Vak-P wil om tafel met Nationale Ombudsman: ''Wij zijn verheugd''

16 mei 2017 om 22:54 | Bron: Twente, verenigt! Vak-P wil om tafel met Nationale Ombudsman: ''Wij zijn verheugd''

Vak-P heeft bij Twente, verenigt! te kennen gegeven dat het bestuur van Vak-P zal deelnemen aan de gesprekken rondom de inval in het supportershome. Daar werd rondom de wedstrijd tegen PSV (2-2) drugs aangetroffen. 

Twente, verenigt! gaf eerder al aan dat de Nationale Ombudsman zou worden ingeschakeld, omdat de manier van handelen van politie en justitie ernstig in twijfel werd getrokken. Daarbij nodigde Twente, verenigt! de Gemeente Enschede, politie, justitie, FC Twente en Vak-P uit om deel te nemen. 

Vak P is nu dus de eerste partij die heeft toegezegd om bij het gesprek aanwezig te zijn. 'Wij zijn verheugd met deze bevestiging en hopen dat de andere partijen snel zullen volgen', aldus Twente, verenigt! 

Overzicht

Reacties (30)

  • Avatar
    Jeroen - 16 mei 2017 om 23:12

    Goed nieuws

  • Avatar
    Degeweldenaar - 16 mei 2017 om 23:32

    Mooi en goed gebaar, maar ik geloof niet dat de rest het doet. (Twente, gemeente en politie)

  • Avatar
    Scorpio69 - 17 mei 2017 om 00:09

    Utopie!
    Die starre ambtenaren werken nooit mee, werken alleen maar tegen.
    Je zou toch echt met een goede advocaat en feiten een bodemprocedure moeten gaan starten anders is het een verloren zaak.

  • Avatar
    bigtukker - 17 mei 2017 om 00:19
    Degeweldenaar zegt:

    Mooi en goed gebaar, maar ik geloof niet dat de rest het doet. (Twente, gemeente en politie)

    Ik denk het wel. Vak P stelt zich voor het eerst sinds het incident voor rede vatbaar op. Als ze een goede toon aanslaan, dan kunnen ze vast FC Twente met zich meekrijgen.

  • Avatar
    Pol! - 17 mei 2017 om 05:13
    Degeweldenaar zegt:

    Mooi en goed gebaar, maar ik geloof niet dat de rest het doet. (Twente, gemeente en politie)

    Voor de gemeente en politie staat een weigering om mee te werken ongeveer gelijk aan het bekennen van schuld.

    Bovendien kunnen Knol en OvV denken dat ze heel wat zijn, maar ze hebben nog altijd leidinggevenden in Den Haag zitten. Die zullen niet blij zijn met een weigering.

  • Avatar
    robaar26 - 17 mei 2017 om 06:44
    zegt:

    Dat het supportershome een jaar dicht moet staat los van Twente. Het gaat erom dat Twente uit het niets de huur opzegt. Van mij part gaat alleen Twente aan tafel en zorgen dat ze nader tot elkaar komen dan is er vrij weinig aan de hand en kunnen we positief het nieuwe jaar in.. Van de driehoek valt niet van te winnen!!

  • Avatar
    De Tegenpartij - 17 mei 2017 om 07:04
    robaar26 zegt:

    Dat het supportershome een jaar dicht moet staat los van Twente. Het gaat erom dat Twente uit het niets de huur opzegt. Van mij part gaat alleen Twente aan tafel en zorgen dat ze nader tot elkaar komen dan is er vrij weinig aan de hand en kunnen we positief het nieuwe jaar in.. Van de driehoek valt niet van te winnen!!

    Wie zegt dat dit al niet is gebeurd?

  • Avatar
    De Tegenpartij - 17 mei 2017 om 07:50

    Onder andere!

  • Avatar
    robaar26 - 17 mei 2017 om 08:48
    De Tegenpartij zegt:

    Wie zegt dat dit al niet is gebeurd?

    Praat ons dan bij 😀

  • Avatar
    De Tegenpartij - 17 mei 2017 om 09:48

    Er zijn door beide partijen dingen besproken wat voor meer duidelijkheid en begrip heeft gezorgd. De verdere invulling wordt nu erg belangrijk!

  • Avatar
    rootje85 - 17 mei 2017 om 10:07
    De Tegenpartij zegt:

    Er zijn door beide partijen dingen besproken wat voor meer duidelijkheid en begrip heeft gezorgd. De verdere invulling wordt nu erg belangrijk!

    Fijn om te lezen. Nog fijner dat dit alles is gegaan zonder al te veel media aandacht eromheen. Al die verdraaide en deels overdreven verhalen die door de media naar buitenkomen doen deze zaak geen goeds

  • Avatar
    Rik304 - 17 mei 2017 om 11:04
    De Tegenpartij zegt:

    Er zijn door beide partijen dingen besproken wat voor meer duidelijkheid en begrip heeft gezorgd. De verdere invulling wordt nu erg belangrijk!

    Daar ben je de ombudsman ook niet voor nodig trouwens. Maar goed dat het gebeurt. De ombudsman is puur om de hele situatie rond de inval eens onder de loep te nemen. Hoe zijn gemeente, justitie en politie tot besluiten gekomen, wat had vak P anders moeten doen, etc.

  • Avatar
    Koog - 17 mei 2017 om 11:33

    Goed gebaar van VAK P en FCT moet hier zeker in mee gaan. We zijn toch wel iets eigen BAAS in ons Huis de Grolsch Veste!!

    Dan kan de Gemeente en OM niet achter blijven.
    Trouwens volgens mij als de ombudsman onderzoek doet dan wordt iedereen VERPLICHT gehoord. Dus medewerking kan men niet blokkeren, lijkt mij.

    Het gaat hier om een BIJNA stadionRAMP.
    Even de 11 gram daar gelaten, want daar ging het OM om.

  • Avatar
    BAM - 17 mei 2017 om 12:43

    Dussss...... TV! moet het handje van P vasthouden, en fungeren als een soort jongerenwerker die met een moeilijk opvoedbare naar de psycholoog gaat.

    Beetje sneu.

  • Avatar
    105 - 17 mei 2017 om 13:42
    BAM zegt:

    Dussss...... TV! moet het handje van P vasthouden, en fungeren als een soort jongerenwerker die met een moeilijk opvoedbare naar de psycholoog gaat.

    Beetje sneu.

    Dat jij zo sneu en bekrompen denkt zegt me heel wat over jou.
    Waar staat het geschreven wat jij hier uitkraamt? Ik kan het nergens vinden.

  • Avatar
    Pol! - 17 mei 2017 om 13:43
    zegt:

    Hard aanpakken is 1 ding. De ombudsman tegenwerken om zonde fouten te camoufleren is een tweede.

  • Avatar
    BAM - 17 mei 2017 om 13:50
    Koog zegt:

    Goed gebaar van VAK P en FCT moet hier zeker in mee gaan. We zijn toch wel iets eigen BAAS in ons Huis de Grolsch Veste!!

    Dan kan de Gemeente en OM niet achter blijven.
    Trouwens volgens mij als de ombudsman onderzoek doet dan wordt iedereen VERPLICHT gehoord. Dus medewerking kan men niet blokkeren, lijkt mij.

    Het gaat hier om een BIJNA stadionRAMP.
    Even de 11 gram daar gelaten, want daar ging het OM om.

    Los van realiteit en logica.

    A staat geheel los van B. De A uitvoering is organisatorisch en de B beweegredenen jurridisch.

  • Avatar
    McRockZ - 17 mei 2017 om 14:21

    De ombudsman staat in den haag hoog in het vaandel dus die gaan niet blij zijn als de politie weigert

  • Avatar
    BAM - 17 mei 2017 om 14:25
    105 zegt:

    Dat jij zo sneu en bekrompen denkt zegt me heel wat over jou.
    Waar staat het geschreven wat jij hier uitkraamt? Ik kan het nergens vinden.

    Begrijp me niet verkeerd, P is de meest geweldige SV van NL, is een belangrijke factor voor FCT.

    Ik heb gewoon, net als vele anderen, veel vraagtekens bij de statements en acties van P in de media. En stoor me een beetje aan hun houding. Vermoorde onschuld uithangen en iedereen op de flikker proberen te geven, maar 0.0 zelfreflectie, boos reageren en de club chanteren........... hoe werkt dat? Hoe zijn deze reacties en actief positief en constructief?

    Blijkbaar mag je als FC Twente supporter geen kritiek uiten op drugsgebruik en blijkbaar mag je geen commentaar hebben, want dan ben je een rat?
    Ik ben FCT supporter, geen P supporter. Ik waardeer en respecteer hun inzet en bijdrages aan het geheel. Ik gun P de wereld, maar ik ben wel van mening dat P en de mensen in dat vak FCT hebben laten vallen en niet andersom. 2006 had een les moeten zijn voor minimaal 1,500 leden, ongeacht in het home, naast het home, op het home.

    Die dealers en snuivers hadden het stadion uitgeslagen moeten worden door de leden zelf. Minimaal had er aan de bel getrokken moeten worden. Maar niets van dat alles, nul. En nu krijgen ze na jaren wegkijkbeleid het deksel op de neus. En hard ook.

    Daar hebben ze niet alleen zichzelf mee, maar de hele club.


  • Avatar
    De Tegenpartij - 17 mei 2017 om 16:07
    zegt:

    Even een heel vervelende opmerking plaatsen: zolang het onderzoek loopt kunnen wij hier geen uitspraken over doen!

Nieuwe media