst nu ook al Algemeen directeur, naast Commercieel directeur en Technisch directeur?

    Jan van Halst is een praatjesmaker, dat is zeker, maar echt verstand van zaken in zijn directeursfuncties? Hij heeft niet eens diploma's op dit gebied, laat staan een goede en veelzeggende CV zoals Velderman die wel heeft als Financieel en Operationeel directeur.

    Stukje bij beetje verliest hij steeds meer geloofwaardigheid als 'boegbeeld'. Ik vind dat best jammer om eerlijk te zijn, want hij kan een uitstekend boegbeeld zijn. Dat hij Vak-P laat vallen, geeft ook aan dat Jan al heel lang geen 'Bijtertje' meer is. Jan is meer en meer een braaf hondje die het liefst 'euro brokjes' in zijn voerbakje heeft......

    Zijn voorgangers hadden die diploma\'s wel hè?

    En wat werd dat een succes!!!!

    Vak p is alleen tevreden als ze volledige vrijheid krijgen te doen en te laten wat ze willen!

    NOOIT AAN TOEGEVEN!!!

  • Avatar
    FCTukkerclan - 16 mei 2017 om 17:26
    tukkerpride1970 zegt:

    Zijn voorgangers hadden die diploma\'s wel hè?

    En wat werd dat een succes!!!!

    Vak p is alleen tevreden als ze volledige vrijheid krijgen te doen en te laten wat ze willen!

    NOOIT AAN TOEGEVEN!!!

    Jouw ontgaat de context in mijn post, maar dat is niet erg. Ik leg het je wel uit.

    Het gaat Jan alleen nog maar om de pegels. Het 'Bijtertje' is dood, die is gestikt in de euro's. Ik heb lang gedacht dat Jan een echte clubman was, en als hij dat was, dan zegde hij niet zo gemakkelijk en snel eenzijdig het huurcontract met Vak-P op, maar dan was hij gesprekken aangegaan met Vak-P.

    Nu wil Jan steeds meer touwtjes in handen krijgen. Bij wie zagen we dat al eerder? Was dat niet Joop Munsterman die alle macht in handen had? Er moeten meer mensen zoals Erik Velderman komen. Mensen met know how, desnoods van 'buitenaf'. Op geld beluste personen zoals van Halst, die moet je dumpen. Die verdienen zichzelf nooit terug in directeurszetels. Simpelweg omdat alleen praatjes geen gaatjes vullen.....

  • Avatar
    Keepert - 16 mei 2017 om 18:14
    FCTukkerclan zegt:

    Jouw ontgaat de context in mijn post, maar dat is niet erg. Ik leg het je wel uit.

    Het gaat Jan alleen nog maar om de pegels. Het 'Bijtertje' is dood, die is gestikt in de euro's. Ik heb lang gedacht dat Jan een echte clubman was, en als hij dat was, dan zegde hij niet zo gemakkelijk en snel eenzijdig het huurcontract met Vak-P op, maar dan was hij gesprekken aangegaan met Vak-P.

    Nu wil Jan steeds meer touwtjes in handen krijgen. Bij wie zagen we dat al eerder? Was dat niet Joop Munsterman die alle macht in handen had? Er moeten meer mensen zoals Erik Velderman komen. Mensen met know how, desnoods van 'buitenaf'. Op geld beluste personen zoals van Halst, die moet je dumpen. Die verdienen zichzelf nooit terug in directeurszetels. Simpelweg omdat alleen praatjes geen gaatjes vullen.....

    Is het niet zo dat Twente vak-p juist helpt door de huurovereenkomst op te zeggen? Kan me niet aan het feit onttrekken dat het lastig is om de huur te betalen als er geen (bar)inkomsten zijn.

  • Avatar
    Pepps - 16 mei 2017 om 18:18
    Keepert zegt:

    Is het niet zo dat Twente vak-p juist helpt door de huurovereenkomst op te zeggen? Kan me niet aan het feit onttrekken dat het lastig is om de huur te betalen als er geen (bar)inkomsten zijn.

    Misschien is dat wel zo maar dan moet FCT niet zeggen dat het in overleg is gegaan.

    Als de club vak-P als gesprekspartner zou zien dan hadden ze niets in de media geroepen maar waren ze met het bestuur om tafel gaan zitten opzoek naar een oplossing.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 16 mei 2017 om 18:21
    FCTukkerclan zegt:

    Jouw ontgaat de context in mijn post, maar dat is niet erg. Ik leg het je wel uit.

    Het gaat Jan alleen nog maar om de pegels. Het 'Bijtertje' is dood, die is gestikt in de euro's. Ik heb lang gedacht dat Jan een echte clubman was, en als hij dat was, dan zegde hij niet zo gemakkelijk en snel eenzijdig het huurcontract met Vak-P op, maar dan was hij gesprekken aangegaan met Vak-P.

    Nu wil Jan steeds meer touwtjes in handen krijgen. Bij wie zagen we dat al eerder? Was dat niet Joop Munsterman die alle macht in handen had? Er moeten meer mensen zoals Erik Velderman komen. Mensen met know how, desnoods van 'buitenaf'. Op geld beluste personen zoals van Halst, die moet je dumpen. Die verdienen zichzelf nooit terug in directeurszetels. Simpelweg omdat alleen praatjes geen gaatjes vullen.....

    Vraag me alleen af waarom je het beeld van de speler jan nog hebt?

    De jaren dat hij geen speler meer is heb ik toch het gevoel dat hij zich meer en meer met ajax verbonden heeft gevoeld i.p.v fc twente.

  • Avatar
    Tukker94 - 16 mei 2017 om 18:24

    Zie deze zomer vrij zwaar worden. Jan heeft geen netwerk, zoals Ted dat wel had. Verder is de hele scouting ontmanteld en wordt die op dit moment weer beetje bij beetje opgebouwd. Ik verwacht alleen niet dat het scouting apparaat genoeg \'body\' en netwerk heeft om straks een eredivisie waardig elftal de wei in te sturen (vooruitlopend op eventueel vertrekkende spelers). Het is

    zwaar naïef om alleen maar op huurlingen vanuit Manchester te hopen.

    Zoals hier eerder gezegd is, ben ik het volledig eens met het feit dat vind ik dat Jan wel veel functies heeft, terwijl we hier in het verleden daar niet altijd even positieve ervaringen mee hebben gehad. Kortom het wordt weer een \'hete\' zomer bij onze trots!

  • Avatar
    Degeweldenaar - 16 mei 2017 om 18:26
    Keepert zegt:

    Is het niet zo dat Twente vak-p juist helpt door de huurovereenkomst op te zeggen? Kan me niet aan het feit onttrekken dat het lastig is om de huur te betalen als er geen (bar)inkomsten zijn.

    Pfff nog maals de vereniging heeft geld zat in de kas, de huur was totaal geen probleem geweest. De club had een stok nodig om de vereniging uit het stadion te krijgen. Dat wilde de gemeente en de politie en aangezien de eerste een erg grote vinger in de pap hebben (garantstelling 28 miljoen) heeft onze club niet meer zoveel te vertellen of te willen hoor. Ze wilde al veel langer van vakp af, let maar op binnenkort komt men met hele andere plannen voor de ruimte enz. Dit stinkt aan alle kanten hoor. Tja en Jantje is zeker geen club man dat heeft die nu wel duidelijk laten zien hoor. Trouwens ik heb nog nooit iemand zien functioneren die op drie fronten tegelijk moet lopen en daarnaast ook nog bij ziggo sport kan aanschuiven. Lijkt me niet echt gezond en ik dacht nog dat ze bij onze club nu wel wat wijze waren geworden al met al en hadden geleerd van het verleden. JANTJE deed me zondag op de middenstip heel erg denken aan de gevallen voorzitter van weleens.

  • Avatar
    jeff - 16 mei 2017 om 18:39
    Tukker94 zegt:

    Zie deze zomer vrij zwaar worden. Jan heeft geen netwerk, zoals Ted dat wel had. Verder is de hele scouting ontmanteld en wordt die op dit moment weer beetje bij beetje opgebouwd. Ik verwacht alleen niet dat het scouting apparaat genoeg \'body\' en netwerk heeft om straks een eredivisie waardig elftal de wei in te sturen (vooruitlopend op eventueel vertrekkende spelers). Het is

    zwaar naïef om alleen maar op huurlingen vanuit Manchester te hopen.

    Zoals hier eerder gezegd is, ben ik het volledig eens met het feit dat vind ik dat Jan wel veel functies heeft, terwijl we hier in het verleden daar niet altijd even positieve ervaringen mee hebben gehad. Kortom het wordt weer een \'hete\' zomer bij onze trots!

    Eerste prioriteit, eenTD. Daarna pas een rechterhand voor JvH, als dat al nodig is.

  • Avatar
    RaymondL - 16 mei 2017 om 18:41

    Van de nieuwelingen zijn er maar 2 spelers die basisplaats waardig zijn .

    Klich en Unal , rest viel tegen.

    Klich uit voorspraak van Hake

    Unal door Ted .

    Seys ,Yeboa,Traikovski, Celina, bunjaki, Assaidi en in mindere mate Tesker hebben niet goed gepresenteerd.

    Zou V Halst of ikzelf niet net zo goed (of beter ) kunnen doen ?

    Voor 50.000,- netto wil ik het wel proberen.

  • Avatar
    jeff - 16 mei 2017 om 18:43
    Keepert zegt:

    Is het niet zo dat Twente vak-p juist helpt door de huurovereenkomst op te zeggen? Kan me niet aan het feit onttrekken dat het lastig is om de huur te betalen als er geen (bar)inkomsten zijn.

    Echt helpen was pas geweest als ze hadden gezegd, Jongens, laat de huur maar een jaar zitten!

    En geen gezeur dat er geen geld is bij Twente. De huur van het home bedraagt ongeveer 0,1 % van de begroting van Twente.

  • Avatar
    Plopzak - 16 mei 2017 om 18:57
    tukkerpride1970 zegt:

    Zijn voorgangers hadden die diploma\'s wel hè?

    En wat werd dat een succes!!!!

    Vak p is alleen tevreden als ze volledige vrijheid krijgen te doen en te laten wat ze willen!

    NOOIT AAN TOEGEVEN!!!

    Is gewoon niet waar he wat je zegt..

    P had al lang afspraken met bijvoorbeeld politie over controles etc, lul dan toch niet zo uit je nek, het is gewoon liegen wat je doet.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 16 mei 2017 om 19:04
    tukkerpride1970 zegt:

    Zijn voorgangers hadden die diploma\'s wel hè?

    En wat werd dat een succes!!!!

    Vak p is alleen tevreden als ze volledige vrijheid krijgen te doen en te laten wat ze willen!

    NOOIT AAN TOEGEVEN!!!

    Man en jij liep vroeger bij vakp laat me niet lachen kerel of hebben ze je er vroeger een beetje gekliert dat je daar nog niet helemaal overheen bent. Je lult nu wel erg dom uit je nek want er lag al lang een verbintenis met de gemeente, politie en vakp voor controle enz.

  • Avatar
    Pepps - 16 mei 2017 om 19:07
    RaymondL zegt:

    Van de nieuwelingen zijn er maar 2 spelers die basisplaats waardig zijn .

    Klich en Unal , rest viel tegen.

    Klich uit voorspraak van Hake

    Unal door Ted .

    Seys ,Yeboa,Traikovski, Celina, bunjaki, Assaidi en in mindere mate Tesker hebben niet goed gepresenteerd.

    Zou V Halst of ikzelf niet net zo goed (of beter ) kunnen doen ?

    Voor 50.000,- netto wil ik het wel proberen.

    Maar goed daar zitten wel namen tussen waar we allemaal meer van verwacht hadden en die hopeloos door de mand zijn gevallen zoals Celina en yeboah

  • Avatar
    Keepert - 16 mei 2017 om 19:15
    jeff zegt:

    Echt helpen was pas geweest als ze hadden gezegd, Jongens, laat de huur maar een jaar zitten!

    En geen gezeur dat er geen geld is bij Twente. De huur van het home bedraagt ongeveer 0,1 % van de begroting van Twente.

    Komt dit feitelijk niet op hetzelfde neer?

    Met dien verstande dat vak-p na afloop het home gewoon weer kan betrekken?

  • Avatar
    ANS - 16 mei 2017 om 19:17
    jeff zegt:

    Eerste prioriteit, eenTD. Daarna pas een rechterhand voor JvH, als dat al nodig is.

    Helemaal juist jeff.

  • Avatar
    annalyst - 16 mei 2017 om 19:24
    Keepert zegt:

    Komt dit feitelijk niet op hetzelfde neer?

    Met dien verstande dat vak-p na afloop het home gewoon weer kan betrekken?

    Als de huur is opgezegd ben je dus geen huurder meer en vervallen al je rechten. Twente kan dus nu met het pand doen wat het wil zonder dat vak P daar ook maar enkele inspraak in heeft. Als Twente de overeenkomst in tact had gehouden was dit anders geweest.

  • Avatar
    ANS - 16 mei 2017 om 19:34

    Beste Twentefans, sinds de inval van 6 april j.l. hebben we op diverse topics hier op Twentefans moeten en kunnen lezen, hoe verdeeld onze club momenteel is. Niet alleen hier, maar ook intern bij FC Twente en binnen alle geledingen. Het is een echte crisis aan het worden, misschien nog wel erger dan een jaar geleden. Toen stonden we zij aan zij, voor en achter elkaar, samen achter onze club. Wat er bij Vak P is gebeurd, dat keur ik niet goed, maar met de gevolgen kan ik het niet eens zijn, het gaat allemaal veel te ver. Wie werkt maakt fouten, dat geldt ook voor het bestuur van Vak P. Fouten kun je herstellen, maar daar moet je wel de gelegenheid voor krijgen. Ik was zelf in mijn jeugd lid van Vak P en heb daar nooit spijt van gehad. Ik bewonder steeds weer hun sfeeracties in ons stadion en heb een diep respect voor die leden en andere supporters die steeds weer opnieuw bij de uitwedstrijden onze club hebben gesteund. Er zijn nu, ook hier op Twentefans, mensen die het tot sport hebben verheven, om Vak P uit te kotsen. Dat vind ik welgemeend, zum kotzen. Dat wou ik even kwijt. Jan van Hals en Ton Heerts hebben hun ware gezicht laten zien. Het zijn geen clubmensen, het zijn pluchehelden.

Nieuwe media