Hake legt uit: ''We zoeken het dus vooral in transfervrije spelers''

17 mei 2017 om 09:07 | Bron: VI Hake legt uit: ''We zoeken het dus vooral in transfervrije spelers''

FC Twente zal Danny Holla waarschijnlijk op korte termijn presenteren als nieuwste aanwinst. De 29-jarige middenvelder, die vanwege een aflopend contract transfervrij kan vertrekken bij PEC Zwolle, gaat een contract voor drie seizoenen tekenen.

Trainer Rene Hake beseft dat de club uit Enschede weinig te besteden heeft. "Alles wat we kwijt zijn aan transfersommen gaat af van de salarissen die we kunnen betalen", legt de oefenmeester uit in gesprek met Voetbal International. "We zoeken het dus vooral in transfervrije spelers", aldus Hake.

"Dan is Holla op dit moment het beste wat we kunnen halen", beseft de coach. Holla moet bij FC Twente de opvolger worden van Kamohelo Mokotjo. 

Overzicht

Reacties (32)

  • Avatar
    erwin - 17 mei 2017 om 10:00

    Nigel hasselbaink halen..

  • Avatar
    Boesk00l - 17 mei 2017 om 10:28
    erwin zegt:

    Nigel hasselbaink halen..

    Waarom is iedereen toch zo in de wolken van hem? Club hopper die jaren weinig heeft gepresteerd.



    Om een paar wedstrijden waar hij op kunstgras aardig uit de voeten kon?

  • Avatar
    FCTwente10 - 17 mei 2017 om 10:35
    Boesk00l zegt:

    Waarom is iedereen toch zo in de wolken van hem? Club hopper die jaren weinig heeft gepresteerd.



    Om een paar wedstrijden waar hij op kunstgras aardig uit de voeten kon?

    Precies sluit me 100% bij je aan.

  • Avatar
    Huybrechts - 17 mei 2017 om 10:42
    FCTwente10 zegt:

    Precies sluit me 100% bij je aan.

    In de wolken van Holla zeker niet, wel een speler met een goede inzet en mentaliteit en ook een goede vrije trap in huis....verder maak ik me wel wat zorgen wat er nog te halen valt...zeker als Klich vertrekt...geen Unal, geen Mokotjo en geen Klich, dat hakt erin! Pffhhhh....

  • Avatar
    remcoroelofs - 17 mei 2017 om 10:45
    Huybrechts zegt:

    In de wolken van Holla zeker niet, wel een speler met een goede inzet en mentaliteit en ook een goede vrije trap in huis....verder maak ik me wel wat zorgen wat er nog te halen valt...zeker als Klich vertrekt...geen Unal, geen Mokotjo en geen Klich, dat hakt erin! Pffhhhh....

    Ze hadden het over hasselbaink😜

  • Avatar
    Huybrechts - 17 mei 2017 om 10:53
    remcoroelofs zegt:

    Ze hadden het over hasselbaink😜

    Leuke voetballer maar in de wolken, nee ook niet

  • Avatar
    kuip74 - 17 mei 2017 om 11:02
    erwin zegt:

    Nigel hasselbaink halen..

    Die speelt altijd met veel ruimte achter hem. Tegenstanders van twente zakken vaak in dan heb je daar niets aan.

  • Avatar
    BartTB3 - 17 mei 2017 om 11:13
    kuip74 zegt:

    Die speelt altijd met veel ruimte achter hem. Tegenstanders van twente zakken vaak in dan heb je daar niets aan.

    Heb tegenstanders genoeg in de aanval gezien in de Veste laat staan in uitwedstrijden :)

  • Avatar
    Ket wiezel - 17 mei 2017 om 11:13
    Boesk00l zegt:

    Waarom is iedereen toch zo in de wolken van hem? Club hopper die jaren weinig heeft gepresteerd.



    Om een paar wedstrijden waar hij op kunstgras aardig uit de voeten kon?

    Ben ik het helemaal mee eens. Je moet goals,goals en nog eens goals binnenhalen na het vertrek van Unal en dan kom je gewoon bij Tom Broere uit. Verder zou ik aan dit rijtje Vito van Crooy van VVV willen toevoegen. Die is jong en heeft een zeer goed moyenne. Ik weet, hij heeft nog een contract, maar dat er helemaal niks kan bij Twente lijkt mij wel iets overdreven. Vooral nu de huurlingen weg zijn en een paar dure keepers. Ik hoop op daadkracht bij onze FC, maar heb het pislauwe vermoeden dat wij (weer)achter het net vissen bij een AZ, Utrecht of Heerenveen.

  • Avatar
    Rik304 - 17 mei 2017 om 11:30
    Ket wiezel zegt:

    Ben ik het helemaal mee eens. Je moet goals,goals en nog eens goals binnenhalen na het vertrek van Unal en dan kom je gewoon bij Tom Broere uit. Verder zou ik aan dit rijtje Vito van Crooy van VVV willen toevoegen. Die is jong en heeft een zeer goed moyenne. Ik weet, hij heeft nog een contract, maar dat er helemaal niks kan bij Twente lijkt mij wel iets overdreven. Vooral nu de huurlingen weg zijn en een paar dure keepers. Ik hoop op daadkracht bij onze FC, maar heb het pislauwe vermoeden dat wij (weer)achter het net vissen bij een AZ, Utrecht of Heerenveen.

    Van de laatste 15 JL topscorers hebben het er geloof ik 3/4 gered in de Eredivisie. Veel goals daar is verre van een garantie voor het hoogste niveau. Best als ze zo'n Boere een kans geven trouwens, kost toch niks, maar ik zou er dan sowieso nog een ander bij zoeken voor als blijkt dat hij het niveau toch totaal niet aan kan.

  • Avatar
    twentefanhenk - 17 mei 2017 om 11:37
    Rik304 zegt:

    Van de laatste 15 JL topscorers hebben het er geloof ik 3/4 gered in de Eredivisie. Veel goals daar is verre van een garantie voor het hoogste niveau. Best als ze zo'n Boere een kans geven trouwens, kost toch niks, maar ik zou er dan sowieso nog een ander bij zoeken voor als blijkt dat hij het niveau toch totaal niet aan kan.

    Is toch 1 op 4 ,hij is gratis dus waarom niet proberen, ook Antonia kost ook niets ,snelle speler met vechtlust in ieder geval

  • Avatar
    kuip74 - 17 mei 2017 om 11:38
    BartTB3 zegt:

    Heb tegenstanders genoeg in de aanval gezien in de Veste laat staan in uitwedstrijden :)

    Haha das helaas waar. Maar alle goals die excelsior maakt zijn bijna allemaal uit de omschakeling en niet doordat ze een verdediging uit elkaar spelen.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 17 mei 2017 om 11:44

    Ik blijf denken aan Valkenburg geen wereld speler maar beter dan yaboah en bv Oosterwijk misschien een andere positie,maar wil er mee zeggen dat speelt straks wel weer in de eredivisie en daar mee vergeleken is Valkenburg echt een wereldspeler .

  • Avatar
    Mikesel - 17 mei 2017 om 11:49
    tukkerpride1970 zegt:

    Ik blijf denken aan Valkenburg geen wereld speler maar beter dan yaboah en bv Oosterwijk misschien een andere positie,maar wil er mee zeggen dat speelt straks wel weer in de eredivisie en daar mee vergeleken is Valkenburg echt een wereldspeler .

    Valkenburg is een prima goaltjesdief, dat heeft hij bewezen. Hoe beter het team om hem heen, hoe beter hij zal presteren.

  • Avatar
    FCTon25 - 17 mei 2017 om 12:08

    Nou dat beloofd wat het volgende seizoen, als Holla het beste is wat ze momenteel kunnen halen. Hij zal wel meer aan de kant zitten dan spelen ivm zijn \"gele kaarten\" geschiedenis. Kijk eens verder dan de eredivisie en bouw nu aan de toekomst. Voorlopig mag je Europa toch nog niet in dankzij Joop.

  • Avatar
    Pietjepuk123 - 17 mei 2017 om 12:09
    zegt:

    Ben jij misschien analist heintiga?

  • Avatar
    raaer - 17 mei 2017 om 12:13

    Er zullen ook heus nog wel weer huurspelers van Man City bijkomen.

    Alleen hopen dat het een beter niveau is dan Yeboa.

  • Avatar
    Koog - 17 mei 2017 om 12:28

    KWW, Ik hou mij veel liever vanaf nu bezig met de eerst volgende oefenpotjes van onze FCT.
    1 Juli Goor - GFC
    8 Juli Stranraer - Schotland

    Beide erbij!!!

  • Avatar
    Degeweldenaar - 17 mei 2017 om 12:54

    Tja Hake dan hoef ik jou niet te vertellen dat je dus klasse en niveau in gaat leveren. Natuurlijk is een spits bijzaak, de spits die er naar jaren weer wat in wist te schoppen is nu weer weg. Zonder hem hadden we veel lager gestaan ben benieuwd hoe men dat denkt op te gaan vangen. Nu we bij andere spelers ook al niveau en kwaliteit gewoon gaan inleveren.

  • Avatar
    EvB64 - 17 mei 2017 om 13:06

    Van Halst moet harder werken en zorgen dat er een goed elftal staat . Heb grote twijfels of hem dit alleen gaat lukken . Heb al vaker geopperd vraag Fred Rutten om advies weet zeker dat hij dat wel doet . En klop aan bij City , Ajax , Psv of ik weet niet welke clubs nog meer om fatsoenlijke spelers te huren !!!!

Nieuwe media