''Fans moeten niet denken dat de club een Janko heeft binnengehaald''

11 juli 2017 om 08:08 | Bron: TC Tubantia ''Fans moeten niet denken dat de club een Janko heeft binnengehaald''

Als Marko Kvasina de medische keuring succesvol doorstaat, tekent de Oostenrijkse spits vandaag een vierjarig contract bij FC Twente. Volgens Bernard Schuiteman, voormalig speler van FC Twente, scoutte in Oostenrijk onder meer voor de Enschedese club en Rapid Wien.

"Hij was in de jeugd van Austria Wien het supertalent van Oostenrijk", vertelt Schuiteman in gesprek met TC Tubantia. "En eigenlijk is hij dat nog steeds." Schuiteman begrijpt de keuze van Twente. "Als je kijkt naar het gehele pakket (daarmee bedoel ik de prijs-kwaliteitverhouding) en je weet hoe de club ervoor staat, dan snap ik dat Twente hem haalt."

"Alleen moeten de fans niet denken dat de club nu een Marc Janko binnenhaalt. Die was klaar toen Twente hem kocht. Hij schopte er jaarlijks 25 in. Je mag niet verwachten dat Kvasina meteen 34 wedstrijden 90 minuten gaat spelen", vervolgt Schuiteman. Bij Austria moest hij het voornamelijk doen met een rol als invaller. "Zijn probleem was dat Austria speelde met diepgaande aanvallers en spelers die een beetje tussen de linies acteerden. Het is een grote, sterke jongen die in 'de box' moet komen. Marko is een jongen die goed 'kan leunen' en van daaruit lastig te bespelen is."

Volgens Schuiteman is het een goede keus van Kvasina om voor de Eredivisie te kiezen. "Hij zal in het 4-3-3-systeem van Twente beter tot zijn recht komen dan in het spel van Austria. Met hem in de selectie kun je variëren, en ook iets forceren. Ik vind dat hij nog altijd veel potentie heeft, maar hij is nog niet klaar. Hij zal nog stappen moeten maken, je moet met hem aan het werk. Maar dat is aan René Hake wel besteed", besluit hij.

Overzicht

Reacties (22)

  • Avatar
    Ischuros - 11 juli 2017 om 07:34

    Totaal niet overtuigd als ik naar deze jongen zijn statistieken kijk. Met transfervrije spelers kun je echter een gokje nemen. Hopen dat het eens goed uitpakt.

  • Avatar
    Mikesel - 11 juli 2017 om 08:40
    Ischuros zegt:

    Totaal niet overtuigd als ik naar deze jongen zijn statistieken kijk. Met transfervrije spelers kun je echter een gokje nemen. Hopen dat het eens goed uitpakt.

    We kunnen ons ook geen Tadic'jes meer veroorloven waarvan we gelijk zeker weten dat hij het waar gaat maken. (wat overigens altijd ook nog maar moet blijken)

    Het maakt niets uit hoe goed of slecht iemand elders heeft gepresteerd. De beste spelers kunnen floppen (ken je Falcao nog?) en de slechtste spelers kunnen opbloeien.

    KWW mijn vriend... dat is met alles zo, niets is op voorhand zeker.

  • Avatar
    P-65 - 11 juli 2017 om 08:44
    Mikesel zegt:

    We kunnen ons ook geen Tadic'jes meer veroorloven waarvan we gelijk zeker weten dat hij het waar gaat maken. (wat overigens altijd ook nog maar moet blijken)

    Het maakt niets uit hoe goed of slecht iemand elders heeft gepresteerd. De beste spelers kunnen floppen (ken je Falcao nog?) en de slechtste spelers kunnen opbloeien.

    KWW mijn vriend... dat is met alles zo, niets is op voorhand zeker.

    Die spelers hebben we hier ook gehad. Ik noem N\'Kufo, slecht bij Hannover(?), top bij ons

  • Avatar
    TheRock11 - 11 juli 2017 om 09:13
    Ischuros zegt:

    Totaal niet overtuigd als ik naar deze jongen zijn statistieken kijk. Met transfervrije spelers kun je echter een gokje nemen. Hopen dat het eens goed uitpakt.

    Schuiteman legt net uit waarom zijn statistieken zo matig zijn (De spelers bij Austria passen niet bij zijn speelstijl).Lees de tekst en je ziet dat hij bij Twente wel beter uit de verf kan komen. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken.

  • Avatar
    Ket wiezel - 11 juli 2017 om 09:24

    Ik hoop echt dat ik er flink naast zit, maar ik zie overeenkomsten met Børven; slechte statistieken en een langdurig contract.....Maar ook hem gaan we lekker pamperen, want dat schijnt zo te moeten als je een ECHTE Twente-supporter bent, hahaha. Geintje, we gaan zien of we een briljantje in huis hebben gehaald. Vooralsnog gewoon op de Tukkerse manier; we gaan de kat uit de boom kijken ;-)

  • Avatar
    Remco1981 - 11 juli 2017 om 09:30

    Gelukkig geen Janko, voor mij ben je nog geen held op basis van een kopgoal tegen Ajax, daar komt meer bij kijken. Vond hem veel te houterig en deed het mininale in 90 minuten.

    Kvasina is net als die Gjordjev (of hoe heet ie) en Boere maar kijken hoe het loopt en hopen dat er weer een verrassing bij zit. Heb er wel zin aan in ieder geval, alleen voor het middenveld mag er eigenlijk nog wel een speler bij.

  • Avatar
    twente199 - 11 juli 2017 om 09:40
    zegt:

    eerst maar eens veilig spelen, zie wel potentie maar het blijft onervaren grut. Boere heeft een topseizoen gehad in de pils league, verder niks. Vuckic schijnt blessuregevoelig te zijn, holla is geen topper, die macedonier en deze oostenrijker zijn kww. Het kan de goede kant opvallen, maar als het seizoen zwak begonnen word dan moet ik het nog maar zien.

  • Avatar
    RaymondL - 11 juli 2017 om 09:41
    Ket wiezel zegt:

    Ik hoop echt dat ik er flink naast zit, maar ik zie overeenkomsten met Børven; slechte statistieken en een langdurig contract.....Maar ook hem gaan we lekker pamperen, want dat schijnt zo te moeten als je een ECHTE Twente-supporter bent, hahaha. Geintje, we gaan zien of we een briljantje in huis hebben gehaald. Vooralsnog gewoon op de Tukkerse manier; we gaan de kat uit de boom kijken ;-)

    Het is volgens mij wel een type spits dat Twente nodig heeft.

  • Avatar
    Remco1981 - 11 juli 2017 om 09:52
    Ket wiezel zegt:

    Ik hoop echt dat ik er flink naast zit, maar ik zie overeenkomsten met Børven; slechte statistieken en een langdurig contract.....Maar ook hem gaan we lekker pamperen, want dat schijnt zo te moeten als je een ECHTE Twente-supporter bent, hahaha. Geintje, we gaan zien of we een briljantje in huis hebben gehaald. Vooralsnog gewoon op de Tukkerse manier; we gaan de kat uit de boom kijken ;-)

    Borven was in zijn complete uitstraling nog een jongetje... deze Kvasina oogt in ieder geval wat ouder en volwassener. Dat zegt niet alles maar ik zie (of wil niet zien) geen tweede Borven. Maar inderdaad, gewoon ankloai\'n en zien wat de van kump.

  • Avatar
    BartTB3 - 11 juli 2017 om 09:54
    Ket wiezel zegt:

    Ik hoop echt dat ik er flink naast zit, maar ik zie overeenkomsten met Børven; slechte statistieken en een langdurig contract.....Maar ook hem gaan we lekker pamperen, want dat schijnt zo te moeten als je een ECHTE Twente-supporter bent, hahaha. Geintje, we gaan zien of we een briljantje in huis hebben gehaald. Vooralsnog gewoon op de Tukkerse manier; we gaan de kat uit de boom kijken ;-)

    Je gaat uit / hoopt op een briljantje..... ik ben al blij als we een goede spits hebben die er 10 inlegt.... ook weer een verschil van verwachtingspatroon :)

    dat bedoel ik.... daarom komen al deze discussies en meningsverschillen... we hebben totaal verschillende verwachtingspatronen

    hoe realistisch is het dat wij een briljantje in huis halen? dat is alleen Ruiz geweest :P en Unal :)

    Bij topclubs mag je briljantjes verwachten, ik denk dat je die bij ons niet kunt verwachten... mag je uiteraard wel op hopen

  • Avatar
    BartTB3 - 11 juli 2017 om 09:55
    RaymondL zegt:

    Het is volgens mij wel een type spits dat Twente nodig heeft.

    we krijgen in ieder geval niet meer die onzin (hoewel het wel leuk was om te zien) dat Hooiveld als breekijzer de spits in moet :)

  • Avatar
    BartTB3 - 11 juli 2017 om 09:58
    Remco1981 zegt:

    Gelukkig geen Janko, voor mij ben je nog geen held op basis van een kopgoal tegen Ajax, daar komt meer bij kijken. Vond hem veel te houterig en deed het mininale in 90 minuten.

    Kvasina is net als die Gjordjev (of hoe heet ie) en Boere maar kijken hoe het loopt en hopen dat er weer een verrassing bij zit. Heb er wel zin aan in ieder geval, alleen voor het middenveld mag er eigenlijk nog wel een speler bij.

    Janko was voor een club als FC Twente een echte topspeler.....
    Maar dat zeg ik, sommige Twentefans beseffen dat niet eens dat ze een topspeler in de gelederen hebben gehad tja dan wordt het moeilijk genieten in de Veste voor fans als jou :)
    Maar je mag natuurlijk geen fan van iemand zijn hoor, maakt mij niets uit haha

  • Avatar
    RaymondL - 11 juli 2017 om 10:02
    BartTB3 zegt:

    Janko was voor een club als FC Twente een echte topspeler.....
    Maar dat zeg ik, sommige Twentefans beseffen dat niet eens dat ze een topspeler in de gelederen hebben gehad tja dan wordt het moeilijk genieten in de Veste voor fans als jou :)
    Maar je mag natuurlijk geen fan van iemand zijn hoor, maakt mij niets uit haha

    Janco was een topspits rond de 5 meter , is tegenwoordig niet genoeg.

  • Avatar
    BartTB3 - 11 juli 2017 om 10:06
    RaymondL zegt:

    Janco was een topspits rond de 5 meter , is tegenwoordig niet genoeg.

    Inzaghi kon ook niet voetballen maar heeft wel 4 of 5x de CL gewonnen

    Waar het mij om gaat, is dat je als voetbalfan in mijn ogen dan kunt genieten van hoe goed Janko in de 16 is daar moet je je geluksmomentjes uithalen nietwaar? We hebben het over TOPspits... bij onze club! Maak je niet vaak mee toch?

    Ik kan daar wel van genieten, kan mij dat nou verrekken als hij balverlies leid dan moet je maar een stofzuiger als Brama daar achter hebben die dat voor hem oplost, als Janko er maar 15-20 in knalt.

    Complete topspelers zul je sowieso nooit bij Twente zien, er zal altijd wat aan mankeren

  • Avatar
    RaymondL - 11 juli 2017 om 10:14
    BartTB3 zegt:

    Inzaghi kon ook niet voetballen maar heeft wel 4 of 5x de CL gewonnen

    Waar het mij om gaat, is dat je als voetbalfan in mijn ogen dan kunt genieten van hoe goed Janko in de 16 is daar moet je je geluksmomentjes uithalen nietwaar? We hebben het over TOPspits... bij onze club! Maak je niet vaak mee toch?

    Ik kan daar wel van genieten, kan mij dat nou verrekken als hij balverlies leid dan moet je maar een stofzuiger als Brama daar achter hebben die dat voor hem oplost, als Janko er maar 15-20 in knalt.

    Complete topspelers zul je sowieso nooit bij Twente zien, er zal altijd wat aan mankeren

    Ik bedoel dat je dan wel spelers moet hebben die dit soort spitsen kan bedienen, en die hebben we ( nog ) niet.

    Janco is geen balvaste of diepgaande spits , te beperkt in een matig elftal.

  • Avatar
    jan53 - 11 juli 2017 om 10:18
    TheRock11 zegt:

    Schuiteman legt net uit waarom zijn statistieken zo matig zijn (De spelers bij Austria passen niet bij zijn speelstijl).Lees de tekst en je ziet dat hij bij Twente wel beter uit de verf kan komen. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken.

    Las het net ook. Leuk om te lezen hoe alles in z'n werk gaat. De voor en nadelen en de keuzes daarop. Wens hem succes.

  • Avatar
    Rik304 - 11 juli 2017 om 10:19
    RaymondL zegt:

    Ik bedoel dat je dan wel spelers moet hebben die dit soort spitsen kan bedienen, en die hebben we ( nog ) niet.

    Janco is geen balvaste of diepgaande spits , te beperkt in een matig elftal.

    Heb je wel een punt. Deze Kvasina schijnt echter ook best wat assists te geven. Ik hoop dat het een typetje Bas Dost is.

    Wat betreft Janko waren m.i. wel de mooiste anderhalf seizoen qua voetbal met eerst Preud'homme en daarna Adriaanse. Het geld om zo'n elftal nu neer te zetten ontbreekt, maar de manier waarop er nu gedacht wordt staat me wel aan.

  • Avatar
    Rik304 - 11 juli 2017 om 10:25
    TheRock11 zegt:

    Schuiteman legt net uit waarom zijn statistieken zo matig zijn (De spelers bij Austria passen niet bij zijn speelstijl).Lees de tekst en je ziet dat hij bij Twente wel beter uit de verf kan komen. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken.

    Had bij de jeugd wel echt prima statistieken. Niet alleen qua goals, maar gaf ook nog eens assists. Liep bij Oostenrijk onder 19 zelfs 8 op 10. Interessante, leuke transferperiode tot nu toe. Veel KWW-werk.

  • Avatar
    EvB64 - 11 juli 2017 om 10:30

    Dan moet deze jongen wel goed bediend worden , vind het daarom echt een noodzaak dat er op de vleugel nog wat bij komt .

  • Avatar
    Rik304 - 11 juli 2017 om 11:15
    zegt:

    Mooi scoutingsrapport:

    https://footballtalentscout.net/2014/12/07/marko-kvasina/

    Staan ook wat meer filmpjes in.

Nieuwe media