Hake legt uit: ''We zoeken het dus vooral in transfervrije spelers''

17 mei 2017 om 09:07 | Bron: VI Hake legt uit: ''We zoeken het dus vooral in transfervrije spelers''

FC Twente zal Danny Holla waarschijnlijk op korte termijn presenteren als nieuwste aanwinst. De 29-jarige middenvelder, die vanwege een aflopend contract transfervrij kan vertrekken bij PEC Zwolle, gaat een contract voor drie seizoenen tekenen.

Trainer Rene Hake beseft dat de club uit Enschede weinig te besteden heeft. "Alles wat we kwijt zijn aan transfersommen gaat af van de salarissen die we kunnen betalen", legt de oefenmeester uit in gesprek met Voetbal International. "We zoeken het dus vooral in transfervrije spelers", aldus Hake.

"Dan is Holla op dit moment het beste wat we kunnen halen", beseft de coach. Holla moet bij FC Twente de opvolger worden van Kamohelo Mokotjo. 

Overzicht

Reacties (23)

  • Avatar
    erwin - 17 mei 2017 om 10:00

    Nigel hasselbaink halen..

  • Avatar
    Huybrechts - 17 mei 2017 om 10:42
    zegt:

    In de wolken van Holla zeker niet, wel een speler met een goede inzet en mentaliteit en ook een goede vrije trap in huis....verder maak ik me wel wat zorgen wat er nog te halen valt...zeker als Klich vertrekt...geen Unal, geen Mokotjo en geen Klich, dat hakt erin! Pffhhhh....

  • Avatar
    remcoroelofs - 17 mei 2017 om 10:45
    Huybrechts zegt:

    In de wolken van Holla zeker niet, wel een speler met een goede inzet en mentaliteit en ook een goede vrije trap in huis....verder maak ik me wel wat zorgen wat er nog te halen valt...zeker als Klich vertrekt...geen Unal, geen Mokotjo en geen Klich, dat hakt erin! Pffhhhh....

    Ze hadden het over hasselbaink😜

  • Avatar
    Huybrechts - 17 mei 2017 om 10:53
    remcoroelofs zegt:

    Ze hadden het over hasselbaink😜

    Leuke voetballer maar in de wolken, nee ook niet

  • Avatar
    BartTB3 - 17 mei 2017 om 11:13
    zegt:

    Heb tegenstanders genoeg in de aanval gezien in de Veste laat staan in uitwedstrijden :)

  • Avatar
    Ket wiezel - 17 mei 2017 om 11:13
    zegt:

    Ben ik het helemaal mee eens. Je moet goals,goals en nog eens goals binnenhalen na het vertrek van Unal en dan kom je gewoon bij Tom Broere uit. Verder zou ik aan dit rijtje Vito van Crooy van VVV willen toevoegen. Die is jong en heeft een zeer goed moyenne. Ik weet, hij heeft nog een contract, maar dat er helemaal niks kan bij Twente lijkt mij wel iets overdreven. Vooral nu de huurlingen weg zijn en een paar dure keepers. Ik hoop op daadkracht bij onze FC, maar heb het pislauwe vermoeden dat wij (weer)achter het net vissen bij een AZ, Utrecht of Heerenveen.

  • Avatar
    Rik304 - 17 mei 2017 om 11:30
    Ket wiezel zegt:

    Ben ik het helemaal mee eens. Je moet goals,goals en nog eens goals binnenhalen na het vertrek van Unal en dan kom je gewoon bij Tom Broere uit. Verder zou ik aan dit rijtje Vito van Crooy van VVV willen toevoegen. Die is jong en heeft een zeer goed moyenne. Ik weet, hij heeft nog een contract, maar dat er helemaal niks kan bij Twente lijkt mij wel iets overdreven. Vooral nu de huurlingen weg zijn en een paar dure keepers. Ik hoop op daadkracht bij onze FC, maar heb het pislauwe vermoeden dat wij (weer)achter het net vissen bij een AZ, Utrecht of Heerenveen.

    Van de laatste 15 JL topscorers hebben het er geloof ik 3/4 gered in de Eredivisie. Veel goals daar is verre van een garantie voor het hoogste niveau. Best als ze zo'n Boere een kans geven trouwens, kost toch niks, maar ik zou er dan sowieso nog een ander bij zoeken voor als blijkt dat hij het niveau toch totaal niet aan kan.

  • Avatar
    twentefanhenk - 17 mei 2017 om 11:37
    Rik304 zegt:

    Van de laatste 15 JL topscorers hebben het er geloof ik 3/4 gered in de Eredivisie. Veel goals daar is verre van een garantie voor het hoogste niveau. Best als ze zo'n Boere een kans geven trouwens, kost toch niks, maar ik zou er dan sowieso nog een ander bij zoeken voor als blijkt dat hij het niveau toch totaal niet aan kan.

    Is toch 1 op 4 ,hij is gratis dus waarom niet proberen, ook Antonia kost ook niets ,snelle speler met vechtlust in ieder geval

  • Avatar
    Mikesel - 17 mei 2017 om 11:49
    zegt:

    Valkenburg is een prima goaltjesdief, dat heeft hij bewezen. Hoe beter het team om hem heen, hoe beter hij zal presteren.

  • Avatar
    Pietjepuk123 - 17 mei 2017 om 12:09
    zegt:

    Ben jij misschien analist heintiga?

  • Avatar
    Koog - 17 mei 2017 om 12:28

    KWW, Ik hou mij veel liever vanaf nu bezig met de eerst volgende oefenpotjes van onze FCT.
    1 Juli Goor - GFC
    8 Juli Stranraer - Schotland

    Beide erbij!!!

  • Avatar
    Degeweldenaar - 17 mei 2017 om 12:54

    Tja Hake dan hoef ik jou niet te vertellen dat je dus klasse en niveau in gaat leveren. Natuurlijk is een spits bijzaak, de spits die er naar jaren weer wat in wist te schoppen is nu weer weg. Zonder hem hadden we veel lager gestaan ben benieuwd hoe men dat denkt op te gaan vangen. Nu we bij andere spelers ook al niveau en kwaliteit gewoon gaan inleveren.

  • Avatar
    EvB64 - 17 mei 2017 om 13:06

    Van Halst moet harder werken en zorgen dat er een goed elftal staat . Heb grote twijfels of hem dit alleen gaat lukken . Heb al vaker geopperd vraag Fred Rutten om advies weet zeker dat hij dat wel doet . En klop aan bij City , Ajax , Psv of ik weet niet welke clubs nog meer om fatsoenlijke spelers te huren !!!!

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 17 mei 2017 om 13:19

    Veldwijk, Parzyszek, Hasselbaink, Sven Braken, Adham El Idrissi, Abdoul Karim Sylla, Tidjani Diawara, Charbel Mirza, Joy Slayd Mickels, Menig, Kastaneer, Tommy Bekooij, Juul Respen, Boerrigter, Schaken, Leroy George, Ismail Yildirim, Justin Mathieu, Fabian Serrarens, Lovette Felicia

    Falkenburg, Opoku, Hadouir, Boutahar, van Kippersluis, Koolhof, Hilal Ben Moussa, Erik Bakker, Salasiwa, Sjoerd Overgoor, Jordy Bruijn, Julius Richter, Leroy Jacques Mickels

    Leerdam, Karami, Glenn Bijl, Robin Schouten, Fledderus, Bijker, Wuytens, Mattheij, Marcellis, Zuiverloon, De Regt, Pelle Jensen, Marcel Thomas

    Ruiter, Boer, Olij, van Crooij, Alemerovic

  • Avatar
    twentefanhenk - 17 mei 2017 om 13:36
    FC Twente 1965 zegt:

    Veldwijk, Parzyszek, Hasselbaink, Sven Braken, Adham El Idrissi, Abdoul Karim Sylla, Tidjani Diawara, Charbel Mirza, Joy Slayd Mickels, Menig, Kastaneer, Tommy Bekooij, Juul Respen, Boerrigter, Schaken, Leroy George, Ismail Yildirim, Justin Mathieu, Fabian Serrarens, Lovette Felicia

    Falkenburg, Opoku, Hadouir, Boutahar, van Kippersluis, Koolhof, Hilal Ben Moussa, Erik Bakker, Salasiwa, Sjoerd Overgoor, Jordy Bruijn, Julius Richter, Leroy Jacques Mickels

    Leerdam, Karami, Glenn Bijl, Robin Schouten, Fledderus, Bijker, Wuytens, Mattheij, Marcellis, Zuiverloon, De Regt, Pelle Jensen, Marcel Thomas

    Ruiter, Boer, Olij, van Crooij, Alemerovic

    Voor FC Twente zouden Hasselbaink,El Idrissi,Menig Kastaneer,Boerrichter,Falkenburg,Leerdam,Wuytens,en boer van waarde kunnen zijn

  • Avatar
    RaymondL - 17 mei 2017 om 14:13

    Ik denk toch wel dat ze hun lijstje klaar hebben, zelfs het lijstje reserve van de reserves, ze hebben toch een jaar de tijd gehad.

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 17 mei 2017 om 15:56

    Milos Pantovic (Bayern Reserves)

    spits, 14 goals 3e Bundesliga, 8 assists. 20 jaar. Duits-Servische. Einde contract en Transfervrij!

    Hopelijk zit hij bij het groepje buitenlandse talenten.

  • Avatar
    Ket wiezel - 17 mei 2017 om 16:04
    UtrechtseTukker zegt:

    Milos Pantovic (Bayern Reserves)

    spits, 14 goals 3e Bundesliga, 8 assists. 20 jaar. Duits-Servische. Einde contract en Transfervrij!

    Hopelijk zit hij bij het groepje buitenlandse talenten.

    Bayern speelt niet in de 3e Bundesliga hoor. Maar oké, ik denk dat Twente achter in de rij kan aansluiten. Daarnaast zal een dergelijke speler eerder voor een Stuttgart, Nürnberg of München 1860 kiezen.

  • Avatar
    jan53 - 17 mei 2017 om 17:41
    EvB64 zegt:

    Van Halst moet harder werken en zorgen dat er een goed elftal staat . Heb grote twijfels of hem dit alleen gaat lukken . Heb al vaker geopperd vraag Fred Rutten om advies weet zeker dat hij dat wel doet . En klop aan bij City , Ajax , Psv of ik weet niet welke clubs nog meer om fatsoenlijke spelers te huren !!!!

    Wat weet jij nou wat hij doet. Of werk je bij hem. Hij zit gewoon op jouw telefoontje te wachten. Competitie is net afgelopen. Eerst verkopen of salaris vrij maken en dan kan er pas weer wat komen. Of heb je dat nu nog niet begrepen. Wat een enorm niet onderbouwd gelul.

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 17 mei 2017 om 21:35
    Ket wiezel zegt:

    Bayern speelt niet in de 3e Bundesliga hoor. Maar oké, ik denk dat Twente achter in de rij kan aansluiten. Daarnaast zal een dergelijke speler eerder voor een Stuttgart, Nürnberg of München 1860 kiezen.

    Twente kan proberen om zo\'n jongen te paaien voor een stage of proefperiode van een week. Misschien komt zo\'n jongen tot besef dat het voetbal hem hier beter ligt. Je kan altijd een poging wagen. Zo\'n Pantovic kan hier misschien wel een goudhaantje zijn. Dan komt de stap naar het buitenland op een later moment. Tranfervrij einde contract, niks heb je te verliezen. Tel uit je winst. (In de toekomst).

Nieuwe media