Ruiz en Douglas mogen weg bij Sporting, Castaignos naar België?

11 juli 2017 om 14:04 | Bron: VI Ruiz en Douglas mogen weg bij Sporting, Castaignos naar België?

Bryan Ruiz, Douglas en Luc Castaignos mogen - evenals Marvin Zeegelaar - vertrekken bij Sporting Lissabon, zo weet Voetbal International vandaag te melden. De Portugese topclub heeft het viertal niet opgenomen in de 30-koppige selectie voor het trainingskamp in Zwitserland.

De afwezigheid van voormalig FC Twente-aanvaller Bryan Ruiz is opvallend te noemen. De creatieve linkspoot, die nog een contract heeft tot medio 2018, was afgelopen seizoen goed voor zes assists en drie doelpunten in 42 officiële wedstrijden voor de ploeg van trainer Jorge Jesus. 

Douglas werd onlangs in verband gebracht met FC Utrecht, maar de club uit de Domstad wist zich maandag al te versterken met Dario Dumic en daardoor is de kans klein dat trainer Erik ten Hag de Braziliaan met het Nederlandse paspoort ook nog binnen gaat halen. Castaignos leek aanvankelijk de nieuwe spits te worden van Vitesse, maar de centrumspits lijkt nu op weg naar Racing Genk. De Belgische club hoopt hem te kunnen huren. 

Overzicht

Reacties (49)

  • Avatar
    Dutch - 11 juli 2017 om 14:06

    Ruiz en assaidi in een team en toen ging de wekker van dutch :p

  • Avatar
    Messi - 11 juli 2017 om 14:14
    Dutch zegt:

    Ruiz en assaidi in een team en toen ging de wekker van dutch :p

    Utreg👊🏻

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 11 juli 2017 om 14:18

    Dat zou gigantisch lelijk zijn en om van te kotsen zijn. Ruiz in een Utrecht shirt. We gaan zien of Ten Hag en Utrecht een echte wraakactie aan het opvoeren zijn.

  • Avatar
    FCT99 - 11 juli 2017 om 14:19

    Zou Douglas nog mogelijk zijn om te halen? Of is zijn salaris te hoog?

  • Avatar
    fctprater - 11 juli 2017 om 14:24

    Ruiz wou nog terugkeren bij twente en ik mag hopen dat dat nog gebeurd voordat hij geen waarde meer kan zijn bij ons fc... nu zou de perfecte timing zijn! Huren voor een jaar en dan transfervrij overnemen.... hopelijk zou hij dan salaris willen inleveren en dan zijn laatste 3 jaar van zijn carrière hier nog lekker ballen.... hmmm... de kans is niet groot maar poh wat zou dit mooi zijn! Een man mag dromen en hoop hebben 😜

  • Avatar
    Ik - 11 juli 2017 om 14:29

    Ikzeg laat Douglas en Brian maar bij ons fc twente terug komen. Maar er zal wel een behoorlijke prijs kaartje aan hangen. En niet te vergeten de salarissen van die twee. Ze zullen op de normen van ons fc twente moeten gaan zitten.hmmm dan mogen ze van mij komen.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 11 juli 2017 om 14:32
    FCT99 zegt:

    Zou Douglas nog mogelijk zijn om te halen? Of is zijn salaris te hoog?

    Douglas zijn zaakwaarnemer is niet echt betrouwbaar moet je niet willen als Twente kun je wel zien aan de clubs die hij heeft gehad anders had hij wel een goede club gehad en is tevens nooit meer haalbaar

  • Avatar
    Messi - 11 juli 2017 om 14:39
    Ik zegt:

    Ikzeg laat Douglas en Brian maar bij ons fc twente terug komen. Maar er zal wel een behoorlijke prijs kaartje aan hangen. En niet te vergeten de salarissen van die twee. Ze zullen op de normen van ons fc twente moeten gaan zitten.hmmm dan mogen ze van mij komen.

    Ik zeg laat ze mooi weg blijven? Straks vallen ze tegen en zijn ze van Hero to zero👎🏻laten we de mooie momenten behouden en verder bouwen aan een nieuw team

  • Avatar
    Veste - 11 juli 2017 om 14:40

    Douglas in zijn twente tijd was met de prijzen in deze tijd zeker 30 miljoen waard , kom maar terug in de vertrouwde omgeving!

  • Avatar
    erwin - 11 juli 2017 om 14:44

    Ruiz huren voor een jaar..

  • Avatar
    RaymondL - 11 juli 2017 om 14:46
    Messi zegt:

    Ik zeg laat ze mooi weg blijven? Straks vallen ze tegen en zijn ze van Hero to zero👎🏻laten we de mooie momenten behouden en verder bouwen aan een nieuw team

    Eens

  • Avatar
    Successupporter - 11 juli 2017 om 14:47
    Messi zegt:

    Ik zeg laat ze mooi weg blijven? Straks vallen ze tegen en zijn ze van Hero to zero👎🏻laten we de mooie momenten behouden en verder bouwen aan een nieuw team

    Mee eens. Spelers die voor de tweede keer terugkomen, kunnen meestal de verwachtingen niet waarmaken. Enkele uitzonderingen daar gelaten. Vaak zijn het alleen de jongens die echt op topniveau gespeeld hebben, en hun carrière willen afsluiten bij de club waar ze persoonlijk fan van zijn, die dat wel waarmaken. En op echt topniveau hebben deze jongens niet gespeeld.

  • Avatar
    Vakp1991 - 11 juli 2017 om 14:47

    Ruiz als vervanger van mokotjo vuckic naar mokotjo z\'n positie Ruiz zij toen hij wegging dat ie wou terugkeren



    Brondeel

    Ter avest Bijen AndersenVd Lely

    Vuckic holla

    Ruiz

    Jensen. Boere assaidi

  • Avatar
    twentefan!! - 11 juli 2017 om 14:56
    Vakp1991 zegt:

    Ruiz als vervanger van mokotjo vuckic naar mokotjo z\'n positie Ruiz zij toen hij wegging dat ie wou terugkeren



    Brondeel

    Ter avest Bijen AndersenVd Lely

    Vuckic holla

    Ruiz

    Jensen. Boere assaidi

    😍

  • Avatar
    jan53 - 11 juli 2017 om 14:56
    Successupporter zegt:

    Mee eens. Spelers die voor de tweede keer terugkomen, kunnen meestal de verwachtingen niet waarmaken. Enkele uitzonderingen daar gelaten. Vaak zijn het alleen de jongens die echt op topniveau gespeeld hebben, en hun carrière willen afsluiten bij de club waar ze persoonlijk fan van zijn, die dat wel waarmaken. En op echt topniveau hebben deze jongens niet gespeeld.

    We hebben we vaker oud toppers gehad. Perez en Bosman en wel meer. Ruez heeft m.i. Wel de goede instelling en zeker ervaring. Betaalbaar: geen idee.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 11 juli 2017 om 15:02
    Vakp1991 zegt:

    Ruiz als vervanger van mokotjo vuckic naar mokotjo z\'n positie Ruiz zij toen hij wegging dat ie wou terugkeren



    Brondeel

    Ter avest Bijen AndersenVd Lely

    Vuckic holla

    Ruiz

    Jensen. Boere assaidi

    Assaidi is nog alles behalve fit en vraag mij af of hij dat nog wordt dus wordt dan eerder

    Brondeel

    Ter Avest, Andersen, Thesker, vd Lely

    Holla

    Jensen, Vuckic

    Ruiz, Boere, George

  • Avatar
    Vakp1991 - 11 juli 2017 om 15:03
    FC Twente 1965 zegt:

    Assaidi is nog alles behalve fit en vraag mij af of hij dat nog wordt dus wordt dan eerder

    Brondeel

    Ter Avest, Andersen, Thesker, vd Lely

    Holla

    Jensen, Vuckic

    Ruiz, Boere, George

    Kan ook ma zou Ruiz eerder op cam zetten en Jensen Rechtsbuiten of linksbuiten heeft Ruiz vrijere rol

  • Avatar
    Folsom - 11 juli 2017 om 15:12
    Messi zegt:

    Ik zeg laat ze mooi weg blijven? Straks vallen ze tegen en zijn ze van Hero to zero👎🏻laten we de mooie momenten behouden en verder bouwen aan een nieuw team

    Mee eens! Punt is dat we (althans ik) bang ben dat ze elders in de eredivisie opduiken, en dat ze het wel goed gaan doen :-(



    Maar ik denk dat je dit gewoon vanuit beleids oogpunt al niet moet doen. Spelers terughalen pakt bijna nooit goed uit. Verwachtingen zijn dan te hoog, en spelers vallen wat tegen.... absolute toppers daar gelaten.

  • Avatar
    grolsch - 11 juli 2017 om 15:18
    Folsom zegt:

    Mee eens! Punt is dat we (althans ik) bang ben dat ze elders in de eredivisie opduiken, en dat ze het wel goed gaan doen :-(



    Maar ik denk dat je dit gewoon vanuit beleids oogpunt al niet moet doen. Spelers terughalen pakt bijna nooit goed uit. Verwachtingen zijn dan te hoog, en spelers vallen wat tegen.... absolute toppers daar gelaten.

    Ruiz is een absolute topper😉

  • Avatar
    Rik304 - 11 juli 2017 om 15:19
    Vakp1991 zegt:

    Kan ook ma zou Ruiz eerder op cam zetten en Jensen Rechtsbuiten of linksbuiten heeft Ruiz vrijere rol

    Hij heeft eigenlijk bijna altijd vanaf de flanken gespeeld en Jensen doet het goed vanuit het centrum, waarom zou je dat in het hypothetische geval dat hij zou komen, veranderen?

Nieuwe media