Hake reageert op criticasters: ''Hadden we liever die spanning gehad?''

19 mei 2017 om 17:17 | Bron: Tubantia Hake reageert op criticasters: ''Hadden we liever die spanning gehad?''

FC Twente pakte in de laatste zeven competitiewedstrijden slechts vier punten en daardoor nam de kritiek op trainer Rene Hake toe richting het einde van de competitie. De oefenmeester was echter niet verrast door de slechte serie resultaten. 

"Elk team in elke competitie heeft een mindere fase. En wij hebben die op het eind gehad", legt hij uit in gesprek met de Tubantia. "Maar misschien moeten we daar wel blij om zijn, want anders had je misschien wel in de situatie van Sparta, Roda of NEC gezeten. Hadden we liever die spanning gehad? Uit de eerste tien duels na de winter haalden we 17 punten. Daar was niks mis mee. Daarna is de klad erin gekomen", constateert Hake.

"Feit is dat we ons in die fase al hadden gehandhaafd en dat we eigenlijk nergens meer voor speelden, behalve voor het publiek, de punten en de eer. Dat kost je misschien 10 procent van de motivatie. Dat mag niet, maar gebeurt", beseft hij. "Je had ook te maken met het gegeven dat een groot deel van je elftal voor het eerst een competitie op het hoogste niveau speelt. Dan kun je wel zeggen die jonge jongens moeten makkelijk elke week een wedstrijd aankunnen, maar als je rechtstreeks uit een jeugdcompetitie komt, is dat heel anders", weet Hake.

"Er is een groot verschil in intensiteit tussen het spelen bij de jeugd en de senioren. Dan stapelt de vermoeidheid zich een keer op", vervolgt hij realistisch."Spelers als Celina en Yeboah begonnen bijvoorbeeld heel goed, maar hebben dat niet door kunnen trekken. Dat heeft ons niet verrast. Ze zijn rechtstreeks vanuit het jeugdvoetbal op het grote podium gegooid", aldus Hake, die blij is met de zevende plek. "Als je dat vooraf als doelstelling had geformuleerd, had iedereen je voor gek verklaard." 

Overzicht

Reacties (32)

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 mei 2017 om 17:57

    Ik hou wijselijk mijn mond!

    πŸ€“

  • Avatar
    Messi - 19 mei 2017 om 18:07

    Vermoeidheid ??? het is vermoeiend om als supporter soms 3 uur de bus te zitn en een zaadpot te mutn kiekn.de lamme trainer straalt niks uit en dat zie je op veld terug 2x45 minuut voor 30.000 man knallen is al te veel voor de mietjes πŸ”šπŸ”šπŸ”šπŸ”š

  • Avatar
    fctexpert - 19 mei 2017 om 18:18

    Het blijft behelpen



    En dat is bij skreuder begonnen, slappe excuses van een slappe coach die slappe opdrachten aan spelers geeft, kortom, ik zou maar wat graag fred rutten trrug willen, alleen al zodat hij het topsport klimaat weer kan herstellen, zo dat de spelers zich steeds verbetern ten opzichte van degenen die of op het veld of op de bank zitten, dat kon Fred als geen ander, MOTIVEREN

  • Avatar
    Ket wiezel - 19 mei 2017 om 18:22

    Als een boer niet zwemmen kan, dan ligt het of aan het water of aan zijn zwembroek.

  • Avatar
    alles - 19 mei 2017 om 18:28
    Messi zegt:

    Vermoeidheid ??? het is vermoeiend om als supporter soms 3 uur de bus te zitn en een zaadpot te mutn kiekn.de lamme trainer straalt niks uit en dat zie je op veld terug 2x45 minuut voor 30.000 man knallen is al te veel voor de mietjes πŸ”šπŸ”šπŸ”šπŸ”š

    Precies....

  • Avatar
    ANS - 19 mei 2017 om 19:07
    Scorpio69 zegt:

    Ik hou wijselijk mijn mond!

    πŸ€“

    God zij dank !!!πŸ‘πŸ‘πŸ‘

  • Avatar
    Coldplay44 - 19 mei 2017 om 19:13

    Hij legt zijn eigen beperkingen uitstekend bloot. Matige trainer. Laat aub Verbeek zsm komen.

  • Avatar
    twentefanhenk - 19 mei 2017 om 19:39

    Vermoeidheid laat me niet lachen,zal wat worden als ze zich ooit plaatsen voor Europa.Hake is echt een matige trainer die de boel niet kan motiveren.En het maakt Hake niet uit of ze 4e of 8e worden,niet eens denken aan de tv rechten,niet erg slim van je RenΓ© Hake!

  • Avatar
    Messi - 19 mei 2017 om 20:18
    zegt:

    Huub misschien πŸ“’

    Wir schlugen Roda,wir schlugen trabzon,wir schlugen brΓΊgge sowieso,Valencia,Teneriffa,inter Mailand,das war ne Show πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’

  • Avatar
    RedTukket - 19 mei 2017 om 20:25
    zegt:

    Dat is het lot van de positief ingestelden onder ons. TC gaat verder met zijn eeuwige strijd tegen Van Halst, Hake en Thesker. En de volgende die aan de beurt is, is net binnen: Holla. 1 bal verkeerd en hij deugt niet. Bij hem is de houdbaarheid van een speler of trainer als die van een pak melk terwijl hij zelf niet in de gaten heeft dat hij zelf reageert als een pak zure, klonterige karnemelk. Om het maar eens op dezelfde artistieke wijze te verwoorden als TC.

  • Avatar
    Scorpio69 - 19 mei 2017 om 20:33
    ANS zegt:

    God zij dank !!!πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    Dank zij God! :-)

  • Avatar
    RedTukket - 19 mei 2017 om 20:50
    zegt:

    Dus we kunnen de reacties voor volgend seizoen al wel weer invullen. Sjonge wat zul jij weer een lang seizoen hebben zeg.

  • Avatar
    Messi - 19 mei 2017 om 22:17
    zegt:

    En jij niet wat reΔ—el is

  • Avatar
    Inside_Esd - 19 mei 2017 om 22:22

    Pomp eem een paar miljoentjes in de club dan, dan kunnen we naar goed spul kijken.

  • Avatar
    leonard50 - 19 mei 2017 om 22:53
    RedTukket zegt:

    Dat is het lot van de positief ingestelden onder ons. TC gaat verder met zijn eeuwige strijd tegen Van Halst, Hake en Thesker. En de volgende die aan de beurt is, is net binnen: Holla. 1 bal verkeerd en hij deugt niet. Bij hem is de houdbaarheid van een speler of trainer als die van een pak melk terwijl hij zelf niet in de gaten heeft dat hij zelf reageert als een pak zure, klonterige karnemelk. Om het maar eens op dezelfde artistieke wijze te verwoorden als TC.

    Tc is de reincarnatie van Johan Derksen , overal tegen aan trappen , tot het vervelens toe ! Vooral met betrekking tot Hake>Thesker>Van halst en zo gaan we vrolijk verder , ik vergeet derhalve Holla die zal ongetwijfeld ook niet deugen . En als je daarop reageert krijg je gelijk van hem te horen dat je een sukkel of een nietszeggend figuur bent .Tja jammer dat zon azijndrinker de boel constant de boel vergalt .Tuurlijk is een eigen mening oke maar constant mensen afzeiken ?

  • Avatar
    Ik - 20 mei 2017 om 00:11

    Ikzeg. Zo heeft hake het technisch verwoord. Super .hopelijk staan wij er komende seizoen er ook zo voor. Hiervoor plaats 7 bedank ik iedereen die hier aan mee gewerkt hebben. In een woord super

  • Avatar
    RedTukket - 20 mei 2017 om 01:30
    zegt:

    Nee hoor, dat is helemaal niet jammer, dat roep je zelf over je af. Dat gebeurt nou eenmaal als je zelf altijd met je metaforen komt. Waarom heette Oosterwijk dan altijd bij jou Pietertje? Vanaf dat moment was jij voor mij altijd Stumpertje. Jij hebt werkelijk voor iedereen een bijnaam of kleinerende opmerking, maar als dat bij jou gebeurd leef je in eens in een hele boze wereld. Calimerootje...........

  • Avatar
    RedTukket - 20 mei 2017 om 01:30
    zegt:

    Nee hoor, dat is helemaal niet jammer, dat roep je zelf over je af. Dat gebeurt nou eenmaal als je zelf altijd met je metaforen komt. Waarom heette Oosterwijk dan altijd bij jou Pietertje? Vanaf dat moment was jij voor mij altijd Stumpertje. Jij hebt werkelijk voor iedereen een bijnaam of kleinerende opmerking, maar als dat bij jou gebeurd leef je in eens in een hele boze wereld. Calimerootje...........

  • Avatar
    Messi - 20 mei 2017 om 11:17
    zegt:

    De voorbereiding erg kort!!!!!! Net of een andere ploeg dat niet heeft wat een slap gelul.de 2 seizoens helft baart zorgen voor de toekomst 4 punten uit 7 wedstrijden hake is net zoon softie als oe SS

  • Avatar
    RedTukket - 20 mei 2017 om 12:45
    zegt:

    Weer op oorlogspad TC? Je ligt weer aardig op ramkoers en slaat wild om je heen, meestal een teken van paniek. Gaat weer helemaal nergens om al je commentaren! Get a life!

Nieuwe media