Verbeek ontslagen: ''Voor veel mensen waarschijnlijk een verrassing''

11 juli 2017 om 10:00 | Bron: Vfl Bochum Verbeek ontslagen: ''Voor veel mensen waarschijnlijk een verrassing''

Gertjan Verbeek is op straat gezet door VfL Bochum, zo bevestigt de Duitse club via de officiële kanalen. De oefenmeester, die in het verleden meerdere malen in verband werd gebracht met een functie bij FC Twente, had nog een contract tot medio 2018. 

"Het moment van dit ontslag komt voor veel mensen waarschijnlijk als een verrassing", vertelt Christian Hochstätter op de website van Bochum. "Over de trainerskwaliteiten van Verbeek bestaan geen twijfels", benadrukt de bestuurder. 

"Maar na uitgebreide gesprekken met de leiding en het management is er geconcludeerd dat we met een andere trainer gaan werken", vervolgt hij. "Over te veel zaken hadden we een verschil van inzicht", besluit Hockstätter over de reden van het ontslag. 

Verbeek ontslagen bij VFL Bochum! Wat zou Gertjan nu denken? 😅😉 #voetbalinside

Een bericht gedeeld door Voetbal Inside (@voetbalinside) op 11 Jul 2017 om 1:26 PDT

Overzicht

Reacties (39)

  • Avatar
    jjdewilde - 11 juli 2017 om 10:39

    Verassing? Het moment misschien, maar een Verbeek die wordt ontslagen is eerder regel dan uitzondering.

  • Avatar
    Gorro - 11 juli 2017 om 10:47

    Dat is dus een extra motivatie voor Hake om gedurende het seizoen goed te blijven presteren met dit nieuwe team. De wens van Verbeek om ooit nog eens bij zijn jeugdliefde FCT te werken is algemeen bekend.

    Ik vind overigens dat Hake het vorig seizoen niet slecht gedaan heeft. Behoudens dat hij de spelers geen 34 wedstrijden gemotiveerd kon houden. En ook zag het er regelmatig uit dat de basisconditie onvoldoende was. Dat soort zaken kun je wel aan Verbeek overlaten. Zeker als het om een jonge spelersgroep gaat.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 11 juli 2017 om 10:50
    Gorro zegt:

    Dat is dus een extra motivatie voor Hake om gedurende het seizoen goed te blijven presteren met dit nieuwe team. De wens van Verbeek om ooit nog eens bij zijn jeugdliefde FCT te werken is algemeen bekend.

    Ik vind overigens dat Hake het vorig seizoen niet slecht gedaan heeft. Behoudens dat hij de spelers geen 34 wedstrijden gemotiveerd kon houden. En ook zag het er regelmatig uit dat de basisconditie onvoldoende was. Dat soort zaken kun je wel aan Verbeek overlaten. Zeker als het om een jonge spelersgroep gaat.

    Laat hake lekker zitten Verbeek zal geen énkele toegevoegde waarde zijn!

  • Avatar
    105 - 11 juli 2017 om 10:50
    jjdewilde zegt:

    Verassing? Het moment misschien, maar een Verbeek die wordt ontslagen is eerder regel dan uitzondering.

    Ja klopt, die zou je niet moeten willen hebben als trainer, die heeft nog nergens gepresteerd, het enige wat hij presteerd is voortijdige contractbeëindigingen

  • Avatar
    Gorro - 11 juli 2017 om 10:56
    tukkerpride1970 zegt:

    Laat hake lekker zitten Verbeek zal geen énkele toegevoegde waarde zijn!

    Begrijp me niet verkeer. Ik zeg helemaal niet dat Hake weg moet.
    Maar stel dat hij niet goed presteert dit seizoen. En dat weer de motivatie lijkt te ontbreken. En dat de spelers meerdere wedstrijden na 70 minuten de batterij weer leeg hebben waarna de tegengoals vallen. Dan zou de roep om Verbeek maarzo kunnen gaan opspelen vanuit de achterban.
    Zelfs als Hake er maar ten dele schuldig aan zou zijn. Je hebt nu eenmaal te maken met een jonge spelersgroep.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 11 juli 2017 om 11:00
    Gorro zegt:

    Begrijp me niet verkeer. Ik zeg helemaal niet dat Hake weg moet.
    Maar stel dat hij niet goed presteert dit seizoen. En dat weer de motivatie lijkt te ontbreken. En dat de spelers meerdere wedstrijden na 70 minuten de batterij weer leeg hebben waarna de tegengoals vallen. Dan zou de roep om Verbeek maarzo kunnen gaan opspelen vanuit de achterban.
    Zelfs als Hake er maar ten dele schuldig aan zou zijn. Je hebt nu eenmaal te maken met een jonge spelersgroep.

    Je houdt voor- en tegenstanders inzake Verbeek. Hake weet als geen ander dat er nu meer van hem geëist gaat worden nu hij 3 sterkhouders heeft moeten laten gaan....

  • Avatar
    Hengelo - 11 juli 2017 om 11:01
    105 zegt:

    Ja klopt, die zou je niet moeten willen hebben als trainer, die heeft nog nergens gepresteerd, het enige wat hij presteerd is voortijdige contractbeëindigingen

    en onrust creëren in de club.

  • Avatar
    twentefanhenk - 11 juli 2017 om 11:03

    Ik zou zeggen toevoegen die man,sorrie hoor maar Hake is veel te soft,heeft vaak onbegrijpelijke wissels en de conditie was zeer matig🤗

  • Avatar
    Hengelo - 11 juli 2017 om 11:04
    FCTukkerclan zegt:

    Je houdt voor- en tegenstanders inzake Verbeek. Hake weet als geen ander dat er nu meer van hem geëist gaat worden nu hij 3 sterkhouders heeft moeten laten gaan....

    Daar heeft Hake denk ik weinig over te zeggen over het moeten laten gaan van(3) Sterkhouders.Hij had ze liever ook gehouden ,maar dat is nu eenmaal het lot van Nederlandse clubs.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 11 juli 2017 om 11:10
    Hengelo zegt:

    Daar heeft Hake denk ik weinig over te zeggen over het moeten laten gaan van(3) Sterkhouders.Hij had ze liever ook gehouden ,maar dat is nu eenmaal het lot van Nederlandse clubs.

    Hake heeft daar inderdaad niets over te zeggen, maar er zal nu wel meer van zijn trainerskwaliteiten gevraagd gaan worden. Daar wordt Hake namelijk wel voor betaald. Ook zal Hake serieus aan de slag moeten gaan inzake fysieke, mentale en conditionele gesteldheid van de spelers, want dat liet het vorig seizoen zwaar te wensen over.

  • Avatar
    Lothar_nl - 11 juli 2017 om 11:13

    Een trainer met een Duitse voetbalfilosofie zou niet misstaan bij FC Twente. Hiermee zou je in een competitie als die in Nederland kunnen verrassen. Ik denk 1 jaartje wachten.

  • Avatar
    Rik304 - 11 juli 2017 om 11:20

    Laat Hake maar schuiven. Vorig seizoen waren er aan het eind wat duidelijke verbeterpunten, maar na het vertrekken van een zooi sterkhouders heeft hij er over het algemeen een prima geheel van gemaakt. Zelfs wat van de leukste wedstrijden van de laatste jaren gezien, bijv. uit tegen de Eagles en thuis tegen ADO.

    Seizoen daarvoor ons zelfs voor de dood weggesleept, die man heeft wel wat krediet verdiend.

  • Avatar
    jjdewilde - 11 juli 2017 om 11:47
    Rik304 zegt:

    Laat Hake maar schuiven. Vorig seizoen waren er aan het eind wat duidelijke verbeterpunten, maar na het vertrekken van een zooi sterkhouders heeft hij er over het algemeen een prima geheel van gemaakt. Zelfs wat van de leukste wedstrijden van de laatste jaren gezien, bijv. uit tegen de Eagles en thuis tegen ADO.

    Seizoen daarvoor ons zelfs voor de dood weggesleept, die man heeft wel wat krediet verdiend.

    Absoluut waar. Er is nauwelijks sportieve en zeker geen economische reden om Hake te ontslaan of te degraderen naar assistent. Gewoon contract uit laten dien. Contract is contract, we hebben niks om af te kopen. Helemaal 0.

  • Avatar
    Successupporter - 11 juli 2017 om 12:18

    Het is dat het ego van Verbeek waarschijnlijk te groot is om als assistent op te treden. Anders zou ik Verbeek wel zien zitten als assistent van Hake. Verbeek zou een prima conditie en motivatie trainer zijn. Maar ik ben bang dat hij zich dan met van alles en nogwat zal gaan bemoeien en veel onrust zal veroorzaken. En op onrust zit geen enkele club te wachten toch?

    Verbeek?...... Op dit moment niet aan beginnen, zou ik zeggen.

  • Avatar
    Enschede78 - 11 juli 2017 om 12:22
    Successupporter zegt:

    Het is dat het ego van Verbeek waarschijnlijk te groot is om als assistent op te treden. Anders zou ik Verbeek wel zien zitten als assistent van Hake. Verbeek zou een prima conditie en motivatie trainer zijn. Maar ik ben bang dat hij zich dan met van alles en nogwat zal gaan bemoeien en veel onrust zal veroorzaken. En op onrust zit geen enkele club te wachten toch?

    Verbeek?...... Op dit moment niet aan beginnen, zou ik zeggen.

    Verbeek is een hoofdtrainer.

    Hake als assistent van Verbeek is veel logischer.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 11 juli 2017 om 12:33
    Enschede78 zegt:

    Verbeek is een hoofdtrainer.

    Hake als assistent van Verbeek is veel logischer.

    Inderdaad Enschede78, Hake heeft nog veel te leren, vooral op het gebied van mentale, disciplinaire, fysieke en conditionele aspecten aanbrengen bij spelers.

    Sommigen zien de wereld 'up side down'. Dat verklaart dergelijk onlogische uitlatingen....

  • Avatar
    Potje - 11 juli 2017 om 12:35

    Mooie trainer voor jong!

  • Avatar
    raaer - 11 juli 2017 om 13:49

    Een trainer is zo goed als zijn materiaal.

    Weet niet of Verbeek jonge spelers wel zoveel beter kan maken.

  • Avatar
    Successupporter - 11 juli 2017 om 14:25
    Enschede78 zegt:

    Verbeek is een hoofdtrainer.

    Hake als assistent van Verbeek is veel logischer.

    Vind ik niet. Ik vind Verbeek niet geschikt als hoofdtrainer. Dat heeft hij eigenlijk ook wel bewezen.

    Hake is in mijn ogen veel completer als hoofdtrainer.

  • Avatar
    Successupporter - 11 juli 2017 om 14:29
    FCTukkerclan zegt:

    Inderdaad Enschede78, Hake heeft nog veel te leren, vooral op het gebied van mentale, disciplinaire, fysieke en conditionele aspecten aanbrengen bij spelers.

    Sommigen zien de wereld 'up side down'. Dat verklaart dergelijk onlogische uitlatingen....

    Wat jij onlogisch vind, is niet automatisch de waarheid, omdat jij dat zo ziet. Iedereen weet wat jij van Hake vindt, en hoe je over hem schrijft. Daarom kan ik jouw mening hierin niet serieus nemen. Je hebt teveel vooroordelen wat Hake betreft.

Nieuwe media