FC Twente wil 'duurzaamste club' worden: ''Hoe mooi zou dat zijn?''

10 juli 2017 om 17:18 | Bron: FC Twente FC Twente wil 'duurzaamste club' worden: ''Hoe mooi zou dat zijn?''

Pure Energie is inmiddels alweer ruim een jaar hoofdsponsor van FC Twente. De energieleverancier verbond zich vorig jaar voor vijf seizoenen aan de Enschedese club. Jan van Halst is blij met Pure Energie.

"We hebben een erg betrokken sponsor, dat blijkt ook wel uit de 20 jaar dat Alfons al bij ons op de tribune zit", zegt de technisch en commercieel directeur van FC Twente op de officiële website van de club. "Maar ook uit de vele spontane acties zoals de samenwerking met de Kidsclub, de traktaties rondom hun jubileum '4x de groenste van Nederland' en de vele leuke initiatieven met onze spelers."

FC Twente wil de hoofdsponsor ook wat terug doen en hoopt dat veel supporters energie afnemen bij Pure Energie. "Uiteraard is FC Twente al overgestapt op Pure Energie", geeft hij aan. "Maar we willen meer, daarom zijn wij momenteel aan het bekijken hoe wij FC Twente nog verder kunnen verduurzamen. Hoe mooi zou het zijn als wij uiteindelijk kunnen zeggen dat we de 'Duurzaamste club van Nederland zijn'?"

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (15)

  • Avatar
    bartcore - 10 juli 2017 om 17:43

    DIT IS GOED! Dak volrammen met zonnepanelen!!

  • Avatar
    BAM - 10 juli 2017 om 17:45

    Eerst voetballen en presteren, daarna met dit sort populistisch gelul in de weer.

  • Avatar
    Jeroen - 10 juli 2017 om 17:53
    BAM zegt:

    Eerst voetballen en presteren, daarna met dit sort populistisch gelul in de weer.

    Eens, maar ik snap wel dat JvH dit doet. Sponsoren zijn van levensbelang en JvH doet dit natuurlijk ook om Pure Energie blij te houden. Want voetballen en presteren gaat beter met een tevreden sponsor.

  • Avatar
    Jeroen - 10 juli 2017 om 18:00
    zegt:

    Ik zeg ook niet dat supporters onbelangrijk zijn. Ik snap alleen waarom JvH dit doet. Want naast supporters (waar de club inderdaad niet zonder kan) is het voor de club ook belangrijk om inkomsten uit sponsoren te halen.

  • Avatar
    bigtukker - 10 juli 2017 om 18:01
    zegt:

    Hoeft niet per sé. Phillips is ook al jaren sponsor van PSV (nu niet van het shirt, maar toch)

  • Avatar
    mcdummels - 10 juli 2017 om 18:07
    zegt:

    Precies zoals jij het zegt, supporters die blijven wel, je moet juist je best doen om sponsoren te werven en te behouden ;)

  • Avatar
    Messi - 10 juli 2017 om 18:22

    Ik zal eerlijk gezegd niet weten wat hier slecht en negatief aan is.Goed contact hebben en behouden met je sponsor is een gezonde zaak.

  • Avatar
    jan53 - 10 juli 2017 om 18:25
    Messi zegt:

    Ik zal eerlijk gezegd niet weten wat hier slecht en negatief aan is.Goed contact hebben en behouden met je sponsor is een gezonde zaak.

    Eens. Commerciële taak lees geldverdienen

  • Avatar
    ANS - 10 juli 2017 om 18:30
    zegt:

    Ik denk TC dat je zowel de supporters als ook de sponsoren moet koesteren. Allemaal even belangrijk.

  • Avatar
    Koog - 10 juli 2017 om 18:35

    Dus alle medewerkers op de fiets naar UT werk, voetballers idem. Want elektrisch auto is niet duurzaam energie moet nog steeds opgewekt worden. Laat staan het bouwen van een auto en levensduur wat een Carbon door print. Grondwamte omhoog halen? Alleen vrije uitloop beenham😎. Supporters met ov noar veste of lopend? De verf van duurzaam materiaal maken. Een rood pigment is niet duurzaam, dus dag club kleuren? Duurzaam gras, hmmmm kunstgras? De zonne lampen op UT veld is ook niet echt duurzaam, dus dak moet licht doorlaten worden? De energie vd supp op sta vakken miet je her gebruiken door vloer aan te passen. Pis water hergebruiken😅.

    Kortom het is pure marketing stunt. Want er zal vrij weinig van terecht komen. Spelers en directie komen graag in patser bakken voor rijden waar op zich niks mis mee is, auto moet ook geluid maken en niet als een stille doodskist voorbij zoeven

  • Avatar
    bartcore - 10 juli 2017 om 18:41
    BAM zegt:

    Eerst voetballen en presteren, daarna met dit sort populistisch gelul in de weer.

    Een voetbalclub heb je geen arie aan als de planeet naar de hel is

  • Avatar
    twentefanhenk - 10 juli 2017 om 19:45
    Messi zegt:

    Ik zal eerlijk gezegd niet weten wat hier slecht en negatief aan is.Goed contact hebben en behouden met je sponsor is een gezonde zaak.

    Precies Messi,zo dacht ik er ook over,We hebben de sponsoren heel hard nodig,die lopen tenminste niet weg

  • Avatar
    twentefanhenk - 10 juli 2017 om 19:47
    Koog zegt:

    Dus alle medewerkers op de fiets naar UT werk, voetballers idem. Want elektrisch auto is niet duurzaam energie moet nog steeds opgewekt worden. Laat staan het bouwen van een auto en levensduur wat een Carbon door print. Grondwamte omhoog halen? Alleen vrije uitloop beenham😎. Supporters met ov noar veste of lopend? De verf van duurzaam materiaal maken. Een rood pigment is niet duurzaam, dus dag club kleuren? Duurzaam gras, hmmmm kunstgras? De zonne lampen op UT veld is ook niet echt duurzaam, dus dak moet licht doorlaten worden? De energie vd supp op sta vakken miet je her gebruiken door vloer aan te passen. Pis water hergebruiken😅.

    Kortom het is pure marketing stunt. Want er zal vrij weinig van terecht komen. Spelers en directie komen graag in patser bakken voor rijden waar op zich niks mis mee is, auto moet ook geluid maken en niet als een stille doodskist voorbij zoeven

    Amen!

  • Avatar
    Messi - 10 juli 2017 om 20:12
    Koog zegt:

    Dus alle medewerkers op de fiets naar UT werk, voetballers idem. Want elektrisch auto is niet duurzaam energie moet nog steeds opgewekt worden. Laat staan het bouwen van een auto en levensduur wat een Carbon door print. Grondwamte omhoog halen? Alleen vrije uitloop beenham😎. Supporters met ov noar veste of lopend? De verf van duurzaam materiaal maken. Een rood pigment is niet duurzaam, dus dag club kleuren? Duurzaam gras, hmmmm kunstgras? De zonne lampen op UT veld is ook niet echt duurzaam, dus dak moet licht doorlaten worden? De energie vd supp op sta vakken miet je her gebruiken door vloer aan te passen. Pis water hergebruiken😅.

    Kortom het is pure marketing stunt. Want er zal vrij weinig van terecht komen. Spelers en directie komen graag in patser bakken voor rijden waar op zich niks mis mee is, auto moet ook geluid maken en niet als een stille doodskist voorbij zoeven

    Koog er moeten ook meer windparken komen grote hoge windmolens het liefst in de natuur puur voor energie.dat die dingen Foei en foei lelijk zijn maakt niet uit.en om die dingen te maken en te plaatsen dat dat ook gruwelijk veel energie kost maakt ook geen hol uit🤥het is 2018 help de aarde na de kloten😱

  • Avatar
    bartcore - 10 juli 2017 om 22:55
    zegt:

    Dat klopt ook niet; "het is geen morele verplichting iets bij de hoofdsponsor af te nemen, maar het is - naast een verantwoorde investering - goed voor het milieu".

    En wat kan er in hemelsnaam iemand tegen verduurzaming van de club hebben?

Nieuwe media