Hake baalt: ''Het was even slikken, echt een aderlating''

10 juli 2017 om 20:12 | Bron: Voetbal International Hake baalt: ''Het was even slikken, echt een aderlating''

FC Twente won zaterdagmiddag eenvoudig van Stranraer. De Schotse ploeg, die uitkomt op het derde niveau, werd met 0-5 aan de kant gezet. Trainer René Hake was tevreden over het optreden van zijn ploeg.

"Dit was onze vierde wedstrijd in acht dagen", zegt Hake tegenover Voetbal International. "Even los van het niveau van de tegenstander, onze intenties waren goed. Agressief, goed naar voren gericht. We hebben niet kans op kans gecreëerd, maar waren toch best vaak gevaarlijk. Ik heb vandaag wel weer progressie gezien."

Vlak voor vertrek naar Schotland zag Hake sterkhouder Kamohelo Mokotjo vertrekken naar Brentford FC. "Echt een aderlating, als mens en als speler", geeft Hake aan. "Het was even slikken, maar je weet ook hoe het werkt in het voetbal en hij heeft het ook verdiend. Al met al zijn er nu toch al zes jongens weg van de basis waarmee we afgelopen seizoen geëindigd zijn. We moeten echt weer bouwen, dat is ook mooi, maar dat betekent wel dat we op dit moment niet moeten denken dat we het zomaar even beter gaan doen dan vorig seizoen."

Overzicht

Reacties (18)

  • Avatar
    Messi - 10 juli 2017 om 20:24

    Dus het indekken is alweer begonnen??of gaan we gewoon voor plaats 8 dan ben ik al dik tevreden plus finale van de beker😀

  • Avatar
    kuip74 - 10 juli 2017 om 20:27
    Messi zegt:

    Dus het indekken is alweer begonnen??of gaan we gewoon voor plaats 8 dan ben ik al dik tevreden plus finale van de beker😀

    Of gewoon realistisch.....haal bij ajax 6 basisspelers weg en dan halen ze ook niet de finale van de el. Zeker niet als je geen geld hebt om goede spelers aan te trekken

  • Avatar
    coenie - 10 juli 2017 om 20:38

    Dit is toch het mooist. Bouwen aan een nieuwe frisse ploeg!

    Hopen op een ander type voetbal. Dr inslijpen Hake. Niet zoveel op balbezit en lekker snel vooruit spelen!

  • Avatar
    Boeskooltje - 10 juli 2017 om 21:07
    kuip74 zegt:

    Of gewoon realistisch.....haal bij ajax 6 basisspelers weg en dan halen ze ook niet de finale van de el. Zeker niet als je geen geld hebt om goede spelers aan te trekken

    Eens en volkomen realistisch. 6 basisspelers weg. Niet de minsten anders waren ze er nog wel! En een lege portemonnee. Dan is de realiteit dat je moet bouwen en dat je moet afwachten hoe de nieuwe spelers zich ontwikkelen en dat nu nog niet duidelijk is of je je net als vorig jaar vroegtijdig kunt veilig spelen

  • Avatar
    twente199 - 10 juli 2017 om 21:11
    coenie zegt:

    Dit is toch het mooist. Bouwen aan een nieuwe frisse ploeg!

    Hopen op een ander type voetbal. Dr inslijpen Hake. Niet zoveel op balbezit en lekker snel vooruit spelen!

    ga er maar niet vanuit, de kwaliteit moet er ook voor zijn. Zorg eerst maar dat de defensie staat, wordt lastig genoeg zonder stofzuiger mokotjo

  • Avatar
    kuip74 - 10 juli 2017 om 21:35
    Boeskooltje zegt:

    Eens en volkomen realistisch. 6 basisspelers weg. Niet de minsten anders waren ze er nog wel! En een lege portemonnee. Dan is de realiteit dat je moet bouwen en dat je moet afwachten hoe de nieuwe spelers zich ontwikkelen en dat nu nog niet duidelijk is of je je net als vorig jaar vroegtijdig kunt veilig spelen

    Precies. 😎

  • Avatar
    RaceFace - 10 juli 2017 om 21:39

    Prima dat Mokotjo Twente heeft verlaten. Leed wel erg veel balverlies vanaf de winterstop. Op papier heeft JvH en consorten een aardige selectie voor als nog bij elkaar gehaald, nu maar zien wat het wordt. Linkerrijtje en een paar ronde in de beker en het wordt weer een top seizoen.

  • Avatar
    RaymondL - 10 juli 2017 om 22:06

    Ik denk dat we nu een andere manier van voetbal gaan zien , sneller druk zetten , omschakeling ipv balbezit en controle.

  • Avatar
    Berry - 10 juli 2017 om 22:06
    RaceFace zegt:

    Prima dat Mokotjo Twente heeft verlaten. Leed wel erg veel balverlies vanaf de winterstop. Op papier heeft JvH en consorten een aardige selectie voor als nog bij elkaar gehaald, nu maar zien wat het wordt. Linkerrijtje en een paar ronde in de beker en het wordt weer een top seizoen.

    Over Mokotjo ben ik het totaal oneens. Hij was veruit de beste speler en we konden hem dit seizoen zeer goed gebruiken met al die jonkies. Maargoed is niet anders, we moeten door....we zullen doorgaan! 😏

  • Avatar
    Manolito - 10 juli 2017 om 22:08
    RaceFace zegt:

    Prima dat Mokotjo Twente heeft verlaten. Leed wel erg veel balverlies vanaf de winterstop. Op papier heeft JvH en consorten een aardige selectie voor als nog bij elkaar gehaald, nu maar zien wat het wordt. Linkerrijtje en een paar ronde in de beker en het wordt weer een top seizoen.

    Bovenaan in het rechter rijtje teken ik voor, alles daarboven is leuk meegenomen.

  • Avatar
    Manolito - 10 juli 2017 om 22:09
    Berry zegt:

    Over Mokotjo ben ik het totaal oneens. Hij was veruit de beste speler en we konden hem dit seizoen zeer goed gebruiken met al die jonkies. Maargoed is niet anders, we moeten door....we zullen doorgaan! 😏

    Ik vond Klich net iets belangrijker, maar mokotjo was zeker belangrijk. Echter was ik het met het stuk van Ten Voorde eens. Te vaak koos hij voor de bal breed of achteruit. Haalde vaak de snelheid eruit.

  • Avatar
    Messi - 10 juli 2017 om 22:30
    RaymondL zegt:

    Ik denk dat we nu een andere manier van voetbal gaan zien , sneller druk zetten , omschakeling ipv balbezit en controle.

    Ik hoop het raymondL jonge gasten die tikkie takkie voetbal spelen✌️

  • Avatar
    Plopzak - 10 juli 2017 om 22:43
    Manolito zegt:

    Bovenaan in het rechter rijtje teken ik voor, alles daarboven is leuk meegenomen.

    Zou financieel aderlating zijn voor FCT in deze toestand, eerste 9 cruciaal eigenlijk

  • Avatar
    Manolito - 10 juli 2017 om 22:45
    Plopzak zegt:

    Zou financieel aderlating zijn voor FCT in deze toestand, eerste 9 cruciaal eigenlijk

    Cruciaal? Leg uit

  • Avatar
    Plopzak - 10 juli 2017 om 22:49
    Manolito zegt:

    Cruciaal? Leg uit

    Verdeling tv gelden, onder plek 9 ga je tonnen achteruit

  • Avatar
    RaymondL - 10 juli 2017 om 22:57
    Messi zegt:

    Ik hoop het raymondL jonge gasten die tikkie takkie voetbal spelen✌️

    Ik hoop met je mee.

  • Avatar
    mcdummels - 11 juli 2017 om 00:31

    Ik hoop op linkerrijtje plus kwartfinale beker, dan ben ik tevreden.

  • Avatar
    Ik - 11 juli 2017 om 08:02

    Ikzeg. Ik ben al blij dat wij er in blijven. Want weer op bouwen kost tijd. Hoop wel dat deze ploeg wil vechten voor elke meter. Op naar de toekomst. En hoop ook voor de hele technische staf. En iedereen die er ook maar iets mee van doen hebben. Worden gesteund.

Nieuwe media