'VfL Bochum zet Verbeek op straat ondanks doorlopend contract'

11 juli 2017 om 09:09 | Bron: 'VfL Bochum zet Verbeek op straat ondanks doorlopend contract'

Gertjan Verbeek, die in het verleden meerdere malen in verband werd gebracht met een functie bij FC Twente, is op straat gezet bij VfL Bochum. Dat schrijft de Duitse krant Bild dinsdagmorgen.

Het contract van de 54-jarige oefenmeester liep nog door tot medio 2018, maar maandagavond kreeg Verbeek van de clubleiding te horen dat zijn aanwezigheid niet langer wenselijk is. Verbeek begon in december 2014 bij Bochum, dat uitkomt in de 2. Bundesliga.

In zijn eerste seizoen eindigde hij als vijfde, een knappe prestatie. Een seizoen later negende. Verbeek had in zijn loopbaan als trainer ook clubs als Heracles Almelo, Feyenoord en AZ onder zijn hoede. 

Overzicht

Reacties (21)

  • Avatar
    Ket wiezel - 11 juli 2017 om 09:37

    Dat was te verwachten.

  • Avatar
    Enschede1965 - 11 juli 2017 om 09:40

    Ik zou m graag zien bij Twente. Heel graag, maar Hake verdiend nog een seizoen, alleen al op basis van vorig seizoen. Daarnaast is hij de voorbereiding al aan het draaien en zal een redelijk beeld hebben van de selectie. Ik denk dat Verbeek wel een seizoen wil wachten op zijn gedroomde baan. Van Halst kent hem goed, er zal vast contact komen tussen deze heren. Ik vraag me wel af wat GJ kost..

  • Avatar
    Remco1981 - 11 juli 2017 om 09:56
    zegt:

    Zou het?? Loat goan, het is nu niet de tijd voor Verbeek. Hake stond er in de moeilijkste tijd sinds jaren, die verdiend ook dit jaar de kans om te laten zien dat we weer in de middenmoot kunnen meedoen.

  • Avatar
    Retep - 11 juli 2017 om 10:03

    VERBEEK HIER OP AN! Eventueel eerst in de technische staf of als adviseur.

  • Avatar
    Twente1 - 11 juli 2017 om 10:11
    Remco1981 zegt:

    Zou het?? Loat goan, het is nu niet de tijd voor Verbeek. Hake stond er in de moeilijkste tijd sinds jaren, die verdiend ook dit jaar de kans om te laten zien dat we weer in de middenmoot kunnen meedoen.

    In mijn ogen is het nooit tijd voor Verbeek. Dit is het zoveelste voortijdige ontslag dat het geen toeval meer kan zijn. Zijn houdbaarheid wordt steeds korter. Daarnaast is het inmiddels een gegeven dat hij een moeilijke man in de omgang is. Slechte combinatie als je het mij vraagt. Lekker een deurtje verder laten gaan.

  • Avatar
    jan53 - 11 juli 2017 om 10:23
    Enschede1965 zegt:

    Ik zou m graag zien bij Twente. Heel graag, maar Hake verdiend nog een seizoen, alleen al op basis van vorig seizoen. Daarnaast is hij de voorbereiding al aan het draaien en zal een redelijk beeld hebben van de selectie. Ik denk dat Verbeek wel een seizoen wil wachten op zijn gedroomde baan. Van Halst kent hem goed, er zal vast contact komen tussen deze heren. Ik vraag me wel af wat GJ kost..

    Als hij is ontslagen niets toch.., maar zijn salaris?

  • Avatar
    jan53 - 11 juli 2017 om 10:28
    Retep zegt:

    VERBEEK HIER OP AN! Eventueel eerst in de technische staf of als adviseur.

    Zal zeker meerwaarde voor Twente hebben. Hoeft van mij niet speciaal als trainer. Vind zijn cv niet zo geweldig als trainer.

  • Avatar
    EvB64 - 11 juli 2017 om 10:31
    zegt:

    Dat lijkt me goede zet 👍👍👍

  • Avatar
    fct1972 - 11 juli 2017 om 10:36

    Laat hem lekker weg blijven en gaan knutselen en bezig houden met zijn baby... Hij is vast ontslagen omdat hij zo geweldig in de groep ligt en met de staf en spelers door één deur kan....

  • Avatar
    EvB64 - 11 juli 2017 om 10:53
    zegt:

    Is het niet zo dat het aan onze Twentse mentaliteit ligt ?? Gewoon niet lullen maar doen ?? Ben eingelijk wel benieuwd naar deze mogelijkheid . Kijk hoe vaak is Fred R voortijdig de laan uitgestuurd ? Sorry maar denk toch ook al een keer of 3 of niet ?? En vraag me af waarom Fred R nog steeds geen club heeft . En Verbeek heeft het niet overal slecht gedaan hoor ik zou hem toch graag op een of andere manier betrokken zien worden bij onze club .

  • Avatar
    RaymondL - 11 juli 2017 om 10:55
    zegt:

    Ik ben niet zo kapot van Verbeek.

    Bij zijn Laatste 4 clubs niet gepresteerd, onruststoker binnen de club , niet de goedkoopste .

  • Avatar
    Messi - 11 juli 2017 om 11:02
    zegt:

    Ben ik met je eens als adviseur zie ik ook geen rol voor hem weg gelegd.als trainer wil ik hem nog wel een x aan het werk zien.Maar niet nu brengt alleen maar onrust en kost een bak geld als je hake weg stuurd.Ben wel benieuwd hoe een van halst over een Verbeek denkt.

  • Avatar
    RaymondL - 11 juli 2017 om 11:09
    zegt:

    4 keer duurder. 🤣

  • Avatar
    G.W - 11 juli 2017 om 11:15
    zegt:

    Dus hake stapt in op het moeilijkste punt van de club terwijl verbeek niet het juiste moment vond. En na volgend seizoen wanneer er kansen komen verbeek ophalen??????? Lekker chique!

  • Avatar
    Rik304 - 11 juli 2017 om 11:17

    Laat mooi gaan. Gaat de laatste tijd steeds met bonje weg en zo geweldig presteert hij ook niet met zijn teams.

  • Avatar
    Ket wiezel - 11 juli 2017 om 11:25
    zegt:

    Naja, wij gaan zelfs nog roemloos ten onder tegen een club uit de 3e Liga😂 Enkele jaren terug was ik best wel fan van Verbeek, maar ik vraag mij hardop af of hij überhaupt wel geschikt is als trainer. Er is maar één weg en dat is de zijne. Een erg koppige man die met zijn houding weerstand oproept. En dan kan hij wel Tukker zijn en hier schijnbaar goed passen, maar de meeste spelers komen hier niet vandaan en verwacht ik binnen de kortste keren met zijn eigenzinnige karakter ook problemen.

  • Avatar
    Ik - 11 juli 2017 om 11:49

    Ikzeg. Het volgende. Laat iedereen zijn fc.Twente verstand gebruiken die op dit moment van pas is. Het loopt meer als prima zo. Dus iedereen die ook maar iets van ons fc.twente af weet.zal het eens zijn. Met de doel die nu gaande is. Dus ikzeg. FC. Twente.ga zo verder. En helemaal met de technische staf en alles er om heen. Succes fc.Twente.

  • Avatar
    HJB - 11 juli 2017 om 13:29
    fct1972 zegt:

    Laat hem lekker weg blijven en gaan knutselen en bezig houden met zijn baby... Hij is vast ontslagen omdat hij zo geweldig in de groep ligt en met de staf en spelers door één deur kan....

    Mee eens, niet aan beginnen, teveel een olifant in de porseleinkast, heb je bij meerdere clubs al gezien.

  • Avatar
    HJB - 11 juli 2017 om 13:32
    zegt:

    En jij denkt dat dan alles rustig doorgaat, niet dus daar Verbeek veel te dominant hiervoor is.

  • Avatar
    HJB - 11 juli 2017 om 13:34
    Ket wiezel zegt:

    Naja, wij gaan zelfs nog roemloos ten onder tegen een club uit de 3e Liga😂 Enkele jaren terug was ik best wel fan van Verbeek, maar ik vraag mij hardop af of hij überhaupt wel geschikt is als trainer. Er is maar één weg en dat is de zijne. Een erg koppige man die met zijn houding weerstand oproept. En dan kan hij wel Tukker zijn en hier schijnbaar goed passen, maar de meeste spelers komen hier niet vandaan en verwacht ik binnen de kortste keren met zijn eigenzinnige karakter ook problemen.

    Inderdaad, goed gesproken.

Nieuwe media