Hake reageert op criticasters: ''Hadden we liever die spanning gehad?''

19 mei 2017 om 17:17 | Bron: Tubantia Hake reageert op criticasters: ''Hadden we liever die spanning gehad?''

FC Twente pakte in de laatste zeven competitiewedstrijden slechts vier punten en daardoor nam de kritiek op trainer Rene Hake toe richting het einde van de competitie. De oefenmeester was echter niet verrast door de slechte serie resultaten. 

"Elk team in elke competitie heeft een mindere fase. En wij hebben die op het eind gehad", legt hij uit in gesprek met de Tubantia. "Maar misschien moeten we daar wel blij om zijn, want anders had je misschien wel in de situatie van Sparta, Roda of NEC gezeten. Hadden we liever die spanning gehad? Uit de eerste tien duels na de winter haalden we 17 punten. Daar was niks mis mee. Daarna is de klad erin gekomen", constateert Hake.

"Feit is dat we ons in die fase al hadden gehandhaafd en dat we eigenlijk nergens meer voor speelden, behalve voor het publiek, de punten en de eer. Dat kost je misschien 10 procent van de motivatie. Dat mag niet, maar gebeurt", beseft hij. "Je had ook te maken met het gegeven dat een groot deel van je elftal voor het eerst een competitie op het hoogste niveau speelt. Dan kun je wel zeggen die jonge jongens moeten makkelijk elke week een wedstrijd aankunnen, maar als je rechtstreeks uit een jeugdcompetitie komt, is dat heel anders", weet Hake.

"Er is een groot verschil in intensiteit tussen het spelen bij de jeugd en de senioren. Dan stapelt de vermoeidheid zich een keer op", vervolgt hij realistisch."Spelers als Celina en Yeboah begonnen bijvoorbeeld heel goed, maar hebben dat niet door kunnen trekken. Dat heeft ons niet verrast. Ze zijn rechtstreeks vanuit het jeugdvoetbal op het grote podium gegooid", aldus Hake, die blij is met de zevende plek. "Als je dat vooraf als doelstelling had geformuleerd, had iedereen je voor gek verklaard." 

Overzicht

Reacties (66)

  • Avatar
    jeff - 19 mei 2017 om 17:29

    Alle uitvluchten van het afgelopen half jaar op een rij....

  • Avatar
    veste zonder P - 19 mei 2017 om 17:37

    Als je dit leest dan val je toch van je stoel.

  • Avatar
    annalyst - 19 mei 2017 om 17:41
    jeff zegt:

    Alle uitvluchten van het afgelopen half jaar op een rij....

    100% met je eens

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 mei 2017 om 17:57

    Ik hou wijselijk mijn mond!

    πŸ€“

  • Avatar
    Messi - 19 mei 2017 om 18:07

    Vermoeidheid ??? het is vermoeiend om als supporter soms 3 uur de bus te zitn en een zaadpot te mutn kiekn.de lamme trainer straalt niks uit en dat zie je op veld terug 2x45 minuut voor 30.000 man knallen is al te veel voor de mietjes πŸ”šπŸ”šπŸ”šπŸ”š

  • Avatar
    fctexpert - 19 mei 2017 om 18:18

    Het blijft behelpen



    En dat is bij skreuder begonnen, slappe excuses van een slappe coach die slappe opdrachten aan spelers geeft, kortom, ik zou maar wat graag fred rutten trrug willen, alleen al zodat hij het topsport klimaat weer kan herstellen, zo dat de spelers zich steeds verbetern ten opzichte van degenen die of op het veld of op de bank zitten, dat kon Fred als geen ander, MOTIVEREN

  • Avatar
    Ket wiezel - 19 mei 2017 om 18:22

    Als een boer niet zwemmen kan, dan ligt het of aan het water of aan zijn zwembroek.

  • Avatar
    alles - 19 mei 2017 om 18:28
    Messi zegt:

    Vermoeidheid ??? het is vermoeiend om als supporter soms 3 uur de bus te zitn en een zaadpot te mutn kiekn.de lamme trainer straalt niks uit en dat zie je op veld terug 2x45 minuut voor 30.000 man knallen is al te veel voor de mietjes πŸ”šπŸ”šπŸ”šπŸ”š

    Precies....

  • Avatar
    ANS - 19 mei 2017 om 19:07
    Scorpio69 zegt:

    Ik hou wijselijk mijn mond!

    πŸ€“

    God zij dank !!!πŸ‘πŸ‘πŸ‘

  • Avatar
    Coldplay44 - 19 mei 2017 om 19:13

    Hij legt zijn eigen beperkingen uitstekend bloot. Matige trainer. Laat aub Verbeek zsm komen.

  • Avatar
    coenie - 19 mei 2017 om 19:18

    Als je het allemaal zo goed weet en ziet waarom heb je die Celina dan tot in den treure opgesteld? Minachting van je publiek.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 19 mei 2017 om 19:28
    jeff zegt:

    Alle uitvluchten van het afgelopen half jaar op een rij....

    Inderdaad Jeff....het lauwe geleuter van een misdienaar die zelfs de dienstplicht weigerde, met als excuus dat hij een gewetensbezwaarde was, en zich daarbij destijds achter zijn bijbel verschool.

    Het zou deze man echt sieren als hij zijn hand in eigen boezem zou steken, en hij zou er ook mijn respect mee verdienen. Hake is geen motivator...geen inspirator. Maar wat is Hake dan wel vraag je je misschien af?

    Hij is een imitator. Een imitator van Alfred Schreuder. Hij handelt en lult net zo slap. Durft niet van eigen kracht en kunnen uit te gaan. Wil niet verliezen, maar is ook geen winnaar. Gooit het liefst elke wedstrijd 'op slot'.

    Het afschuiven op de selectie vind ik een enorm zwaktebod. Als Hake harder was geweest....zo'n Full Metal Jacket sergeant type, dan had de selectie nu uit vuurvreters bestaan, en niet uit het huidige lauwe en lamlendige zooitje die al moe worden als zij de luier van Rene tijdens de rust en na de westrijd moeten verschonen.

    Tja mensen.....de 'mand' waarin Hake zit, zakt verder en verder door. Nog één seizoen, en dan zul je zien dat hij voor veel meer mensen door de mand gevallen is. Dat geldt overigens nu al voor Jan van Halst, maar dat is een andere kwestie.....

    Hake is bij sommigen allang door de mand gevallen, maar dat zeg ik op persoonlijke titel........

  • Avatar
    twentefanhenk - 19 mei 2017 om 19:39

    Vermoeidheid laat me niet lachen,zal wat worden als ze zich ooit plaatsen voor Europa.Hake is echt een matige trainer die de boel niet kan motiveren.En het maakt Hake niet uit of ze 4e of 8e worden,niet eens denken aan de tv rechten,niet erg slim van je RenΓ© Hake!

  • Avatar
    annalyst - 19 mei 2017 om 19:44
    twentefanhenk zegt:

    Vermoeidheid laat me niet lachen,zal wat worden als ze zich ooit plaatsen voor Europa.Hake is echt een matige trainer die de boel niet kan motiveren.En het maakt Hake niet uit of ze 4e of 8e worden,niet eens denken aan de tv rechten,niet erg slim van je RenΓ© Hake!

    Wees niet bang. Tegen die tijd is Hake hier geen hoofdtrainer meer

  • Avatar
    Hengelo - 19 mei 2017 om 19:48
    FCTukkerclan zegt:

    Inderdaad Jeff....het lauwe geleuter van een misdienaar die zelfs de dienstplicht weigerde, met als excuus dat hij een gewetensbezwaarde was, en zich daarbij destijds achter zijn bijbel verschool.

    Het zou deze man echt sieren als hij zijn hand in eigen boezem zou steken, en hij zou er ook mijn respect mee verdienen. Hake is geen motivator...geen inspirator. Maar wat is Hake dan wel vraag je je misschien af?

    Hij is een imitator. Een imitator van Alfred Schreuder. Hij handelt en lult net zo slap. Durft niet van eigen kracht en kunnen uit te gaan. Wil niet verliezen, maar is ook geen winnaar. Gooit het liefst elke wedstrijd 'op slot'.

    Het afschuiven op de selectie vind ik een enorm zwaktebod. Als Hake harder was geweest....zo'n Full Metal Jacket sergeant type, dan had de selectie nu uit vuurvreters bestaan, en niet uit het huidige lauwe en lamlendige zooitje die al moe worden als zij de luier van Rene tijdens de rust en na de westrijd moeten verschonen.

    Tja mensen.....de 'mand' waarin Hake zit, zakt verder en verder door. Nog één seizoen, en dan zul je zien dat hij voor veel meer mensen door de mand gevallen is. Dat geldt overigens nu al voor Jan van Halst, maar dat is een andere kwestie.....

    Hake is bij sommigen allang door de mand gevallen, maar dat zeg ik op persoonlijke titel........

    Hou het dat ook voor jezelf als het op persoonlijke titel is.Je valt steeds in herhaling met dit oeverloze gezwam en iedereen maar af te kraken die maar iets met Twente te maken heeft.
    Niemand deugdt er bij Fc Twente,bestuur niet,Spelers niet,Trainers niet,RVC niet, vlgs jou tenminste.Wat een negatief gedram.Be Positive!!!!
    Ok nu krijg IK vast weer een afkraker hahahaha.

  • Avatar
    Messi - 19 mei 2017 om 20:18
    annalyst zegt:

    Wees niet bang. Tegen die tijd is Hake hier geen hoofdtrainer meer

    Huub misschien πŸ“’

    Wir schlugen Roda,wir schlugen trabzon,wir schlugen brΓΊgge sowieso,Valencia,Teneriffa,inter Mailand,das war ne Show πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’

  • Avatar
    kuip74 - 19 mei 2017 om 20:21
    Hengelo zegt:

    Hou het dat ook voor jezelf als het op persoonlijke titel is.Je valt steeds in herhaling met dit oeverloze gezwam en iedereen maar af te kraken die maar iets met Twente te maken heeft.
    Niemand deugdt er bij Fc Twente,bestuur niet,Spelers niet,Trainers niet,RVC niet, vlgs jou tenminste.Wat een negatief gedram.Be Positive!!!!
    Ok nu krijg IK vast weer een afkraker hahahaha.

    Hake verdient zeker meer krediet wat hij nu krijgt. Die zogenaamde ijzervreters wouden niet naar twente omdat er geen geld en geen toekomst was. En zie nu we staan 7e niemand hier die dat had verwacht dit seizoen!

  • Avatar
    RedTukket - 19 mei 2017 om 20:25
    Hengelo zegt:

    Hou het dat ook voor jezelf als het op persoonlijke titel is.Je valt steeds in herhaling met dit oeverloze gezwam en iedereen maar af te kraken die maar iets met Twente te maken heeft.
    Niemand deugdt er bij Fc Twente,bestuur niet,Spelers niet,Trainers niet,RVC niet, vlgs jou tenminste.Wat een negatief gedram.Be Positive!!!!
    Ok nu krijg IK vast weer een afkraker hahahaha.

    Dat is het lot van de positief ingestelden onder ons. TC gaat verder met zijn eeuwige strijd tegen Van Halst, Hake en Thesker. En de volgende die aan de beurt is, is net binnen: Holla. 1 bal verkeerd en hij deugt niet. Bij hem is de houdbaarheid van een speler of trainer als die van een pak melk terwijl hij zelf niet in de gaten heeft dat hij zelf reageert als een pak zure, klonterige karnemelk. Om het maar eens op dezelfde artistieke wijze te verwoorden als TC.

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 mei 2017 om 20:33
    ANS zegt:

    God zij dank !!!πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    Dank zij God! :-)

  • Avatar
    FCTukkerclan - 19 mei 2017 om 20:41
    kuip74 zegt:

    Hake verdient zeker meer krediet wat hij nu krijgt. Die zogenaamde ijzervreters wouden niet naar twente omdat er geen geld en geen toekomst was. En zie nu we staan 7e niemand hier die dat had verwacht dit seizoen!