''Cerny is een uitstekende buitenspeler, maar of hij haalbaar is?''

19 mei 2017 om 07:05 | Bron: TC Tubantia ''Cerny is een uitstekende buitenspeler, maar of hij haalbaar is?''

FC Twente moet voor komend seizoen weer bouwen aan een nieuw elftal. Er vertrekken de nodige spelers uit Enschede. Zo houdt de club met Jari Oosterwijk, Dylan George en Oussama Assaidi maar drie aanvallers over.

Oosterwijk en George lijken nog geen vaste basisspelers te kunnen worden, terwijl Assaidi niet fit is. "We merken bij Assaidi de laatste weken wel een groot verschil met de periode van voor zijn blessure", zegt trainer René Hake tegenover TC Tubantia. "Vanaf de voorbereiding zal hij volledig aanschuiven. Maar het mag duidelijk zijn dat we aanvallers zoeken die er direct staan en het elftal beter maken."

Hake krijgt van clubwatcher Leon ten Voorde de vraag of hij al geïnformeerd heeft naar Ajax-aanvaller Vaclav Cerny. "Ik niet", reageert de oefenmeester. Maar de club dus wel? "Ha ha...", lacht Hake. "Cerny is een uitstekende buitenspeler, maar of hij haalbaar is? Dat weet ik niet." Cerny heeft bij Ajax nog een contract tot medio 2020, maar kwam dit seizoen tot slechts vijf competitieduels in het eerste elftal. Wel wist de negentienjarige Tsjech, die mogelijk op huurbasis naar Enschede kan komen, vijftien keer te scoren in de Jupiler League.

Overzicht

Reacties (14)

  • Avatar
    HJB - 19 mei 2017 om 08:03

    Gewoon een prima voetballer voor ons, hopelijk gaat het door, win win situatie voor beide.

  • Avatar
    erwin - 19 mei 2017 om 08:32
    HJB zegt:

    Gewoon een prima voetballer voor ons, hopelijk gaat het door, win win situatie voor beide.

    Helemaal mee eens

  • Avatar
    EvB64 - 19 mei 2017 om 08:34

    Ook halen is goede aanwinst voor ons maar laat ze een beetje snel doorpakken voordat alles ons voor de neus word weggekaapt . Verder ook vragen of die Nouri gehuurd kan worden . En zou toch bij City gaan kijken voor wat spelers want Unal heeft zich behoorlijk in de kijker gespeeld en mogelijk zien zij ook dat Fc Twente een goede tussenstap is voor spelers van hun . Kom op en doorpakken aub

  • Avatar
    annalyst - 19 mei 2017 om 08:59
    EvB64 zegt:

    Ook halen is goede aanwinst voor ons maar laat ze een beetje snel doorpakken voordat alles ons voor de neus word weggekaapt . Verder ook vragen of die Nouri gehuurd kan worden . En zou toch bij City gaan kijken voor wat spelers want Unal heeft zich behoorlijk in de kijker gespeeld en mogelijk zien zij ook dat Fc Twente een goede tussenstap is voor spelers van hun . Kom op en doorpakken aub

    Ik zou toch proberen zo min mogelijk huurspelers te halen. Ze kosten geld en leveren niets op. Daarbij spelen we dit seizoen nergens om ( behalve misschien beker) De sponsoren hebben de weg naar de Veste nog niet gevonden dus ik zou het dan toch maar wagen met jeugd en/of goedkope/transfervrije spelers. Helaas zijn we afhankelijk van anderen en zitten we gewoon achter in de bus. Het is niet anders. Er zou al een grote stap gemaakt kunnen worden met een goede TD, zodat we in het seizoen 18/19, als het er echt weer om gaat, een grote stap kunnen zetten.

  • Avatar
    HJB - 19 mei 2017 om 09:20

    Waarom niet voor 5 jaar een samenwerkingsverband aangaan met Ajax, zij hebben te veel goede spelers waardoor er altijd een paar buiten de boot vallen, echter voetballen bij Twente heeft veel meer waarde voor een speler dan spelen in jong Ajax. In deze 5-jarige tussenperiode kunnen we dan mooi boven jan komen financieel en krijgen we ook tijd om onze scouting en jong Twente rustig en stabiel weer op te bouwen zonder dat ze direct moeten presteren zodat je na deze periode hierna de vruchten van kan plukken. Zie persoonlijk alleen maar voordelen, bekijk het gewoon zakelijk....zou persoonlijk wel over de sentimenten heen kunnen stappen.
    Jan heeft al een ingang bij Ajax, zie verkoop ziyech en huur Azzouzi, dus actie Jan ....

  • Avatar
    TAPI26 - 19 mei 2017 om 09:36
    HJB zegt:

    Waarom niet voor 5 jaar een samenwerkingsverband aangaan met Ajax, zij hebben te veel goede spelers waardoor er altijd een paar buiten de boot vallen, echter voetballen bij Twente heeft veel meer waarde voor een speler dan spelen in jong Ajax. In deze 5-jarige tussenperiode kunnen we dan mooi boven jan komen financieel en krijgen we ook tijd om onze scouting en jong Twente rustig en stabiel weer op te bouwen zonder dat ze direct moeten presteren zodat je na deze periode hierna de vruchten van kan plukken. Zie persoonlijk alleen maar voordelen, bekijk het gewoon zakelijk....zou persoonlijk wel over de sentimenten heen kunnen stappen.
    Jan heeft al een ingang bij Ajax, zie verkoop ziyech en huur Azzouzi, dus actie Jan ....

    Nee joh geen samenwerking met dat smerige 020

  • Avatar
    EvB64 - 19 mei 2017 om 10:18
    TAPI26 zegt:

    Nee joh geen samenwerking met dat smerige 020

    Zou niet weten waarom niet hou ook niet van Ajax maar loopt altijd fucking veel talent Dan even emoties over boord ...

  • Avatar
    EvB64 - 19 mei 2017 om 10:19
    annalyst zegt:

    Ik zou toch proberen zo min mogelijk huurspelers te halen. Ze kosten geld en leveren niets op. Daarbij spelen we dit seizoen nergens om ( behalve misschien beker) De sponsoren hebben de weg naar de Veste nog niet gevonden dus ik zou het dan toch maar wagen met jeugd en/of goedkope/transfervrije spelers. Helaas zijn we afhankelijk van anderen en zitten we gewoon achter in de bus. Het is niet anders. Er zou al een grote stap gemaakt kunnen worden met een goede TD, zodat we in het seizoen 18/19, als het er echt weer om gaat, een grote stap kunnen zetten.

    Wat dacht je van handhaving na as leegloop ???

  • Avatar
    annalyst - 19 mei 2017 om 11:32
    EvB64 zegt:

    Wat dacht je van handhaving na as leegloop ???

    Beste EvB, hoezo leegloop ? Wie gaan er allemaal weg dan ? Hetgeen waarvan nu bekend is dat ze gaan is echt geen enkele meerwaarde gebleken. Ünal is de enige die een aderlating zou zijn. Maar dat zou je dus kunnen opvangen met Boere of Dessers. Dit seizoen waren er velen bang dat we moesten vechten voor handhaving met al die jonkies, maar hoe is het gegaan......? Maak je geen zorgen, aankomend jaar eindigen we gewoon weer in het linkerrijtje.

  • Avatar
    EvB64 - 19 mei 2017 om 11:41
    annalyst zegt:

    Beste EvB, hoezo leegloop ? Wie gaan er allemaal weg dan ? Hetgeen waarvan nu bekend is dat ze gaan is echt geen enkele meerwaarde gebleken. Ünal is de enige die een aderlating zou zijn. Maar dat zou je dus kunnen opvangen met Boere of Dessers. Dit seizoen waren er velen bang dat we moesten vechten voor handhaving met al die jonkies, maar hoe is het gegaan......? Maak je geen zorgen, aankomend jaar eindigen we gewoon weer in het linkerrijtje.

    Geruchten Mokotjo, Klich, Anderson, geruchten maar waar water is is vuur πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯

  • Avatar
    annalyst - 19 mei 2017 om 11:50
    EvB64 zegt:

    Geruchten Mokotjo, Klich, Anderson, geruchten maar waar water is is vuur πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯

    Geruchten zullen er altijd zijn. Voor Andersen is al tijden \"belangstelling\" dus dat is niks nieuws. Bijen zou dat prima kunnen opvangen. Er zou dan inderdaad nog wel een stand-in bij moeten komen. Voor het middenveld heb je inmiddels Holla. Tevens is vd Heyden weer een jaar verder. Assaidi schijnt weer aan te haken, dus met een Boere/ Dessers en een (gehuurde ) flankspeler (Cerny) of iemand van City. Desnoods Antonia of Hasselbaink, heb je een prima elftal staan dat gewoon weer bij de bovenste 7 meedoet.

  • Avatar
    jan53 - 19 mei 2017 om 12:08
    TAPI26 zegt:

    Nee joh geen samenwerking met dat smerige 020

    ?

  • Avatar
    heldern - 19 mei 2017 om 12:47
    EvB64 zegt:

    Zou niet weten waarom niet hou ook niet van Ajax maar loopt altijd fucking veel talent Dan even emoties over boord ...

    Snap eigenlijk niet dat wij als club niet veel meer samenwerking doen met onze duitser vrienden schalke 04. Loopt vast ook veel talent rond die hier op huur basis prima kunnen spelen

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 19 mei 2017 om 15:59

    Tuurlijk is hij op dit moment niet haalbaar om te kopen. Voor huur gelijk 2 jaren huren. Misschien een constructie bedenken om Queensy Menig en Cerny goedkoop te kopen met terugkoop clausule voor Ajax. Als het normaal loopt Heb je zon speler zo 2/3 jaar in je selectie lopen.

Nieuwe media